Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
- DjukaBg
- Postovi: 203
- Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
- Garaža: Renault Koleos 2.0 dci 190KS 4x4 X-tronic Initiale Paris
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Ja u mog peugeota (1.6 e-hdi 112ks, euro 5) od kada sam ga uzeo (2 god i 40 000km od toga 35000km cisto gradske voznje) sipam na OMV Max Motion diesel i jedino sto sam primetio je da mi se ni jednom za ovih 40 000 nije zapusio DPF i da dosta retko radi regeneraciju (mada i to jedva primetim kada radi). Jos nije trazio ni dolivanje one zelene tecnosti, a trebalo bi 1l na 40 000km. Presao je 53000km posto je na 120 000 dodat 1l u FR u servisu. Na malom servisu (na 15000km) uvek trazim da ga nakace na PSA Planet i provere greske i izmedju ostalog provere zasicenost DPF-a, da eventualno pre zamene ulja ako je potrebno urade nasilnu regeneraciju i nikada do sada nije bilo potrebno jer je uvek nesto smesno % zapusen. Potrosnja po gradu 7.5-8l stim sto ja bas nemam neznu nogu na gasu.
Posto zivim u J. Gagarina poceo sam da sipam i na Shell onaj V power disel (ponedeljkom i sredom je akcija i kosta samo dinar skuplje od obicnog) i nisam primetio neku razliku u odnosu na Max Motion. U Makedoniji sam sipao na Lukoilu onaj ECTO disel i sa njim nisam primetio neku razliku ni u potrosnji ni u performansama u odnosu na nase aditivirano gorivo, mada nisam ni sa onim OCTINIM diselom na izlazu prema GR.
Na sluzbenom doblu 1.3MJT 90KS se cesto zapusavao DPF i palio gresku, izduvavanje na Autoputu je resavalo problem. Posto imamo karticu NIS, otkljucali smo da moze i G drive Diesel da se sipa na nju i od tada (poslednjih 15000km) nije vise bilo problema sa zapusavanjem DPF, dok na onaj obican NIS disel jeste cesto dolazilo do zapusavanja.
Moje misljenje je da ti aditivirani, bolji dizeli imaju za posledicu manje čadji na izduvu i čistije izduvne gasove i samim tim čistije dizne, manje naslaga u motoru itd. i da je najveca prednost u tome i verovatno duzi vek sklopova motora (pumpa, dizne...). Mozda je i cetanski broj nesto veci kod tih kvalitetnijih goriva ali mislim da ne toliko da bi se to videlo u performansama i potrosnji.Mozda bi i primetio kada bi sipao sada neko vreme samo obican dizel, ali ne bih to da radim da se ne zezam sa DPF, zbog loseg iskustva sa tim sluzbenim autom koji se vozio na obican NIS disel.
Posto zivim u J. Gagarina poceo sam da sipam i na Shell onaj V power disel (ponedeljkom i sredom je akcija i kosta samo dinar skuplje od obicnog) i nisam primetio neku razliku u odnosu na Max Motion. U Makedoniji sam sipao na Lukoilu onaj ECTO disel i sa njim nisam primetio neku razliku ni u potrosnji ni u performansama u odnosu na nase aditivirano gorivo, mada nisam ni sa onim OCTINIM diselom na izlazu prema GR.
Na sluzbenom doblu 1.3MJT 90KS se cesto zapusavao DPF i palio gresku, izduvavanje na Autoputu je resavalo problem. Posto imamo karticu NIS, otkljucali smo da moze i G drive Diesel da se sipa na nju i od tada (poslednjih 15000km) nije vise bilo problema sa zapusavanjem DPF, dok na onaj obican NIS disel jeste cesto dolazilo do zapusavanja.
Moje misljenje je da ti aditivirani, bolji dizeli imaju za posledicu manje čadji na izduvu i čistije izduvne gasove i samim tim čistije dizne, manje naslaga u motoru itd. i da je najveca prednost u tome i verovatno duzi vek sklopova motora (pumpa, dizne...). Mozda je i cetanski broj nesto veci kod tih kvalitetnijih goriva ali mislim da ne toliko da bi se to videlo u performansama i potrosnji.Mozda bi i primetio kada bi sipao sada neko vreme samo obican dizel, ali ne bih to da radim da se ne zezam sa DPF, zbog loseg iskustva sa tim sluzbenim autom koji se vozio na obican NIS disel.
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7807
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Da li mislite da je 100-tka benzina na NIS-ovim pumpama stvarno bolje gorivo od obicnog (je l' 95-ica?) i da vredi sipati?
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Sipao ga ja za Grcku, i auto fino ide, kao sa nemackim 

Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Bolji je svakako, e sad da li vredi sipati u svaki auto je drugo pitanje. Recimo da TFSI motor ne moze da se izmapira (chiptuning) sa 95icom. Toliko vraca paljenje, da chiptuning i nema efekta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.


PS: Evo sta kaze njihova auto moto drusvo https://www.anwb.nl/experts/Auto/vraag/ ... ne-benzine (google translate

Имате питање о В-моћи. Такозвано премијум гориво.
То је бензин или дизел са сваким својом додатком. Ови додатци се могу разликовати по бренду. Произвођачи захтевају мању потрошњу и мање емисије.
Могуће разлике у потрошњи горива и перформанси су по правилу тако мале да их је тешко приметити. На примјер, разлика у потрошњи горива у неколико наврата неће се уочити у пракси, јер стил вожње и саобраћајни и временски услови имају много већи утјецај. На пример, "нова вожња" је показала да разлике у стилу вожње могу узроковати разлике у потрошњи горива од 20%. Људи који желе возити што је више економски могу се најбоље саветовати да усвоје стил вожње "новог начина вожње", чиме се постиже јасно уочљива уштеда.
Аутомобили који пате од унутрашњег загађивања мотора имају премијум горива са највећом додатном вредношћу. Унутрашња контаминација мотора узрокована је неповољним условима рада (много кратких делова, градски саобраћај, мотор који једва дође до температуре). Свакако у новим аутомобилима који се користе под повољним условима рада, постоји мали разлог за забринутост због унутрашње загадјености мотора.
Ниједно чудо се не може очекивати од премијум горива. Ако постоји унутрашња контаминација мотора која се чисти помоћним додацима, перформансе и можда и потрошња могу побољшати. У свим другим ситуацијама, само коришћење горива може доказати или функционирати, побољшати перформансе и потрошњу мотора за корисника на такав начин да је ова додатна вриједност вриједна додатног трошка.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Rece gospodar da imamo najkvalitetniji benzin u regionu, sto niko ne pominje. Samo da je najskuplji.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32273
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Ne znam dal iko više i obraća pažnju na to što on priča.
Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
- Puzo81
- Postovi: 3366
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Kakav je ED na Lukoilu?
Imam neka 3RSD popusta preko FPasa.
Imam neka 3RSD popusta preko FPasa.
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Evo cetvrti rezervoar MOL TNG-a juce sipan. Ranije sam sipao na Euro Petrolu. Trenutno je oko 1l manja potrosnja i motr mnogo lepse radi. Ugladjeniji, tisi i definitnivno sa manje vibracije. I da, auto za nijansu lepse se vozi i ima malo vise snage.
Sledece planiram da probam Shell-ov tng. Do tada sipam na MOL-u
Sent from my E5603 using Tapatalk
Sledece planiram da probam Shell-ov tng. Do tada sipam na MOL-u

Sent from my E5603 using Tapatalk
- Kuzmanovic
- Postovi: 15280
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Ja ih godinama izbegavam jer su imali losa goriva. Plus sto su bile price za Lukoil i fransize tj. da vecina tih pumpi nema nikakve veze sa Lukoilom.Puzo81 napisao:Kakav je ED na Lukoilu?
Imam neka 3RSD popusta preko FPasa.
A i tih 3 dinara i nije neki popust s obzirom na pogodnosti ostalih pumpi jer vecina njih daje nekih 5 din popusta uz njihovu karticu. Takodje Gazprom i Petrol vikendom daju 3 dinara popusta svim korisnicima.
Sent from my P10 Lite using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 11218
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Lukoil već duže vreme ima dobru naftu. Ja iskreno preferiram NIS sad i sipan GDrive, dobar je.
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4x using Tapatalk
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
meni se shellovo gorivo sa pumpe u j.gagarina ponasa slicno makedonskom, u pitanju je evro dizel. tisi motor i 10-15% niza potrosnja u startu, mozda i vise. pre nego sto sam se switchovao tamo, sa letnjom voznjom pod klimom auto je krenuo nenormalno da mi trosi cak i sa G-drive. videcemo koliko ce da potraje kvalitet ali ovo je ozbiljno bolje od onoga sto prodaje gazprom/NIS, za ostale ne znam. MOL je varirao dosta u poslednjih par godina.
-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
How yes no.
To je Shell ali ne. 


Re: Opšta tema o gorivu - cene, kvalitet itd.
Isto kao i u GR, male lokalne pumpe brendirane u Shell boje.