Na testu smo imali novi Subaru XV opremljen 2.0-litrenim benzinskim motorom i mnoštvom opreme.
Subaru XV 2.0i CVT TrendSubaru je prošle godine lansirao novi crossover model pod nazivom „XV“. Ovdje se radi o mješavini hatchback kompakta i SUV-a, odnosno o pravom konkurentu dobro nam poznatih modela poput Nissan Qashqaia, Kije Sportage, Hyundaija ix-35, Mazde CX-5 i dr.
Subaru XV nastao je na temeljima Impreze XV s kojom dijeli skoro sve komponente. Kako je crossover segment jedan od najbrže rastućih, Subaru je kreuo u korak s trendovima i odlučio predstaviti „mali SUV“ koji će se isticati agresivnijim i specifičnim dizajnom te odličnim 4x4 pogonom po kojem je Subaru najbolje poznat. U gami Subarua, ovaj se model smješta negdje između Impreze i Outbacka, odnosno Forestera. Na našem tržištu ovaj je model dostupan u 8 varijanti sa 4 paketa opreme.
Ponuda kreće sa 1.6-litrenim boxer benzincem i 5-stupanjskim ručnim mjenjačem (paket opreme Comfort) za kojeg je potrebno izdvojiti 189.940 kn. Top ponudu čini 2.0-litreni boxer dizelaš sa Exclusive paketom opreme za kojeg je potrebno izdvojiti 288.510 kn. Naš testni primjerak bio je vrh benzinske ponude sa 2.0-litrenim boxer benzincem, CVT automatskim mjenjačem (Trend paket opreme) i cijenom od 275.120 kn.
Dizajnerski gledano, novi Subaru XV nije najljepši primjerak automobilskog dizajna, no sigurno nije ni najružniji. Štoviše, meni se sviđa dizajn u kojem prevladavaju ravne plohe s oštrijim rubovima. Pogotovo u ovoj kombinaciji boja! Nešto novo, nešto drugačije i nesvakidašnje uvijek je osvježenje na prometnicama gdje prevladavaju klasična srebrna vozila njemačke proizvodnje.
U kabini nastavlja se slična filozofija. Već na prvi pogled armature može vidjeti čvrstoća izrade i kvaliteta. Vidi se i napredak u korištenim materijalima naprama starijim Subaru modelima, no materijali još uvijek nisu na nivou konkurenata iz Europe. S druge strane, završna je obrada prilično dobra. Pomalo zastarjeli dizajn interijera djeluje nemaštovito i hladno, no u praksi se ovakav pristup pokazao dobrim zbog jednostavnosti korištenja. Ipak, auto nećemo samo gledati već ćemo ga i koristiti, zar ne!? Ergonomija je odlična, sve funkcije su intuitivne i nalaze se nadohvat ruke. Sustav vozila, audio sustav i klimatizacijski uređaj smješteni su na gornjem dijelu središnje konzole, dok je donji dio rezerviran za veliki i praktični pretinac za odlaganje. Na središnjem tunelu nalazi se ručica mjenjača, držači čaša/boca, prekidači za grijanje sjedala te naslon za ruke i ručna kočnica.
Sjedala su udobna i nude dovoljno bočnog oslonca za ovu vrstu vozila, a pozicija na kojoj se sjedi i upravlja vozilom je odlična. Prostora ima dovoljno i sprijeda i straga, jedino je prtljažni prostor mrvicu manji od konkurentskih – sa 380 litara nudi 30-tak litara zapremine manje od konkurencije.
Testirani je XV ispod poklopca motora skrivao 2.0-litreni boxer benzinski agregat koji razvija 150 KS i 196 Nm okretnog momenta. Motor nam je poznat iz Impreze, a može se pohvaliti odličnim zvukom i solidnim performansama. Ono najbolje kod ovog crossovera je to što se ne vozi poput crossovera. Za upravljačem imate osjećaj kao da vozite kompaktni automobil jer je ovjes dovoljno tvrd i za agresivniju vožnju u kojoj neće biti naginjanja karoserije. S druge strane, XV nudi 22 cm odstojanja od tla te time omogućava vlasnicima odlazak na neasfaltirane površine, odnosno u prirodu. Dobrom „feelingu“ za upravljačem doprinosi i odličan upravljački sklop koji ne posustaje niti prilikom mučenja. Precizan je i prenosi sve informacije sa podloge pravovremeno. Moram priznati kako već dugo nisam držao tako dobar upravljač na jednom crossoveru.
Motor je bio uparen sa kontinuirano varijabilnim mjenjačem (CVT), odnosno bezstupanjskim mjenjačem Lineartronic. Ovakav mjenjač je u suprotnosti sa drugim mjenjačima koji nude fiksni broj stupnjeva.
Subaru XV 2.0i CVT TrendFleksibilnost CVT-a omogućuje bolju ekonomičnost motora i držanje agregata na najučinkovitijim okretajima. Mi smo prilikom umjerene vožnje izmjerili potrošnju od 7,8 litara što je odličan rezultat za automobil opremljen 4x4 pogonom i benzincem od 150 KS. Naravno, prilikom „divljanja“ potrošnja će naglo skočiti preko 10 litara, ali to vjerojatno nikoga neće iznenaditi.
Subaru je sa novim XV-om napravio odličan i upotrebljiv automobil. Tu je i cijeli niz opreme koja će i lošijim vozačima pomoći prilikom upravljanja kao što je stražnja kamera, razni elektronski sustavi (ESP, TCS, VDC,…). Cijena od 275.120 kn možda djeluje napuhano, no pogledate li modele konkurencije kada se opreme 4x4 pogonom, automatskim mjenjačem i cijelim nizom opreme kojom je raspolagao testni, onda se vidi kako je navedena cijena realna ovakav crossover.








Izvor:Auto-info.hr
http://www.auto-info.hr/testovi/novih-v ... -2980.html
SPECIFIKACIJE
1.6i / 1.6i Premium / 2.0i / 2.0i Premium
Sekcija Simetrični integralni pogon (AWD)
1.6i / 1.6i Premium 2.0i / 2.0i Premium
5MT dvostruki režim rada Lineartronic 6MT Lineartronic
MOTOR
Tip Četvorocilindrični četvorotaktni benzinski bokser
motor
DOHC 16 ventila
Provrt/hod (mm) 78.8/82 84/90
Zapremina (cm3) 1600 1995
Stepen kompresije 10.5
Sistem napajanja gorivom Sekvencionalno ubrizgavanje u više tačaka
Zapremina rezervoara (L) 60
PERFORMANSE
Maksimalna snaga (DIN)(kW(KS)/rpm) 84 (114)/5,600 110 (150)/6,200
Maksimalni obrtni momenat (DIN)(Nm/rpm) 150 (15.3)/4,000 196 (20.0)/4,200
Maksimalna brzina (km/h) 179 (u 5. brzini) 175 (u D režimu) 187 (u 5. brzini) 187 (u D režimu)
Ubrzanje (0-100 km/h)(sek.) 13.1 13.8 10.5 10.7
Potrošnja goriva*1 U gradu (L/100 km) 8.0 7.9 8.8 8.6
Na otvorenom (L/100 km) 5.8 5.5 5.9 5.5
Kombinovano (L/100 km) 6.5 6.3 6.9 6.6
Emisija CO2*1 U gradu (g/km) 185 183 204 200
Na otvorenom (g/km) 134 126 136 126
Kombinovano (g/km) 151 146 160 153
POGONSKA GRUPA
Tip AWD Centralno smešteni viskozni blokirajući diferencijal (LSD) AWD sistem aktivne raspodele obrtnog momenta Centralno smešteni viskozni blokirajući diferencijal (LSD) AWD sistem aktivne raspodele obrtnog momenta
DIMENZIJE I TEŽINA
Ukupna dužina (mm) 4450
Ukupna širina (mm) 1780
Ukupna visina sa krovnim nosačima (mm) 1570*3
Međuosovinsko rastojanje (mm) 2635
Razmak točkova Napred (mm) 1525
Nazad (mm) 1525
Minimalno rastojanje od tla (praznog vozila) (mm) 220
Zapremina prtljažnika*2 (L) 1270
Broj sedišta (putnika) 5
Težina praznog vozila (kg) 1370 (1.6i) /
1375 (1.6i Premium) 1405 (1.6i) /
1410 (1.6i Premium) 1370 (2.0i) /
1375 (2.0i Premium) 1400 (2.0i) /
1405(2.0i Premium)
Težina priključnog vozila (kg) 1500 1200 1600 1200
TRANSMISIONA OSOVINA
Odnos stepena prenosa D režim (Lineartronic) - 3.581 - 0.570 - 3.581 - 0.570
1. 3.545 - 3.545 -
2. 1.947 - 1.888 -
3. 1.296 - 1.296 -
4. 1.029 - 0.972 -
5. 0.825 - 0.780 -
6. – - 0.695 -
Hod unazad 3.333 3.667 3.636 3.667
Odnos brzina u menjaču 4.444 3.900 4.444 3.700
Odnos u nižem režimu rada 1.447 - - -
ŠASIJA
Upravljanje Zubna letva sa električnim pogonom
Ogibljenje (nezavisno na
svim točkovima) Prednje MacPhersonove opružne noge
Zadnje Duplo viljuškasto
Najmanji radijus okretanja (m) 5.3
Kočnice Prednje Samoventilirajući diskovi
Zadnje Diskovi
Gume/naplaci 225/55R17, 17 x 7"J
2.0D / 2.0D Premium / 2.0DL / 2.0DL Premium
Sekcija Simetrični integralni pogon (AWD)
2.0D / 2.0D Premium 2.0DL / 2.0DL Premium
6MT 6MT
MOTOR
Tip Četvorocilindrični četvorotaktni dizel bokser
motor sa turbokompresorom
DOHC 16 ventila
Provrt/hod (mm) 86/86
Zapremina (cm3) 1998
Stepen kompresije 16
Sistem napajanja gorivom Common rail
Zapremina rezervoara (L) 60
PERFORMANSE
Maksimalna snaga (DIN)(kW(KS)/rpm) 108 (147)/3,600 80 (109)/3,600
Maksimalni obrtni momenat (DIN)(Nm/rpm) 350 (35.7)/1,600 – 2,400 310 (31.6)/1,600 – 2,200
Maksimalna brzina (km/h) 198 (in 6th gear) 175 (in 5th gear)
Ubrzanje (0-100 km/h)(sek.) 9.3 9.3
Potrošnja goriva*1 U gradu (L/100 km) 6.8 6.8
Na otvorenom (L/100 km) 5.0 5.0
Kombinovano (L/100 km) 5.6 5.6
Emisija CO2*1 U gradu (g/km) 179 179
Na otvorenom (g/km) 131 131
Kombinovano (g/km) 146 146
POGONSKA GRUPA
Tip AWD Centralno smešteni viskozni blokirajući diferencijal (LSD)
DIDIMENZIJE I TEŽINA
Ukupna dužina (mm) 4450
Ukupna širina (mm) 1780
Ukupna visina sa krovnim nosačima (mm) 1570*3
Međuosovinsko rastojanje (mm) 2635
Razmak točkova Napred (mm) 1525
Nazad (mm) 1525
Minimalno rastojanje od tla (praznog vozila) (mm) 220
Zapremina prtljažnika*2 (L) 1270
Broj sedišta (putnika) 5
Težina praznog vozila (kg) 1435(2.0D) /
1440(2.0D Premium) 1435(2.0DL) /
1440(2.0DL Premium)
Težina priključnog vozila (kg) 1600 1600
TRANSMISIONA OSOVINA
Odnos stepena prenosa D režim (Lineartronic) - -
1. 3.454 3.454
2. 1.750 1.750
3. 1.062 1.062
4. 0.785 0.785
5. 0.634 0.634
6. 0.557 0.557
Hod unazad 3.636 3.636
Odnos brzina u menjaču 4.111 4.111
Odnos u nižem režimu rada - -
ŠASIJA
Upravljanje Zubna letva sa električnim pogonom
Ogibljenje (nezavisno na
svim točkovima) Prednje MacPhersonove opružne noge
Zadnje Duplo viljuškasto
Najmanji radijus okretanja (m) 5.3
Kočnice Prednje Samoventilirajući diskovi
Zadnje Diskovi
Gume/naplaci 225/55R17, 17 x 7"J
*1 Potrošnja goriva i emisija CO2 : prema standardima emisije gasova EC/715/2007-566/2011F.
*2 Izmerilo Nemačko udruženje proizvođača automobila (VDA) – V211. Bez krovnog prozora.
Cenovnik: http://www.subaruserbia.com/uploads/2012/XV-PETROL.pdf
http://www.subaruserbia.com/uploads/2012/XV-DIESEL.pdf
Specifikacije: http://www.subaruserbia.com/uploads/2012/XV-SPEC.pdf