Imali smo, nismo znali
- Darko
- Postovi: 9463
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Imali smo, nismo znali ...
Muzika 1980 god.
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Imali smo, nismo znali ...
Pa ni u Nedeljniku nisu rekli da je to slika sa Rokfelerom i Rotšildom, ali podsvesno mnogi bi se upecali. Moguće je da su se negde sreli, ali na slici nisu njih dvojica.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Vozilo se 60 70 magistralom, na autoputu 75.
Secam se kad cale navuce 100tku sa 120l to je produvavanje masine. 80 90 je bilo kao danas da vozis 150.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
Secam se kad cale navuce 100tku sa 120l to je produvavanje masine. 80 90 je bilo kao danas da vozis 150.
Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Sve zavisi koji auto je bio u pitanju...ako je u pitanju Buba, Fića, Spaček, R4, onda je 120 bilo puna kapa, raspadanje od brzine...
Bili su lošiji putevi, vozilo se sporije, ali je bilo manje kontrola i moglo je slobodnije da se cepa. Ja sam 90-ih bez mnogo stege vozio 180-200 na auto putu, 160 redovno do Borče dok nisu stavili semafore, itd...
Moj ćale je sa Alfom početkom 70-ih vozio do Valjeva malo ispod sat vremena što je i danas respektabilno prosečno vreme.
Bili su lošiji putevi, vozilo se sporije, ali je bilo manje kontrola i moglo je slobodnije da se cepa. Ja sam 90-ih bez mnogo stege vozio 180-200 na auto putu, 160 redovno do Borče dok nisu stavili semafore, itd...
Moj ćale je sa Alfom početkom 70-ih vozio do Valjeva malo ispod sat vremena što je i danas respektabilno prosečno vreme.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Naš Polonez je vazda išao 90, i na magistrali i na AP. 3500 o/min, 90 km/h
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
ljubitelj napisao: 09 Okt 2018, 17:38
Sam saobracaj je bio mnogo redji nego danas, recimo mozda svaka 5-6.ta porodica je imala jedan auto, parkinzi na Novom Beogradu su uglavnom zvrjali poluprazni u blokovima.
Na Gazeli se retko sretnu u 2 trake automobili a kamoli da se popune sve 3.
Na posao i sa posla, kao i svuda se islo gotovo iskljucio javnim prevozom. Benzin se uz bonove mogao ograniceno kupovati, mislim 30 ili 40 litara mesecno , bila je dozvoljena voznja autom samo parnim ilineparnim danima vec prema poslednjih cifri reg.tablice auta. Sve u svemu godsinje se privatni auto koristio prosecno 4-5.000km.
Kamo sreće da je i danas tako.
Besmisleno je koliko je previše automobila, premalo parkinga pa još kad se pogleda da je u 90% automobila samo 1 putnik / vozač.
Toliko haosa, kašnjenja , zagađenja - pa sve to još skuplje finansijski i ekološki.
Jeste da je ovo forum posvećen toj , u suštini besmislenoj pasiji o aumobilima - ali svima bi bilo bolje kad bi vazduh bio čistiji a do posla se stizalo za 30 umesto 50 minuta. A to bi bilo moguće uz veće korišćenje javnog prevoza ( kao u Beču gde na ulicama ima manje kola nego u maloj Subotici)
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Baš kao što neki već rekoše, vozila se letnja/ista guma cele godine, a ako se zaglaviš u snegu ili ima šanse za tako nešto - staviš lepo lance i teraj dalje. Na ledu se ionako kližeš kakve god gume da imaš. No i automobili su tada bilo slabiji i sporiji, manje saobraćaja, bolji putevi, nigde se nije žurilo. Moglo se. Moglo bi se verovatno i sada kad bi se tempo života malo usporio i unormalio. 
TT

TT
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
1989-1992: Mi smo sa Voždovca išli na NBG u gimnaziju. U 7:05 dolazi bus 18 (često poluprazan, retko kad puniji), koji vozi praznim ulicama (Kumodraška, Autokomanda, autoput do Genexa, O. Brigada, P. Komune) i to traje 18-20 minuta. Nastava počinje u 7:30 i niko ne kasni. Nekad smo išli i onim u 6:55, poenta je da se znalo kad dolazi bus i kad će stići tamo gde treba, toliko je saobraćaja bilo.
Ni popodne nije bilo bitno drugačije.
Ni popodne nije bilo bitno drugačije.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Evo jos malo o tim godinama.
To je bilo vreme pojacanog saobracaja, takoreci vreme maksimuma kupovne moci i dostupnosti goriva.
U godinama pre toga bil je mozda 3-4 puta redji saobracaj. Recimo period 81-84, gradski bus je isao na svakih 20-30 minuta u spicu a van spica na 40 minuta. Recimo bas 18 koja je pomenuta.
Kome se zurilo za 2-3 stanice obicno je isao peske, Puno se pesacilo narocito u zimskom periodu kada u pola autobusa se zaledi gorivo. Zima, hladno, a gorivo nikakvo tj letnje (nije bilo uvoznih aditiva, tzv. stabilizacija kada je obustavljan uvoz svega i svacega).
Dizela na pumpama nije bas uvek bilo, onoga D2 letnjeg a kada dodje D1 zimski izadje reprter Bgd hronike da objavi uzivo na koje 2-3 pumpe u gradu danas moze da se toci gorivo za gradjane.
Benzina je bilo skoro svuda na pumpama, uz naravno bonove i obicno se moglo sipati 10-20 litara odjednom. Najcesci dostupan benzin je bio od 88-90 oktana, regular naziv dok je super bio na nekoliko glavnih pumpi u gradu i duz glavnih puteva.
Ali je zato u periodu 77-80 gradski bus isao na svakih 5-7 minuta, vise se nisu kupovale karte kod kontrolora u vozilu koji je sedeo pozadi kod zadnjih vrata- izbaceni zeleni Leylandi.
Dosli novi MAN licencnj busevi sa automatima. Prakticno si mogao i bez karte da se vozikas do mile volje...
Na 16 i 65 Mariborski dugi MANovi na 17 i drugima Ikarbusovi Man/Raba na 25/26 i jos nekima crveni licencni solo Mercedesi iz Skoplja.
GSB imao zute 101 taksije sa vozacima u radnom odnosu, nekoliko hiljada na svakom cosku maltene.
Trosile se dobijene pare i dobijeni krediti koju godinu ranije...u to vreme Bec je prekopavao grad da se pravi metro i u to trosio pare.
Danas se Beograd i Bec ne mogu porediti po gradskom saobracaju.
To je bilo vreme pojacanog saobracaja, takoreci vreme maksimuma kupovne moci i dostupnosti goriva.
U godinama pre toga bil je mozda 3-4 puta redji saobracaj. Recimo period 81-84, gradski bus je isao na svakih 20-30 minuta u spicu a van spica na 40 minuta. Recimo bas 18 koja je pomenuta.
Kome se zurilo za 2-3 stanice obicno je isao peske, Puno se pesacilo narocito u zimskom periodu kada u pola autobusa se zaledi gorivo. Zima, hladno, a gorivo nikakvo tj letnje (nije bilo uvoznih aditiva, tzv. stabilizacija kada je obustavljan uvoz svega i svacega).
Dizela na pumpama nije bas uvek bilo, onoga D2 letnjeg a kada dodje D1 zimski izadje reprter Bgd hronike da objavi uzivo na koje 2-3 pumpe u gradu danas moze da se toci gorivo za gradjane.
Benzina je bilo skoro svuda na pumpama, uz naravno bonove i obicno se moglo sipati 10-20 litara odjednom. Najcesci dostupan benzin je bio od 88-90 oktana, regular naziv dok je super bio na nekoliko glavnih pumpi u gradu i duz glavnih puteva.
Ali je zato u periodu 77-80 gradski bus isao na svakih 5-7 minuta, vise se nisu kupovale karte kod kontrolora u vozilu koji je sedeo pozadi kod zadnjih vrata- izbaceni zeleni Leylandi.
Dosli novi MAN licencnj busevi sa automatima. Prakticno si mogao i bez karte da se vozikas do mile volje...
Na 16 i 65 Mariborski dugi MANovi na 17 i drugima Ikarbusovi Man/Raba na 25/26 i jos nekima crveni licencni solo Mercedesi iz Skoplja.
GSB imao zute 101 taksije sa vozacima u radnom odnosu, nekoliko hiljada na svakom cosku maltene.
Trosile se dobijene pare i dobijeni krediti koju godinu ranije...u to vreme Bec je prekopavao grad da se pravi metro i u to trosio pare.
Danas se Beograd i Bec ne mogu porediti po gradskom saobracaju.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ovo je sarkazam ?ljubitelj napisao: 10 Okt 2018, 09:20 Evo jos malo o tim godinama.
To je bilo vreme pojacanog saobracaja, takoreci vreme maksimuma kupovne moci i dostupnosti goriva.
Tada ljudi nisu mogli ni Zastavina vozila da priušte, po ulicama van glavnih su deca igrala fudbal ( prođe auto na 20 min) a za gorivo si i sam rekao - samo na bonove ili na partijsku knižicu.
Da je danas platežna mož kao tada a benzin nedostupan - i dalje bi GSP "vladao" i to bi bilo sjajno zapravo.
Možda bi trebalo da je benzin 300 din pa da ljudi automobile koriste za neke bitnije stvari a za svakodnevno švrćkanje - GSP.
Autobusi u kombinaciju sa polupraznim ulicama - super stvar. Brže bi putovali nego sada , na ulicama ne bi delovalo haotično i sve mi birlo mirnije i čistije.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
??ljubitelj napisao: 10 Okt 2018, 09:20 Benzina je bilo skoro svuda na pumpama, uz naravno bonove i obicno se moglo sipati 10-20 litara odjednom. Najcesci dostupan benzin je bio od 88-90 oktana
Stvarno? A pomislio bih da ni upaljač sa tim ne može da radi

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ne pisi post za postom, koristi edit funkciju.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ne, 1989, 1990 i 1991 godina su godine najviseg moguceg standarda. Pre i posle tog kratkog perioda kupovna moc je bila znatno manja.
A tada su hit bilo Tojota Korola 1.3Xl i Mazda 323. Ovo prvo Agro ...nesto... se zvala firma koja je prodavala a ovo drugo Genex.
Takodje i Daihatsu 16x je bio popularan.
Zastavina vozila su takodje kupovala, 1989./90 je mislim apsolutni rekord prodaje Zastave u celoj njenoj istoriji.
Sto se saobracaja tice na Sentilju tokom leta, danas Slovenija, se u zemlju ulazilo u 12 kolona a cekalo se po 3-5 sati da se prodje, toliko je bila guzva.
Autoput (poludovrsen) Zagreb- Beograd je znao da bude sa po 30-50km vozila kolonnama u pokretu.
Magistrala Sentilj-Ptuj- Zagreb se vozila bez obilazenja, nije bilo slobodnog dela puta da se izadje iz kolone i obavi manevar obilazenja.
Tada je benzina bilo u izobilju, i relativno je bio jeftin s obzirom na plate koje su tada 10puta povecane samom promenom dinara u novi dinar (10.000 puta je povecana vrednost dinara, cuveni odnos 7dinara za DEM umesto 70.000 dinara kao sto je bilo do tada).
Nakon toga, vec 1992 je haos a 1993. se smatra najvecim padom u istoriji civilizacije, spirala besmislenosti koja je zavrsila do nivoa da je dinar vredeo 0.0000000000000xxx( ne broje mi se nule)1 deo od 1 DEM.
I jedna i druga krajnost se desavaju unutar samo 5 godina...
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Jeste, Toyota Corola je bila megahit..slično kao danas Lambordžini, a skoro jednako retko su se viđali.ljubitelj napisao: 11 Okt 2018, 00:02 Ne, 1989, 1990 i 1991 godina su godine najviseg moguceg standarda. Pre i posle tog kratkog perioda kupovna moc je bila znatno manja.
A tada su hit bilo Tojota Korola 1.3Xl i Mazda 323.
Ja sam bio osnovac, i sećam se da smo se skupili i gledali Tojotu kao svemirski brod .
Baš tako je (tada) moderan, metalik srebrni japanski auto izgledao spram uobičajenih socijalističkih "kutijica na točkovima" . Živeo sam u imućnijoj ulici i na parkingu su bili 60% Zastavini automobili, "gastarbajterske" mečke, Golf 1 TAS, poneki Kadet i Pežo. Ponavljam - imućnija ulica
Ne mislim uopšte da je bio visok standard tih par godina, a posebno ne u pogledu automobila i tehnike ( što se toga tiče- danas nam je najbolje ikad, ali samo jer je sva tehnika drastično pojeftinila).
A sećam se i da smo ulicu prelazili i bez gledanja i na istim igrali fudbal itd ( sve van glavnih ulica), toliko je "puno" vozila i goriva bilo.
Socijalistički "standard".. ali je bila dobra restrikcija uvoza ( od kafe preko tehnike do goriva) radi smanjenja odliva deviza.
Slično bi i danas bilo korisno, makar se kolima vozikali svaki drugi dan.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15356
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Nije bila Toyota toliko nedostižna. Ja ih pamtim, kao i 323 i Lancere.
Kod mene u kraju (Borča) bilo je svih, a pogotovo Mazda/Toyota.
Naravno da je bilo najviše Zastava/Lada/Fiat/VW/Opel/Rešo, ali nije bilo baš retko videti ove japance.
TapaT
Kod mene u kraju (Borča) bilo je svih, a pogotovo Mazda/Toyota.
Naravno da je bilo najviše Zastava/Lada/Fiat/VW/Opel/Rešo, ali nije bilo baš retko videti ove japance.
TapaT