snork napisao: 13 Sep 2018, 18:24
Nego, ono što si napisao za MAX da krstari do 0,2 M brže... zar to nije ogromna razlika u brzini? Npr. ako je bilo 0,75 a sada 0,95, pri čemu je potrošnja ista ili manja, to je fantastično.
Izvinjavam se, vidim da sam uneo pometnju. Glava misli jedno, ruka kuca drugo.
Tako je, Snork - 0,02. U mesto NG jevih ,78 MAX ov economy cruise je , 80
Obicno se tako i izrazavamo - “point seven eight” jer se zna da niko ne leti brze od Maha, ali evo tako sam napisao.
cozmo napisao: 13 Sep 2018, 14:44
Uz dobrodoslicu Zu, da li imas info kakav je kvar bio na Avioletovom 737 u subotu na Skijatosu? Burazer cekao 11 sati na aerodromu da dodje deo koji se pokvario, tj dosli su mehanicari i deo drugim letom Avioleta. Kum mi na odmoru i nemam info sta je bilo u kvaru.
Otkaz elektricne hidro pumpe od Beograda do Skijatosa. Pilot je upisao kvar u knjigu i odmah prizemljio avion jer AS tamo nema technical support. Cekao se drugi 73 iz BEG da sa putnicima doveze i mehose sa hidro pumpom. Pa su ove sa prvog aviona stavili na drugi, a onda su kasnili povratni putnici sa drugog...
jedini problem mi je dizanje stomaka do grla pri poletanju. Uvek se desi desetak sekundi po poletanju i u jednom trenutku osećaj je kao da ceo avion potone. Svaki put bez izuzetaka. O čemu se radi?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
passenger napisao: 16 Sep 2018, 13:21
zu, da se pohvalim da me nije strah više da letim
jedini problem mi je dizanje stomaka do grla pri poletanju. Uvek se desi desetak sekundi po poletanju i u jednom trenutku osećaj je kao da ceo avion potone. Svaki put bez izuzetaka. O čemu se radi?
U samoj rotaciji (odvajanje od piste) imas povecan G, pa bi sila teze trebala da te zalepi za sediste. Vrlo brzo posle poletanja, da bi avion ubrzao, smanjuje se vertikalna brzina penjanja i tada je moguce da imas negativan G i osecaj zatezanja kaiseva i podizanje stomaka.
Mozda ne bi bilo lose da sedis pored prozora i uveris se da avion i dalje penje. Vestibularis u unutrasnjem uhu, zaduzen za davanje slike o polozaju tela u prostoru je lako zaludeti ako nemas spoljni orijentir.
Meni nije bas prijatno na 10000m iznad zemlje. Sad sam leteo 10 sati u cugu jedan let, iskrivio sam se samo tako. Taj je hvala Bogu bio u 747 pa nije klaustrofobija.
Usput, karte do LA povratne 500-600e, dzabe...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money