Imao sam danas lepu priliku da se upoznam sa novom "osmicom", novim X4 i X5 koji je predstavljen kao pretpremijera jer njegova proizvodnja kreće u novembru.
8-er reihe je bio u crnoj boji što je bio lukav izbor da se tamno obojene plastike koje umeju estetski da iritiiraju i u ovom slučaju ne primećuju. Pored toga, auto kada je crn izgleda manje. Stvarno mi nije jasno kako je auto kraći od "šestice", kao što kažu brojke jer subjektivno izgleda pozamašno. Šta je tu je...onda ostaje pitanje zašto su ga nazvali "8", a ne "6".
Uživo ovaj primerak koji sma danas video izgleda dobro. Nije baš da pleni izgledom jer nije mnogo originalan, ali vidi se da se radi o moćnoj i skupoj igrački što je bio jedan od glavnih ciljeva. Detalj koji mi mnogo bode oči je zadnje bočno staklo koje previše liči na Mustanga pre svega, ali i na još neke automobile, pa mu to smanjuje prepoznatljivost. Šteta, jer je BMW imao svoj izgrađen prepoznatljiv oblik tog stakla još od BMW 1600, tj BMW E9 ako govorimo o liniji najskupljih BMW kupea. Napred je gril impozantan, nažalost sa spojenim "bubrezima", pa malo liči na Kiu. Unutra sve deluje vrlo luksuzno i utisak kvaliteta je odličan. Interesantan detalj koji će verovatno polarizovati mišljenja je ručica menjača koja je urađena kao Swarovski kristal. Meni se lično svidelo pogotovu što se ta ručica ne koristi toliko često kao kod ručnog menjača. Mada, ne bi me čudilo da nekome bude kičasto. Virtual kokpit izgleda dobro i bogato.
slika ručice, nažalost neizoštrena...nikako nije hteo da mi fokusira iz nekog razloga, pa sam izgubio strpljenje čekajući da se smiluje telefon
Novi X4 je bio iznenađenje za mene jer nisam ni znao da se priprema novi. Meni ovaj prethodni nije bio bajat i mislim da su mogli ovog i malo kasnije da predstave pogotovu kada sma video novog. Novi mi je stilski teško razočaranje. Izdužen, neskladan, s gomilom bočnih stakala...kao neki manji brat Mercedesa GLE coupe. Unutra nema ništa posebno čime bi plenio, a mislim da bi X6 i X4 trebalo da to rade s obzirom na klijentelu kojoj su namenjeni. Od detalja razočaralo me odsustvo bilo kakve postave (gumene ili filcane) u pregradama i džepovima enterijera i oplata. VIdi se štednja svuda gde pogled retko zalazi. Volan je predebeo po BMW običaju u poslednjih 10 godina, pa u kombinaciji sa gomilom ručica i pedalica menjača nije nimalo ergonomski podesno. Ono što je možda dobro (a možda i nije) što izgleda da ima dosta više prostora unutra od prethodnika, pa će biti interesantan širem krugu kupaca. Pohvlaio bih da nema spojene "bubrege". Paleta motora je dosta dobro raspoređena i odmah kreću sa dve M verzije, dizel i benzin. Ostali su verni McPhersonu napred.
X5 je bio prijatno iznenađenje. Nisam ga slikao jer su nas zamolili da to ne radimo. Mislim da će se više svideti ljudima nego prethodna generacija koja mi je uvek delovala kao kitnjasti ristajling pretposlednje generacije koja mi je do sada bila najlepša. Kod ove nove su napravili pomak. Nekima se verovtno i neće svideti. Dizajn je svedeniji, auto ima "kockastije" i "uglatije" konture, s dosta oštrih ivica, upravnim i velikim grilom, upuštenim bočnim staklima što je malo fazon kao kod Escalade npr. Ceo auto više vuče na ukus američkih full size SUV i Audi Q7. Meni se pre svega svidelo jer je dizajn pročišćen bez gomila lajsnica i umetaka.
I za kraj bilo je lepo videti super primerak starog 850 CSI...nažalost, ja sam bio jedini koji ga je gledao, mada ekipa koja je bila nije generalno bila mnogo zainteresovana za kola, više ih je interesovala degustacija i gledanje u mobilni. Za X4 sam imao prezentaciju "jedna na jedan" pošto to nikoga nije interesovalo
