Chip-tuning
Re: Chip-tuning
Periferija oko motora tipa interkuler ili turbina nije ono kriticno sto limitira efekat koji motor moze da postigne. To se lako zameni.
Problem je sa komorom sagorevanja i njenim termickim limitima, sa ventilima i njihovim hladjenjem, sa sistemom podmazivanja i hladjenja i slicno.
Fabrike koje prave motore u milionskim serijama teze unifikaciji sto je vise moguce jer to donosi vecu zaradu po komadu.
Neretko familije motora sa 4,5,6 ili vise cilindara koriste identicni klipni mehanizam, lezajeve, i mnoge delove prosto dele.
Lada je imala motore 4 razlicite zapremine sa 90+% zajednickih identicnih delova koji su napravljeni u blizu 30 miliona komada zbirno.
VW slicno je imao benzinac i dizel sa istim blokom prakticno (Golf1 i Audiji tog doba) kao resenje.
Jeftinije je prigusiti neki motor nekom metodom blokade nego razvijati novi motor sa nekim novim i drugacijim delovima a uz manju seriju.
Honda je imala 1.4 atmo benzinac u verziji 75 i verziji 90KS koji su prakticno isti osim u blokadi na usisu.
Kod takvih serija motora koji su iznutra isti i trpe ista opterecenja (ista konstrukcija, isti materijal) moze bez brige da se motor manje snage podigne do nivoa najjaceg bilo samo zamenom mapa bilo jos nekom zamenom/ skidanjem fizicke blokade dela koji je namerno usko grlo.
Ali kada se dodje do te faze i snage koju je vec postigla fabrika + neka mala margina dalje podizanje snage postaje sve skuplje i zahtevnije.
Svaki motor je prica za sebe i neki mogu lakse, jeftinije i bolje da izdrze tjuning a neki su fabricki na samom limitu tj nema univerzalnog pravila.
Slicno kao sa motorima proizvodjaci odavno rade i sa elektrikom. Postave kablovsku mrezu univerzalno za model sa svim opcijama a onda ugrade samo ono sto je poruceno ili sto spada u neki paket opreme.
Unifikacija i ekonomija obima donosi velike ustede po pravilu.
Problem je sa komorom sagorevanja i njenim termickim limitima, sa ventilima i njihovim hladjenjem, sa sistemom podmazivanja i hladjenja i slicno.
Fabrike koje prave motore u milionskim serijama teze unifikaciji sto je vise moguce jer to donosi vecu zaradu po komadu.
Neretko familije motora sa 4,5,6 ili vise cilindara koriste identicni klipni mehanizam, lezajeve, i mnoge delove prosto dele.
Lada je imala motore 4 razlicite zapremine sa 90+% zajednickih identicnih delova koji su napravljeni u blizu 30 miliona komada zbirno.
VW slicno je imao benzinac i dizel sa istim blokom prakticno (Golf1 i Audiji tog doba) kao resenje.
Jeftinije je prigusiti neki motor nekom metodom blokade nego razvijati novi motor sa nekim novim i drugacijim delovima a uz manju seriju.
Honda je imala 1.4 atmo benzinac u verziji 75 i verziji 90KS koji su prakticno isti osim u blokadi na usisu.
Kod takvih serija motora koji su iznutra isti i trpe ista opterecenja (ista konstrukcija, isti materijal) moze bez brige da se motor manje snage podigne do nivoa najjaceg bilo samo zamenom mapa bilo jos nekom zamenom/ skidanjem fizicke blokade dela koji je namerno usko grlo.
Ali kada se dodje do te faze i snage koju je vec postigla fabrika + neka mala margina dalje podizanje snage postaje sve skuplje i zahtevnije.
Svaki motor je prica za sebe i neki mogu lakse, jeftinije i bolje da izdrze tjuning a neki su fabricki na samom limitu tj nema univerzalnog pravila.
Slicno kao sa motorima proizvodjaci odavno rade i sa elektrikom. Postave kablovsku mrezu univerzalno za model sa svim opcijama a onda ugrade samo ono sto je poruceno ili sto spada u neki paket opreme.
Unifikacija i ekonomija obima donosi velike ustede po pravilu.
Re: Chip-tuning
Evo sta se desava sa losim chipom,pa vi cipujte gde stignete...


Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Chip-tuning
eto i ja nemam nista pametnije da radim pa planiram na prolece da cipujem auto...
ako budem radio to ce biti MTM koji podize snagu na 270ps
meni nekako to deluje mnogo,ali vidim da i ABT dize na 275ps...
sta mislite koliko je pametno da radim chip, kako li ce toliku snagu da trpi menjac?
ako budem radio to ce biti MTM koji podize snagu na 270ps

sta mislite koliko je pametno da radim chip, kako li ce toliku snagu da trpi menjac?
Re: Chip-tuning
Koliko cesto koristis motor sa reda 3800+ obrtaja da bi koristio pun potencijal nove mape ?
Za 4 cilindra motor impulsi su ono sto ubija menjac pogotovu u rezimu nizih obrtaja a pun gas tj max moment. AKo mozes da pronadjes podatak koliko kvacilo i menjac trpe pouzdano obrtni momenat a uklapa se sto da ne ako se dobro odradi.
Za 4 cilindra motor impulsi su ono sto ubija menjac pogotovu u rezimu nizih obrtaja a pun gas tj max moment. AKo mozes da pronadjes podatak koliko kvacilo i menjac trpe pouzdano obrtni momenat a uklapa se sto da ne ako se dobro odradi.
Re: Chip-tuning
retko cu koristit tu snagu
auto najvise vozim na autoputu, uglavnom ne preko 160kmh... zbog dozvole, a i ne volim da vozim brzo kad nisam sam u autu,ostalo je grad...
meni ta snaga realno ne treba ali ako moze da ima 270ps nece mi biti visak, lepo je ponekad osetiti ubrzanje, ne razmisljati kad kreces u preticanje...
ne verujem da bi MTM i ABT radili to da steti
auto cu voziti normalno kao i do sad...

auto najvise vozim na autoputu, uglavnom ne preko 160kmh... zbog dozvole, a i ne volim da vozim brzo kad nisam sam u autu,ostalo je grad...
meni ta snaga realno ne treba ali ako moze da ima 270ps nece mi biti visak, lepo je ponekad osetiti ubrzanje, ne razmisljati kad kreces u preticanje...
ne verujem da bi MTM i ABT radili to da steti

Re: Chip-tuning
Ne znam koliko je pametno podizanje snage za 50% bez dodatnih modifikacija...vesanje, kocnice itd.
A cip ce sigurno skratiti radni vek nekih komponenata, u to nemoj da sumnjas...naravno ako neces da se iziviljas sa autom i ako neces da ga vozis vise od 100kkm, onda to tebe ne treba da brine.
A cip ce sigurno skratiti radni vek nekih komponenata, u to nemoj da sumnjas...naravno ako neces da se iziviljas sa autom i ako neces da ga vozis vise od 100kkm, onda to tebe ne treba da brine.
Re: Chip-tuning
meni je neverovatno da toliko konja dobija...ali sve tjuning kuce ga dizu na 260-280ps
kazu da je to skroz isti motor kao onaj od 211ps, istu snagu i dobijaju...mada da dobija 30ps nebi ni bacao tolike pare
naravno da necu da se izivljavam,vozim normalno
tesko da cu sa njim preci vise od 40-50kkm
kazu da je to skroz isti motor kao onaj od 211ps, istu snagu i dobijaju...mada da dobija 30ps nebi ni bacao tolike pare

naravno da necu da se izivljavam,vozim normalno

- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Chip-tuning
Samo je pitanje šta još osim softwarea MTM, ABT i slične firme, promene od komponenti na automobilu da bi isti preživeo toliko povećanje snage. Tolika promena snage bez izmena mehaničkih komponenti baš i nije logična. Razmisli dvaput.ADrei napisao: ne verujem da bi MTM i ABT radili to da stetiauto cu voziti normalno kao i do sad...
Širim haos!
Re: Chip-tuning
zvao sam MTM ne menja se nista...radi se samo obican remap
kazu da 2.0TFSI opusteno trpe toliko snage... npr. 2.0TDI podizu za 30-35ps
posle cipa ide 6.2s do 100kmh

kazu da 2.0TFSI opusteno trpe toliko snage... npr. 2.0TDI podizu za 30-35ps
posle cipa ide 6.2s do 100kmh

Re: Chip-tuning
Broj KS nije bitan za opterecenje menjaca i kvacila, bitan je ako juris visoku krajnju brzinu a za 160km/h je svakako nepotrebno 270KS.
Nije naveden podatak koliki je obrtni momenat, i na kojim obrtajima je ogranicen ili nije ogranicen u novim mapama.
Bez ogranicenja sirovim podizanjem linearno skoro da nema dileme da jako raste rizik bez obzira da li je ABT ili bilo ko u pitanju, 4 cilindra je i dalje 4 cilindra sa svojim rezonancijama i tu mape nista ne menjaju ma ko da je u pitanju.
Ako isposlujes pisanu totalnu garanciju na kompletan pogon onda druga situacija.
Mnogo je stur samo podatak o mogucih 270KS, vaznije je u kojim rezimima za procenu rizika i da li se isplati taj rizik. Druga stvar je u Nemackoj gde povecanje brzine drasticno povecava potrebnu snagu za voznju po autoputu a ionako je dogovor da je bezbedno do 250km/h pa mnogo krajnjih konja ima svrhu.
Nije naveden podatak koliki je obrtni momenat, i na kojim obrtajima je ogranicen ili nije ogranicen u novim mapama.
Bez ogranicenja sirovim podizanjem linearno skoro da nema dileme da jako raste rizik bez obzira da li je ABT ili bilo ko u pitanju, 4 cilindra je i dalje 4 cilindra sa svojim rezonancijama i tu mape nista ne menjaju ma ko da je u pitanju.
Ako isposlujes pisanu totalnu garanciju na kompletan pogon onda druga situacija.
Mnogo je stur samo podatak o mogucih 270KS, vaznije je u kojim rezimima za procenu rizika i da li se isplati taj rizik. Druga stvar je u Nemackoj gde povecanje brzine drasticno povecava potrebnu snagu za voznju po autoputu a ionako je dogovor da je bezbedno do 250km/h pa mnogo krajnjih konja ima svrhu.
Re: Chip-tuning
http://www.mtm-online.de/en/Audi/A5-Cou ... a5180270fc
ima ovde svasta nesto ali se ja ne razumem... mozes da otvoris pdf fajl
obrtni se sa 320nm dize na 390nm
pisanu garanciju daje ABT samo na nove automobile koja su u fabrickoj garanciji, ABT saradjuje sa Audijem...
malo je nerealno ocekivati pisanu garanciju na auto koji je izasao iz fabricke garancije
ja sam na A3 2.0TDI imao ABT chip na 170ps i nisam imao nikakvih problema...ali tamo je podizanje snage 'samo' +30ps...
ima ovde svasta nesto ali se ja ne razumem... mozes da otvoris pdf fajl

obrtni se sa 320nm dize na 390nm
pisanu garanciju daje ABT samo na nove automobile koja su u fabrickoj garanciji, ABT saradjuje sa Audijem...
malo je nerealno ocekivati pisanu garanciju na auto koji je izasao iz fabricke garancije

ja sam na A3 2.0TDI imao ABT chip na 170ps i nisam imao nikakvih problema...ali tamo je podizanje snage 'samo' +30ps...
Re: Chip-tuning
Eto, ako tvoj menjac moze da otrpi 500Nm sto je neka margina sigurnosti (25%) da se ne uvija eto prilike i da na ovom modelu isprobas efekte.
Najmanje toliko i kvacilo treba da drzi bez proklizavanja.
Najmanje toliko i kvacilo treba da drzi bez proklizavanja.
Re: Chip-tuning
Po ovome sto pise na linku, dobijas odlicne performanse
Jel mozes chip da odradis i u Srbiji ili trebas da ides u DE...meni je npr. kad sam otvorio link napisao da imam MTM radionicu u CH.


Jel mozes chip da odradis i u Srbiji ili trebas da ides u DE...meni je npr. kad sam otvorio link napisao da imam MTM radionicu u CH.
Isto sam ja procitao i za BMW-ov N20B20 motor...potpuno ista masina je u 125i, 320i i 328i a razlika je samo u fabrickim mapamaADrei napisao:kazu da je to skroz isti motor kao onaj od 211ps, istu snagu i dobijaju...mada da dobija 30ps nebi ni bacao tolike pare![]()

Re: Chip-tuning
NEma sanse da je samo u mapama razlika.
Mozda je isti blok motora,sve ostalo je razlicito.
Mozda je isti blok motora,sve ostalo je razlicito.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Chip-tuning
Zasto nema sanse ?
Neki tehnicki razlog ?
Neki tehnicki razlog ?