Prelepo. Koliko je minimum vertikalna separacija, 1000 fita?zuzazu napisao: 03 Okt 2018, 10:12 254A6D71-FE0E-4F75-825D-E15A097F336B.jpeg
64BCD0AF-0607-4B39-8350-9E8BBE9F8F79.jpeg
DE05FF44-C6FC-4719-8C57-DE684C868119.jpeg
Susret na 300m razlike po visini
Vazduhoplovi
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Hiljadarka.
Jutros iznad Madjarske, prvi put za sve ove godine, CAT na FL370.
Nije bilo prijatno, Prvo je poceo da ga okrece na krilo kao da je wake turbulence, ali je onda poceo da varira sa brzinom toliko da je ocas posla usao u MMo (presao barber pul), i drzati visinu je postalo nemoguce. Gore dole 200ft od levela.
Probali da trazimo hitno dole na FL350, kokoska iz nekog britanskog aviona se razasrala sa madjarskim ATC po frekvenciji. Kad zene dohvate mikrofon....
Eto, i to da dozivim, Ne znam (i ne zelim da znam) kako izgleda kad izadju oni sa polupanim glavama posle CAT.
U svakom slucaju preporuka: sedite vezani u krstarenju, i ako je znak ''fasten seat belt'' iskljucen.
Jutros iznad Madjarske, prvi put za sve ove godine, CAT na FL370.
Nije bilo prijatno, Prvo je poceo da ga okrece na krilo kao da je wake turbulence, ali je onda poceo da varira sa brzinom toliko da je ocas posla usao u MMo (presao barber pul), i drzati visinu je postalo nemoguce. Gore dole 200ft od levela.
Probali da trazimo hitno dole na FL350, kokoska iz nekog britanskog aviona se razasrala sa madjarskim ATC po frekvenciji. Kad zene dohvate mikrofon....

Eto, i to da dozivim, Ne znam (i ne zelim da znam) kako izgleda kad izadju oni sa polupanim glavama posle CAT.
U svakom slucaju preporuka: sedite vezani u krstarenju, i ako je znak ''fasten seat belt'' iskljucen.
- Prikačeni fajlovi
-
- 69173DB5-D8B2-41D5-8CB6-F8AE41652F54.jpeg (90.72 KiB) Pogledano 1969 puta
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Uh, bas nezgodno. Koja je procedura tu? Da li autopilot moze da se izbori ili mora pilot da preuzme?
Re: Vazduhoplovi
Ne bi bilo lose da napisete neku legendu za izraze 
Sent from my SM-J500FN

Sent from my SM-J500FN
Re: Vazduhoplovi
Danas nije ispao autopilot, jer ga nije puno okrenuo, vise je bila borba sa autotrotlom koji je i onako jedna od ''ahilovih peta'' B737.
Procedura je;
start switches.....continuous
turbulent air penetration speed....... ,76 M /280 KTS
fasten seat belt.......... on
auto-throttle......... disengage (set turbulent N1)
autopilot........ CWS
Uglavnom, obojca smo ga drzali za rogove
* Control Wheel Steering - mod autopilota gde manuelno namestis poziciju koju hoces a autopilot drzi namesteno
* N1 - broj obrtaja fena motora izrazen u procentima, po cemu se podesava snaga motora
* start switches continuous - stalno baca varnicu u grejnu komoru sa svih svecica (ignitera)
Procedura je;
start switches.....continuous
turbulent air penetration speed....... ,76 M /280 KTS
fasten seat belt.......... on
auto-throttle......... disengage (set turbulent N1)
autopilot........ CWS
Uglavnom, obojca smo ga drzali za rogove
* Control Wheel Steering - mod autopilota gde manuelno namestis poziciju koju hoces a autopilot drzi namesteno
* N1 - broj obrtaja fena motora izrazen u procentima, po cemu se podesava snaga motora
* start switches continuous - stalno baca varnicu u grejnu komoru sa svih svecica (ignitera)
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
CAT - Clear Air Turbulenceblaugrana napisao: 03 Okt 2018, 14:13 Ne bi bilo lose da napisete neku legendu za izraze
Sent from my SM-J500FN
MMO - Mach Max Operating speed (koliko ja znam)
ATC - Air Traffic Control
@Zu Koliko je trajalo sve? Dobro je proslo. A sto se tice autothrottle, da li je bolji na Airbusu? Koliko znam kod njega mozes da drzis autothrottle ukljucen sve do touchdown-a, dok kod Boinga preporucju da se iskljuci i predje na rucno pre sletanja (ako se ne varam, mislim da sam procitao negde)
Re: Vazduhoplovi
Ono najgore je trajalo mozda pola minuta - minut maksimalno, ali je dobrano treslo bar deset. Interesantno je da nismo bili u jet stream u tom momentu. Nista nije ukazivalo na CAT.
Za Bus-ev autotrotl ne znam. Tacno je da radi sve do sletanja. Ima blesav sistem. Rucice gasa mozes da postavis gde hoces, a on ce sam da namesti gas kako mu odgovara. Koja je pozicija rucica koja odgovara datoj snazi, moze da se vidi na displeju ispred pilota.
Boingov autotrotl treba da se iskljuci pre autopilota, a ako se ne radi auto land, onda je to 1000ft AGL (iznad zemlje).
Vise sam se zanimao za komande leta kod Busa.
Boing definitivno mora da uradi nesto pod hitno, jer je 737 mnogo mator, i zaista tehnoloski zaostaje za Busom (ne govorim sa letacke strane). Neki uskotrupac sa tehnologijom primenjenom u 787 bi bila prava stvar.
Imamo konsenzus u drustvu da je MAX gori od NG. Samo su ga zamazali da, kao, proprati Bus.
Za Bus-ev autotrotl ne znam. Tacno je da radi sve do sletanja. Ima blesav sistem. Rucice gasa mozes da postavis gde hoces, a on ce sam da namesti gas kako mu odgovara. Koja je pozicija rucica koja odgovara datoj snazi, moze da se vidi na displeju ispred pilota.
Boingov autotrotl treba da se iskljuci pre autopilota, a ako se ne radi auto land, onda je to 1000ft AGL (iznad zemlje).
Vise sam se zanimao za komande leta kod Busa.
Boing definitivno mora da uradi nesto pod hitno, jer je 737 mnogo mator, i zaista tehnoloski zaostaje za Busom (ne govorim sa letacke strane). Neki uskotrupac sa tehnologijom primenjenom u 787 bi bila prava stvar.
Imamo konsenzus u drustvu da je MAX gori od NG. Samo su ga zamazali da, kao, proprati Bus.
Re: Vazduhoplovi
E, hvala 
Od svega nabrojanog znao sam samo sta je ATC
Sent from my SM-J500FN

Od svega nabrojanog znao sam samo sta je ATC
Sent from my SM-J500FN
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
MAX i dalje ima stare hidraulicne kontrole? A 787 bese ima fly by wire? Bas me zanima kakav ce biti ovaj nov 777X, jel si video sto ima neke rasklapajuce winglete.zuzazu napisao: 03 Okt 2018, 15:36 Ono najgore je trajalo mozda pola minuta - minut maksimalno, ali je dobrano treslo bar deset. Interesantno je da nismo bili u jet stream u tom momentu. Nista nije ukazivalo na CAT.
Za Bus-ev autotrotl ne znam. Tacno je da radi sve do sletanja. Ima blesav sistem. Rucice gasa mozes da postavis gde hoces, a on ce sam da namesti gas kako mu odgovara. Koja je pozicija rucica koja odgovara datoj snazi, moze da se vidi na displeju ispred pilota.
Boingov autotrotl treba da se iskljuci pre autopilota, a ako se ne radi auto land, onda je to 1000ft AGL (iznad zemlje).
Vise sam se zanimao za komande leta kod Busa.
Boing definitivno mora da uradi nesto pod hitno, jer je 737 mnogo mator, i zaista tehnoloski zaostaje za Busom (ne govorim sa letacke strane). Neki uskotrupac sa tehnologijom primenjenom u 787 bi bila prava stvar.
Imamo konsenzus u drustvu da je MAX gori od NG. Samo su ga zamazali da, kao, proprati Bus.

@blaugrana

Re: Vazduhoplovi
Spojleri su fly by wire, ostalo je klasika. Imam utisak da nisu zeleli da se previse petljaju u pricu sa strujom, jer bi to verovatno trazilo dodatni trening posada. Od kolega saznajem da im je na Busu za razumevanje principa rada najtezi bio sistem flight controls.
Takodje, Airbus je avion, u istoriji vazduhoplovstva, sa najvise postprodukcijskih problema sa komandama leta. Verujem da su tako nesto hteli da izbegnu na 737.
Najveca promena je sa motorima, a i to im nije nesto jer cena aviogoriva nije visoka kakve su prognoze bile.
Leteo sam 777 par sati na simulatoru, i on recimo ima FBW trimer i savrseno je zajeban jer covek nema nikakav osecaj na volanu, trimuje li u pravu stranu, dok ne pretrimuje avion. Takodje, ima klasicne rogove, ali je FBW, dok je back up system klasican, hidraulicni.
Mnogo pametnije nego kod Busa.
Kako je sa 787 - ne znam. Mislim da je komple vazduplohov na struju.
Takodje, Airbus je avion, u istoriji vazduhoplovstva, sa najvise postprodukcijskih problema sa komandama leta. Verujem da su tako nesto hteli da izbegnu na 737.
Najveca promena je sa motorima, a i to im nije nesto jer cena aviogoriva nije visoka kakve su prognoze bile.
Leteo sam 777 par sati na simulatoru, i on recimo ima FBW trimer i savrseno je zajeban jer covek nema nikakav osecaj na volanu, trimuje li u pravu stranu, dok ne pretrimuje avion. Takodje, ima klasicne rogove, ali je FBW, dok je back up system klasican, hidraulicni.
Mnogo pametnije nego kod Busa.
Kako je sa 787 - ne znam. Mislim da je komple vazduplohov na struju.
Re: Vazduhoplovi
Ono, kad imas bogate prijatelje pa ti poklone 747....
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Ovo Turski neki vladin avion? 

Re: Vazduhoplovi
Pored brda aviona koje precednik koristi (od wide body ima A330), od Katarćana je pre mesec dana dobio eto, u znak zahvalnosti, sto im pruza podrsku, i ovaj B747. Ne vidi se na fotkama, ali je sa novim LEAP motorima.
Odlican video @passanger. Bez obzira na nestasicu pilota, i dalje se neko tesko z@yebav@ sa nama. Upravo sam u bazi pitanja za assesment u jednoj od vecih kompanija dobio i ovo:
Letite kargo avion. Dobili ste indikaciju požara u kabini gde prevozite domaće zivotinje. Izlazite iz kokpita da se uverite da li je indikacija lažna i uvidjate da se zapalio metan od prdeža životinja. Šta ćete da preduzmete?
Sa ovakvim budalastinama, stvarno ne moze dalje...
Odlican video @passanger. Bez obzira na nestasicu pilota, i dalje se neko tesko z@yebav@ sa nama. Upravo sam u bazi pitanja za assesment u jednoj od vecih kompanija dobio i ovo:
Letite kargo avion. Dobili ste indikaciju požara u kabini gde prevozite domaće zivotinje. Izlazite iz kokpita da se uverite da li je indikacija lažna i uvidjate da se zapalio metan od prdeža životinja. Šta ćete da preduzmete?
Sa ovakvim budalastinama, stvarno ne moze dalje...