Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Pa, recimo da nisam apriori pretpostavio da je motor potrošen, već sam pokušao da komentarom objasnim zašto bi neko upotrebio gradaciju 10W-60 u motoru starom 27 godina. Ono što sam ispustio je da se taj auto vrlo malo vozi.
Inače, komentar ti je sasvim na mestu, a ja se iskreno nadam da je motor te omege u takvom stanju kako i navodiš i da nemu bitnu potrebu za odstupanjem od preporučene gradacije koja najverovatnije podrazumeva mineralna, polusintetska i sintetska ulja gradacije xW-40.
U to vreme, dakle kraj osamdesetih i početak devedesetih, jesu se koristile polusintetike i sintetike (drugačije koncipirane od današnjih) ali su fabričke preporuke uglavnom podrazumevale mineralna ulja uz sintetetike kao opciju. Za ovu konkretnu omegu voleo bih da znam kako izgleda servisni navod iz tog godišta.
U vezi upotrebe bitno viskoznijeg ulja, naravno da se slažem da ono nije trajno rešenje kod potrošenog motora koji dimi, s tim što mislim da ono može biti (rekoh donekle) u nekom periodu i pod određenim uslovima. Naravno, ako se upotrebljava mineralno ulje to podrazumeva skraćenje intervala.
U svakom slučaju hvala ti za komentar, a verujem da će on veoma značiti i Siniši G.
Ono što je ostalo nejasno u priči tog motora je kolika je npr. njegova potrošnja ulja, i kako to da je baš izabrana dotičnu gradaciju.
Ipak, čovek navodi da godišnje prelazi vrlo malo, nekih 200 km. Sa obzirom da ga praktično održava kao oldtajmera koji se pali da ne bi zaribao, verovatno mu je najzgodnija neka 5W-40ica (ili čak i neka 5W-30ica), a ova 10W-60ica je za tako nešto sasvim kontraproduktivna. Uz takvu praksu ne bi morao da menja ulje baš svake godine.
Inače, komentar ti je sasvim na mestu, a ja se iskreno nadam da je motor te omege u takvom stanju kako i navodiš i da nemu bitnu potrebu za odstupanjem od preporučene gradacije koja najverovatnije podrazumeva mineralna, polusintetska i sintetska ulja gradacije xW-40.
U to vreme, dakle kraj osamdesetih i početak devedesetih, jesu se koristile polusintetike i sintetike (drugačije koncipirane od današnjih) ali su fabričke preporuke uglavnom podrazumevale mineralna ulja uz sintetetike kao opciju. Za ovu konkretnu omegu voleo bih da znam kako izgleda servisni navod iz tog godišta.
U vezi upotrebe bitno viskoznijeg ulja, naravno da se slažem da ono nije trajno rešenje kod potrošenog motora koji dimi, s tim što mislim da ono može biti (rekoh donekle) u nekom periodu i pod određenim uslovima. Naravno, ako se upotrebljava mineralno ulje to podrazumeva skraćenje intervala.
U svakom slučaju hvala ti za komentar, a verujem da će on veoma značiti i Siniši G.
Ono što je ostalo nejasno u priči tog motora je kolika je npr. njegova potrošnja ulja, i kako to da je baš izabrana dotičnu gradaciju.
Ipak, čovek navodi da godišnje prelazi vrlo malo, nekih 200 km. Sa obzirom da ga praktično održava kao oldtajmera koji se pali da ne bi zaribao, verovatno mu je najzgodnija neka 5W-40ica (ili čak i neka 5W-30ica), a ova 10W-60ica je za tako nešto sasvim kontraproduktivna. Uz takvu praksu ne bi morao da menja ulje baš svake godine.
- Sinisa G.
- Postovi: 2606
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Motorna ulja
Ne trosi ulje, bar ne primjetno, mada sam presao mozda 5000-6000km ukupno a dva puta zamjenio ulje(na 2 god), tko da se i ne primjeti. A u narednih 10god jos toliko plafon.DS9 napisao: 13 Okt 2018, 09:33
Sad je donekle jasnije zašto je u taj motor koji je 27 godina star sipana vrhunska (uglavnom) sintetika u gradaciji 10W-60. Takva ulja su najpre namenjena motorima koja su usled kontinuiranog forsiranja teško opterećeni, pa im je radna temperatura znatnije povišena. U takvim uslovima 40ice koje su im najčešće fabrički namenjene su pretanke pa se koriste deblja ulja zato što će ona u tim uslovima ima dovoljan viskozitet.
Međutim, toliko viskozna ulja su donekle odgovarajuća i za vremešne motore čiji su zazoti bitno povećani, jer takvo ulje može (opet kažem donekle) zatvoriti kompresioni prostor umesto da motor duva, tj. može donekle smanjiti potrošnju ulja. Negativne posledice su povećana potrošnja goriva. Takođe ovakve sportske sintetike, generalno uzevši, imaju manje detergenata pa nisu zgodna za duže intervale.
Od tada je prošlo gotovo tri decenije - i zaista je pitanje u kakvom je stanju taj motor da bi mu se izabralo najpogodnije neko od današnjih ulja.
Dakle, koliko ulja troši taj motor? Jer, ako troši toliko da mu se za nekih 5000-6000 km treba dosuti dva/tri litra ulja onda će se izabrati nešto dugačija gradacija nego ukoliko troši manje.
ja lično bih sipao u njega bilo koju 10W-40icu, pa ako ne moram za nekih 7000-10000 km da mu dospem više od dva litra ulja onda bih ostao na tome
Srećno.
Motor je generalno sredjen i nije mi problem da sipam ulje i od 1700-800din po litri.
Zato je i uzeto ovo 10-60 jer kontam ako je skupo da je i kvalitet a ujedno je bilo i jedno od 5-6 preporuceni od strane fabrike. mada sad ni ja ne mogu da nadjem tu tabeu sa uljima i temp na kojima se koje koristi.
- Sinisa G.
- Postovi: 2606
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Motorna ulja
Nije na prodaju 

Re: Motorna ulja
DS9 napisao: 13 Okt 2018, 14:33 Pa, recimo da nisam apriori pretpostavio da je motor potrošen, već sam pokušao da komentarom objasnim zašto bi neko upotrebio gradaciju 10W-60 u motoru starom 27 godina.

Re: Motorna ulja
Taj castrol jeste kvalitetan, ali nije preporučen, osim što je tadašnji opel možda generalno preporučivao upotrebu castrola. Ovaj Castrol zadovoljava API SN, a primarno je namenjen određenim bmw motorima. U tom smislu više odgovarajući su npr. pomenuti elf iz 5W-50 gradacije. Takođe, sa obzirom da se malo vozi i pri tome ne forsira, znatno više bi odgovarala neka 40ica. Ako bi upotrebio castrolov selektor video bi da za taj motor on preporučuje edge 0W-40.Sinisa G. napisao: 13 Okt 2018, 15:14Ne trosi ulje, bar ne primjetno, mada sam presao mozda 5000-6000km ukupno a dva puta zamjenio ulje(na 2 god), tko da se i ne primjeti. A u narednih 10god jos toliko plafon.DS9 napisao: 13 Okt 2018, 09:33
Sad je donekle jasnije zašto je u taj motor koji je 27 godina star sipana vrhunska (uglavnom) sintetika u gradaciji 10W-60. Takva ulja su najpre namenjena motorima koja su usled kontinuiranog forsiranja teško opterećeni, pa im je radna temperatura znatnije povišena. U takvim uslovima 40ice koje su im najčešće fabrički namenjene su pretanke pa se koriste deblja ulja zato što će ona u tim uslovima ima dovoljan viskozitet.
Međutim, toliko viskozna ulja su donekle odgovarajuća i za vremešne motore čiji su zazoti bitno povećani, jer takvo ulje može (opet kažem donekle) zatvoriti kompresioni prostor umesto da motor duva, tj. može donekle smanjiti potrošnju ulja. Negativne posledice su povećana potrošnja goriva. Takođe ovakve sportske sintetike, generalno uzevši, imaju manje detergenata pa nisu zgodna za duže intervale.
Od tada je prošlo gotovo tri decenije - i zaista je pitanje u kakvom je stanju taj motor da bi mu se izabralo najpogodnije neko od današnjih ulja.
Dakle, koliko ulja troši taj motor? Jer, ako troši toliko da mu se za nekih 5000-6000 km treba dosuti dva/tri litra ulja onda će se izabrati nešto dugačija gradacija nego ukoliko troši manje.
ja lično bih sipao u njega bilo koju 10W-40icu, pa ako ne moram za nekih 7000-10000 km da mu dospem više od dva litra ulja onda bih ostao na tome
Srećno.
Motor je generalno sredjen i nije mi problem da sipam ulje i od 1700-800din po litri.
Zato je i uzeto ovo 10-60 jer kontam ako je skupo da je i kvalitet a ujedno je bilo i jedno od 5-6 preporuceni od strane fabrike. mada sad ni ja ne mogu da nadjem tu tabeu sa uljima i temp na kojima se koje koristi.
https://applications.castrol.com/oilselector/
Mislim, sa obzirom kako se koristi neće mu još dugo vremena biti išta ni sa tim 10w-60 castrolom, ali za povremena paljenje bolja su tanja ulja.
Btw, u taj 10W-60 castrol se kunu mnogi sa višedecenijskim sportskim iskustvom, jer samo takva ulja mogu da im sačuvaju motor. Ali ne pravi to jedino kastrol, već i mnogi drugi, a za pojedina bi moglo da se kaže i da su možda i kvalitetnija od tog castrola.. Na primer:
https://en.yacco.com/product/54-galaxy-gt-10w60/
https://www.motor-oel-guenstig.de/schmi ... per-racing
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 0w-60.html
https://www.valvolineeurope.com/english ... ing_10w-60
https://www.fuchs.com/de/en/special/pro ... ae-10w-60/
itd., još pun konac sličnih.
Sve u svemu, za to što se čini tom motoru, sasvim su korektne standardne (polu)sintetike gradacije 0W-40, 5W-40 i 10W-40(i više će odgovarati nego 10W-60).
Ako bi želeo slićan kvalitet kao i navedeni castrol (iako nije nužno/potrebno za ovaj slučaj), a u tim xW-40 gradacijama - naravno da i to postoji, npr.
https://www.castrol.com/en_au/australia ... -5W40.html
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-40.html
https://en.yacco.com/product/324-galaxy-5w40/
https://www.motul.com/us/en-US/products ... er-5w40--2
itd...
- Sinisa G.
- Postovi: 2606
- Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
- Garaža: GTS, EVO500, GSI
- Lokacija: Beograd, Grac
Re: Motorna ulja
Blagodarim 

Re: Motorna ulja
Samo kaži kad. Neće ni slike da stavi...
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Kad se najmanje nada. Pusti da ga misli da smo zaboravili.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
@DS9
Molim ta preporuku sledećeg ulja I viskoznosti. Do sada sam sipao Motul, Mobil (sada je u motoru), Castrol, GM - 5W30. Auto je prešao 177000 km. Zamena je na 200000, ali bih zamenio ranije.
Vozim često u visoke obrtaje I osetno troši ulja tim režimom.
Raspon temperature sličan kao u Srbiji.
Molim ta preporuku sledećeg ulja I viskoznosti. Do sada sam sipao Motul, Mobil (sada je u motoru), Castrol, GM - 5W30. Auto je prešao 177000 km. Zamena je na 200000, ali bih zamenio ranije.
Vozim često u visoke obrtaje I osetno troši ulja tim režimom.
Raspon temperature sličan kao u Srbiji.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Motorna ulja
Ostani pri fabrickoj specifikaciji bas iz razloga sto je cesto u visokim obrtajima. Ja bih ti preporucio da smanjis interval zamene na bar 15000, ako su kratke relacije i gradska voznja onda na 10000.
Sent from my E5603 using Tapatalk
Sent from my E5603 using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Pa, generalno uzevši ovo što predlaže Rolla je najzgodnije, al` da vidimo o kom se motoru radi pošto su ti navedena dva vozila u profilu. Dakle preciziraj model, motor, kubikažu i godište, a navodiš i da si u nekoj drugoj državi, pa navedi kojoj jer je moguće da tamo možeš da dođeš do ulja koja se ovde teže nalaze ili ih uopšte nema (jer nema uvoznika/zastupnika). Ako si eventualno u SAD, bar tamo može da se nadje izuzetno kvalitetno ulje (ali i teški krš).
Pošto pominješ GM ulje, verovatno razmatraš za tu corsu C, ali ipak da vidimo o čemu se tačno radi.
Takođe, naravno da u višim obrtajima troši primetnije više ulja - jer je to normalna posledica rada motora u tom režimu. Koliko je to više, tj. koliko ukupno troši ulja, odnosno koliko dosipaš da bi isterao interval od 200000 km?
Hvala
Pošto pominješ GM ulje, verovatno razmatraš za tu corsu C, ali ipak da vidimo o čemu se tačno radi.
Takođe, naravno da u višim obrtajima troši primetnije više ulja - jer je to normalna posledica rada motora u tom režimu. Koliko je to više, tj. koliko ukupno troši ulja, odnosno koliko dosipaš da bi isterao interval od 200000 km?
Hvala
Poslednja izmena od DS9 u 11 Nov 2018, 18:38, izmenjeno 2 puta ukupno.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Ovo je drugi post koji sam napisao. Prvi mi se obrisao, pa sam tu pominjao već. Opel Corsa C 1800 ccm, 128ks, 2005. godište. Prešla je pravih 177 000 km. Razmisljao sam da predjem na 10W60, zato pitam za savet.
Živim u CH, kupujem u AT i DE ulja.
Mogao bih da smanjim interval na 15 000 km.
Živim u CH, kupujem u AT i DE ulja.
Mogao bih da smanjim interval na 15 000 km.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''