Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Welcome back Zu :D I kakav je Max u odnosu na NG?
Korisnikov avatar
igor_harris
Reactions:
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od igor_harris »

Dobrodosao ponovo "soferu" :)
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20520
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

Kad moderacija ne radi svoj posao... welcome back.
Korisnikov avatar
kragujevac
Reactions:
Postovi: 3491
Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
Lokacija: Minhen/BRD

Re: Vazduhoplovi

Post od kragujevac »

I od mene ovako izoperisanog "welcome back" :thumbup: :understand: . Ignoriši brate mili svakog ko ti ne odgovara.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Reactions:
Postovi: 3929
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Vazduhoplovi

Post od Kornjaca Rade »

Pa hajde sad bas da vidimo kako ce moderacija da odreaguje na ove uvrede iz cista mira.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Ne znam koliko je ovaj komentar na B92 merodavan... ako se zuzazu vrati da nam pojasni jel moguce ovako :)

"Ne ispravan Anti-skid uredjaj na avionu.On moze da leti bez toga ali je onda druga procedura za sletanje, tj nema naglog kocenja vec koristis celu duzinu piste.Anti skid je kao ABS na kolima, regulise kocenje svih tockova i ne dozvoljava blokadu tockova.Ovo se desilo greskom pilota, prvo je desna noga dotakla pistu a on je stisao kocnicu blago ali je avion zaneo u stranu, i kad je druga, leva noga dotakla pistu on je nagazio kocnicu da proba da ispravi avion i tockovi su poceli da blokiraju i zanose avion sto se i vidi po tragovima na pisti. Spalio je kocnice, gume i maltene prepolovio felne, tako da ce to sve da se menja.Pozdrav iz JAT Tehnike"
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ovo gore bas nesto ne pije vode.
Avion moze kociti manuelno ili autobrake sistemom. U oba slucaja anti skid moze ili ne mora da radi.
Moze se poleteti sa pokvarenim ili se anti skid moze pokvariti u vazduhu.
Jedini limit je da se ne sme poletati sa klizave piste.
Ostalo nigde ne pise u knjigama (sto su preneli Cozmu o tehnici kocenja) autobrake i dalje radi bez antiskida pa je glupavo da ga pilot odmah preuzme na manuelno kocenje.
Beograd je valjda sa 3300m dugom pistom, pista je bila suva a shvatam da je avion bio prazan.
Mrtav ladan moze da stane na 1000m.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

I meni je objasnjenje suvise banalno delovalo.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14287
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od Saša »

Možda ga je jednostavmo tresnuo o pistu pa popucale gume? :D

TT

Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

O veliki Zuu, guru ove teme :doubleup: :sesir:
Drago mi je da mnogi pratioci sa komentarima a i samo citaoci ove teme (ima takvih gomila) mogu uzivati u slici i reci.
Slika
Korisnikov avatar
speedy stikis
Reactions:
Postovi: 2120
Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27

Re: Vazduhoplovi

Post od speedy stikis »

Zuu :klanjamse:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

H4wkeye napisao: 12 Sep 2018, 12:53 Welcome back Zu :D I kakav je Max u odnosu na NG?
Tesko razocaranje. Pokusali su da prate Bus-a ali izgleda komplikovano podmladjivati staru damu.
Bolje da su napravili nov avion.
Promene su uglavnom kozmeticke (i to na gore).
Tri ogromna ekrana preko cele sirine kokpita daju manju sliku nego vise manjih ekrana na NG.
Neki sistemi sami resavaju kvar da i ne vidis da nesto odradjuje.
Najbitnija promena su motori. Sada je to CFM LEAP B verzija jer se A na Busu pokazala kao glupost.
Stednja goriva je ocigledna ali su strasno pipavi i nezni motori. Karakteristike penjanja su mu uzasne poredeci sa NG. Valja nije usaglaseno motor/krilo.
Uglavnom su mu odsekli jaja, i sada vise lici na Bus. Tesko penje, nervira i kontrolu i mene, a nesto je brzi u krstarenju (oko 0,2 Mach)
Pitanje je koliko se dobiju na ustedi a koliko izgubi na skupom odrzavanju i da li drugo negira prvo.
Dobro je da je common type sa 787 pa je prelazak na drugi tip laksi, kao kod Busa sa 320 na 330.
Oduzmi-saberi, nista posebno, sem te manje potrosnje i povecanog doleta...
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Znaci usteda goriva je najveca prednost modela, pa onda nesto veci dolet. Koliko se on penje prosecno u odnosu na NG (I zasto se sporije penje, usteda goriva?). Cudi me to da neki sistemi resavaju kvar a bez da upozore pilota zar nije to potencijalno opasno? Osim ako nisu neki kvarovi koji ne uticu na sposobnost aviona da bezbedno leti.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Penje na istu visinu kao i NG, 41000ft. U penjanju jedva drzi 1800-2000 ft dok je NG sa istom tezinom isao i do 3000 ft. Snaga LEAP je 27K dok je max 26K kod NG (retke su verzije 27K).
U poletanju potrosnja dodje do 3000 kgh a u krstarenju pun avion trosi 1050 kgh spram >1200 kgh NG-ja.
Da sistem sam odradi svoj kvar ima i Bus. Posle sletanja se dobije indikacija “kvar”, mora da se zove tehnika, a sta je otkazalo saznace mehos ulaskom u dijagnostiku.

Pre dve nedelje AirSerbia (Aviolet) je imao otkaz motora u krstarenju, sto opet, necete saznati nigde, pa ni na T6 koji je redovno pljuvao JAT i kad mu sraf otpadne.

Neverovatna je kolicina neznanja autora teksta na T6 o slucaju pucanja guma na Egyptair avionu. Valjda i sam ima pilotsku dozvolu, zna kako se slece. A i tata mu je pilot, moze da mu objasni.

Takodje pratim tekstove Alena “Purgera” Scurica koji se toliko nalupeta (sad je postao i strucnjak za avione), pa dobije salve hvalospeva. Busu bi propao projekat A380 da ga Emirati nisu odrzali na spravama za vestacko disanje, a covek pise o “buducnosti superjumba”. Kuca ludih
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32228
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od trojanac »

Svakako dobrodošao Zu.

Nije lepo da bilo ko bilo koga ovde proziva i trudićemo se da to suzbijemo. Lakija pozdravljam, vidim da je aktivan i dalje iako priča negativno o nama po drugim forumima.
Posetite www.garaza.rs !
Odgovori