Imali smo, nismo znali

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od ljubitelj »

Sloba napisao: 15 Jan 2019, 11:11 Ljubitelju, molim te, izvedi racunicu u kojoj se dobija da je 80% Tomosa bilo stranog porekla. Pretpostavljam da pomenutu literaturu nemas za priloziti, pa usmeno...

Sent from my MI 5s using Tapatalk
katalog rezervnih delova Tomos,sam odavno izgubio ili zaturio. Ima 20 godina kada sam radio poslednju remont nekog Tomosa.

Evo vanbrodski model 4,5S iz 1979.
Strano -
motor kpl/,klip, karikee, blok/, menjac, tzv noga, elektronika/paljenje, pumpica za gorivo, komande,
Domace,-
kuciste motora, komande, poklopac, elisa, rezervoar, cep rezervoara, kablaza

Automatik 1981. strano-
elektrika, paljenje, motor, menjac, kocnice, signalizacija, prekidaci na volanu
Domace- gume na felnama, sediste,, volan, svecica,, sirena, kablovi

Kako god, Tomos je bio super u ono doba, vanbrodski motor nije ni bilo druge domace ponude.
Alternativa za moped Pony Express i jedno vreme se uvozila Babbeta ili kako se vec pise, iz CSSR.
U odnosu na njih Tomos je bio sto bi rekli premium, i meni je ostao u lepom secanju.

4,5S imam jos uvek, uradio generalku sa italijansko kineksim delvima ali eto nema se prilike koristiiti.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od nikaragva »

Recimo, ako povećaju cenu goriva za 50din vi nećete više sipati, nećete voziti više?
Tako bi isto bilo i sa porezom.
Malo bi jeli govna na twitteru i forumima, i to je to.
Korisnikov avatar
igor_harris
Reactions:
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od igor_harris »

Pa sam si sebi dao odgovor, svi bi i dalje vozili, dakle ne bi bilo manje automobila.
Pritom te pare opet ne bi bile potrosene za obnovu puteva. Pa mi vec placamo preskupu akcizu na gorivo i opet imamo sve gore i gore puteve. Dakle, to nije resenje.
Samo ulaganje u javni transport moze da rastereti saobracaj. Zeleznica i metro pre svega.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od nikaragva »

Ali dovoljno velik porez ili cena goriva bi smanjili broj automobila i habanje puteva :)
Korisnikov avatar
Risto
Reactions:
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od Risto »

Bi, registracija od jedno 700 evra za Punta, Golfa 1300 evra a tipa 2.0 dizel u rangu 2000 evra, plus ukidanje popusta za invalide, firme, teretna vozila. Gorivo 2.5 evra, tada bi se smanjio broj automobila a put bi bio isti jer i kad ga urade opet će da propadne za godinu dana.

Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk

maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od maniaxxx »

Ne bi ni trebali putevi jer ne bi bilo avta :mrgreen:
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od HKS »

nikaragva napisao:Ali dovoljno velik porez ili cena goriva bi smanjili broj automobila i habanje puteva :)
I za sta bi ti onda put sluzio?

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20497
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od Heinz »

Risto napisao: 15 Jan 2019, 20:27 Gorivo 2.5 evra, tada bi se smanjio broj automobila a put bi bio isti jer i kad ga urade opet će da propadne za godinu dana.
Put propadne kad onaj baja što vozi repu doda nekoliko fosni na kamion, pa umesto 25t nosi 40t.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od dragvorl »

I onda baja tutne drugom baji crvenu i sve ok, ukljucujuci i taj put. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od HKS »

Pulp Fiction napisao:Zašto? To je najopipljivije i vidljivo danas...
Ok, sport se može dodati, ali nemam neke emocije prema tom periodu...U stvari verovatno imam negativne.
Cajavec je proizvodio SistemUpravljanjaVatrom za tenk M84 koji i dan danas vazi za jedan od najboljih.
Na Palama se proizvodio V46TK, tenkovski motor od 1000ks, koji je kasnije pojacan na 1200ks.
TMM40 mali mlazni motor.
Vjerujem da je i iz EI Nis bilo nesto za "ponos".
Fabrika aviona Soko.
Ne znam da li je Yugo Florida bila za ponos...

P.s. Malagurski je spominjao neku firmu iz Subotice koja je do sankcija bila profitabilna ili cak za vrijeme sankcija, tako nesto...

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока




Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od nikaragva »

Sever, pravio loader za tenkove
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od zuzazu »

HKS napisao: 15 Jan 2019, 21:38
Pulp Fiction napisao:Zašto? To je najopipljivije i vidljivo danas...
Ok, sport se može dodati, ali nemam neke emocije prema tom periodu...U stvari verovatno imam negativne.
Vjerujem da je i iz EI Nis bilo nesto za "ponos".
Ei je imao stabilan razvoj lampi i odlican izvoz u USA, sve dok fabrika nije unistena tokom agresije. Vrhunska audiofilska pojacala tog vremena koristila su Ei lampe.

Razvijena je domaca KT 90 kao snazniji model cuvene KT 88, i koja se mogla koristiti kao njena zamena.

Wikipedia: ''The KT90 is a vacuum tube used in audio applications. Typically, it is used in hi-fi or electric guitar amplifier applications. KT90 was developed by Elektronska Industrija Niš (Ei). KT90 is designed by Blagomir Bukumira,a leading engineer at Ei''

Elektronske cevi smo kupovali u Ei prodavnicama za budzasto, a danas na eBay mozete naci prazne kutije lampi iz Nisa koje se prodaju za 14 USD. O ceni lampi da ne pricam....
Ei2.jpg
Ei.jpg
ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od ikac2000 »

Moja majka je, kao dipl.inz. elektronike 30 godina radila u Ei na reverse engineering-u zapadnih firmi, doduse ne za cevi i TV :-)

Inace te cevi su se dugo izvozile, i tokom 90-ih ako se ne varam.
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od HKS »

@zuzazu
Interesantne informacije :doubleup:

Osim navedenog u prethodnim stupcima bitno je istaći da je "Čajavec" šezdesetih godina prošlog vijeka izradio prvi policijski radar za kontrolu brzine. Pored tadašnje SFRJ takav uređaj imali su Amerikanci, Rusi, Izraelci i Francuzi. Takođe banjalučki gigant proizvodio je dijelove za tenk M84, razvio je radar "žirafa", elektroniku za raketne bacače, a krajem osamdesetih godina počela je proizvodnja najjeftinijih aparata za kockanje.


U doba prije tranzicije "Čajavec" je izvozio u vrijednosti od blizu 50 miliona dolara godišnje. Po nekim informacijama ovo banjalučko preduzeće učestvovalo je i u američkom Apolo svemirskom programu!

Ovo za Apolo ne znam koliko je tačno, teško za povjerovati ali eto.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Imali smo, nismo znali ...

Post od zuzazu »

:pivo:

Institut za kukuruz Zemun Polje, razvio je hibrid kukuruza (ZP 704)bolji od tadasnjih vodecih USA hibrida, a Jugoslavija je bila treci po velicini izvoznik kukuruza!

U Jugoslaviji su pocetkom '70-tih napravljeni najveci tankeri toga vremena - Berge Istra, Berge Vanga, Berge Brioni i Berge Adria. Cuda tadasnje tehnologije (Istra i Vanga nisu slavno zavrsili). To su uz kruzer Anna Nery i podmornice Sutjeska i Neretva, samo neki od bisera Uljanika iz Pule koji je zaposljavao hiljade radnika.

Odgovori