Imali smo, nismo znali

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od ljubitelj »

Daihatsu je imao dobrog uvoznika, mislim da se zvao Jeklotehna ili tako nekako koji je uvozio u pocetku a kasnije je Banex trade sa Novog Bgda naveliko prodavao model 16X a to znam iz prve ruke.
I to crvene boje.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9053
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od grujicd »

Puntilak, aj odgovori koliko imaš godina, ili da prekidamo uzaludnu priču. Ljudi koji su se ovde javljali su imali dovoljno godina 80-tih da bi se svega dobro sećali. Za tebe prilično sumnjam. Da si rođen pre osamdeset i neke znao bi da je ogromna razlika bila na početku i na kraju te decenije, a ti to stavljaš u isti koš. To mi i govori da stanje tada znaš iz druge ruke a ne da si sam bio svedok.
Korisnikov avatar
igor_harris
Reactions:
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od igor_harris »

Ja mislim da puntilak vodi ovu tviter stranicu pa i nas sad ovde troluje. Potpuno je identican koncept. :)

Провери Istorijske Činjenice (@istorijske): https://twitter.com/istorijske?s=09
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9434
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od OMP »

ljubitelj napisao: 13 Okt 2018, 00:52 naveliko prodavao model 16X a to znam iz prve ruke.
taj model se zvao aplausse, oznaka 16 je motorizacija (1600cm) a X, GL ili GLX oprema
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od ljubitelj »

:thumbup:
Bravo, ja se setio samo ove 16X oznake.
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od swemir »

Puntilak, vrlo selektivnu analizu imaš. Ako zeliš da nešto porediš moras uzeti puno više parametara i imati neku metodu prostupa.

Kad sve to uzmeš u računicu dobiješ precizniju formulu i videćeš tvoju veliku grešku.

Mislis da je u usa bilo isto automibila kao sad?
Nisu imali naftnu krizu tamo?

Malo više dedukcije i paralela, a manje paušalne strasti...



Послато са SM-N950F уз помоћ Тапатока


Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od Пунтилак »

@swemir

Ne znam kakva je analiza ali su logika i sećanje ok.

Osim toga, naftna kriza je bila na zapadu par godina 70ih a ja pričam o kasnim 80im kad nikakve naftne krize van SFRJ nije bilo.

Samo je u SFRJ bila i naftna krizna i strujna kriza i kafena kriza i kriza automobilskih guma ...i sve moguće krize decenijama jer je država bila dronjak.

Zbog manjka para/deviza, bio je zabranjen uvoz svega što je nedostajalo ( a mnogo je toga falilo u državi proleterskoj) osim botova ( skojevaca) i poltrona.
Zato su bez pobune streljani pošteni ljudi, zvanično 15% pobeglo napolje da se nikad ne vrati , a Srbija masakrirana poklanjanjem teritorija Albancima, Hrvatima ( Vukovar i Baranja su bili u sklopu Srpskog Vojvodstva) itd.

I šta ste zapravo imali?
Pa ništa osim što ste bili mladi ali ste danas nepošteni prema Istini a i prema novim generacijama ako je iko dovoljno blesav da vam veruje bez provere



Slika
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od Vladapetr »

Dakle, maksimalno 30 godina. Doslovce naučena mantra nove generacije "patriota".
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10679
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od Sloba »

Ne valja vam sad, a onda ni mobilni niste imali.
Korisnikov avatar
jaksa
Reactions:
Postovi: 3585
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od jaksa »

Taj "dronjak" je bio supersila za ove banane sada.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Post od snork »

starac vujadin napisao: 09 Okt 2018, 22:07 Sve zavisi koji auto je bio u pitanju...ako je u pitanju Buba, Fića, Spaček, R4, onda je 120 bilo puna kapa, raspadanje od brzine...
Pa da, to je za navedene modele otprilike bila maksimalna brzina. :) Brzina na auto-putu, a da se auto ne muči i da nije suviše bučno za putnike je bila: za Dijanu od 602 cm^3 (dva cilindra) i 32 ks - 80 km/h, za R4 TL od 850 cm^3 (4 cilindra) i 34 ks - 90 km/h. Modeli iz 1980. godine (Dijana se kasnije i nije proizvodila). Noviji R4 GTL, koji se proizvodio tokom 1980-ih je mogao brže i to na manjim obrtajima, jer je imao isto 34 ks, ali iz 1100 kubika.

Heinz napisao: 10 Okt 2018, 08:38 1989-1992: Mi smo sa Voždovca išli na NBG u gimnaziju. U 7:05 dolazi bus 18 (često poluprazan, retko kad puniji), koji vozi praznim ulicama (Kumodraška, Autokomanda, autoput do Genexa, O. Brigada, P. Komune) i to traje 18-20 minuta. Nastava počinje
To je "zlatno doba" GSP-a. Krajem 1990. i početkom 1991. je GSP imao 1393 vozila, što je maksimum koji ni danas (čak i kada se uračunaju GSP + svi privatnici) nije dostignut. Sve to na daleko manje stanovnika. Sećam se da je npr. interval na linijama 26 i 31 u špicu bio 3 minuta, a u vozilima su uglavnom svi mogli da sednu.

ljubitelj napisao: 10 Okt 2018, 09:20 Evo jos malo o tim godinama.
Benzina je bilo skoro svuda na pumpama, uz naravno bonove i obicno se moglo sipati 10-20 litara odjednom. Najcesci dostupan benzin je bio od 88-90 oktana, regular naziv dok je super bio na nekoliko glavnih pumpi u gradu i duz glavnih puteva.
Ako se dobro sećam onoga što je pisalo na pumpama, "regular" je imao 86, a "super" 98 oktana. Prvi je imao zelenu oznaku sa dve, a drugi crvenu oznaku sa 4 zvezdice. :) U SFRJ (govorim o poslednjoj deceniji koje se sećam) nisu postojali benzini od 90 ili 95 oktana, kao ni bezolovni u bilo kojoj varijanti.

Пунтилак napisao: 10 Okt 2018, 10:49 Stvarno? A pomislio bih da ni upaljač sa tim ne može da radi :)
Fića i Reno 4 su sasvim dobro radili sa "regular", ili kako su ga ljudi zvali "običnim" benzinom. Ali je npr. u Dijanu (kompresija oko 11:1) morao da se sipa isključivo super. Moj ćale je par puta (verovatno tokom tih nestašica) pokušao da sipa obični - ne da je motor radio loše, nego nije radio nikako. Potpuno nekontrolisane detonacije i rizik da se ošteti motor.

Пунтилак napisao: 11 Okt 2018, 00:36 Jeste, Toyota Corola je bila megahit..slično kao danas Lambordžini, a skoro jednako retko su se viđali.
Ja sam bio osnovac, i sećam se da smo se skupili i gledali Tojotu kao svemirski brod .
Baš tako je (tada) moderan, metalik srebrni japanski auto izgledao spram uobičajenih socijalističkih "kutijica na točkovima" . Živeo sam u imućnijoj ulici i na parkingu su bili 60% Zastavini automobili, "gastarbajterske" mečke, Golf 1 TAS, poneki Kadet i Pežo.
Sve zavisi u kakvim si se krugovima kretao. Ni moj otac, kao prof. dr. nije nikada došao do plate od čuvenih 1000 maraka mesečno. Ali znam neke obične radnike u proizvodnim firmama koji su imali i po 2000 maraka 1990. i prvoj polovini 1991. godine. Jednom sam se provozao novom Corollom nekog prijatelja, nisam mogao da verujem da postoji tako nečujan auto. Poenta priče: tvoji i moji roditelji možda nisu mogli da ih priušte, ali ima ko jeste. Takođe, znam slučajeve da su ljudi (razna vojna lica i sl) mogli da kupe japanski auto, ali su se odličivali za Ladu Samaru ili Moskvič Aleko jer su iskreno verovali da su bolji. :)
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20497
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od Heinz »

Iz tog vremena pamtim Corolle, pojavu Mazde 323F, 323 se isto dosta viđala, Mitsubishi Colt i Lancer, već pomenuti Daihatsu Applause i onaj manji Charade, Suzuki Swift.
I posebno ceo parking ispred Sava Centra popunjen sa Audi 100, za potrebe konferencije Pokreta Nesvrstanih. 5 cyl benzin, ako me sećanje služi.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od starac vujadin »

Od ne-japanca jako dobro se prodavala restilizovana Alfa 33 (Alfa je prodavala preko 700 automobila godišenje u to vreme što je danas misaona imenica). Ona je bila oko 24-25000 maraka u verziji 1.5 od 105ks.
Odlično se prodavao i BMW 316 e30 klot detjunirana verzija sa 75ks za Grčku u Jugoaslaviju. BMW je prodavao skoro 1000 autmobila.
Korisnikov avatar
mića
Reactions:
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od mića »


Heinz napisao: I posebno ceo parking ispred Sava Centra popunjen sa Audi 100, za potrebe konferencije Pokreta Nesvrstanih. 5 cyl benzin, ako me sećanje služi.
sluzi te secanje, i pasati su bili 1.6 benzinci i sve to u plavoj boji :-)

Korisnikov avatar
somi-car
Reactions:
Postovi: 2243
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od somi-car »

Da li pamti neko i one famozne Tavrije? Mislim da su se tako zvale. Mali, nikakav auto. Neprecizno sastavljen...
Odgovori