
Vazduhoplovi
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Uh ova druga slika
Icelandair ima lepu saru.

- Kabe
- Postovi: 996
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Vazduhoplovi
Pozdrav svim citaocima ove lepe teme na forumu. Iskreno, u startu sam bio selektivni pratilac sadrzaja (citao sam samo teme koje su mi bile zanimljive "na prvi naslov"), te je ova tema bila od starta sa moje strane iskljucena iz price, jer pored svih zanimanja za vozila i sprave na tockovima, vozila koja se krecu po vodi (plovila) i jos dosta toga iz siroke game, smatrao sam da mi "lozenje" na jos jednu veoma ozbiljnu granu nije potrebno...
Ali, na jednom Garaza skupu neko pomenu da se moze svasta lepo procitati, pa poceh od prve stranice, a zatim i intenzivno da je pratim uz neizostavno LOZENJE i istrazivanje o materiji... Nisam zazalio.
P.S. Ni u temu "Planine i doline" nisam ulazio jer sam mislio da se u njoj govori o toj tematici (koje mi je profesionalno preko glave), te sam ziveo u neznanju do jednog dana kada sam slucajno upao u blagodeti
Posle ovog intra, dolazi ono sto sam obecao Passegneru, kao i ostalima neposredno. Rec je o nekim informacijama vezanim za putovanje na Zanzibar... U ovoj temi provucicu neku pricu koja se vezuje za njenu tematiku, a u nekoj drugoj (kao i na svom blogu) ako budem imao vremena napisacu jedan putopis o samom Zanzibaru i o tome sta se na njemu moze videti, doziveti i ocekivati...
Putovanje do Zanzija izgledalo je ovako avionskim recnikom:
Odlazak:
1. 29.10.2018. Beograd 11:35 – Doha 18:40 (QR 232)
2. 30.10.2018. Doha 08:00 – Zanzibar 14:20 (QR 1351)
Povratak:
1. 08.11.2018. Zanzibar 17:00 – Doha 23:55 (QR 1352)
2. 09.11.2018. Doha 06:40 – Beograd 10:35 (QR 231)
Kao sto se moze videti, u odlasku je postojala duza vremenska razlika kod letova, sto sam hteo da povoljno iskoristim sa suprugom. Aplicirao sam za tranzitnu vizu preko sajta:
https://transitvisa.qatarairways.com/tr ... isa/search
i dobio je... Samim tim bili smo spremni za izlazak i eventualnu setnju po Dohi koliko nam to tajming bude dozvoljavao. Pride, istrazili smo materiju i pronasli odredjene ture koje startuju sa aerodroma i vode u obilazak Dohe. Po sletanju u Dohu, pronasli smo pult, sugerisali i ostalima iz grupe koji su aplicirali za vizu da krenu i oni sa nama. Na kraju su i ostali koji nemaju vizu uspeli da dobiju privremenu na 3h kako bi mogli sa nama u izlet. Proveli smo se FENOMENALNO i vratili nazad na aerodrom...
No, da krenemo od Bg-a...


Opste poznata prica, Fergusoni, Izlaz... Nista slozeno, od mog poslednjeg leta pre godinu i nesto dana renoviran deo kod ulaza.
Tu, poucen iskustvom od prethodnih godina na "standu" Qatra zamolim za EXIT zonu sedista ukoliko postoji ta mogucnost posto sam malo gabaritniji (2m+, 100Kg+), na sta mi kao i uvek izadju u susret, pocepaju kartu koju sam imao i kreiraju novu. Na radost i zadovoljstvo supruge koja na srecu nema tih problema, ali prostora nikad dosta, nastavljamo dalje


A320. Docekao nas je njegovo velicanstvo KURC... Bilo je ugodno. Poletanje i sletanje i let bez vecih turbulencija.
Na letu pored mene, bio je jedan gospodin koji radi u Microsoftu u Dohi. Uputio nas je u sve zanimljivosti koje se ticu Katra i Dohe, bolje nego sto bi to neki vodici izveli. Hvala mu...
Nakon leta slecemo na aerodrom u Dohi...














Na pocetku nisam napomenuo da nisam puno leteo u zivotu, svega nekoliko puta. Nisam bio na vecim svetskim i EU aerodromima te je ovaj za mene bio pravi "kulturolosko-arhitektonsko-socioloski sok". Dimenzije, orjentacija, sadrzaji, urednost, organizacija i svi ostali parametri... kao iz emisje koju smo gledali: Beyond 2000.
S obzirom da je Doha postala veoma bitna tranzitna tacka, smatram da treba da ima ovakav aerodrom. Drago mi je sto sam imao vremena da prosetam njime, da ga istrazim i dozivim na pravi nacin.
Za spavanje ne preporucujem tihe sobe, koje inace postoje na vise mesta na aerodromu, vec mikro pultove kao sto je to npr. iza internet cornera itd. Ima ih na vise mesta. U tihim sobama koje su namenjene za odmor i spavanje je temperatura ISPOD nivoa, te bez dva cebeta nemojte pokusavati da spavate
. Takodje, tihe sobe su razdvojene u glavnim delovima na muske i zenske, te ako ste u paru, planirajte osamu. Temperatura unutar samog aerodroma je veoma niska za nase standarde, s obzirom da je napolju veoma toplo, tako da predvidite i to..
Vozila u okviru aerodroma su impozantna. Od autobusa, kombija itd. Toyota je 99,9% prisutna. Takodje od vozila, nesto fenomenalno mi je bio i "voz" koji opsluzuje unutrasnjos. Prosto sam se osecao kao na drugoj planeti. Brze pokretne trake za kretanje, stepenice, hrana, pice, soping, igraonice za decu. Jednostavno savrsenstvo...
Nakon toga, upadamo ponovo u A320. EXIT, jos nekoliko sati voznje... Zaboravio sam da navedem da valjda let BG-DOH traje nesto duze nego inace zato sto se obilazi Saudijska Arabija, jer su iz odredjenog razloga zahladnili odnose, te je Katar usao na velika vrata u samostalnost... Nisu imali npr. mlecnu industriju, te su avionima dovozili krave, nastanjivali ih i napravili mlecnu industriju.

Fina klopica, fin let... sve na mestu. Gospodin koga pomenuh iz MS iznad rece da se sada zalomio ovaj avion maltene bez multimedijalnog sistema, a da cesto budu neki koji imaju dobar... Taj nas je docekao u povratu kuci.
Sledeca stanica – Zanzibar. Za one sa jeftinijim ulaznicama, rec je o ostrvu u Africi koje izlazi na Indijski okean i sastavni je deo Tanzanije. Tu nastaje drugi kulturoloski sok...








Sve ono sto smo videli u Dohi, pomnozeno sa negativnim kontekstom, ali na svoj nacin zabavno, jer jelte, zeleli smo AVANTURU
Za razliku od skeniranja zenice u Dohi prilikom izdavanja vize, ovde nas je docekala RUCNA Web kamera. Neki su se fotkali za vizu sa naocarima za sunce, kacketima, kapama, sombrerima... ko je sta imao
Viza se placa na samom aerodromu, po mogustvu u kesu sa novcanicama (dolari), mladjim od 2000 godine. Kartica, ako prodje – prodje...
Tezina prtljaga (u odlasku), merila se stocnom vagom
. Ostalo sto bih mogao da ispricam, mozete videti na fotkama...
Izlazimo sa aerodroma. Docekuju nas japanska vozila. 99.9%. Docekuje nas Toyota 99.8%... Docekuju nas osmesi sa belim zubima u crnom ruhu. Da li smo na pravom mestu? DA!
Nakon ovoga, nastupilo je 10+ dana uzivanja u nekom novom svetu...
U povratku do Dohe jos jedan A320, bez multimedije. Odlicno uzletanje, odlicno sletanje... Opet smo izboksovali EXIT.
DOH – BG A320 ali ovaj put sa multimedijalnom podrskom... Lepa pozicija za pracenje komandi aviona.


Nakon toga - povratak u realnost
Hvala vam na paznji. Pokusao sam da budem koncizan i da ne smorim previse, ako imate neka pitanja, slobodno opletite...
Ali, na jednom Garaza skupu neko pomenu da se moze svasta lepo procitati, pa poceh od prve stranice, a zatim i intenzivno da je pratim uz neizostavno LOZENJE i istrazivanje o materiji... Nisam zazalio.
P.S. Ni u temu "Planine i doline" nisam ulazio jer sam mislio da se u njoj govori o toj tematici (koje mi je profesionalno preko glave), te sam ziveo u neznanju do jednog dana kada sam slucajno upao u blagodeti

Posle ovog intra, dolazi ono sto sam obecao Passegneru, kao i ostalima neposredno. Rec je o nekim informacijama vezanim za putovanje na Zanzibar... U ovoj temi provucicu neku pricu koja se vezuje za njenu tematiku, a u nekoj drugoj (kao i na svom blogu) ako budem imao vremena napisacu jedan putopis o samom Zanzibaru i o tome sta se na njemu moze videti, doziveti i ocekivati...
Putovanje do Zanzija izgledalo je ovako avionskim recnikom:
Odlazak:
1. 29.10.2018. Beograd 11:35 – Doha 18:40 (QR 232)
2. 30.10.2018. Doha 08:00 – Zanzibar 14:20 (QR 1351)
Povratak:
1. 08.11.2018. Zanzibar 17:00 – Doha 23:55 (QR 1352)
2. 09.11.2018. Doha 06:40 – Beograd 10:35 (QR 231)
Kao sto se moze videti, u odlasku je postojala duza vremenska razlika kod letova, sto sam hteo da povoljno iskoristim sa suprugom. Aplicirao sam za tranzitnu vizu preko sajta:
https://transitvisa.qatarairways.com/tr ... isa/search
i dobio je... Samim tim bili smo spremni za izlazak i eventualnu setnju po Dohi koliko nam to tajming bude dozvoljavao. Pride, istrazili smo materiju i pronasli odredjene ture koje startuju sa aerodroma i vode u obilazak Dohe. Po sletanju u Dohu, pronasli smo pult, sugerisali i ostalima iz grupe koji su aplicirali za vizu da krenu i oni sa nama. Na kraju su i ostali koji nemaju vizu uspeli da dobiju privremenu na 3h kako bi mogli sa nama u izlet. Proveli smo se FENOMENALNO i vratili nazad na aerodrom...
No, da krenemo od Bg-a...






Opste poznata prica, Fergusoni, Izlaz... Nista slozeno, od mog poslednjeg leta pre godinu i nesto dana renoviran deo kod ulaza.
Tu, poucen iskustvom od prethodnih godina na "standu" Qatra zamolim za EXIT zonu sedista ukoliko postoji ta mogucnost posto sam malo gabaritniji (2m+, 100Kg+), na sta mi kao i uvek izadju u susret, pocepaju kartu koju sam imao i kreiraju novu. Na radost i zadovoljstvo supruge koja na srecu nema tih problema, ali prostora nikad dosta, nastavljamo dalje







A320. Docekao nas je njegovo velicanstvo KURC... Bilo je ugodno. Poletanje i sletanje i let bez vecih turbulencija.
Na letu pored mene, bio je jedan gospodin koji radi u Microsoftu u Dohi. Uputio nas je u sve zanimljivosti koje se ticu Katra i Dohe, bolje nego sto bi to neki vodici izveli. Hvala mu...
Nakon leta slecemo na aerodrom u Dohi...






















































Na pocetku nisam napomenuo da nisam puno leteo u zivotu, svega nekoliko puta. Nisam bio na vecim svetskim i EU aerodromima te je ovaj za mene bio pravi "kulturolosko-arhitektonsko-socioloski sok". Dimenzije, orjentacija, sadrzaji, urednost, organizacija i svi ostali parametri... kao iz emisje koju smo gledali: Beyond 2000.
S obzirom da je Doha postala veoma bitna tranzitna tacka, smatram da treba da ima ovakav aerodrom. Drago mi je sto sam imao vremena da prosetam njime, da ga istrazim i dozivim na pravi nacin.
Za spavanje ne preporucujem tihe sobe, koje inace postoje na vise mesta na aerodromu, vec mikro pultove kao sto je to npr. iza internet cornera itd. Ima ih na vise mesta. U tihim sobama koje su namenjene za odmor i spavanje je temperatura ISPOD nivoa, te bez dva cebeta nemojte pokusavati da spavate

Vozila u okviru aerodroma su impozantna. Od autobusa, kombija itd. Toyota je 99,9% prisutna. Takodje od vozila, nesto fenomenalno mi je bio i "voz" koji opsluzuje unutrasnjos. Prosto sam se osecao kao na drugoj planeti. Brze pokretne trake za kretanje, stepenice, hrana, pice, soping, igraonice za decu. Jednostavno savrsenstvo...
Nakon toga, upadamo ponovo u A320. EXIT, jos nekoliko sati voznje... Zaboravio sam da navedem da valjda let BG-DOH traje nesto duze nego inace zato sto se obilazi Saudijska Arabija, jer su iz odredjenog razloga zahladnili odnose, te je Katar usao na velika vrata u samostalnost... Nisu imali npr. mlecnu industriju, te su avionima dovozili krave, nastanjivali ih i napravili mlecnu industriju.




Fina klopica, fin let... sve na mestu. Gospodin koga pomenuh iz MS iznad rece da se sada zalomio ovaj avion maltene bez multimedijalnog sistema, a da cesto budu neki koji imaju dobar... Taj nas je docekao u povratu kuci.
Sledeca stanica – Zanzibar. Za one sa jeftinijim ulaznicama, rec je o ostrvu u Africi koje izlazi na Indijski okean i sastavni je deo Tanzanije. Tu nastaje drugi kulturoloski sok...
































Sve ono sto smo videli u Dohi, pomnozeno sa negativnim kontekstom, ali na svoj nacin zabavno, jer jelte, zeleli smo AVANTURU


Tezina prtljaga (u odlasku), merila se stocnom vagom

Izlazimo sa aerodroma. Docekuju nas japanska vozila. 99.9%. Docekuje nas Toyota 99.8%... Docekuju nas osmesi sa belim zubima u crnom ruhu. Da li smo na pravom mestu? DA!
Nakon ovoga, nastupilo je 10+ dana uzivanja u nekom novom svetu...
U povratku do Dohe jos jedan A320, bez multimedije. Odlicno uzletanje, odlicno sletanje... Opet smo izboksovali EXIT.
DOH – BG A320 ali ovaj put sa multimedijalnom podrskom... Lepa pozicija za pracenje komandi aviona.








Nakon toga - povratak u realnost

Hvala vam na paznji. Pokusao sam da budem koncizan i da ne smorim previse, ako imate neka pitanja, slobodno opletite...
- pedja
- član 001
- Postovi: 15353
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Svaka čast na trudu.
Ukoliko se ne varam, aerodrom Zanzibar je jedan od najgorih, na popularnim turističkim destinacijama.
TapaT
Ukoliko se ne varam, aerodrom Zanzibar je jedan od najgorih, na popularnim turističkim destinacijama.
TapaT
Re: Vazduhoplovi
Svaka cast na stroljenju i trudu!
Istocna Afrika ostaje moja velika zelja i mesto br. 1
Steta sto niste napravili turu (mislim da je tura 20 dana), Safari u Tanzniji - Zanzibar.
Istocna Afrika ostaje moja velika zelja i mesto br. 1
Steta sto niste napravili turu (mislim da je tura 20 dana), Safari u Tanzniji - Zanzibar.
Re: Vazduhoplovi
Dokument Vlade otkriva kako je 14 miliona evra poklonjeno „Air Serbia“
Zaključak Vlade Srbije iz novembra ove godine, otkriva da je avio-kompaniji „Air Serbia“ iz državne kase poklonjeno 11,7 miliona evra da pokrije prošlogodišnje gubitke leta Beograd – Njujork i još 2,3 miliona evra za gorivo ove godine. Dokument demantuje izjave političara iz vrha vlasti da je kompanija profitabilna i da se prekinulo sa davanjem državne pomoći.
Dokument je donet po hitnom postupku i otkriva da je 14 miliona evra iz budžeta uloženo u avio-kompaniju tokom 2017. i 2018. godine kako bi se pokrili gubici leta za Njujork i troškovi goriva na drugim linijama.
Avio-prevoznik „Air Serbia“, u kojoj vlasništvo dele arapski „Etihad“ sa 49 i Republika Srbija sa 51 odsto, godinama posluje zahvaljujući subvencijama države.
Iako su predstavnici vlasti ranije tvrdili da će prestati da kompaniji poklanjaju državni novac, to nije učinjeno.
Vlada je 27. decembra 2017. sa „Air Serbia“ sklopila Ugovor o uslovima korišćenja finansijskih sredstava.
Samo dan kasnije 14 miliona evra iz državne kase uplaćeno je na račun „Air Serbia“. Novac je uplatilo Ministarstvo privrede, piše u zaključku.
Planirano je da se ovaj novac, kako je opisano u dokumentu, iskoristi „isključivo za svrhe finansiranja troškova linije JFK (let iz Beograda za Njujork)“.
Od ukupno 14, „Air Serbia“ iskoristila je 11,7 miliona evra da pokrije gubitke koje je imala tokom 2017. godine na ovoj neprofitabilnoj ruti .
Nakon toga, preostalo joj je oko 2,3 miliona evra.
Vlada je zato prošlog meseca ovim zaključkom odobrila zahtev „Air Serbia“ da preostali novac zadrži i dozvolila joj da ga potroši na gorivo.
U zaključku Vlada konstatuje da se cena avio-goriva na svetskom tržištu drastično povećala i time „uticala negativno na rezultat profitabilnosti rute (Beograd-Njujork) u 2018. godini“.
Ranijih godina „Air Serbia“ je dobijala i novčanu pomoć u vidu otpisivanja dugova. Finansijski izveštaj „Air Serbia“ za 2017. godinu takođe ne govori u prilog njenom uspešnom poslovanju. Kompanija je zaradila svega 16 miliona evra – što je manje od iznosa koji je država uložila u nju.
https://www.krik.rs/dokument-vlade-otkr ... ir-serbia/
Zaključak Vlade Srbije iz novembra ove godine, otkriva da je avio-kompaniji „Air Serbia“ iz državne kase poklonjeno 11,7 miliona evra da pokrije prošlogodišnje gubitke leta Beograd – Njujork i još 2,3 miliona evra za gorivo ove godine. Dokument demantuje izjave političara iz vrha vlasti da je kompanija profitabilna i da se prekinulo sa davanjem državne pomoći.
Dokument je donet po hitnom postupku i otkriva da je 14 miliona evra iz budžeta uloženo u avio-kompaniju tokom 2017. i 2018. godine kako bi se pokrili gubici leta za Njujork i troškovi goriva na drugim linijama.
Avio-prevoznik „Air Serbia“, u kojoj vlasništvo dele arapski „Etihad“ sa 49 i Republika Srbija sa 51 odsto, godinama posluje zahvaljujući subvencijama države.
Iako su predstavnici vlasti ranije tvrdili da će prestati da kompaniji poklanjaju državni novac, to nije učinjeno.
Vlada je 27. decembra 2017. sa „Air Serbia“ sklopila Ugovor o uslovima korišćenja finansijskih sredstava.
Samo dan kasnije 14 miliona evra iz državne kase uplaćeno je na račun „Air Serbia“. Novac je uplatilo Ministarstvo privrede, piše u zaključku.
Planirano je da se ovaj novac, kako je opisano u dokumentu, iskoristi „isključivo za svrhe finansiranja troškova linije JFK (let iz Beograda za Njujork)“.
Od ukupno 14, „Air Serbia“ iskoristila je 11,7 miliona evra da pokrije gubitke koje je imala tokom 2017. godine na ovoj neprofitabilnoj ruti .
Nakon toga, preostalo joj je oko 2,3 miliona evra.
Vlada je zato prošlog meseca ovim zaključkom odobrila zahtev „Air Serbia“ da preostali novac zadrži i dozvolila joj da ga potroši na gorivo.
U zaključku Vlada konstatuje da se cena avio-goriva na svetskom tržištu drastično povećala i time „uticala negativno na rezultat profitabilnosti rute (Beograd-Njujork) u 2018. godini“.
Ranijih godina „Air Serbia“ je dobijala i novčanu pomoć u vidu otpisivanja dugova. Finansijski izveštaj „Air Serbia“ za 2017. godinu takođe ne govori u prilog njenom uspešnom poslovanju. Kompanija je zaradila svega 16 miliona evra – što je manje od iznosa koji je država uložila u nju.
https://www.krik.rs/dokument-vlade-otkr ... ir-serbia/
- pedja
- član 001
- Postovi: 15353
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
A sada planiraju da naprave 10 linija od javnog značaja iz Niša. Kompanija koja dobije tender dobija i neke milione iz budžeta. Ne sumnjam da će biti i ekstra miliona, ukoliko to bude AS, ili će samo napraviti konekcije preko BEG.
Da je profitabilno, do sada bi verovatno Wizz ili Ryan otvorili te linije.
Ne razmum se, ovo je laički, "na prvu".
TapaT
Da je profitabilno, do sada bi verovatno Wizz ili Ryan otvorili te linije.
Ne razmum se, ovo je laički, "na prvu".
TapaT
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Fantastično @Kabe. Hvala najlepše.
Zuzuzuzuzuz, šta li je radio Ryanair na parkingu pored našeg aviona, davajući jak "gas" jednim, pa posle drugim motorom, naravno pod kočnicom? Neki tehničar je bio napolju i gledao sa 30 metara u motore. Posle oba u isto vreme


Da ne kačim klip, previše urla na mikrofonu
Zuzuzuzuzuz, šta li je radio Ryanair na parkingu pored našeg aviona, davajući jak "gas" jednim, pa posle drugim motorom, naravno pod kočnicom? Neki tehničar je bio napolju i gledao sa 30 metara u motore. Posle oba u isto vreme


Da ne kačim klip, previše urla na mikrofonu
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Otkazan mi je let za Minhen, kolaps
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 11198
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Vazduhoplovi
Odakle? Sa Nikole Tesle?
Sent from my RNE-L21 using Tapatalk
Sent from my RNE-L21 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Ma, da.
Kolaps je sa snegom u Minhenu. Kazu preko 400 letova je otkazano.
Imam sutra ujutro let za Dizeldorf, pa posle za Minhen
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
Kolaps je sa snegom u Minhenu. Kazu preko 400 letova je otkazano.
Imam sutra ujutro let za Dizeldorf, pa posle za Minhen
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 11198
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Vazduhoplovi
Na 600 km dalji aerodrom? Baš mnogo. Na BadenBaden sleću normalno.
Sent from my RNE-L21 using Tapatalk
Sent from my RNE-L21 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Htela je Frankfurt, ali nema mesta
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk