Ne brže od života!

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9589
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: Ne brže od života!

Post od Gaginh0 »

Da, mislio sam konkretno da je svako selo imalo poneku manju ili vecu fabriku/ekonomiju/zadrugu iz koje je razvuceno sve sto je moglo da se razvuce, od raznih materijala, masina, elektromotora do sekindarnih sirovina.
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
aviator
Banned
Reactions:
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Ne brže od života!

Post od aviator »

I pajvan bi se postideo onih predloga za rušenje pruga.
Heineken
Reactions:
Postovi: 6435
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ne brže od života!

Post od Heineken »

Sto se tice zadruga jedino je ostala "Granicar" Sid. Ovo ostalo sve rastureno i pokradeno . hiljade hektara su u pitanju ..Sve je posle 2000 te otislo u privatne ruke
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9069
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Ne brže od života!

Post od grujicd »

Te stare pruge koje se ne koriste decenijama loše utiču na bezbednost. Uče ljude da je to ništa, da pruga ionako ne radi, pa kad naiđu na drugu koja je malo zarasla ali i dalje u funkciji - prevladaju stečene navike.
Korisnikov avatar
djors
Reactions:
Postovi: 237
Pridružio se: 10 Avg 2018, 18:25
Garaža: Peugeot 407 2.0 hdi; Yamaha xj600 diversion
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od djors »

Ok, ako je u funkciji a obraslo, to je naša realnost, ali ima mogućnost da idu vozovi, u nekom radnom je stanju. Nažalost, moram da se složim sa Gagijem, postoje pruge koje su apsolutno neupotrebljive, već decenijama, tako da nije prošao voz niti ima mogućnsti za tako nešto. Slede 2 primera koji mi redovno smetaju, verujem da svako ima neki sličan.

- Pruga Petrovaradin - Beočin, čak je i plan neki da se na toj ruti napravi biciklistička staza ili pešačka staza. Apsolutno nikad više tu neće proći voz, uzeli su pare za projekat renoviranja prelaza u Bockama kod onih silosa (ko je lokalac, zna), i opet ako se pogodi točkom neka putanja, ume da bude neprijatno, ali mnogo bolje nego što je bilo (išao je voz dok je cementara Beočin bila državna i radila). Nije prijatno kad autobus krene ukoso da prelazi preko prelaza koji je u lošem stanju pa ti sa autom moraš da bežiš jer je on "jači". Bezbednost je tu upitna jako.
- Skretanje ka Rumi sa magistrale, posle auto puta, imaju 2 pružna prelaza, prvi preko pruge koja ide 50 metara od puta na jednu i na drugu stranu, ostatak pruge je razmontiran. Ostao je prelaz kao po jajima da se prođe. Posle ima prelaz i tuda stvarno idu vozovi, više koloseka, u lošem stanju, ali se koristi.

@Aviator, u takvom slučaju, zašto ostaviti pružni prelaz? Delim mišljenje da bi trebalo te prelaze ukloniti. Nažalost, umesto da se uvede neka laka železnica i iz Beočina, i iz Palanke i svih okolnih mesta do Novog Sada..
Ako nekad opet bude prošao voz tuda, neka naprave nov i moderan prelaz na istom mestu, za vreme dok je bio uklonjen je povećao bezbednost i ubrzao saobraćaj.
"If in doubt, flat out" C.McRae
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14293
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od Saša »

Ma koja železnica? Poskidali su pre 30-tak i više godina više od polovine takvih lokalnih pruga po Vojvodini i sve je to sistematski uništavano decenijama, tako da od toga nema ništa. Evo konkretan primer mesto gde mi žive roditelji, imali su prugu decenijama (linija Odžaci-Sombor preko Stapara) pa su je pre 30-tak godina bukvalno skinuli, a seljaci zatim razvukli šljunak i pesak... Kao nema putnika, nije profitbilno. Isto se desilo i liniji Odžaci-Crvenka via Kruščić. A repu i ostale poljoprivredne proizvode prevoze šleperima i uništavaju puteve... Prevoz putnika je zatim nastavio da radi Severtrans, pa onda lokalni prevoznik koji se odvojio od te firme (na kraju je i privatizovan)... Da bi i taj privatni prevoznik pre par godina otišao i stečaj i takođe propao (glavna autobuska stanica mu čak izgorela do temelja), a njega su oterali u propast "taksisti" koji su za cenu karte počeli voziti ljude od vrata do vrata. Sada cela ta odžačka opština nema uopšte nikakav lokalni prevoz pa su morali (opština) kupiti 7-8 minibuseva i sada lokalno komunalno preduzeće (!?) sa njima prevozi đake iz okolnih sela u škole u Odžake, a radnici se snalaze kako znaju. Buseva više nema, odnosno samo poneki prolazni iz Sombora prema Novom Sadu. I takva propast gde god da se okreneš, za šta god/bilo koji segment privrede/života da se uhvatiš... Sve ruinirano, firme propale, infrastruktura katastrofa... :(
Heineken
Reactions:
Postovi: 6435
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ne brže od života!

Post od Heineken »

Pruga BN - Sid isto tako :kuku: ovo ostalo sve isto kao sto si ti napisao..
Korisnikov avatar
aviator
Banned
Reactions:
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Ne brže od života!

Post od aviator »

Koljete bika zbog kilu mesa. S nekima stvarno nema razgovora kad nos nisu promolili dalje od svog tora.
Pogledajte železnice u drugim zemljama.
Nije li lakše i jeftinije obnoviti i obezbediti pružne prelaze, vidno obeležiti i pregraditi nekorištene koloseke, negon ih UKLANJATI?
Nije pruga samo šine.
Na kraju krajeva, nebriga poslednjih generacija vlastodržaca, nije razlog da se uništi ozbiljan resurs.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14293
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od Saša »

Uništeno je to odavno. Tu nema više obnove nego gradnja pruge od nule, ali bukvalno, kao da prvi put prolazi. Čak su i mostovi preko kanala DTD napola isečeni i pola materijala odneto i sa njih.

TT


Poslednja izmena od Saša u 25 Dec 2018, 12:52, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
djors
Reactions:
Postovi: 237
Pridružio se: 10 Avg 2018, 18:25
Garaža: Peugeot 407 2.0 hdi; Yamaha xj600 diversion
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od djors »

Moje viđenje je da i ostali učesnici diskusije misle na pruge koje se godinama ne koriste. Da ponovim pitanje, zanemari rasklapanje cele pruge, neka ostane i neka trune, ali zašto ako se ne koristi pruga od, primer '85, postoji pružni prelaz koji se renovira svakih x godina? Zašto ne ukloniti tih 10-15 metara pruge? To je pitanje za ovu temu, blisko vezano problemu prelaza preko pruge, to je isto pitanje bezbednosti na putu, dosta manje nego ovo što se poslednjih dana dešava na aktivnim prelazima gde gubimo ljudske živote, ali isto mislim da treba rešiti i te beskorisne prelaze kako bi se na tim deonicama podigla bezbednost (opet, primer u mom postu kako busevi i kamioni prelaze).

Da bi to bio resurs onda mora da bude upotrebljivo što takve pruge kakve su danas nisu, ali je to druga tema, možda "zašto je Srbija tu gde jeste" ili neka slična.
Slažem se sa tobom oko toga da se treba ugledati na druge zemlje po pitanju železnica, i u mom postu to možeš da pročitaš.. Kad god sam negde "van svog tora" koristim železnicu i to je dosta udobnije nego bilo koji drugi vid kopnenog transporta, pogotovo u nekim zemljama (Švajcarska) gde su vozovi brzi, tačni i imaš konekciju iz svakog sela u svako selo.
"If in doubt, flat out" C.McRae
Korisnikov avatar
aviator
Banned
Reactions:
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Ne brže od života!

Post od aviator »

Odgoviću ti na ovo:
"zašto ako se ne koristi pruga od, primer '85, postoji pružni prelaz koji se renovira svakih x godina? Zašto ne ukloniti tih 10-15 metara pruge?"

Zato što može da se koristi iz odma'.
A to što se ovde razmišlja samo od danas do sutra i uskogrudo, je problem.
Karikiraću. Zatrpajte DTD, barži nema, kiše sve redje, a ni ribe za upecati.
Manje će se ljudi daviti u njemu.
Korisnikov avatar
djors
Reactions:
Postovi: 237
Pridružio se: 10 Avg 2018, 18:25
Garaža: Peugeot 407 2.0 hdi; Yamaha xj600 diversion
Lokacija: Novi Sad

Re: Ne brže od života!

Post od djors »

Nemoj reći da sam uskogrud i da razmišljam kratkoročno, nisam bio isključiv i stava sam da železnicu treba razvijati. Opet kažem, u uskoj vezi sa temom pružnih prelaza dao sam rešenje da se oni prelazi koji se ne upotrebljavaju, niti su u planu da se koriste demontiraju, ako sutra krene tuda voz, instalira se opet prelaz. Pruga Petrovaradin - Beočin se ne koristi i plan nije da se stavi u upotrebu nego da se napravi biciklistička staza i šetalište do Beočina. U Rumi od te pruge je ostalo samo parce u asfaltu, okolo je već razmontirano. Ponavljam se, ali nisam komentarisao stanje u železnici, pa molim da se replika na komentar ne daje uopšteno, lepo sam definisao uslove u kojima moje rešenje je sasvim logično i u cilju povećanja bezbednosti.
Daj bože da imamo normalnu železničku mrežu i ostatak infrastrukture, prvi bih se odselio iz Novog Sada, gde sam trenutno, na 30km, negde na Frušku Goru. Prvi ne bih živeo u centru Beograda, da imam posao u užem centru i do istog mogu da dođem iz Košutnjaka, sa Avale, brega u Grockoj sa pogledom na Dunav za 20 minuta lakom železnicom. Kolega iz Badovinaca, 100km udaljen od NS, je voljan da putuje 40 minuta u jednom smeru na posao, umesto 2 sata autom, i zbog te situacije je primoran da živi u Novom Sadu. To nije tema sad, može moderator da nas prebaci u prigodnu temu, pa da tamo nastavimo sa problemom infrastrukture kad maknemo iz grada, i sve ostalo vezano za industriju i železnice..

Izvinjavam se svima na ponavljanju i driftanju od teme, ali mislim da je u cilju zdrave diskusije odgovarati na ceo post, ako je jedna celina, ne izvlačiti parcijalno.
Nemam dalji komentar u vezi sa spomenutim problemom, ništa da dodam prethodnim argumentima.
"If in doubt, flat out" C.McRae
Korisnikov avatar
aviator
Banned
Reactions:
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Ne brže od života!

Post od aviator »

Lične primedbe iznosim u jednini, ako pročitaš pažljivo.
Smešno mi je što predlog za rešenje lokalnog problema, koji verovatno postoji, proturate za rešenje problema prelaza na nivou države, jer je sad aktuelan. Sve je ovde ad hoc.
Zato i karikiram, jer u startu je iznet stav, da se sve nekorištene pruge uklone.

Samo razmisli o potrebnom procesu i vremenu za ponovno uspostavljanje prekinute pruge na nekom prelazu i koliko je to zdravorazumski.
"Da bi voz krenuo sutra. "
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Ne brže od života!

Post od maniaxxx »

U pravu ste ovi koji bi pruge koje je sluze namenu vec 30 godina i nikad neče razmontirali, to je samo bezveze akanje avta, puta i svega...

Inače u SLO zadnje 2 ili tako nešto godine uklanjaju i sređuju sve pruzne prelaze da ako je mogoce ne budu i istom nivoju ko železnica ( znači podvoz, nadvoz ili slično ), a takvih prelaza ko što so u Nišu i okolini ( tamo najbolje znam situaciju ) mislim da u SLO nemamo ( barem ja ga još nisam video).

Jeste velik deo krivde na vozaču svakako, ali poznata je izreka, bolje sprečiti nego lečiti, jer ljudi greše, nisu pažljivi, bahati su....zato je rampa preventiva. Da svi paze ne bi ni bila potrebna. Plus da ponegde su sami prelazi takvi da jedva peški prođeš a kamoli sa avtom, šta opet znači duže vreme zadržavanja na istom...
Korisnikov avatar
STrider90
Reactions:
Postovi: 155
Pridružio se: 16 Sep 2017, 17:08

Re: Ne brže od života!

Post od STrider90 »

Prošao sam pola sata posle ove nesreće, dogodila se na 100m od moje kuće. Albanski policajac u civilu preticao u krivini preko pune linije, srećom nijedno dete nije teže povređeno:
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/hr ... djeno-FOTO
Odgovori