Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24673
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Dobar film Flight. :doubleup:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
speedy stikis
Reactions:
Postovi: 2120
Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27

Re: Vazduhoplovi

Post od speedy stikis »

snork napisao: 02 Nov 2018, 03:59
speedy stikis napisao: 02 Nov 2018, 00:10 Ovo izgleda kako kad se dete igra sa aviom i zamislja da leti.

Ne volim svrhu vojnih aviona ali kada bi postojala neka luda sansa za takvim letom ne bih pitao sta kosta!
Mislim da nepostoji ni priblizno neko uzbudjenje kao kada krede da ga "lomi" i "rola"...

Eh blago njima :D
Postoje u Rusiji turistički letovi te vrste, ali nisu uopšte jeftini. Kad sam gledao pre desetak godina, koštali su nekoliko hiljada evra, u zavisnosti od tipa aviona. Npr. mogao si da biraš MiG-21, 29, 25, a tim redosledom je išla i cena. Turisti su uglavnom bogatiji zapadnjaci, a na youtube možeš videti neke od snimaka tih letova. Nema akrobacija, a i ne verujem da bi "civili" mogli da ih podnesu. I prilikom običnog letenja na borbenim avionima, trpe se prilično velika ubrzanja i prethodno se mora proći medicinski pregled.

Turistički letovi su bili povoljniji u prvoj deceniji posle raspada SSSR-a. Za vreme Jeljcina, sve u Rusiji je bilo na prodaju. Evo par slika koje sam skinuo s interneta u martu 2000. godine. Na slici se vidi turista i avion (MiG-25) na kome je leteo, kao i pogled sa visine od 20 km. Nisam zapamtio kako se tip zove, ali sam zapamtio ime pilota: Ural Sultanov.

Slika Slika Slika

Mene je posebno zanimao MiG-25 zbog brzine i visine leta. Sa "civilom" u avionu se nije išlo preko 2.4 M i 20 km, ali i to je više nego sa drugim tipovima aviona. Ovo je pogled sa visine od 28 km (isto MiG-25), ali nije sa turističkog leta:

Slika


Evo celog snimka jednog novijeg tursitičkog leta na MiG-25. U međuvremenu je ovaj tip aviona izbačen iz ponude.




@snork :bravo:

Ovog bucka kada vidim na slici ni ne ocekujem da moze da izdrzi 5G.
Ali slike su vrhunske, kakav li je samo osecaj (hladan) :D

@BRABUS

Hvala, nisam iskreno znao za tako nesto :)

@Zu

Koliku G silu moze da ima putnicki 2-3-4G, ako sam negde dobro procitao? :think: Koliko si ti licno imao na nekom letu?

Vec si pisao da ti je za prijemni jedina razlika bila u odnosu na vojne je test G sile :D
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Pojma nemam za max G za putnicke avione. Koliko znam, u uputstvu za nas avion se nigde ne navodi.

Vec sam pisao - najveci G sam doziveo kada je pokojni Steva Popov, sve zajedno sa putnicima, preveo B737 u niski let iznad piste 30 u Beogradu da nakupi brzinu, a zatim povukao i u zaokretu na jug, prebrisao iznad tornja.

Meni je zeludac bukvalno zalepio za dupe, a kako je bilo putnicima koji sve ovo vise osecaju nego mi u nosu aviona, mogu samo da mislim.

Da.... nekada je prijemni bio isti (sem G), i radio se na istom mestu u Zemunu. Koliko znam, samo smo mi i Francuzi imali isti lekarski za civilne i vojne pilote.
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

@zuzazu Jel to bio missed approach ili zajebancija?

@speedy Mislim da je na 320 Negde oko 1.2-1.3g na poletanju i na 30 degree bank

2-3-4g je definitivno u domenima vojnih mlaznih i akrobatskih aviona
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ne razumem, go-around ili zajebancija?
Bilo je poletanje na redovnom letu.

Mislim da si nesto pobrkao sto se tice putnickih aviona.

Postoje razna ogranicenja u G sili za jedan vazduhoplov. Recimo koliko G moze da izdrzi trap, ili koliko G je maneuver margin pre aktiviranja stick shaker, i svi su daleko veci od ovih koje navodis.
FFB18771-0E6F-4D01-98D4-C2BCA8B15F2C.jpeg
FFB18771-0E6F-4D01-98D4-C2BCA8B15F2C.jpeg (102.36 KiB) Pogledano 2207 puta
5BA8DB47-F7EB-4DA7-987A-58EA9E104437.jpeg
5BA8DB47-F7EB-4DA7-987A-58EA9E104437.jpeg (132.35 KiB) Pogledano 2207 puta
Mislim da speedy pita nesto drugo, a to je koliki apsolutni G moze da izdrzi avion.

Zaboravih sta su mi pricali ovi sa F16, mislim da su se obeznanili na 9G, sto znaci da avion moze da izdrzi mnogo vise nego sto navodis. Koliko ce pilot izdrzati zavisi od kondicije, duzine trajanja G, evolucije koja se radi....
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

Nismo se razumeli, ja sam mislio na koj g load trpi putnik u toku normalnog leta

Za maximum load koji moze da izdrzi putnicki avion znam da zavisi od dosta faktora (trajanje, flaps, itd), ali negde se secam da sam video da je opseg za Bombardier Global Expeess od -1 do 3g

Razicite komponente (stajni trap, sedista, etc) u civilnom avionu se testiraju na dosta vece g sile, ali su one trenutne, skoro citao neki izvestaj sa incidenta gde je na hard landing-u trap A320 imao oko 3g load i da je morao da se zameni, ali nije bilo drugih delova aviona koji su stradali
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24673
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Au danas 10+ sati u 747, hebo te letove. :ccc:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

I sad letis taj long haul, kad oba pilota gledaju oci iznutra :loool:

Packed passenger plane was left flying on autopilot after BOTH pilots fell asleep in the cockpit

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... pilot.html

Both pilots 'slept' for an HOUR as packed airliner flew on for 600 miles

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... miles.html

'More than half' of pilots have slept while flying

https://www.bbc.com/news/uk-24296544

'Biggest threat'
The Civil Aviation Authority (CAA) supports the proposals and said the incident on 13 August where both pilots were asleep was an isolated one.

In that case, a report found the pair fell asleep after both had only five hours sleep in the previous two nights.

But of the 500 commercial pilots surveyed by Balpa, 43% said they believed their abilities had been compromised at least once a month in the last six months by tiredness, with 84% saying it had been compromised at some stage during the past six months.

And 49% said pilot tiredness was the biggest threat to flight safety - three times more than any other threat.


Vlasti kazu jedno, udruzenje pilota drugo. Iz licnog iskustva tvrdim da je tacno sto tvrdi udruzenje pilota. I godinama tvrdim, najveca opasnost u vazduhoplovstvu je umor. Ali posto umor ne moze da se izmeri, onda se vade da ne mogu da definisu limite za zamor.

Ovde gde sam sada, to izgleda ovako:

Krenes po podne oko 16h i vratis se oko 3h ujutro, kuci si u 4, ako Bog da zaspis u 5. Minimalno reme odmora, pa isti dan kada si sleteo u 3 - imas nov let ponovo oko 16h. U 7 radnih dana (ne 6, kao sav normalan svet), ocekujes 4 nocna leta iz noci u noc. Pa tako nedeljama i mesecima...

Ovaj sto se slupao u Trabzonu nije znao sta radi i koje dugme pritiska od umora. Isto je i sa Fly Dubai u Rostovu, Air India u Mangaloru, i ko zna koliko jos letova gde su kompanije zajedno sa vazduhoplovnim vlastima sakrile pravi uzrok pada aviona.
Korisnikov avatar
ivancho
Reactions:
Postovi: 3855
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
Garaža: Octavia 1,6d
Lokacija: Zemun
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od ivancho »

zuzazu napisao: 03 Nov 2018, 10:42 Krenes po podne oko 16h i vratis se oko 3h ujutro, kuci si u 4, ako Bog da zaspis u 5. Minimalno reme odmora, pa isti dan kada si sleteo u 3 - imas nov let ponovo oko 16h. U 7 radnih dana (ne 6, kao sav normalan svet), ocekujes 4 nocna leta iz noci u noc. Pa tako nedeljama i mesecima...
Potvrđujem. Crew planer (softver) računa osam sati odmora, naravno bez obzira da li je dan ili noć. Tj upravo ovo što Zu kaže, da li si došao u 4 ili 5 ujutru, imao si 8 sati odmora i možeš opet popodne da letiš.....
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24673
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

To je ono sto sam te pitao da li oboje spavaju u kokpitu. Uzas jedan. Tempirana bomba. :kuku:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
speedy stikis
Reactions:
Postovi: 2120
Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27

Re: Vazduhoplovi

Post od speedy stikis »

@ BRABUS

Nisam se mozda najbolje izrazio ali kapetan (zu) je sve strucno objasnio :D

Mada si i ti na putnike u avionu objasnio :)


@zu

Na koliko se menja plan letenja? Tj koliko vozis iste linije? Je l' to bude uvek ista poseda uvek?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Plan je u ozbiljnim firmama mesecni, i uz male izmene, trude se da tako i ostane.

Kod mene se menja dnevno, danas za sutra....

U velikoj firmi (Turkish, Ryan, ili sl.) posadu vidis jednom i mozda nikada vise.

Normalno, dobro je kada imas poznatu posadu jer znas kakav je ko.

Linije su (skoro) nebitne, mada se trude da iskusnijim i strancima zalivade triper letove. Njihov pilot otvori vremensku prognozu za tamo negde, vidi da je sranje vreme, pozove plansku sluzbu i odbije let. Onda zovu stranca.

Neko ce se setiti Blaža Sliškovića, bivseg fudbalskog reprezentativca. Za njega su govorili da stavlja glavu gde drugi nece ni nogu. E, to je sudbina stranaca u vecini stranih kompanija, mi stavljamo glavu gde domacin ne bi ni krenuo.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

speedy stikis napisao: 02 Nov 2018, 19:15 Ovog bucka kada vidim na slici ni ne ocekujem da moze da izdrzi 5G.
Ali slike su vrhunske, kakav li je samo osecaj (hladan) :D
Postoje studije o tome koliko ubrzanje čovek može da izdrži, a takođe i koliko može da izdrži bez hrane, vode, na hladnom, toplom, itd. Sproveo ih je dr Jozef Mengele u Aušvicu, tako što je stotine ljudi bukvalno izlagao tim ekstremnim uslovima dok ne umru i pri tome uredno beležio rezultate, koje je posle objavio. Pošto se pre i posle njega niko nije usudio da ubija ljude "za dobrobit nauke" (bar ne da javno objavi rezultate), njegovi radovi predstavljaju jedini izvor ovih podataka i do današnjeg dana se citiraju u naučnim radovima.

Tamo piše sledeće (reč je o zdravim odraslim osobama): Skoro svako izdrži 6g bez većih povreda. Niko nije izdržao 12g.

Dakle, opseg ubrzanja koji konkretan čovek može da izdrži je negde između. Ubrzanja bolje podnose niži ljudi, dok je višima kičma osetljivija (naravno, zavisi i od mišića oko kičme). Piloti borbenih aviona su svi do 1.75 m visine, poželjno mišićave ("nabijene") konstitucije. Ali ne samo zbog ubrzanja, već i zbog prostora u pilotskoj kabini, koji nije velik.

dragvorl napisao: 03 Nov 2018, 06:44 Au danas 10+ sati u 747, hebo te letove. :ccc:
Ne žališ se, no se samo hvališ? :D Ja bih bio srećan da jednom letim 747-icom, to mi je neostvarena želja. Ubrzano ih povlače iz upotrebe, ostali su još samo na nekim egzotičnim linijama. Više ih niko ne koristi između Evrope i Amerike. Poslednja je bila Al Italia, njihovi 30+ godina stari B747-200 su leteli i Rim-Njujork, sve dok Al Italiju nije kupio Etihad pre par godina. Žao mi je što to nisam iskoristio.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
speedy stikis
Reactions:
Postovi: 2120
Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27

Re: Vazduhoplovi

Post od speedy stikis »

@Zu

Kakvo je stanje sa business jet pilotima moze li se tu zaraditi? Ima li tu komotnijeg zivota tj opustenijeg?

ps

Davim te sa pitanjima, a imao bih 10000 isith :D



@ snork


Ne znam sta bih rekao za germanskog smrada... Najbolje nista


Ali i dalje mi je bucko sa slike sumnjiv :) Ne kazem da ne bi mogao da izdrzi 5G u nekom kracem manevru ali opet na njegovu tezinu mi je malo smesno kada zamislim njegovu facu na toj sili :kezo: ( to su neke moje predrasude i masta :mrgreen: )

Odgovori