Amortizeri
Re: Amortizeri
Meni je bilo zanimljivo za Renault Lagunu II koliko brzo stradaju amortizeri. Npr. 60k i to je to. Auto je kod nas već 270k km i svakih 60k dođu amortizeri za zamenu. Najduže trajala KYB, oko 80k. A u ovlašćenom (Reno Sava) nam rekli da ne uzimamo original, jer takođe ne izdrže duže od toga. Ostatak trapa je baš izdržljiv, ali prednji amortizeri ne. Ne znam šta je fora.
Na ovoj 166-ici traju dosta duže (trenutno isto KYB) ali mislim da ću ih u narednom periodu menjati jer nije to-to.
Na ovoj 166-ici traju dosta duže (trenutno isto KYB) ali mislim da ću ih u narednom periodu menjati jer nije to-to.
Re: Amortizeri
Takvo je i moje iskustvo.
Prva ugradnja Monroe 200.000km, aftermarket Monroe nekih 50.000km (pisalo na ambalazi nesto oko 40.000km provere, zamene, sta li).
Uzeo Bilstein B4 aftermarket, evo tek 25.000km vec se primeti neko lupkanje. Procitao tudja iskustva da taj Bilstein (crni) traje dok traje garancija, u SAD kazu da izdrze 20-30.000 milja i prolupaju. Iskustvo vise hiljada korisnika iste marke auta, zakljucujem da nije slucajnost vec vise pravilo.
- bozza1979
- Postovi: 540
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:01
- Garaža: Škoda Scala 1.0TSI & Hyundai Getz 1.1
- Lokacija: Beograd
Re: Amortizeri
Na Golfu 2 nekad davno su mi Boge propali posle manje od 5000km.
Na Feliciji fabricki menjani na 60000, ne sećam se koji su stavljeni. I oni su posle 60 bili za zamenu. Na Puntu i kod brata i kod mene po jedan prednji fabrički procurio na 50-60 hiljada. Na Getzu fabrički 100k i još guraju.
Clio 2, prodat sa 150k, fabrički amortizeri, savršeno stanje. (To ne mogu 100% da tvrdim, majstor je rekao da su fabrički, ja samo prenosim)
Послато са Lenovo A6020a46 уз помоћ Тапатока
Na Feliciji fabricki menjani na 60000, ne sećam se koji su stavljeni. I oni su posle 60 bili za zamenu. Na Puntu i kod brata i kod mene po jedan prednji fabrički procurio na 50-60 hiljada. Na Getzu fabrički 100k i još guraju.
Clio 2, prodat sa 150k, fabrički amortizeri, savršeno stanje. (To ne mogu 100% da tvrdim, majstor je rekao da su fabrički, ja samo prenosim)
Послато са Lenovo A6020a46 уз помоћ Тапатока
Re: Amortizeri
Od aftermarket amortizera samo KONI.
U SAD daju lifetime garanciju, tako da su po meni najsigurnija varijanta. Takva garancija ne vazi u Evropi, koliko ja znam, ali dovoljno govori o kvalitetu u koji su oni sami sigurni.
Imao sam na e46 njihov FSD komplet, to je sjajan amortizer, presao je preko 70k i jos uvek traje. Kada sam ih porucivao morao sam da cekam oko 45 dana, a datum proizvodnje je bio 10 dana pre preuzimanja.
Od mene topla preporuka.
U SAD daju lifetime garanciju, tako da su po meni najsigurnija varijanta. Takva garancija ne vazi u Evropi, koliko ja znam, ali dovoljno govori o kvalitetu u koji su oni sami sigurni.
Imao sam na e46 njihov FSD komplet, to je sjajan amortizer, presao je preko 70k i jos uvek traje. Kada sam ih porucivao morao sam da cekam oko 45 dana, a datum proizvodnje je bio 10 dana pre preuzimanja.
Od mene topla preporuka.
- dejanvp
- Postovi: 307
- Pridružio se: 07 Apr 2014, 17:25
- Garaža: Mercedes C200 Kompressor Sportcoupe, Fiat Brava 1,6 16v
- Lokacija: Velika Plana
Re: Amortizeri
Od skoro sam primetio da mi auto nije bas stabilan kad naidjem na neravnine na putu. Imam osecaj kao da zapliva i da se auto zabaci. Kad naidjem na kolotrage bas me zanese, kao da nemam kontrolu nad autom. Na trapu je zamenjeno par stvari gde je bilo malo lufta. Dva tri majstora kazu da zadnji amortizeri jos mogu da se voze mada nisu bas najsjajniji. Prednji desni je malo vlazan. Po onoj staroj metodi testiranja amortizera pritiskanjem ok su. E sad da li mogu da ne valjaju i da bacaju iako izgledaju kao da su dobri? I jos nesto mi je bilo cudno. Par puta kad sam izlazio sa parkinga, namotam pun desni i silazim sa bas niskog ivicnjaka cujem zvuk kao da nesto krcne, kao ono kad nagazite na malo veci kamen pa tocak sidje sa njega. Svakako ovih dana idem opet do majstora.
Re: Amortizeri
Imaš neke tehničke preglede koji imaju uređaj za testiranje amortizera.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 10890
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Amortizeri
Slično tj mogu reci isto je meni bilo na BMWu posle zamena nekih delova na trapu. Baš čudan i neprijatan osećaj. Ja ne znam sta je sve bilo menjano ali jedna reglaza trapa je sve rešila. Bukvalno drugi auto. Ima delova na trapu koji se menjaju i kada je obavezna reglaza. A ima nekih kod čije zamene se ne radi reglaza.dejanvp je napisao:Od skoro sam primetio da mi auto nije bas stabilan kad naidjem na neravnine na putu. Imam osecaj kao da zapliva i da se auto zabaci. Kad naidjem na kolotrage bas me zanese, kao da nemam kontrolu nad autom. Na trapu je zamenjeno par stvari gde je bilo malo lufta. Dva tri majstora kazu da zadnji amortizeri jos mogu da se voze mada nisu bas najsjajniji. Prednji desni je malo vlazan. Po onoj staroj metodi testiranja amortizera pritiskanjem ok su. E sad da li mogu da ne valjaju i da bacaju iako izgledaju kao da su dobri? I jos nesto mi je bilo cudno. Par puta kad sam izlazio sa parkinga, namotam pun desni i silazim sa bas niskog ivicnjaka cujem zvuk kao da nesto krcne, kao ono kad nagazite na malo veci kamen pa tocak sidje sa njega. Svakako ovih dana idem opet do majstora.
Ja bih počeo od toga. Svakako najjeftinije a ne može da smeta.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Amortizeri
Mnogi majstori broje koliko su puta okrenuli recimo kraj spone, pa toliko puta okreću kad montiraju novu. Ali ništa bez optike.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Amortizeri
Optika samo ako je sa upravljačem nešto radjeno, ili nakon sudara/udara kada je pokrivljena karoserija pe trap iskače van mere.
- dejanvp
- Postovi: 307
- Pridružio se: 07 Apr 2014, 17:25
- Garaža: Mercedes C200 Kompressor Sportcoupe, Fiat Brava 1,6 16v
- Lokacija: Velika Plana
Re: Amortizeri
Menjao sam napred kraj spone i pozadi plivajuce kugle i to je sve sto se tice trapa. Kazu da je skroz utegnut i da nema potrebe da se dira. Reglazu sam uradio odmah posle toga a inace praktikujem jednom godisnje da je uradim. Bas glup i iritantan osecaj imam u voznji. Znate sigurno kakav je put kad se spustate iz pravca Zlatibora prema UE mislim da se zove Bela zemlja ili tako nesto, e tu je katastrofa voziti.
Re: Amortizeri
Cim je iscurio, vidi se spolja, amortizer je završio karijeru.
To se relativno polako dešava pa se navikne tokom vremena vozač sve dok ne naidje na neku deonicu puta gde se baš oseti slabo prigušenje pa opruge dodju do izražaja i auto krene da oscilujeu nekom ritmu.
Bez obzira da li procuri samo jedan, na istoj osovini se uvek u paru menjaju amorti.
Loš amortizer osetno pogoršava kočenje i češće aktivira ABS, u odnosu na ispravan.
To se relativno polako dešava pa se navikne tokom vremena vozač sve dok ne naidje na neku deonicu puta gde se baš oseti slabo prigušenje pa opruge dodju do izražaja i auto krene da oscilujeu nekom ritmu.
Bez obzira da li procuri samo jedan, na istoj osovini se uvek u paru menjaju amorti.
Loš amortizer osetno pogoršava kočenje i češće aktivira ABS, u odnosu na ispravan.
- YUgisa
- Postovi: 723
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Amortizeri
Optika se radi kad se menja bilo koji noseci element oslanjanja. Samo sto se vecinom radi pogresno optiku pa onda ispada da vecina nema problem posle menjanja delova na oslanjaju i da je sve u "toleranciji".
Ljljanje auta kod novijih automobila nista ne vredi sem ako amortizer nije totalno mrtav a to ce primetiti bilo ko normalan i u voznji. Kod iole normalnih amortizera, curenje ulja je poslednji znak da su propali.
Koni amortizeri koliko sam ja upucen (sem ako nisu nesto skorije menjali) nemaju dozivotnu garanciju u smislu da se nikad nece pokvariti, nego da ce ih servisirati o svom trosku ukoliko njihova dotrajalost nije uzrokovana fizickim ostecenjem. Ne znam kako je sad u EU, ali je to postojalo pre 10ak godina i secam se puno slucajeva gde su ljudi odbijeni (amortizeri su imali problem sa trosenjem klipa i to su prilicno po automatizmu odbijali u smislu da je to fizicko ostecenje od spoljnih uticaja) ili da amortizeri nisu potrajali i radili kako treba nakon servisiranja... Nisu omiljeni ni kod ozbiljnih firmi u inostranstvu koje se bave pripremom oslanjanja za takmicenja, vecinom se vrte stvari oko kratkog veka trajanja i ocajnog funkcionisanja njihovog poznatog sistema podesavanja tvrdoce zbog kojeg retko kad 2 amortizera imaju jednake sile iako su na istom "kliku"...
Za Bilstein B4 (crni) ne znam sta kazu amerikanci, ali ono sto znam je da kod nas provereno ima kopija koje mozete dobiti i kod ovlascenih prodavaca kao i u ovlascenim servisima.
Ljljanje auta kod novijih automobila nista ne vredi sem ako amortizer nije totalno mrtav a to ce primetiti bilo ko normalan i u voznji. Kod iole normalnih amortizera, curenje ulja je poslednji znak da su propali.
Koni amortizeri koliko sam ja upucen (sem ako nisu nesto skorije menjali) nemaju dozivotnu garanciju u smislu da se nikad nece pokvariti, nego da ce ih servisirati o svom trosku ukoliko njihova dotrajalost nije uzrokovana fizickim ostecenjem. Ne znam kako je sad u EU, ali je to postojalo pre 10ak godina i secam se puno slucajeva gde su ljudi odbijeni (amortizeri su imali problem sa trosenjem klipa i to su prilicno po automatizmu odbijali u smislu da je to fizicko ostecenje od spoljnih uticaja) ili da amortizeri nisu potrajali i radili kako treba nakon servisiranja... Nisu omiljeni ni kod ozbiljnih firmi u inostranstvu koje se bave pripremom oslanjanja za takmicenja, vecinom se vrte stvari oko kratkog veka trajanja i ocajnog funkcionisanja njihovog poznatog sistema podesavanja tvrdoce zbog kojeg retko kad 2 amortizera imaju jednake sile iako su na istom "kliku"...
Za Bilstein B4 (crni) ne znam sta kazu amerikanci, ali ono sto znam je da kod nas provereno ima kopija koje mozete dobiti i kod ovlascenih prodavaca kao i u ovlascenim servisima.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Koje amortizere uzeti?
Prvi put treba da menjam amortizere pa me zanima koje bi valjalo uzeti?
Vozim Golf VI 2010 godiste ako je bitan model automobila prilikom izbora. Cuo sam da su Bilstein i Kayaba dobri ali bih voleo da cujem iskustva onih koji ih koriste.
Menjam samo zadnje, prednji su i dalje dobri. S obzirom da je golf nesto tvrdji, uzeo bih "mekse" amortizere.
Vozim Golf VI 2010 godiste ako je bitan model automobila prilikom izbora. Cuo sam da su Bilstein i Kayaba dobri ali bih voleo da cujem iskustva onih koji ih koriste.
Menjam samo zadnje, prednji su i dalje dobri. S obzirom da je golf nesto tvrdji, uzeo bih "mekse" amortizere.
Re: Koje amortizere uzeti?
Kayaba je prava stvar za tebe. Ja vozim Oktaviju i istu sam dilemu imao, isto samo zadnji. Zadovoljan sam izborom apsolutno! Excel-G je model amortizera.
Bilstajn je tvrdja opcija.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Bilstajn je tvrdja opcija.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Koje amortizere uzeti?
A sto se tice kvaliteta, da li su jednaki ili je ipak Bilstein bolji?
Citao sam po stranim forumima i uglavnom preporucuju Bilstein b4 pre KYB jer duze traju.
Citao sam po stranim forumima i uglavnom preporucuju Bilstein b4 pre KYB jer duze traju.