Vazduhoplovi
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
je l preživeo batica?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
The last 737 Max 8 to land in Britain: Tui flight from Alicante touches down at Manchester Airport as air ban begins.
https://trib.al/JGo316J
Sent from my TA-1033 using Tapatalk
https://trib.al/JGo316J
Sent from my TA-1033 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1516557
Prizemljeni: EU zabranila sve letove Boinga 737 maks
Keln -- Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) izdala je direktivu da se prizemlje svi modeli aviona Boing 737 maks osam i devet.
Prizemljeni: EU zabranila sve letove Boinga 737 maks
Keln -- Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) izdala je direktivu da se prizemlje svi modeli aviona Boing 737 maks osam i devet.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Koliko vidim svuda su prizemljene flote i zabranjeni letovi MAX-a, osim u Americi ( za ocekivati).
Re: Vazduhoplovi
Srbija se pridružila zabrani.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Da li jos uvek leti AvioLet sa ex Jatovim 737-300, nisam ih skoro video na nebuiznad BG?

Re: Vazduhoplovi
^ nas prijatelj ne izlazi iz 737
Re: Vazduhoplovi
Lete i YU-ANK i JU-ANI, uskacu na redovne linije kad ispadne neki Airbus ili ATR iz rotacije, skro sam leteo za Rim s YU-ANK
Re: Vazduhoplovi
Nije, poginuo je i aviomehaničar koga je poveo sa sobom. Inače u pitanju je poznati pilot iz Gvatemale Rodrigo Ibarguen.
Re: Vazduhoplovi
Posto vidim da u strucnoj javnosti Srbije (pogotovo na famoznim portalima) nema glasa o ovom interesantnom problemu, koji je uzrokovao pogibiju 350 ljudi u dve nesrece i prizemljenje kompletne flote MAX sirom sveta, probacu da u tri dela objasnim o cemu je rec, kako sistem radi, i sta je ostalo nedoreceno od strane Boinga.
Zbog vrlo jakih aerodinamickih sila, avionom je tesko upravljati manuelno, a i zahtev za autopilot je prevelik, pa da bi se olaksala sila na volanu, avion se neprestano ''trimuje''.
Trimerom se komanduje elektricnim putem sa volana, elektricnim putem sa autopilota, ili manuelnim putem preko rucnog trimera koji je pored desne noge kapetana tj. leve noge kopilota.
Elektricni signal sa volana se vodi preko STABILIZER CUT-OUT prekidaca na pedestalu, blize kopilotovoj strani, do elektromotora na horizontalnom stabilizatoru.
Ako trimujemo nos dole, stabilizator se otklanja na gore, i obrnuto. Ovde upravo vidimo otklon stabilizatora na gore, sto znaci da je avion natrimovan na nos na dole
U koliko dodje do nekog ''ludila u sistemu'', postavljanjem prekidaca stabilizer cut out, prekida se put signala do elektromotora, a piloti rucno trimuju avion. Postoji vise brzina elektricnog trimera o cemu ne bih ovom prilikom, a rucno trimovanje je vrlo tezak proces koji po neki put zahteva rad oba pilota.
Elem, svako elektricno trimovanje - kada pilot trimuje sa volana, ili kada trimuje autopilot - vidi se i na tockovima rucnog trimera koji se vrte i klaparaju iz sve snage (ovo je bitno za kasnije objasnjenje problematicnog MCAS sistema), tako da pilot zna da avion radi nesto.
U koliko sistem poludi, tockovi se vrte nekontrolisano napred i nazad, i to se zove ''RUNAWAY STABILIZER''.
Po check listi:
- volan mora da se snazno zadrzi rukama
- da se iskljuci autopilot
- ako se nekontrolisano trimovanje nastavi, da se stabilizer cut out prekidaci prebace u polozaj ''cut out''
- ako avion i dalje trimuje, da se trimovanje proba zaustaviti rucno hvatanjem tocka rucnog trimera
kraj I dela
Zbog vrlo jakih aerodinamickih sila, avionom je tesko upravljati manuelno, a i zahtev za autopilot je prevelik, pa da bi se olaksala sila na volanu, avion se neprestano ''trimuje''.
Trimerom se komanduje elektricnim putem sa volana, elektricnim putem sa autopilota, ili manuelnim putem preko rucnog trimera koji je pored desne noge kapetana tj. leve noge kopilota.
Elektricni signal sa volana se vodi preko STABILIZER CUT-OUT prekidaca na pedestalu, blize kopilotovoj strani, do elektromotora na horizontalnom stabilizatoru.
Ako trimujemo nos dole, stabilizator se otklanja na gore, i obrnuto. Ovde upravo vidimo otklon stabilizatora na gore, sto znaci da je avion natrimovan na nos na dole
U koliko dodje do nekog ''ludila u sistemu'', postavljanjem prekidaca stabilizer cut out, prekida se put signala do elektromotora, a piloti rucno trimuju avion. Postoji vise brzina elektricnog trimera o cemu ne bih ovom prilikom, a rucno trimovanje je vrlo tezak proces koji po neki put zahteva rad oba pilota.
Elem, svako elektricno trimovanje - kada pilot trimuje sa volana, ili kada trimuje autopilot - vidi se i na tockovima rucnog trimera koji se vrte i klaparaju iz sve snage (ovo je bitno za kasnije objasnjenje problematicnog MCAS sistema), tako da pilot zna da avion radi nesto.
U koliko sistem poludi, tockovi se vrte nekontrolisano napred i nazad, i to se zove ''RUNAWAY STABILIZER''.
Po check listi:
- volan mora da se snazno zadrzi rukama
- da se iskljuci autopilot
- ako se nekontrolisano trimovanje nastavi, da se stabilizer cut out prekidaci prebace u polozaj ''cut out''
- ako avion i dalje trimuje, da se trimovanje proba zaustaviti rucno hvatanjem tocka rucnog trimera
kraj I dela
Re: Vazduhoplovi
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1516793
Tramp: Ne znam za vas, ali ja neću da Ajnštajn bude moj pilot
Američki predsednik Donald Tramp razgovarao je sa glavnim direktorom kompanije Boing Denisom Majlenburgom.
Posle toga je objavio na Tviteru da su "avioni postali suviše složeni za letenje".
Kako prenosi agencija AP, nije poznato o čemu su tačno razgovarali Tramp i direktor Boinga, ali je nakon njega predsednik SAD napisao na Tviteru da su potrebne "sekundarne odluke", jer "složenost stvara opasnost".
"Ne znam za vas, ali ne želim da Albert Ajnštajn bude moj pilot. Želim sjajne leteće profesionalce kojima je dozvoljeno da lako i brzo preuzmu kontrolu nad avionom", napisao je Tramp.
Pre dva dana srušio se Boing 737-8 MAX kompanije Etiopijan erlajns i tom prilikom svih 157 osoba je izgubilo život, što je u poslednjih nekoliko meseci druga tragedija tog modela Boingovog aviona. Zbog toga su mnoge države u svetu "prizemljile" taj tip aviona i zabranile prelete tih letelica.
Tramp: Ne znam za vas, ali ja neću da Ajnštajn bude moj pilot
Američki predsednik Donald Tramp razgovarao je sa glavnim direktorom kompanije Boing Denisom Majlenburgom.
Posle toga je objavio na Tviteru da su "avioni postali suviše složeni za letenje".
Kako prenosi agencija AP, nije poznato o čemu su tačno razgovarali Tramp i direktor Boinga, ali je nakon njega predsednik SAD napisao na Tviteru da su potrebne "sekundarne odluke", jer "složenost stvara opasnost".
"Ne znam za vas, ali ne želim da Albert Ajnštajn bude moj pilot. Želim sjajne leteće profesionalce kojima je dozvoljeno da lako i brzo preuzmu kontrolu nad avionom", napisao je Tramp.
Pre dva dana srušio se Boing 737-8 MAX kompanije Etiopijan erlajns i tom prilikom svih 157 osoba je izgubilo život, što je u poslednjih nekoliko meseci druga tragedija tog modela Boingovog aviona. Zbog toga su mnoge države u svetu "prizemljile" taj tip aviona i zabranile prelete tih letelica.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Zar se elektricni signali vode u analongom obliku? To bi me bas iznenadilo u 21 veku... Inace jako interesantna prica, vazi za sve grane industrije... A posebno one kriticne...Elektricni signal sa volana se vodi preko STABILIZER CUT-OUT prekidaca na pedestalu, blize kopilotovoj strani, do elektromotora na horizontalnom stabilizatoru.
Re: Vazduhoplovi
A počeće i da im stižu zahtevi za odštetu uskoro
https://www.reuters.com/article/us-ethi ... SKBN1QU0S9
Norwegian Air to seek compensation from Boeing for MAX groundings
https://www.reuters.com/article/us-ethi ... SKBN1QU0S9
Norwegian Air to seek compensation from Boeing for MAX groundings
Re: Vazduhoplovi
A tek praviti se lud
To su zadnjih 15 godina vredno uvezbavali svi IT giganti 


Re: Vazduhoplovi
Nije još utvrđeno šta je uzrok pada, mada su svi u fazonu sigurno je do Maxa
Ja ne verujem da je do aviona
Ja ne verujem da je do aviona