Post
od ljubitelj » 25 Maj 2018, 21:49
Resena je zastita implementacijom jedne "sitne" sistemske korekcije u samom keyless sistemu, i nije potreban nikakav dodatni alarm ili zastita tog tipa.
Ruska firma je prezentovala tehnicko resenje.
Postavljeno je i pitanje zasto proizvodjaci automobila nece da unesu promene u keyless i podignu nivo zastite, posto je postalo jasno kako se moze uraditi zastita.
I zasto EU zakonodavac nije obavezao proizvodjace da osiguraju keyless od neovlascenog upada, pominje se i lobi osiguravajucih drustava koja jos uvek mudro cute o svemu...
Sustina korekcije je da se signal sa nosecom frekvencijom keyless sistema od 150kHz koji je sada po defualtu aktivan 86400 sekundi tj non stop tokom 24h vremenski ogranici po napustanju vozila na 15tak mikrosekundi radio propagacije i nakon toga keyless ide u rezim spavanja ako ne dobije potvrdu da je sve ok sa kljucem.
A budjenje sistema je tek kada se ponovo kljuc nadje u dometu propagacije radio signala oko 5mikrosekundi, sto znaci u prevodu tek kada je zaista fizicki kljuc neposredno uz bravu auta. Tada ce se aktivirati i odraditi posao a nece na daljinu kljuca od 10m ili vise.
Uz ovaj sistem sa kofercetom propagacija radio signala je usled duple konverzije noseceg signala od oko 30mikrosekundi do 150mikrosekundi zavisno od stvarne udaljenosti kljuca od auta a kako sada keyless nema ogranicenje teoretski "koferce" bi moglo da prenese signal i sa kljuca nekoliko kilometara udaljenog od auta ukoliko ima opticke vidljivosti.
Posto korigovani keyless se samozatvori za 15tak mikroS "koferce" sa svojim zakasnelim signalom nakon 30tak mikroS nailazi na vec blokirani keyless i prosto se nista ne desava jer je istekla vremenska kontrola.
U celoj prici samo je preambula signala keylessa ono sto je potrebno zastititi, prilicno prosta dorada postojeceg keyless-a kada se lepo objasni resenje i prikaze snimak delovanja. Efikasna zastita od principa rada bilo kog "koferceta".
Ta ruska firma inace proizvodi i radio skener za hakovanje alarma.
Imaju finu prezentaciju na youtube kanalu i kako se krade auto i kako se stiti, sve u vezi radio hakovanja.
Imaju i predstavnika u Ceskoj za prodaju, inace nije moguca direktna kupovima u Rusiji za gradjane EU.
Malo guglanja, ako je dozvoljeno pomenucu firmu, model, tehnicke karakteristike...
Posebno su razvijali uredjaj na primeru komunikacije keyless i alarmnog sistema na Toyoti LC Prado, to je valjda vrlo popularan terenac za kradju a i skup.
Pratio sam malo, ima i drugih firmi sa slicnim proizvodima za radio hakerisanje, isto ruske ali iz Kalinjingrad zone.
Sami uredjaji "koferce' i "kontra koferce zastita" su pojeftinili, koliko sam pratio vec od 2-3k evropskih se mogu naci sa sve uputstvom za upotrebu.
Rusi imaju i posebne sisteme za mehanicku zastitu od otvaranja i obijanja haube motorai imobilizaciju sajle, isto interesantne prezentacije.