Nije tacno,radi i na autoputu,sta vise mislim da ne radi ispod 20 na sat (bar na VAG-u).
Ja licno ne volim asistencije jer imam osecaj da cine vozaca "uljuljkanijim" i sklonijim gresci(npr reklame za jam assist gde se vozac igra sa detetom na zadnjem sedistu i to je kao ok jer se auto sam vozi). Licno cak ni obican tempomat ne koristim Medjutim front assist bas volim jer moze spasiti od ozbiljnih posledica,za pocetak pisti a onda i leze na kocnicu i u odredjenim situacijama deluje brze nego vozac (npr kad vas neko isece,munjevito koci).
Problem je sto ljudi pomagala smatraju zamenom za vozaca, a ne kao olaksica tokom voznje. Koliko puta sam cuo da su ljudi u fazonu ima ABS i sad vise ne mora nista da vodi racuna, da li je suvo, kisa, sneg, razlicit kolovoz itd, stisnes kocnicu i to je to. Ali i dalje su sve tu uticaji na kocenje, ABS jedino sprecava da blokiras kocnice da bi mogao po potrebi da izbegnes prepreku dok kocis ili da se ne zaneses ukoliko tockovi nemaju jednako trenje. I sa tim sistemom automatskog kocenja se ljudi vecinom opuste i tipkaju po telefonu u fazonu kocice auto... Tempomat je najcesce u fazonu zavalim se ko u fotelji i drzim volan jednom rukom... A brzina reakcije, nula... Itd...
Being second is to be the first of the ones who loose...
U ovom slucaju front asist bi ili sprecio smrt deteta ili do udara ne bi ni doslo uopste.
Upravo kada je neko "konj" (sto rece NIkolaa) takvi sistemi preduprede nesrecu. To sto se neko opusti ili ne opusti nije upitno u smislu smislenosti sigurnosnog sistema i opravdanja ili neopravdanja posedovanja istog.
Meni za godinu dana ni jednom nije doslo do automatskog kocenja jer nije ni bilo potrebe ali dovoljno jednom u 10 godina da posluzi i opravdace svoju svrhu.
Za godinu dana sam imao nekoliko puta rana upozorenja bas bitna jer sam zahvaljujuci tome poceo kocenje bar 1sekundu ranije i izbegao jako veliku mogucnost da me onaj iza udari da sam kasnije i naglije poceo da kocim.
2003-4godine me je lik skucao od pozadi jer sam ja kasno video da kolona stoji, ja sam kasno poceo da kocim i uspeo da zakocim, ali onaj iza nije imao nikakve sanse. Da sam tada sa tim autom imao front asist sigurno ne bi doslo ni do kakvih problema jer bih na vreme dobio upozorenje i poceo da kocim, pa ni onaj iza ne bi imao problema. Dzaba sve sto ja nisam bio kriv kada sam bio bez auta 7 dana.
Ja svakako na takav nacin gledam situaciju, koliko pomogne meni toliko pomaze i onima iza mene (iako vecinom nemaju front asist), a plus u ovakvim situacijama spasi neciji zivot sasvim izvesno.
Neko je ovde u zadnjih mesec napisao da mu je front asist skoro zakocio i izbegao da udari lika od pozadi, trenutak nepaznje.
Niko ne spori da sistemi rade, ali je problem sto 90% ljudi veruje da lece ljudsku glupost. Da je sistem sposoban da zakoci bez obzira na sve. Licno ja zbog toga sto kazes sem sto gledam da drzim maksimalno moguce rastojanje od vozila ispred sebe gledam isto to da uradim i od vozila iza sebe. Do sada nisam imao slucaj da ne primetim zaustavljeno vozilo i da panicno kocim, ali jesam nekoliko puta izbegao udarce od pozadi, cak i jedan put kad nisam sam isto bio u mogucnosti da izbegnem, ali sam se nadao da ce vozac pozadi reagovati a ja nisam hteo da udjem u rasksnicu preko crvenog ispred pandura.
Takodje ti svi sistemi rade lepo na novom autu, ali uz prosecno odrzavanje u Srbiji ne bih se oslanjao na njih u narednim godinama kada ta novija vozila budu cesca medju polovnjacima.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Meni se desilo nekoliko puta da front assist koci,uglavnom kad se neko maloumno prestroji i isece me(ni ne pogleda retrovizor,o migavcu da ne pricamo).
Jednom je spasio pesaka... U gradu,kolona vozila parkirana sa strane,iza nekog kombija debil krece bez da je pogledao(naravno nema pesackog,mada cisto da naglasim),ja idem oko 30 na sat i on izlazi direkt ispred mene(par metara). Nema sanse da bi covek mogao da odreaguje kao sistem u toj situaciji,auto je stao u mestu. Za mene sjajna stvar u autu,ali naravno ponasati se kao da ga nema (biti skoncentrisan i oslanjati se pre svega na sebe).
U stravičnom sudaru koji se dogodio sinoć u 22.50 sati u ulici Kraljevačkog bataljona poginula je na licu mesta devojka N. A. (22) iz Zemuna, dok je njen momak koji je i vozio "opel korsu" I. J. (35) teško povređen i lekari se bore za njegov život.
Udes se dogodio kada je, kako pričaju očevici, najverovatnije tako što je I. J. vozio brzo iz pravca Kragujevca, i tokom preticanja udario u autobus koji je bio u suprotnoj traci i baš u tom momentu izlazio sa stajališta.
Od siline udara autobus je pomeren nekoliko metara na sredinu kolovoza, a iz smrskanog automobila vatrogasci su dugo razvaljivali olupinu kako bi došli do putnika u automobilu. Kako saznajemo, nastradali mladi par je pošao na letovanje.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Nisu mi najasnije slike da li je isprekidana linija ili dupla puna, posto na 2 slike se vide razlicite.
Lepo moj drugar (inace instruktor voznje) kaze juce, kada bi autobusi i kamioni imali vozacku kabinu u istoj visini kao i kabina putnickog auta, onda bi puno vise pazili i obazrivije vozili.
To je linija od trotoara rekao bih, nema duple pune na ibarskoj osim u delovima gde ima tri trake(kod ulaza u bg) a prva slika bih rekao da je sa mesta nesrece.
Nezgodna situacija jer vozac autobusa mahinalno gleda samo levu stranu a vozac korse ne ocekuje da ce neko izaci sa trotoara.