Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Tolerancija brzine sa stabilan prilaz je -0, +20.
U IMC stabilan moras da budes na 1000ft a VMC na 500ft.
E sada, postoji razlika koju cak i mnogi u bransi ne raspoznaju. IFR/VFR sto su pravila letenja. IMC/VMC su vremenski uslovi, a ceo let je IFR.
Limit za iskljucenje autopilota je 50ft.
Ako je vidljivost losa, drzao big autopilot i autotrotl sto duze da bi bili armovani za eventualni neuspeli prilaz.
Ako je vetrovito, pustio bih ga da se bori do neke visine kada bih ga uzeo na ruke da osetim avion.
Autotrotl zna da “testerise” ako je gusty wind jer konstantno dobija razlicite parametre vetra. Onda se uznemiri i autopilot. Gas dole - nos gore i obrnuto. Onda isto sto ranije na rucice lagane. Da se smiri gas, da bi se smirio avion....
U IMC stabilan moras da budes na 1000ft a VMC na 500ft.
E sada, postoji razlika koju cak i mnogi u bransi ne raspoznaju. IFR/VFR sto su pravila letenja. IMC/VMC su vremenski uslovi, a ceo let je IFR.
Limit za iskljucenje autopilota je 50ft.
Ako je vidljivost losa, drzao big autopilot i autotrotl sto duze da bi bili armovani za eventualni neuspeli prilaz.
Ako je vetrovito, pustio bih ga da se bori do neke visine kada bih ga uzeo na ruke da osetim avion.
Autotrotl zna da “testerise” ako je gusty wind jer konstantno dobija razlicite parametre vetra. Onda se uznemiri i autopilot. Gas dole - nos gore i obrnuto. Onda isto sto ranije na rucice lagane. Da se smiri gas, da bi se smirio avion....
Re: Vazduhoplovi
Natasha Pavlovich Mig-25 Flight:
"Majko ne brini! Odoh u nebesa!" (sa jakim američkim akcentom)
U ruci američka, ruska i srpska zastava.
Pošto se na kraju pominje "Slobomir", pretpostavljam da je ovo ćerka Slobodana i Mirjane Pavlović, koji su napravili Pavlovića ćupriju preko Drine, kao i naselje Slobomir sa bosanske strane.
Pogledajte kako se okreće horizont... ovo nije bio baš običan turistički let.
"Majko ne brini! Odoh u nebesa!" (sa jakim američkim akcentom)


Pošto se na kraju pominje "Slobomir", pretpostavljam da je ovo ćerka Slobodana i Mirjane Pavlović, koji su napravili Pavlovića ćupriju preko Drine, kao i naselje Slobomir sa bosanske strane.
Pogledajte kako se okreće horizont... ovo nije bio baš običan turistički let.

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Slobodan patriJota napravio most kao poklon narodu pa ga naplacuje.
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Milf, milf, milf...

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Danas se oprobah u simulatoru, cika Zu me iznenadio i poveo. Uz predhodni brifing sa kompletnim pojasnjenjem kako i sta ce mo da radimo sa glavom pomesanih informacija dodjosmo i do simulatora u muzeju aviona. Zuov drugar nas je docekao te uz neformalni razgovor ispred muzeja konacno zapodenusmo kokpit. Cika Zu ko riba u vodi odma krenuo da odradjuje complete checklist za poletanje
Odradismo to uz moju muku jer su slova na listi mala a meni s godinama kratke ruke
Rulanje sa punim gasom bese kratko te posle V1 vec radimo rotaciju aviona i dizemo ga prema Avali
Zurim u one ekrane a ispred mene cas vidim nebo cas vidim zemlju
Rekoh Zu ima putnici da nam unerede avion a mozda i omastimo Avalu.
Letimo manuelno i sve mora kako treba inace greska sledi oma. Vec mi u glavi odzvanja
too low terrain, jbt air crash uzivo
Izvuce Zu avion i otme mi komande.
Sleteli smo uz akrobaciju. Kaze Zu ajd sad opet idemo jedan krug ali sad nema zezanja
Drugi put su se komande sprijatljile sa mnom, toliko sam se uziveo u ulogu da nisam ni znao da imam neke Japance iza ledja kako snimaju sta se dogadja u toj maloj kabini. Dadoh sve od sebe, proradila dedina letacka krv iz doba kada su dvoktilci bili u modi, Drzim pravac po kursu, visina malo varira kao i brzina, Oci me varaju, gledam sa strane da vidim gde smo i za dve sekunde vec skrecem sa kursa a i visina ode na gore, bem ti ovde nema gledanja u pendzer ko turista no moras da buljis u ekran i da verujes instrumentu inace
Konacno dodjosmo i do faze sletanja, zaobidjosmo Avalu i postavljam se na kurs 300, Pratim da poravnam sa osom piste, stepen dva ako pobegnes s kursa ti si masio pistu, 50-40-30-20-10 sleteli smo, avion cucnuo a rivers otvoren, stadosmo
Nije se cuo aplauz putnika
Ma nema veze, dobro smo se zabavili i naucili nesto novo. Dovoljan je bio sut u dupe da se osetim da sam "polozio" Umesto 15 minuta koliko traje termin leteli smo sat a meni se cinilo kao tren.
Hvala cika Zuu na vremenu poklonjenom samo meni

a solitary reaper analysis


Rulanje sa punim gasom bese kratko te posle V1 vec radimo rotaciju aviona i dizemo ga prema Avali


Rekoh Zu ima putnici da nam unerede avion a mozda i omastimo Avalu.

Letimo manuelno i sve mora kako treba inace greska sledi oma. Vec mi u glavi odzvanja
too low terrain, jbt air crash uzivo

Sleteli smo uz akrobaciju. Kaze Zu ajd sad opet idemo jedan krug ali sad nema zezanja

Drugi put su se komande sprijatljile sa mnom, toliko sam se uziveo u ulogu da nisam ni znao da imam neke Japance iza ledja kako snimaju sta se dogadja u toj maloj kabini. Dadoh sve od sebe, proradila dedina letacka krv iz doba kada su dvoktilci bili u modi, Drzim pravac po kursu, visina malo varira kao i brzina, Oci me varaju, gledam sa strane da vidim gde smo i za dve sekunde vec skrecem sa kursa a i visina ode na gore, bem ti ovde nema gledanja u pendzer ko turista no moras da buljis u ekran i da verujes instrumentu inace



Ma nema veze, dobro smo se zabavili i naucili nesto novo. Dovoljan je bio sut u dupe da se osetim da sam "polozio" Umesto 15 minuta koliko traje termin leteli smo sat a meni se cinilo kao tren.
Hvala cika Zuu na vremenu poklonjenom samo meni


a solitary reaper analysis

- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Koliko kosta taj simulator? Dobro si se snasao, bar nisi udario u Avalu. 

Re: Vazduhoplovi
Vidi na: popusti,com
Simulator nema motion, prilicno je ljigav (mada su sve sinteticke naprave takve, vise ili manje), nema steering - upravlja se samo pedalama i asimetricnim potiskom. TO/GA i elektricni trimer dugmici nisu realni. Vise su dugmici nego ozbiljna masinerija.
Sedista su realna ali nisu pricvrscena za pod.
S obzirom da je covek ovo sam pravio, nikako nije lose. Mnogi piloti dodju ovde da provezbaju pred pravi simulator.
Bajker je ovo opisao tako lirski, u njegovom stilu, da samo mogu da ponovim da je pogresio profesiju i da mu se zahvalim sto zivi sletesmo
Ispeglali bi mi ovo njegovo letenje za jedno dve tri sesije
Simulator nema motion, prilicno je ljigav (mada su sve sinteticke naprave takve, vise ili manje), nema steering - upravlja se samo pedalama i asimetricnim potiskom. TO/GA i elektricni trimer dugmici nisu realni. Vise su dugmici nego ozbiljna masinerija.
Sedista su realna ali nisu pricvrscena za pod.
S obzirom da je covek ovo sam pravio, nikako nije lose. Mnogi piloti dodju ovde da provezbaju pred pravi simulator.
Bajker je ovo opisao tako lirski, u njegovom stilu, da samo mogu da ponovim da je pogresio profesiju i da mu se zahvalim sto zivi sletesmo

Ispeglali bi mi ovo njegovo letenje za jedno dve tri sesije

- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
To je onaj simulator koji je bio na 11. aprilu a posle jedno vreme na aerodromu? Uvek mi je bilo žao što zvrji prazan, čak sam i svraćao da se raspitam šta i kako, ali eto, na kraju nisam nikad otišao niti poveo klince.
Re: Vazduhoplovi
Pa eto zato zvrji prazan
Ako dodjete u NL moramo da odemo jedamput u Lelistad na simulator, to mi je bas zelja, samo sto sam apsolutna neznalica u pilotiranju...

Re: Vazduhoplovi
Zavisi koliki su klinci, ali to nije igracka. Upravnik muzeja je zabranio upotrebu simulatora za decu.grujicd napisao: 08 Dec 2018, 12:21 To je onaj simulator koji je bio na 11. aprilu a posle jedno vreme na aerodromu? Uvek mi je bilo žao što zvrji prazan, čak sam i svraćao da se raspitam šta i kako, ali eto, na kraju nisam nikad otišao niti poveo klince.
Bajker je imao pripremu za simulator dan ranije, pa opet kada je usao unutra trebalo je vremena da se poveze koliko toliko.
Deca niti bi mogla da lete, niti da razumeju sta se desava oko njih.
Sila prekidaca, svetala, sinteticka slika na ekranima....
Re: Vazduhoplovi
Obrazovni film iz 1985. godine: "Postupci posade aviona Tu-154 pri otkazu motorā" (na ruskom jeziku):
Bort inženjer: "Pristupaju zapusku pervogo dvigatelja... pervij dvigatelj ne zapustilsja, zapusk vtorogo... vtoroj dvigatelj ne zapustilsja, zapusk tretego...tretij dvigatelj ne zapustilsja".
Tako još jedan krug, paljenje motora nije uspelo. Na 3000 m visine upaljen APU ("VSU" na ruskom), da bi im radili instrumenti i hidro-sistemi. Na 1200 m visine izbačen stajni trap ("šassi"). Na kraju izvršeno sletanje ("posadka") brzinom od 360 km/h u trenutku dodira piste.
Samo nisam shvatio zašto insistiraju na terminu "sletanje s auto-rotirajućim motorima", tj. da li je uopšte bitno što se motori vrte usled kretanja unapred kroz vazduh? Nije to helikopter kome rotor ima funkciju pokretnog krila, pa je auto-rotacija ključna stvar pri sletanju sa ugašenim motorom.
Bort inženjer: "Pristupaju zapusku pervogo dvigatelja... pervij dvigatelj ne zapustilsja, zapusk vtorogo... vtoroj dvigatelj ne zapustilsja, zapusk tretego...tretij dvigatelj ne zapustilsja".
Tako još jedan krug, paljenje motora nije uspelo. Na 3000 m visine upaljen APU ("VSU" na ruskom), da bi im radili instrumenti i hidro-sistemi. Na 1200 m visine izbačen stajni trap ("šassi"). Na kraju izvršeno sletanje ("posadka") brzinom od 360 km/h u trenutku dodira piste.
Samo nisam shvatio zašto insistiraju na terminu "sletanje s auto-rotirajućim motorima", tj. da li je uopšte bitno što se motori vrte usled kretanja unapred kroz vazduh? Nije to helikopter kome rotor ima funkciju pokretnog krila, pa je auto-rotacija ključna stvar pri sletanju sa ugašenim motorom.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Prozori na 787 su 60% veci od prozora na ostalim avionima.
Jedini je avion na svetu sa zamracivanjem prozora na ovaj nacin. Ne koriste se spusti/podigni standardne zavesice. Izmedju dva stakla je gel kroz koji prolazi struja. Povrcanjem struje gel se zatamnjuje.
Svaki putnik moze podeseti razlicite nivoe zatamnjrnja a i posada ima kontrolu nad putnickim reostatima pa “podize” sve zavrsice za poletanje i sletanje.
Ma fotkama se vidi puno zatamnjenje, 50% i bez zatamnjenja (u potedjenju sa prozorima ispred sa punim zatamnjenjem).
Jedini je avion na svetu sa zamracivanjem prozora na ovaj nacin. Ne koriste se spusti/podigni standardne zavesice. Izmedju dva stakla je gel kroz koji prolazi struja. Povrcanjem struje gel se zatamnjuje.
Svaki putnik moze podeseti razlicite nivoe zatamnjrnja a i posada ima kontrolu nad putnickim reostatima pa “podize” sve zavrsice za poletanje i sletanje.
Ma fotkama se vidi puno zatamnjenje, 50% i bez zatamnjenja (u potedjenju sa prozorima ispred sa punim zatamnjenjem).
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Zuzu tu sleće sa 737 easy
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''