Nekako jos nisam "opusten" u vezi sa tim motorom (1.0 TSI, 115 ks), ne kazem da je los, vidim i da ga hvale, ali bih voleo jos koja godina da prodje, da se ti turbotrocilindrasi malo pokazu. Nazovi me staromodnim, ali jbg. Pritom, model sa tim motorom nije na akciji (tj. jeste, ali u Excellence paketu opreme, koji nam je preskup), tako da smo samo 1.6 TDI DSG probali, u Style opremi.
Vozilo nije registrovano, pa smo ga vozili samo tu u krugu Porsche salona (pored je jedna ulica paralelna sa magistralom, pa smo kroz nju isli, tu sam mogao da ubrzam do preko 110, otprl), tek da vidim kako izgleda kombinacija motora i menjaca. U sustini, da je samo do toga, "borba" Arone i Suzukija bila bi ozbiljnija. Nisam za to kratko vreme uspeo da vidim da li gubi dah pri vecim brzinama, ali mi je se nije ucinio slabim taj motorcic. Takodje, menjac radi bolje od onog 6-stepenog automaika u S-Cross-u, koji smo testirali jos u NS pre par nedelja. Brze reaguje, nekako neprimetnije nego takmac mu. Pritom, na potapanje pedale gasa, rekao bih da spusti i dva stepena prenosa nize i momacki povuce. Sve u svemu fin kombo; za nekoga ko bi pristupacan, manji auto sa automatikom, deluje kao idealna prigoda.
No, S-Cross nam se sve ukupno vise svidja. Verovatno bi vecini ljudi DSG bio prednost u odnosu na sve druge menjace, ali ja sam pre za manuelne, tako da mi to ne predstavlja prednost za Aronu, i ispada da je jedino polje gde ona "pobedjuje" S-Cross stedljivost (verujem da je 1.6 TDI primetno stedljiviji od 1.4 BoosterJet), posebno na duze staze. S druge strane, S-Cross je za nijansu prostraniji unutra, kao i u gepeku, udobniji je, i ima vise opreme. Uz to, Aronu naravno nisam uspeo da konkretnije isprobam po tom pitanju (samo sam jedan mini slalom napravio tamo po toj ulici gde sam vozio), ali S-Cross mi po pitanju upravljivosti i lezanja deluje nekako ozbiljnije, stabilnije (naravno, ovo i ima smisla, nesto je veci, u svim dimenzijama).
Na kraju krajeva, i unutrasnjost mi se vise svidja, mada je to cisto individualna kategorija. Naravno, ima tu uticaja i paketa opreme: seli smo i u Excellence model, i on vec bolje izgleda; Style, kod Arone, sta vise - nema naslon za ruku napred (a ni nazad; S-Cross ima oba). To mi posebno smeta, navikao sam na njega, i pitao sam za ugradnju: kao da sam trazio mlazni motor da mi ugrade.


Posle, uvece, pricasmo verenica i ja jos neko vreme, vrteli slike sa te tri test-voznje, i definitivno smo odlucili da uzmemo u NS beli S-Cross, koji stize krajem aprila. Kontaktiracu nesto kasnije Beta motors, ali vec sam ih juce pitao za detalje oko polaznih poteza u slucaju kupovine, i tu me jedan detalj cudi, pa bih imao par pitanja za cenjene forumase:
1. Traze avansnu uplatu u pola vrednosti vozila - je l' to potpuno neuobicajeno, ili mi se cini? Znam da su pojedini moji prijatelji kaparisali kola sa po hiljadu, dve eura, ali otkud znam - mozda se nesto promenilo?
2. Sto za tu avansnu uplatu, sto za ostatak svote kad auto pristigne, je l' treba na nesto posebno da obratim paznju? Konkretno, najradje bih sa racuna trazeni iznos (naravno, tek NAKON potpisivanja ugovora) prebacio na njihov, ali ako nije ista banka u pitanju, cujem da tu umeju da budu masne provizije. Pretpostavljam da mogu onda taj novac da podignem, pa da uplatim na salteru banke ciji racun je u pitanju. Gresim li negde?
Izvinite na poduzem postu, i unapred hvala na pomoci.
