Vozaci kamiona imaju mnogo vecu odgovornost jer voze vozila od po vise destina tona. Ali nazalost dosta njih ne vozi kako treba, i zato se desi kao to sto si naveo. To sam u Italiji primetio da se isto desava. (verujem da i u drugim zemljama) Kamion se ubaci samo u preticajnu traku, natera sve sa 130-140 da koce i onda narenih par kilometara pretice kamion pored njega. Za 1000+ km autoputa tamo sam video to vise puta. Evo ovaj udes kod Svilajnca, sad citam kazu vozac slepera preticao preko pune. Ej koji to nenormalni um treba da budes! Sad ovom treba dati zatvor barem 10 godina + trajno mu oduzeti dozvolu da vise nikad ne moze da vozi ni auto, a kamoli sleper.cozmo napisao: 10 Okt 2018, 09:16Sestrić mi upisao vožnju. I juče vozimo se autoputem do Stare Pazove i pita on mene kako može da se desi nesreća na autoputu, pogotovo ona u magli. Kako sam krenuo da pričam za odstojanje, odgovor se sam nametnuo. Ispred nas lik u najnovijem Passatu (to ga je i spasilo, cenim da je automatsko kočenje bilo), na jedno 100m od nas. Svi voze 130 otprilike. Odjednom, bez ikakvog znaka upozorenja, ispred njega se naglo ubacuje šleper koji kreće da pretiče drugi šleper. Passat se ukopava, mi smo bili srećom daleko, nabadamo kočnicu. Šleper nonšalanto se posle par stotina metara vraća u svoju traku. Obilazim lika u Passatu, čovek usporio, bled u licu. Da je bio neki stari auto, ne bi ga više bilo međ živima. Obilazeći šleper nanu nanu smo mu pokazivanjem srednjeg prsta i sviranjem, ali verujem da to njega ne dotiče, on je u 40 tona, poginuće neko drugi...H4wkeye napisao: 09 Okt 2018, 22:06 Drugo, sami vozaci. Pogotovu kamiona. Ovde su najvece sranje kamioni napravili, ne kola. Jer su se pozakucavali i smrskali automobile.
Ne brže od života!
- H4wkeye
- Postovi: 8762
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Ne brže od života!
- kragujevac
- Postovi: 3481
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8 (NA)
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Ne brže od života!
Ma u pravu si ti što se toga tiče, puno toga ne funkcioniše kako treba, pa nije ni čudo što i ova "tema" nije odradjena do kraja.Grujic napisao: 10 Okt 2018, 12:02 Znaci samo to sitno da se sto jeftinije ucari, a prevencija i edukacija...polako...
S druge strane, da li treba edukacija ili je dovoljan zdrav razum da bi neko vezivao pojas u autu, ili još gore, da veže dete u odgovarajuće sedište. Koliko puta sam video u SRB da ili voze dete u sedištu nevezano, ili da dete stoji izmedju sedišta. Da li je dovoljan zdrav razum da se ne pretiče kolona na punoj liniji/pred krivinom/, da se stane na pešačkom prelazu. 150kmh manje-više, ali dešavalo mi se da me u SRB pretekne nešto crno u niskom letu daleko brže od (za SRB ionako prebrzih) 150kmh. Ni tu ne treba edukacija, dovoljno je čitati znake ograničenja pored puta.
Nemam rešenje (nije moj deo posla da ga imam), ali možda bi mogli da počnu sa oduzmanjem automobila takvim idiotima (to, koliko mi je poznato, već postoji kao opcija u zakonu, ali se naravno ne sprovodi). Možda bi moglo da se uvede da je obaveza posedovanje čipovanih ličnih karata i upisivanje prekršaja/kazni/krivičnih dela na čip u ličnoj karti, tako da takvi nigde ne mogu neopaženo da se "provuku" kroz sistem, ne mogu da iznajme auto, da kupe avionsku kartu, ne mogu da izadju iz zemlje ako nisu platili kaznu i tome slično. To bi bila prilično radikalna metoda,ali ono, ako je neko "normalan" to ga ne bi doticalo, a ostali bi bili na tapetu.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
Re: Ne brže od života!
Nikad nisam video da se šleper ubacio da pretiče a da je auto iza bio jako blizu, svi šoferi sačekaju da je auto iza bar malo udaljen a to što ti moraš da kočiš sa 140 na 90, žao mi je ali budi malo čovek pa razumi da ti ljudi voze svaki dan 9h, što je za mnoge u automobilima misaona imenica. A pretiče sporo jer mu je limit na lupam 88kmh a ovaj ispred vozi 86kmh, bolje i da obiđe nego da vozi tom ispred u braniku.
- H4wkeye
- Postovi: 8762
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Ne brže od života!
Oduzimanje auta postoji u zakonu godinama i primenjuje se ali za neke druge stvari. Najvise vezano za ove divlje taksiste, njima se oduzimaju vozila. Sto se tice oduzimanja radi saobracajnih prekrsaja itd. to nije proslo u ovaj nov zakon. Treba povecati zabrane za teze prekrsaje i uvesti jos vece, obavezne zatvorske kazne. Dokazano je da to najvise utice na vozace ovde, ne novcane kazne. Znaci treba tipa kao u Engleskoj nesto. Tamo je limit 12 poena, i ako skupis 12 ode dozvola, ali se prvo gleda kako si skupio, da li cesto pravis prekrsaje itd. Tako da nekom moze da se vrati posle nekoliko meseci a nekome za nekoliko godina. Takodje tamo dobijas poene za skoro sve prekrsaje.kragujevac napisao: 10 Okt 2018, 12:43Ma u pravu si ti što se toga tiče, puno toga ne funkcioniše kako treba, pa nije ni čudo što i ova "tema" nije odradjena do kraja.Grujic napisao: 10 Okt 2018, 12:02 Znaci samo to sitno da se sto jeftinije ucari, a prevencija i edukacija...polako...
S druge strane, da li treba edukacija ili je dovoljan zdrav razum da bi neko vezivao pojas u autu, ili još gore, da veže dete u odgovarajuće sedište. Koliko puta sam video u SRB da ili voze dete u sedištu nevezano, ili da dete stoji izmedju sedišta. Da li je dovoljan zdrav razum da se ne pretiče kolona na punoj liniji/pred krivinom/, da se stane na pešačkom prelazu. 150kmh manje-više, ali dešavalo mi se da me u SRB pretekne nešto crno u niskom letu daleko brže od (za SRB ionako prebrzih) 150kmh. Ni tu ne treba edukacija, dovoljno je čitati znake ograničenja pored puta.
Nemam rešenje (nije moj deo posla da ga imam), ali možda bi mogli da počnu sa oduzmanjem automobila takvim idiotima (to, koliko mi je poznato, već postoji kao opcija u zakonu, ali se naravno ne sprovodi). Možda bi moglo da se uvede da je obaveza posedovanje čipovanih ličnih karata i upisivanje prekršaja/kazni/krivičnih dela na čip u ličnoj karti, tako da takvi nigde ne mogu neopaženo da se "provuku" kroz sistem, ne mogu da iznajme auto, da kupe avionsku kartu, ne mogu da izadju iz zemlje ako nisu platili kaznu i tome slično. To bi bila prilično radikalna metoda,ali ono, ako je neko "normalan" to ga ne bi doticalo, a ostali bi bili na tapetu.
P.S. Evo vec drugi dan nakon onog lancanog, jos uvek se niko iz vlade nije oglasio povodom toga. Gde je sad ministarka saobracaja?
Re: Ne brže od života!
Koja ministarka saobracaja? 

- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Ona je u Azerbejdzanu sa vodjom. Plavusa jbg, poveo je da je ovi tamo koriste kao tabure dok on prodaje neke mesne preradjevine.
Re: Ne brže od života!
Pa, evo, ja za mesec i po dana presao 2000km na autoputu i ovo vidjam svaki put. Bez zmigavca, nekad cak krenu i kad si pored njih. Prvo 9h ne sme da vozi, a drugo profesionalni vozac je upravo to - profesionalni vozac. Naravno da sme da pretekne sporije vozilo, ali ne na takav nacin koji vidjam cesto. Drugo, ujak mi je godinu dana spartao uzduz i popreko USA kao vozac Fedexovog slepera i kaze da ovo sto vidi ovde "nije normalno kako voze slepere". Ja za takve nemam razumevanja jer ugrozavaju bezbednost. Takodje, ujak rece da kad preticem kamion, uvek ablendujem, cak i po danu. Ako zele da preticu, to se radi onako kako pise u zakonu a ne kako im se cefne.ChobbyNS napisao: 10 Okt 2018, 12:47 Nikad nisam video da se šleper ubacio da pretiče a da je auto iza bio jako blizu, svi šoferi sačekaju da je auto iza bar malo udaljen a to što ti moraš da kočiš sa 140 na 90, žao mi je ali budi malo čovek pa razumi da ti ljudi voze svaki dan 9h, što je za mnoge u automobilima misaona imenica. A pretiče sporo jer mu je limit na lupam 88kmh a ovaj ispred vozi 86kmh, bolje i da obiđe nego da vozi tom ispred u braniku.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
Sme da vozi tj. dozvoljeno dnevno vreme vožnje je 9 sati i 2 puta nedeljno po 10 sati. Posle najkasnije 4:30h, mora da napravi pauzu od 45 minuta.cozmo napisao: 10 Okt 2018, 13:49 [
Prvo 9h ne sme da vozi, a drugo profesionalni vozac je upravo to - profesionalni vozac.
Re: Ne brže od života!
Vidim stručan si čim znaš da ne sme da se vozi 9h. Za tvoju informaciju sme i 10h da vozi u toku dana, postoje propisi šta i kako može. Ja vozim kamion aktivno 8 godina, možda nije neki staž ali sam obišao puno zemalja i prešao dosta kilometara i takve stvari zaista nisu stalna pojava kao što ti pokušavaš da predstaviš, kod nas možda jeste jer smo kaubojska država ali po evropi svakako ne.
Re: Ne brže od života!
Niko ovde i ne govori o Evropi, pricam o tome sta rade kod nas na putevima. Pri tome, ako voze 9h, sad sam pogledao, postoji obavezna pauza od 45 minuta posle 4,5 sata voznje, sto je sasvim dovoljno za odmor. Znaci aktivne voznje je recimo 8h. A posto vidim da mi ne verujes, jednom cu da snimim ceo put, pa ces i sam videti. Svaka cast kamionadzijama koji znaju da voze i postuju propise, ali dosta njih, u Srbiji, izgleda to ne radi. A da ne pricam sta rade na putu NS-ZR. Za to mora posebna tema da se otvori. Preticu cak i autobuse na jako nebezbednim mestima i slicno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
Pauza nije uračunata u vreme vožnje tj. tih 45 minuta se ne odbija od ovih 4,5 sata, dakle voziš 4.5 sata, pa pauza 45 minuta, pa opet voziš 4,5 sata, znači ukupno 9 sati vožnje. I dva puta nedeljno sme da se vozi po 10 sati.
U SAD npr. može da se vozi 11 sati dnevno, a u Kanadi čak 13 sati.
U SAD npr. može da se vozi 11 sati dnevno, a u Kanadi čak 13 sati.
- Martin
- Postovi: 2908
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Ne brže od života!
A u međuvremenu....
https://www.blic.rs/vesti/hronika/jos-j ... eo/ygvc64f
https://www.blic.rs/vesti/hronika/jos-j ... eo/ygvc64f
Re: Ne brže od života!
Deluje da je kamion bio u zaustavnoj. Ne verujem da je tolika brzina bila da se ovako Polo (ne deluje mi kao Golf ovo) raspao kad je udario u kamion koji se kretao.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ne brže od života!
cozmo napisao:Niko ovde i ne govori o Evropi, pricam o tome sta rade kod nas na putevima. Pri tome, ako voze 9h, sad sam pogledao, postoji obavezna pauza od 45 minuta posle 4,5 sata voznje, sto je sasvim dovoljno za odmor. Znaci aktivne voznje je recimo 8h. A posto vidim da mi ne verujes, jednom cu da snimim ceo put, pa ces i sam videti. Svaka cast kamionadzijama koji znaju da voze i postuju propise, ali dosta njih, u Srbiji, izgleda to ne radi. A da ne pricam sta rade na putu NS-ZR. Za to mora posebna tema da se otvori. Preticu cak i autobuse na jako nebezbednim mestima i slicno.
Ja nisam video baš puno i “dosta” takvih primera, kao što ti, izgleda, navodiš
Naprotiv, retko kad sam naišao na problematicnu vožnju od strane kamiona
- H4wkeye
- Postovi: 8762
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Ne brže od života!
Sudeci po slici udario je prednjom desnom stranom i odvalio deo krova i auta, zaokrenuo se za skoro 90 stepeni i zaustavio u brzoj traci.