cozmo napisao: 23 Jan 2019, 09:37
Ajd da krenem od brisaca. Vec sam ti napisao:
"Aj ti to gurni malo jace odmah na poziciju za pranje i voila - ne ukljucuje se rad brisaca PRE pranja zadnjeg stakla. Dakle, slobodno to klikni. Odnosno, preskoci"
Mozes da ga stavis u intervalni mod i tad se odmah ukljucuje brisac kao sto si ti i rekao. Ali, zasto bi pobogu to radio ako zelis odmah da operes zadnje staklo, da prvo kliknes tu?
Kao prvo hvala na trudu da mi olaksas ove muke.
Pa moram, prvo je postavljen na prstenu interval pa tek nakon toga drugi klik je pranje.
Navikao sam da je prskanje i pranje potpuno odvojeno i moze se pojedinacnoaktivirati prvo jedno ili prvo drugo ili oba zajedno vec kako je trenuitna potreba.
Tako je na VWima, tako je na Volvoima i tako je koliko se secam na svim nemackim kolima koje sam vozio.
cozmo napisao: 23 Jan 2019, 09:37
Ti si u pravu kada kazes da kad se ukljuci zadnji brisac on krene odmah da radi.
Pa to ti kazem, uvek odmah krene da radi zadnji brisac i drlja po prljavom blatnjavom osusenom staklu.
Nikada nisam uspeo tu tvoju egzibiciju "preskakanja" polozaja na rucici da ostvarim.
Prva metlica brisaca nije mi izdrzala ni 2 meseca, original PSA metlica (Bosch je inace).
I jos pri tome sama metlica nije standardne velicine nego neka specijalna PSA pa se treba pomuciti po radnjama da se nadje ili da se porucuje posebno. I jos kosta 900+dinara sto je 3puta skuplje od standardne zadnje metlice. Naravno metlica se raspadne po najvecoj kisi i ostanes bez brisaca kada najvise treba
U uputstvu lepo pise da za pranje treba dalje, posle A polozaja rotirati rucicu. Sama ta ideja sa rotacijom je tupava, lose ergonomski zamisljena i lose realizovana.
Trebali su da na tu desnu rucicu na taster (sada je to bord kompjuter koji je sporedna igracka koja nicemu korisnom ne sluzi u voznji) stave da bude prskalica zadnjeg brisaca a to zezanje sa rotacijom da bude za brod kompjuter ili neku drugu takvu sporednu radnju.
Za to okretanje da bi radila prskalca neophodno je skidanje desne ruke sa volana, na ovaj drugi nacin to nije neophodno. Jos ako si u rukavicama to rotiranje prstena je sve samo ne komforno, lagano i brzo.
307 je sasvim pristojan auto sve u svemu, motor i menjac mozda najbolji deo price ali brate ergonomiju kao da nisu ni razmatrali niti probali kako im rade skoro sve komande.
Probacu da vezbam taj tvoj nacin ukljucivanja brisaca, mozda i uspem da preskacem polozaje a da usput ne slomim nesto.
Sto se soferke tice kod mene radi ovako kada je zaledjena. Duva na otvore na soferku ali je problem sto nisu postavljeni uz samo dno soferke.
Vazduh iz otvorajedva duva na donjih 5-6cm, tu ostane led i zamrznuti cvrsto brisaci dok je u gornjem delu oscicena i sav led istopljen. To bude tako nevezano za igranje sa jacinom duvanja, modovima automata ili rucnog stelovanja dugmica (pobavao sve moguce kombinacije dugmica).
Jednostavno treba vreme da sama soferka bude vruca i skoro suva gore da bi se u donjem delu otkravili brisaci. I to sve traje sporo, vise od 10 minuta treba cekati da mogu brisaci da se rukom mrdnu. Ne smem ni da pomislim da se pre toga ukljuce brisaci tako zaledjeni, verovatno bi stosta pocrkalo.
Sve to na -5C ili nesto nizim temperatura i do 1-2cm leda na soferci.
Moj 307 ima elektro grejac, automatika ga brzo startuje ali je to toliko slabo da jedva dostigne vazduh iz otvora 30tak stepeni.
Dok je napolju negde 5-6-7C sasvim sam zadovoljan jacinom i brzinom grejanja 307 ali vec na -5C kao da je drugi auto, mnoooogo sporije i slabije se oseca grejanje.
Tada sednem u auto, krenem i vec kod Arene (od Sest kaplara) je sasvim prijatno toplo u kabini, daleko iznad 0 stepeni
Da nije neka greska, prijatno toplo je meni oko 20-25C u kabini. Kakvih crnih 0 stepeni, zamrzao bih se:)
mali off-------------------
Ovako funkcionise automatika kod Volvoa, sa kojom poredim automatiku Pezoa.
Ja ukljucim auto, ocistim metlicom sneg sa vrata i bocnih prozora (do 5cm ako je znaci vrlo malo napadalo), otvorim kapiju, i krenem iz bocne u glavnu ulicu. Treba 2-5 minuta.
Tu obicno stanem i skinem jaknu, obucen sam kao sto i inace sedim unutra u kuci. Nekih 300-400metara voznje. Tada vec proradi grejanje doduse slabasno jedva duva 30takC iz otvora i jos je malo hladnjikavo.
Eventualno sa soferke skidam sneg/led koji se jos nije otopio,
Krecem normalno da vozim, nema semafora ni stajanja ni lera. Nakon 3-4-5km motor je priblizno na 70C a tada vec unutra u kabini automatika treba da obezbedi minimum +20C da se udobno osecam i mogu bez hladnoce da vozim u duksu, gornjem delu trenerke ili slicno. Iz otvora izduvava vazduh 55-60C, bas vreo neposredno uz otvor i naroctio volim da je toplo na stopala. I to dosta jako,
Nakon ukupno 10tak km automatika smanji izduvavanje na minimum i pusta mlako oko 40C vazduh na noge a gore u okoloni glave prijatno svezih 21-22-23C.
Tako da je dole kod nogu toplo a gore kod glave umereno. Sve radi na AUTO, nikakvo dugme ni taster, nista ne pritiskam niti okrecem.
-------------------------------------------
Posto je to opis za rad grejanja kod benzinca 940 a 307 je dizelas znam da ne mogu iste perfomanse sistema ali ocekujem da ne cekam 10minuta voznje da se brisaci odmrznu i prorade, ne ocekujem nista manju temperaturu od tih 25C samo uz tolranciju za koji minut vise potreban da se to dostigne.
Na 307 automatika drzi 3. ili 4. brzinu, ja sam probao da drzim rucno na 7. brzini ne bi li ubrzao zagrevanje ali tada duva mlako umesto vruceg iz otvora. Huci, buci i hladnjikavo duva, jednostavno nije prijatno.
Inace 307 ima 8 brzina, jacinae ventilatora.
Radi poredjenja 6. brzina u 307 po jacini duvanja je otprilike 2. brzina u 940. Pri tome galama koju pravi ventilator je povelika i nadjaca radio. Automatika ne prelazi 4. brzinu, sto je bas slabasno duvanje.
Jeste, kao na tvom snimku cuje se glasno da radi ventilacija ali je samo duvanje slabasno do umereno.
Za minus temperature mislim da grejanje nije dovoljno dobro Pezo odradio, barem u ovom modelu i seriji koju ja imam. Taj elektro grejac vadi donekle stvar jer se brzo aktivira ali je samo 0.9kW snage.
Tipican vodeni grejac, mali hladnjak na antifriz, je reda 3-5kW.
I dodatni grejaci na gorvio aka Webasto su reda 4-6kW.
Vidim iz uputstva da su u 307 za Skandinaviju stavljali takve grejace uz dizel, to je vec puno bolja varijanta i verujem da ne bih tada imao zamerki na sistem grejanja.