DSG menjač
- Uroš S.
- Postovi: 10890
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
DSG menjač
DSG (Direkt Schalt Getriebe) ili Direct Shift Gearbox je ručni menjač sa elektronski kontrolisanim duplim kvačilom bez klasične pedale kvačila sa potpuno automatskom ili polu-maualnom kontrolom. Jednom rečju to su dva odvojena ručna menjača i kvačila u zajedničkom kućištu i rade kao jedna jedinica. Dizajnirala ga je firma BorgWarner i prodala licencu VW grupaciji. Korišćenjem dvostrukog kvačila DSG postiže mnogo bržu promenu od klasičnog automatskog menjača, skoro jednaku manuelnom.
DSG za poprečno ugrađene motore
Kada je pušten u prodaju 2003. bio je prvi menjač sa dvostrukim kvačilom u serijskom komercijalnom automobilu, bio je VW Golf Mk. 5 R32 za nemačko tržište a svetsku premijeru DSG je doživeo u modelu Audi TT 3.2. U prvim godinama proizvodnje DSG je bio dostupan samo za automobile sa prednjim pogonom, imao je šest stepeni prenosa u napred i jednu u rikverc i bio je uparen sa motorima koji su oslobađali najviše 350Nm obrtnog momenta a verzija za pogon na dva točka teži 93 kilograma. Proizvodi se u VW fabrici u Kaselu tempom od 1500 jedinica na dan. Početkom 2008. postaje dostupan, ponovo prvi u svetu, sedmostepeni DSG težine 70kg koji koristi dvostruko suvo kvačilo za razliku od 6-stepenog DSG-a jer je namenjen slabijim motorima sa max. 250Nm obrtnog momenta.
Audijev DSG za uzdužno ugrađene motore.
Krajem 2008. u proizvodnju ulazi potpuno nova 7-stepena S-Tronic verzija DSG-a za uzdužno ugrađene motore. Ova verzija menjača ima kvačila potpljena u potpuno sintetičko ATF(automatic transmission fluid - tečnost za automatsku transmisiju) i to ukupno oko 12 litara. Upotrebljava se u motorima do 600Nm sa snagama do 450 KS. Ukupno teži, sa uljem 141,5 kg.
Motor pokreće dva seta kvačila, spoljašnji set pokreće brzine 1,3,5 i 7 ako je ima, + rikverc, ovo kvačilo ima veći prečnik od unutrašnjeg pa zato može da se izbori sa većim opterećenjima, unutrašnje kvačilo pokreće brzine 2, 4 i 6.
Prednosti
Manja potrošnja goriva (poboljšanje od 15%) u odnosu na klasičan automatski menjač i neke modele manuelnog menjača. Nema gubitka momenta prenosa od motora do točkova tokom promene brzina. Ekstremno brza promena u viši stepen (8 milisekundi). Neosetna promena stepena prenosa.
Mane
Skupa specijalna tečnost, podmazivači sa posebnim aditivima, neophodna da se menjaju u redovnim intervalima.
Relativno skupa proizvodnja koja poskupljuje cenu novog auta.
Dugačka promena stepena kada se menja u stepen koji ECU nije predvideo (oko 1100 milisekundi)
Ograničenje u obrtnom momentu ograničava naknadno tjuniranje motora.
Težina.
Preveo sa engleskog: Uroš S.
Izvor: internet i wikipedia.
DSG za poprečno ugrađene motore
Kada je pušten u prodaju 2003. bio je prvi menjač sa dvostrukim kvačilom u serijskom komercijalnom automobilu, bio je VW Golf Mk. 5 R32 za nemačko tržište a svetsku premijeru DSG je doživeo u modelu Audi TT 3.2. U prvim godinama proizvodnje DSG je bio dostupan samo za automobile sa prednjim pogonom, imao je šest stepeni prenosa u napred i jednu u rikverc i bio je uparen sa motorima koji su oslobađali najviše 350Nm obrtnog momenta a verzija za pogon na dva točka teži 93 kilograma. Proizvodi se u VW fabrici u Kaselu tempom od 1500 jedinica na dan. Početkom 2008. postaje dostupan, ponovo prvi u svetu, sedmostepeni DSG težine 70kg koji koristi dvostruko suvo kvačilo za razliku od 6-stepenog DSG-a jer je namenjen slabijim motorima sa max. 250Nm obrtnog momenta.
Audijev DSG za uzdužno ugrađene motore.
Krajem 2008. u proizvodnju ulazi potpuno nova 7-stepena S-Tronic verzija DSG-a za uzdužno ugrađene motore. Ova verzija menjača ima kvačila potpljena u potpuno sintetičko ATF(automatic transmission fluid - tečnost za automatsku transmisiju) i to ukupno oko 12 litara. Upotrebljava se u motorima do 600Nm sa snagama do 450 KS. Ukupno teži, sa uljem 141,5 kg.
Motor pokreće dva seta kvačila, spoljašnji set pokreće brzine 1,3,5 i 7 ako je ima, + rikverc, ovo kvačilo ima veći prečnik od unutrašnjeg pa zato može da se izbori sa većim opterećenjima, unutrašnje kvačilo pokreće brzine 2, 4 i 6.
Prednosti
Manja potrošnja goriva (poboljšanje od 15%) u odnosu na klasičan automatski menjač i neke modele manuelnog menjača. Nema gubitka momenta prenosa od motora do točkova tokom promene brzina. Ekstremno brza promena u viši stepen (8 milisekundi). Neosetna promena stepena prenosa.
Mane
Skupa specijalna tečnost, podmazivači sa posebnim aditivima, neophodna da se menjaju u redovnim intervalima.
Relativno skupa proizvodnja koja poskupljuje cenu novog auta.
Dugačka promena stepena kada se menja u stepen koji ECU nije predvideo (oko 1100 milisekundi)
Ograničenje u obrtnom momentu ograničava naknadno tjuniranje motora.
Težina.
Preveo sa engleskog: Uroš S.
Izvor: internet i wikipedia.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13156
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: DSG menjač
Vozio sada vec davno Oktaviu A5 2.0 TDI sa DSGom, i utisak je dobar, pogotovo sto sam preko toga vozio neke losije menjace. Nazalost nisam mogao malo ostrije da vozim da vidim kako menja... Al nadam se da ce biti prilike i za to
- Uroš S.
- Postovi: 10890
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: DSG menjač
Ja sam se vozio u Fabiji 1.2TSI DSG, to je sedmostepeni suvi, i menja potpuno neosetno, ali vozio me je "penzioner" pa su pravi utisci i mogućnosti izostali.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14263
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: DSG menjač
Skoro sam imao prilike da se vozim u Passatu CC - TDI, sa DSGom.
Lepo on radi posao, cak je i potrosnja smesna. Deluje da glatko menja stepene prenosa, ali pored silne elektronike, automatske parkirne, startstopa i drugih dzidzabidza, vise ne znas ni da li imas ikakav uticaj na tok voznje :lol:
Lepo on radi posao, cak je i potrosnja smesna. Deluje da glatko menja stepene prenosa, ali pored silne elektronike, automatske parkirne, startstopa i drugih dzidzabidza, vise ne znas ni da li imas ikakav uticaj na tok voznje :lol:
Re: DSG menjač
320 CDI sa 7g tronic, kida kako ide Ubrzava kao jedan malo brzi voz na struju, posto se apsolutno ne oseca promena stepena...
samo zalepi u sediste i poleceeemoooo
samo zalepi u sediste i poleceeemoooo
- Misha
- Postovi: 3689
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
- Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
- Lokacija: Novi Sad
Re: DSG menjač
Vozio sam Golf V 1.9 TDI DSG i moj utisak je vise nego odlican,rado bih ga imao. Promena stepena se ne oseca,menjac brzo reaguje na pedalu gasa i momentalno menja brzine a da pritom motor nije bucan.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
Re: DSG menjač
Imao sam prilike da vozim dosta automobila sa DSG-om, i menjac je stvarno fenomenalan. Najupecatljiviji mi je bio u Golfu V GTI ED30, jer auto sa njim dobija totalno drugi zvuk u odnosu na verziju sa manuelnim menjacem, narocito pri saltanju nanize kada sam daje medjugas sto se u ED30 cuje neodoljivo...
Primetio sam da me u dizelima dosta nervira, jer u laganoj voznji dosta brzo isalta u visi stepen prenosa, pa imas osecaj da ce motor da se raspadne od vibracija prouzrokovanih malim brojem obrtaja. Jedino resenjd je prebacivanje u S ili manuelni mod.
Treba napomenuti da je servis DSG-a oko 500-600 EUR i da se radi na 100.000 km cini mi se...
Primetio sam da me u dizelima dosta nervira, jer u laganoj voznji dosta brzo isalta u visi stepen prenosa, pa imas osecaj da ce motor da se raspadne od vibracija prouzrokovanih malim brojem obrtaja. Jedino resenjd je prebacivanje u S ili manuelni mod.
Treba napomenuti da je servis DSG-a oko 500-600 EUR i da se radi na 100.000 km cini mi se...
- Uroš S.
- Postovi: 10890
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: DSG menjač
Mislim da se radi na 60kkm, negde sam video taj podatak, i to se mislim odnosi na ovaj šestostepeni, sedmostepeni valjda nema održavanje, mada nisam siguran.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13156
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: DSG menjač
500-600e na svakih 60kkm? O.o
Re: DSG menjač
Ako je tako onda, neka hvala
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: DSG menjač
Ne znam sta mu servisiraju za toliko para.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13156
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: DSG menjač
Peskiraju zlatnom prasinom neke delove...
Re: DSG menjač
Off topic
Zasto ne pokrenete jednu temu o automaticima uopste (proizvodjaci, pouzdanost, cena odrzavanja, vek trajanja, prednost u odnosu na manuelne, nacin upotrebe...).
Napravi se jedan dobar uvod (dragvorl ti si najkompetentniji) a posle mozemo da diskutujemo. To je korisna tema za ovakav forum.
Zasto ne pokrenete jednu temu o automaticima uopste (proizvodjaci, pouzdanost, cena odrzavanja, vek trajanja, prednost u odnosu na manuelne, nacin upotrebe...).
Napravi se jedan dobar uvod (dragvorl ti si najkompetentniji) a posle mozemo da diskutujemo. To je korisna tema za ovakav forum.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23825
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: DSG menjač
Off topic
Bice tema, vec mi je u planu, samo hocu da odradim dobar tekst, pa onda da okacim.
Bice tema, vec mi je u planu, samo hocu da odradim dobar tekst, pa onda da okacim.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money