Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
- Darko
- Postovi: 9444
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Da li neko ima u ns da preporuci nekoga za postavljanje stiropor fasade?
Kako se otprilike krecu cene po kvm za ruke?
Kako se otprilike krecu cene po kvm za ruke?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24648
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Ja sam se letos raspitivao, ako se dobro secam 6 ili 7 eura su bile ruke samo. Moguce da gresim.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Vodi racuna kako lepe stiropor. Vecina fusari i lepi pogacicama lepka, umesto lepak po celom obimu stiropor ploce sa pogacicama u centru. Jedino tako imas efikasnu izolaciju, inace mozes da imas strujanje vazduha izmedju stiropora i zida i trubu.
- Darko
- Postovi: 9444
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Naravno. Ja bih unapred pripremio materijal i nadgledao radove.
Jos da vidim da li cu da lepim 8 ili 10mm. I da li ima veze kog proizvodjaca stiropor uzimam.
Koliko sam skapirao lepak je 1.1-1.2e po kvadratu. Mrezica 0.25e.
Ne znam samo koliko treba za zavrsni sloj?
Jos da vidim da li cu da lepim 8 ili 10mm. I da li ima veze kog proizvodjaca stiropor uzimam.
Koliko sam skapirao lepak je 1.1-1.2e po kvadratu. Mrezica 0.25e.
Ne znam samo koliko treba za zavrsni sloj?
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
10 bez razmisljanja.
Inace u Kelnu lepe 25 cm, iako je zimi gotovo uvek iznad nule, Blaga okeanska klima.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
Inace u Kelnu lepe 25 cm, iako je zimi gotovo uvek iznad nule, Blaga okeanska klima.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Bez razmisljanja minimum 10, kada vec radis, radi da ima poente 
Sutra mozes da grejes 100m2 sa 2 klime.

Sutra mozes da grejes 100m2 sa 2 klime.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Ali bolje 10cm, nemoj 10 mm kao sto si napisao 

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- Darko
- Postovi: 9444
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Daa, greska. cm
Vidim na netu ima neka veleprodaja stiropora u zemunu. 10-ka je 373 din. Jos mi se odbija pdv od toga. Bas povoljno.

Vidim na netu ima neka veleprodaja stiropora u zemunu. 10-ka je 373 din. Jos mi se odbija pdv od toga. Bas povoljno.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Nije poenta samo sto deblji stiropor, bitna je i tvrdoca. Tako da trebas da uskladis obe stvari.
Moras da obratis paznju da ti dobro izoljju i odrade tkz. hladne mostove.
Inace, da li neko zna koliko kosta paleta sa puniocima blokovima, koliko kom ima na paleti? Davno sam radio temelj, i vise ne pamtim.
Moras da obratis paznju da ti dobro izoljju i odrade tkz. hladne mostove.
Inace, da li neko zna koliko kosta paleta sa puniocima blokovima, koliko kom ima na paleti? Davno sam radio temelj, i vise ne pamtim.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Stiropor biraj fasadni, paropusnost je bitna. Sa falcom, mada će ti majstori reći da ne treba falcovani.
Najbitnija ti je kombinacija lepak - malter, tu se najviše štedi. Opet zbog paropropusnosti. Mi smo kuću pre 7 godina radili Ceresitom.
A majstori štede na svemu: najjeftinji lepak, mrežica kineska, tiplovi najjeftiniji, malter najjeftiniji, boja najjeftinija...
Najbitnija ti je kombinacija lepak - malter, tu se najviše štedi. Opet zbog paropropusnosti. Mi smo kuću pre 7 godina radili Ceresitom.
A majstori štede na svemu: najjeftinji lepak, mrežica kineska, tiplovi najjeftiniji, malter najjeftiniji, boja najjeftinija...
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Stiropor 17gramski, fasadni, sa crvenom crtom...bez falca obavezno.
Prvi red, cokla, obavezno stirodur.
Tiplovanje ni pod razno, to je odlika lose ugradnje, samog procesa lepljenja. (tilplovanje nije po standardu za zgrade do 10m visine, prakticno do 3.sprata se ne radi tiplovanje).
Lepljenje ploca stiropora obavezno sa komorama.
Lepak-mrezica- lepak a nikako mrezica -lepak-lepak.
Sve spaletne obavezno sa preklopom preko fasadne stolarije minimum 30mm.
Svi uglovi obavezno armirajuca mrezica namenska za uglove.
Okapnice treba da budu starije od table stiropora a sve zajedno dobro zaptiveno elasticnim kitom.
Izmedju slojeva lepka minimum 3dana susenja, pozeljno 5-7 dana.
I nista ne raditi ispod 8-10C temp. podloge i nikada po vetru ni po Suncu.
Sada se ne rade fasade, tek od aprila kada vise nema jutarnjeg mraza ni rosenja.
Boju zavrsnog sloja birati prema indeksu osuncanosti odnosno prema projektu fasade.
Mnogi rade i van pravila struke, i ispadne na kraju lepo ali obicno i ne potraje dugo.
Neki minimum je 15godina, uobicajeni 20godina kada ne sme da ispuca zavrsni ukrasni malter niti da se jave pukotine.
Sto se debljine zakonski minimum je 12cm kod nas ali je preporuka 15-20cm prema danasnjim prosecnim standardima. Svi troskovi lepka, mrezice i maltera su identicni i za 8cm i za 15cm debljine izolacije tako da je upitno raditi sa tankim slojem.
Profi fasaderi znaju za pravila, moleri obicno ne poznaju i rade fasade kako im dune. Iz terenskog iskustva fasade se dosta lako isfusare a da se ne vidi posle, tj ko ne zna sta da gleda i ne primeti los rad osim ako je bas katastrofa neravno ili slicna krupna falinka.
Ja sam radio sebi fasadu pre 12godina i jos uvek je savrsena, ali sam strogo postovao gore navedena pravila uz dodatno metalnu pocetnu lajsnu sa okapnicom kao zastitom od glodara.
Ne preporucujem lepljenje stiropora sa purpenom, iskustveno hoce da popusti nakon par godina pogotovu na betonskim elementima. Preporuka je klasican gradjevinski lepak (cementni) sa kojim nema greske.
Prvi red, cokla, obavezno stirodur.
Tiplovanje ni pod razno, to je odlika lose ugradnje, samog procesa lepljenja. (tilplovanje nije po standardu za zgrade do 10m visine, prakticno do 3.sprata se ne radi tiplovanje).
Lepljenje ploca stiropora obavezno sa komorama.
Lepak-mrezica- lepak a nikako mrezica -lepak-lepak.
Sve spaletne obavezno sa preklopom preko fasadne stolarije minimum 30mm.
Svi uglovi obavezno armirajuca mrezica namenska za uglove.
Okapnice treba da budu starije od table stiropora a sve zajedno dobro zaptiveno elasticnim kitom.
Izmedju slojeva lepka minimum 3dana susenja, pozeljno 5-7 dana.
I nista ne raditi ispod 8-10C temp. podloge i nikada po vetru ni po Suncu.
Sada se ne rade fasade, tek od aprila kada vise nema jutarnjeg mraza ni rosenja.
Boju zavrsnog sloja birati prema indeksu osuncanosti odnosno prema projektu fasade.
Mnogi rade i van pravila struke, i ispadne na kraju lepo ali obicno i ne potraje dugo.
Neki minimum je 15godina, uobicajeni 20godina kada ne sme da ispuca zavrsni ukrasni malter niti da se jave pukotine.
Sto se debljine zakonski minimum je 12cm kod nas ali je preporuka 15-20cm prema danasnjim prosecnim standardima. Svi troskovi lepka, mrezice i maltera su identicni i za 8cm i za 15cm debljine izolacije tako da je upitno raditi sa tankim slojem.
Profi fasaderi znaju za pravila, moleri obicno ne poznaju i rade fasade kako im dune. Iz terenskog iskustva fasade se dosta lako isfusare a da se ne vidi posle, tj ko ne zna sta da gleda i ne primeti los rad osim ako je bas katastrofa neravno ili slicna krupna falinka.
Ja sam radio sebi fasadu pre 12godina i jos uvek je savrsena, ali sam strogo postovao gore navedena pravila uz dodatno metalnu pocetnu lajsnu sa okapnicom kao zastitom od glodara.
Ne preporucujem lepljenje stiropora sa purpenom, iskustveno hoce da popusti nakon par godina pogotovu na betonskim elementima. Preporuka je klasican gradjevinski lepak (cementni) sa kojim nema greske.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Za sve se slazem i ocigledno si bas upucen u ove stvari ali se ne slazem za tiplovanje.
Da se ne tipluje do 3 sprata su uglavnom preporuke proizvodjaca (tako su i mene savetovali) i sigurno se uzimaju u obzir kada su svi uslovi i nacin izrade ispostovani.
Ja sam tiplovao jer uvek kada rade "Mika i Zika" pa koliko god bili iskusni, ne mozes da se oslonis i budes 100% miran.
Znas i sam sta bi se desilo kada bi lepak popustio, tiplovi nisu skupi a daju opet sigurnost.
Ja nisam stavio sa falcom ali bih sada tako uradio.
I pocetne lajsne izmedju stirodura i stiropora su bitne. Lepse i lakse izvlace taj prelaz. Koliko uticu na noseci deo to vec ne znam...
Da se ne tipluje do 3 sprata su uglavnom preporuke proizvodjaca (tako su i mene savetovali) i sigurno se uzimaju u obzir kada su svi uslovi i nacin izrade ispostovani.
Ja sam tiplovao jer uvek kada rade "Mika i Zika" pa koliko god bili iskusni, ne mozes da se oslonis i budes 100% miran.
Znas i sam sta bi se desilo kada bi lepak popustio, tiplovi nisu skupi a daju opet sigurnost.
Ja nisam stavio sa falcom ali bih sada tako uradio.
I pocetne lajsne izmedju stirodura i stiropora su bitne. Lepse i lakse izvlace taj prelaz. Koliko uticu na noseci deo to vec ne znam...
- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Somi-car
"Znas i sam sta bi se desilo kada bi lepak popustio, tiplovi nisu skupi a daju opet sigurnost. "
Nista se bolje nece desiti sa tiplovima kad otpadne otpalo je.
Dok buse rupe za tipl obicno rastresu lepak( koji nije dovoljno suv) i odvoji ga od zida.
Ali objasni ljudima , mozda bi trebali tiplovati i plocice u kupatilu

Послато са Mi A2 уз помоћ Тапатока
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Tiplovi ne drze table stiropora.
Svrha tiplovanje je deo protivpozarne zastite, zato i jeste definisana visina 10m ispod koje se nikada ne vrsi tiplovanje jer pravi vise stete nego koristi.
Ako se vec radi tiplovanje onda je potrebna posebna tehnika obrade rupe u stiroporu sa upustanjem tipla oko 15mm po dubini prlce pa zatim preko tipla lepljenje posebne stiropor kape koja neutralise hladni topl;otni most, pa mrezica sa dijagonalnim preklapanjem u 2 sloja.
Sve to kosta 5+ evra po kvadratu i jeste deo pravila struke, ali se to naravno kod nas zaobilazi jer svi znaju da "tiplovi sto duzi pa da drze fasadu da ne padne".
Dobro je poznat primer pada fasade sa solitera u Vukovaru, cele jedne strane onako u komadu sa sve tiplovima, naravno ne zbog tiplovanja nego lose pripreme podloge.
Ja sam radio bez tiplovanja i samo tamo gde nije uradjeno kako treba dolazi do delimicnog odvajanja table, najcesce kada se lepi na prljavu ili natopljenu mokru podlogu.
Pocetna lasjna ima poseban rub koji prelazi preko sloja nize i time odvodi sve padavine koje se slivaju da kaplje dalje od osnove pri tlu..
Kao sto okapnica prozora stiti fasadu ispod, isti princip.
Sa druge strane metalna lajsna ukrucuje dosta ceo sistem, odlicno stiti od raznih insekata koji obozavaju da se uvuku i uz primenu vetrozaptivne folije onemogucava da se produvava stiropor u sloju izmedju table i zida.
Strirodur ide ispod, nize od pocetne lajsne kao prvi red odmah do tla i kao potpuno vodozaptiven sprecava kapilarno penjanje vlage nagore i time stiti celu fasadu.
Ima jos nekih stvari koje se nauce tokom rada a ne pisu u uputstvima proizvodjaca najcesce.
Ja sam se ucio na primeru i sa materijalo za obuku firme Sto, puno toga ima sto cini postavljanje fasade profi i treba ispuniti pri postavljanju kao sistema.
Nije fora samo nekako polepiti, nekako nabaciti mrezicu i posle napraviti da lepo izgleda.
Posebni deo price je postavljanje i kombinacija sa mozaik malterom ili zavrsnim slojem sa kamenim agregatom koji je potpuno otporan na sve atmosferske uticaje ali i vidi se svaka sitnica u radu u smislu estetike.
Samo uzeti profi fasadere, dobar /savestan/ strucni nadzor i pare ulaozene u fasadu ce se opravdati kroz ustedu na troskovima grejanja i hladjenja.
Najskuplja je fasada kao sistem koji ne radi ono osnovno , tj nema funkciju izolacije usled gresaka bi postavljanju. Na kraju sve se lepo vidi termovizijskom kamerom, kao na rentgenu svaki detalj fusarenja se pre ili kasnije pokaze i onda obicno bude jako skupa sanacija.
Do it right do it once, ako igde znaci to je fasada.
Svrha tiplovanje je deo protivpozarne zastite, zato i jeste definisana visina 10m ispod koje se nikada ne vrsi tiplovanje jer pravi vise stete nego koristi.
Ako se vec radi tiplovanje onda je potrebna posebna tehnika obrade rupe u stiroporu sa upustanjem tipla oko 15mm po dubini prlce pa zatim preko tipla lepljenje posebne stiropor kape koja neutralise hladni topl;otni most, pa mrezica sa dijagonalnim preklapanjem u 2 sloja.
Sve to kosta 5+ evra po kvadratu i jeste deo pravila struke, ali se to naravno kod nas zaobilazi jer svi znaju da "tiplovi sto duzi pa da drze fasadu da ne padne".
Dobro je poznat primer pada fasade sa solitera u Vukovaru, cele jedne strane onako u komadu sa sve tiplovima, naravno ne zbog tiplovanja nego lose pripreme podloge.
Ja sam radio bez tiplovanja i samo tamo gde nije uradjeno kako treba dolazi do delimicnog odvajanja table, najcesce kada se lepi na prljavu ili natopljenu mokru podlogu.
Pocetna lasjna ima poseban rub koji prelazi preko sloja nize i time odvodi sve padavine koje se slivaju da kaplje dalje od osnove pri tlu..
Kao sto okapnica prozora stiti fasadu ispod, isti princip.
Sa druge strane metalna lajsna ukrucuje dosta ceo sistem, odlicno stiti od raznih insekata koji obozavaju da se uvuku i uz primenu vetrozaptivne folije onemogucava da se produvava stiropor u sloju izmedju table i zida.
Strirodur ide ispod, nize od pocetne lajsne kao prvi red odmah do tla i kao potpuno vodozaptiven sprecava kapilarno penjanje vlage nagore i time stiti celu fasadu.
Ima jos nekih stvari koje se nauce tokom rada a ne pisu u uputstvima proizvodjaca najcesce.
Ja sam se ucio na primeru i sa materijalo za obuku firme Sto, puno toga ima sto cini postavljanje fasade profi i treba ispuniti pri postavljanju kao sistema.
Nije fora samo nekako polepiti, nekako nabaciti mrezicu i posle napraviti da lepo izgleda.
Posebni deo price je postavljanje i kombinacija sa mozaik malterom ili zavrsnim slojem sa kamenim agregatom koji je potpuno otporan na sve atmosferske uticaje ali i vidi se svaka sitnica u radu u smislu estetike.
Samo uzeti profi fasadere, dobar /savestan/ strucni nadzor i pare ulaozene u fasadu ce se opravdati kroz ustedu na troskovima grejanja i hladjenja.
Najskuplja je fasada kao sistem koji ne radi ono osnovno , tj nema funkciju izolacije usled gresaka bi postavljanju. Na kraju sve se lepo vidi termovizijskom kamerom, kao na rentgenu svaki detalj fusarenja se pre ili kasnije pokaze i onda obicno bude jako skupa sanacija.
Do it right do it once, ako igde znaci to je fasada.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Kad procitam ovakav komentar podsetim sebe zasto godinama uglavnom citam a ne komentarisem postove.sasa lbg napisao: 15 Dec 2018, 08:17 Somi-car
"Znas i sam sta bi se desilo kada bi lepak popustio, tiplovi nisu skupi a daju opet sigurnost. "
Nista se bolje nece desiti sa tiplovima kad otpadne otpalo je.
Dok buse rupe za tipl obicno rastresu lepak( koji nije dovoljno suv) i odvoji ga od zida.
Ali objasni ljudima , mozda bi trebali tiplovati i plocice u kupatilu
Послато са Mi A2 уз помоћ Тапатока
Sve sami i suvi genijalci koji ne shvataju da komentarisanje nije objasnjavanje niti ubedjivanje vec obicna konverzacija koja nikome ne namece stav "ja znam, ja sam u pravu"