Vazduhoplovi
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Ja licno kao klinac gledao u FVK kraljevo kupole, cale mi radio tamo, bilo ih je na desetine, a i sad ima jedna valjda je bila felericna i dalje stoji na otpadu fabrike

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Ok, evo da se vratimo na vazduhoplovsto.
Snimci pokojnog majora Gorana Savica
http://www.youtube.com/watch?v=9SDda5GV ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=MU2dupj4 ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=PGFAeMt4 ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=_cjxo0z4 ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=nDuFTPJL ... ature=plcp
Snimci pokojnog majora Gorana Savica
http://www.youtube.com/watch?v=9SDda5GV ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=MU2dupj4 ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=PGFAeMt4 ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=_cjxo0z4 ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=nDuFTPJL ... ature=plcp

- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Kakva tragedija, tako olako izgubljen jedan život.
Neka mu je laka zemlja.
Pitam se samo: da nisu bili iznad grada ... da li bi se i tada desila nesreća ili bi ipak oboje ranije (bezbedno) iskočili iz aviona ?
Vojska po meni ne bi smela nikada da leti iznad gradova i da time dovodi u opasnost silne ljude na zemlji (a vidimo iz ovog slučaja i same sebe).
Njihovi trenažni letovi (ili još gore ako su opitni) uvek mogu da se završe fatalno usled greške samog pilog pilota, tehničke greške i/ili zamora materijala koji nije uočen na vreme kao i usled "više sile" (uletanja ptice u motor i sl. stvari).
Neka mu je laka zemlja.
Pitam se samo: da nisu bili iznad grada ... da li bi se i tada desila nesreća ili bi ipak oboje ranije (bezbedno) iskočili iz aviona ?
Vojska po meni ne bi smela nikada da leti iznad gradova i da time dovodi u opasnost silne ljude na zemlji (a vidimo iz ovog slučaja i same sebe).
Njihovi trenažni letovi (ili još gore ako su opitni) uvek mogu da se završe fatalno usled greške samog pilog pilota, tehničke greške i/ili zamora materijala koji nije uočen na vreme kao i usled "više sile" (uletanja ptice u motor i sl. stvari).
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Vazduhoplovi
A gde da lete? U Vojvodini na svakih 5-10 km vazdušne linije (nekad i manje) imaš neko naselje. Pa nije ovo nenastanjeni Sibir. Na šta bi taj let ličio (i da li bi uopšte bio moguć) kada bi te letelice izbegavale svako od njih? Onda je bolje da skinu krila i da se voze po putevima.
Takođe mi je žao čoveka, no zaboravljate da je reč o probnom pilotu i svakodnevnom riziku njegovog posla. Velika sreća pa nije još neko stradao. Dešava se i dešavaće se opet. Eno, poginu i onaj test vozač u novom BMW-u im niko ne zabranjuje da se voze po regularnim putevima.
Tapatalk
Takođe mi je žao čoveka, no zaboravljate da je reč o probnom pilotu i svakodnevnom riziku njegovog posla. Velika sreća pa nije još neko stradao. Dešava se i dešavaće se opet. Eno, poginu i onaj test vozač u novom BMW-u im niko ne zabranjuje da se voze po regularnim putevima.
Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
postoji tacno propisano koja je minimalna visina na kojoj sme da se leti iznad naseljenih mesta i u vezi je sa brojem stanovnika, negde sam vec to napisao.
jedina zona zabranjena za letenje ( tj gde se dozvoljava letenje samo u posebnim prilikama ) je uzi centar grada beograda...
ako se dobro secam, mogao bih da proverim, mislim da je iznad manjih mesta najmanja visina 100m iznad terena, do valjda 450m iznad gradova od 100.000 stanovnika, ali ne drzite me za rec.
ti propisi su stari ali su jos uvek aktuelni...
@bajker - izvini, ne odgovorih ti ranije - naplata preleta se vrsi preko brisela, tj centra eurocontrola. koliko sam cuo jednom ( nisam se mnogo interesovao za to ) naplacuje se po nekoj formuli u koju ulazi tezina aviona i duzina puta koji leti kroz odredjenu oblast, i nekog koeficijenta ( tzv "unit rate" ) kojim se sve to na kraju mnozi, a koji se odredjuje periodicno ( mislim na godinu dana ).
zahtev za odredjenim unit rate-om se podnosi centru u briselu pa oni odobre ili ne, a to opet zavisi od dosta faktora, tako da jedan isti avion ne mora da za isti put u dve razlicite zemlje plati isto.
mislim da se izmedju ostalog unit rate na zahtev povecava u slucaju povecanog ulaganja u infrastrukturu npr...
naplata se vrsi preko neke sluzbe ili agencije, ne znam tacno kako se to zove, koja garantuje visok procenat naplate ( preko 90 posto ) uz naravno neku manju svoju proviziju.
ranije dok nismo bili njihov clan naplata je bila mnogo neuspesnija i neredovnija.
u principu, sve je to vec odredjeno i svaka drzava postaje samo sraf u tom povelikom sistemu i to je to...
sukla je inace prestala da postoji pre dosta vremena, prelaskom u agenciju za kontrolu letenja.
jedina zona zabranjena za letenje ( tj gde se dozvoljava letenje samo u posebnim prilikama ) je uzi centar grada beograda...
ako se dobro secam, mogao bih da proverim, mislim da je iznad manjih mesta najmanja visina 100m iznad terena, do valjda 450m iznad gradova od 100.000 stanovnika, ali ne drzite me za rec.
ti propisi su stari ali su jos uvek aktuelni...
@bajker - izvini, ne odgovorih ti ranije - naplata preleta se vrsi preko brisela, tj centra eurocontrola. koliko sam cuo jednom ( nisam se mnogo interesovao za to ) naplacuje se po nekoj formuli u koju ulazi tezina aviona i duzina puta koji leti kroz odredjenu oblast, i nekog koeficijenta ( tzv "unit rate" ) kojim se sve to na kraju mnozi, a koji se odredjuje periodicno ( mislim na godinu dana ).
zahtev za odredjenim unit rate-om se podnosi centru u briselu pa oni odobre ili ne, a to opet zavisi od dosta faktora, tako da jedan isti avion ne mora da za isti put u dve razlicite zemlje plati isto.
mislim da se izmedju ostalog unit rate na zahtev povecava u slucaju povecanog ulaganja u infrastrukturu npr...
naplata se vrsi preko neke sluzbe ili agencije, ne znam tacno kako se to zove, koja garantuje visok procenat naplate ( preko 90 posto ) uz naravno neku manju svoju proviziju.
ranije dok nismo bili njihov clan naplata je bila mnogo neuspesnija i neredovnija.
u principu, sve je to vec odredjeno i svaka drzava postaje samo sraf u tom povelikom sistemu i to je to...
sukla je inace prestala da postoji pre dosta vremena, prelaskom u agenciju za kontrolu letenja.
Re: Vazduhoplovi
Srpske avio-kompanije ponovo lete u SAD
Tanjug
Procesom prekategorizacije po standardima vazduhoplovnih vlasti Sjedinjenih Američkih Država (FAA), koji je danas zvanično započeo Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije, sve avio-kompanije registrovane u Srbiji moći će da obavljaju vazdušni saobraćaj sa SAD.
Srbija konačno, posle osam godina, prelazi u kategoriju jedan
Mogućnost da srpske kompanije lete u SAD, kako se navodi u saopštenju Direktorata, Srbija je izgubila 2004. zbog nedostataka u regulativi, organizaciji vazduhoplovnih vlasti i tadašnje neusklađenosti srpskih vazduhoplovnih standarda i procedura sa američkim.
- Direktorat je uspostavio komunikaciju i saradnju sa vazduhoplovnim vlastima SAD (FAA) i memorandumom o razumevanju zvanično inicirao postupak provere, koji treba da sprovedu vazduhoplovne vlasti SAD, kako bi Srbija konačno, posle osam godina, prešla u kategoriju jedan. Dobijanjem te kategorije sve avio kompanije registrovane u Srbiji moći će da obavljaju vazdušni saobraćaj sa SAD- saopštio je Direktorat.
Kako je objašnjeno, Srbija, odnosno Direktorat kao njena vazduhoplovna vlast, primenjuje vazduhoplovne standarde i procedure u potpunom skladu sa FAA standardima.
- Započinjanjem ovog procesa očekujemo u narednih tri do šest meseci da američke vazduhoplovne vlasti dođu u Srbiju i uvere se u spremnost našeg vazduhoplovog tržišta i nivoa sigurnosti i bezbednosti, kako bi Srbija konačno vratila prestižni status kategorije jedan po vazduhoplovnim standardima FAA i uspostavila direktnu vezu sa američkim kontinentom - navedeno je u saopštenju.
Tanjug
Procesom prekategorizacije po standardima vazduhoplovnih vlasti Sjedinjenih Američkih Država (FAA), koji je danas zvanično započeo Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije, sve avio-kompanije registrovane u Srbiji moći će da obavljaju vazdušni saobraćaj sa SAD.
Srbija konačno, posle osam godina, prelazi u kategoriju jedan
Mogućnost da srpske kompanije lete u SAD, kako se navodi u saopštenju Direktorata, Srbija je izgubila 2004. zbog nedostataka u regulativi, organizaciji vazduhoplovnih vlasti i tadašnje neusklađenosti srpskih vazduhoplovnih standarda i procedura sa američkim.
- Direktorat je uspostavio komunikaciju i saradnju sa vazduhoplovnim vlastima SAD (FAA) i memorandumom o razumevanju zvanično inicirao postupak provere, koji treba da sprovedu vazduhoplovne vlasti SAD, kako bi Srbija konačno, posle osam godina, prešla u kategoriju jedan. Dobijanjem te kategorije sve avio kompanije registrovane u Srbiji moći će da obavljaju vazdušni saobraćaj sa SAD- saopštio je Direktorat.
Kako je objašnjeno, Srbija, odnosno Direktorat kao njena vazduhoplovna vlast, primenjuje vazduhoplovne standarde i procedure u potpunom skladu sa FAA standardima.
- Započinjanjem ovog procesa očekujemo u narednih tri do šest meseci da američke vazduhoplovne vlasti dođu u Srbiju i uvere se u spremnost našeg vazduhoplovog tržišta i nivoa sigurnosti i bezbednosti, kako bi Srbija konačno vratila prestižni status kategorije jedan po vazduhoplovnim standardima FAA i uspostavila direktnu vezu sa američkim kontinentom - navedeno je u saopštenju.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Vazduhoplovi
Izvinjavam se što nisam bio u mogućnosti da ranije odgovorim.snork napisao:Šta je prikazano na slici? Instrumenti su kao na putničkom avionu, a po staklima se vidi da on nije mnogo velik. Međutim, zbunjuje vojna (?) uniforma i čudan amblem na ramenu, kao i night vision kaciga...
U samom fajlu piše (takozvani EXIF zapis unutar slike, čitaju ga većina pregledača slike) na portugalskom (očito je u pitanju Brazilsko vojno vazduhoplovstvo):
"Operação Coruja Verde realizada na Base Aérea de Manaus com o objetivo de capacitar os tripulantes a usar NVG (Night Vision Goggles de 30 de agosto até 02 de setembro de 2011."
Google to ovako prevodi:
"Operation Green Owl held in Manaus Air Base with the objective of enabling crew members to use NVG (Night Vision Goggles, from August 30 until September 2, 2011."
ili u slobodnom prevodu:
"Operacija 'Zelena Sova' u vazduhoplovnoj bazi Manaus sa ciljem da osposobi posadu da koriste NVG (naočare-pojačivače svetlosti da vi se videlo noću) u periodu od 30.08 do 02.09.2011."
U pitanju je avion C-105 Amazonas:


Re: Vazduhoplovi
Ha, nisam ni znao da smo pre 8 godina izgubili "pravo" da letimo za Ameriku. Mislio sam da nam samo nedostaju avioni...
Evo par istorijskih slika JAT-ovih DC-10-ki: 1. YU-AMB, u krugu fabrike (isporučen 1979, to je onaj koji je prodat pre par godina); 2. neki iznajmljeni, Los Angeles 1988. godine (let Beograd-Zagreb-Cleveland-Los Angeles); 3. YU-AMC, Melbourne, Australija, mislim da je u pitanju početak 1993. godine; 4. YU-AMC, "groblje aviona" u pustinji Mohave (Mojave) u SAD. Ne znam zašto je tu završio. Inače su postojale 4 DC-10-ke sa YU oznakama: YU-AMA, AMB, AMC i AMD.


EDIT: Maxer, hvala za info!
Prvo sam gledao samo "skraćeni" exif sadržaj (podaci o foto-aparatu), tek sad sam video da viewer koji koristim može da prikaže sve podatke. Inače, Manaus me uvek asocira na Mister No-a i njegov Pajper. 
Evo par istorijskih slika JAT-ovih DC-10-ki: 1. YU-AMB, u krugu fabrike (isporučen 1979, to je onaj koji je prodat pre par godina); 2. neki iznajmljeni, Los Angeles 1988. godine (let Beograd-Zagreb-Cleveland-Los Angeles); 3. YU-AMC, Melbourne, Australija, mislim da je u pitanju početak 1993. godine; 4. YU-AMC, "groblje aviona" u pustinji Mohave (Mojave) u SAD. Ne znam zašto je tu završio. Inače su postojale 4 DC-10-ke sa YU oznakama: YU-AMA, AMB, AMC i AMD.




EDIT: Maxer, hvala za info!


Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
koje srpske kompanijE?
Pa muceni JAT nema dovoljno aviona da pojaca Budimpestu od kad je Malev prizemljen, a kamoli da leti u nekom normalnom intervalu za USA...
Pa muceni JAT nema dovoljno aviona da pojaca Budimpestu od kad je Malev prizemljen, a kamoli da leti u nekom normalnom intervalu za USA...

Re: Vazduhoplovi
Sta to ima veze? Uradi se share sa nekom kompanijom koja leti za NYC a obavi medjusletanje u BGD-u, kao JAT-ov let. Prosto. Samo je pitanje isplativosti.
To ima veze sa drzavom a ne kompanijom (odnosno sa direktoratom).
"Category 1, Does Comply with ICAO Standards: A country's civil aviation authority has been assessed by FAA inspectors and has been found to license and oversee air carriers in accordance with ICAO aviation safety standards."
To ima veze sa drzavom a ne kompanijom (odnosno sa direktoratom).
"Category 1, Does Comply with ICAO Standards: A country's civil aviation authority has been assessed by FAA inspectors and has been found to license and oversee air carriers in accordance with ICAO aviation safety standards."
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Secam se kao juce da je bilo kada sam desetku gledao na aeromitingu na Batajnickom aerodromu 1997 godine.snork napisao:Ha, nisam ni znao da smo pre 8 godina izgubili "pravo" da letimo za Ameriku. Mislio sam da nam samo nedostaju avioni...
Evo par istorijskih slika JAT-ovih DC-10-ki: 1. YU-AMB, u krugu fabrike (isporučen 1979, to je onaj koji je prodat pre par godina); 2. neki iznajmljeni, Los Angeles 1988. godine (let Beograd-Zagreb-Cleveland-Los Angeles); 3. YU-AMC, Melbourne, Australija, mislim da je u pitanju početak 1993. godine; 4. YU-AMC, "groblje aviona" u pustinji Mohave (Mojave) u SAD. Ne znam zašto je tu završio. Inače su postojale 4 DC-10-ke sa YU oznakama: YU-AMA, AMB, AMC i AMD.
http://www.youtube.com/watch?v=pe1BKb16FfI

Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Visa sila jbg, leti se za Irak.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money