Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Čorba pa nabod
Re: Vazduhoplovi
Stevan Ignjatović, jedna od legendi i jedan od skoro poslednjih JAT-ovih kapetana u AS, otišao je juče u penziju. JAT je bio kakav je bio, ali gubi se neka draž koju je imao. AS to nema svakako.
Na poslednjem letu kopilot je bila Vanja Marčeta.


Na poslednjem letu kopilot je bila Vanja Marčeta.


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Avion greškom umesto za DiZeldorf odleteo u Edinburg
"Po njenim rečima, pilot je onda pitao putnike da dignu ruke ako hoće da lete za Dizeldorf i svi su podigli ruke.
Pilot je rekao da mu nije jasno kako se to dogodilo i da se to nikad ranije nije desilo kao i da rade na tome da reše situaciju"
Pa koji je ovo crtani film: pilot je pitao da digne ruke ko hoce za DiZeldorf
"Kompanija WDL saopštila je, takođe, da ispituju kako je došlo do zabune i dodaje da ni u jednom trenutku putnici nisu bili u opasnosti."
A sto bi bili u opasnosti, da mi neko objasni? Sem sto su sleteli u pogresnu drzavu, i u mesto u DiZZZeldorfu zavrsili u Edinburgu?
"Po njenim rečima, pilot je onda pitao putnike da dignu ruke ako hoće da lete za Dizeldorf i svi su podigli ruke.
Pilot je rekao da mu nije jasno kako se to dogodilo i da se to nikad ranije nije desilo kao i da rade na tome da reše situaciju"
Pa koji je ovo crtani film: pilot je pitao da digne ruke ko hoce za DiZeldorf
"Kompanija WDL saopštila je, takođe, da ispituju kako je došlo do zabune i dodaje da ni u jednom trenutku putnici nisu bili u opasnosti."
A sto bi bili u opasnosti, da mi neko objasni? Sem sto su sleteli u pogresnu drzavu, i u mesto u DiZZZeldorfu zavrsili u Edinburgu?
Re: Vazduhoplovi
Ono sto je meni cudno u celoj situaciji je to kako niko iz kontrole leta nije proverio da let BA3271 ide dosta van svoje normalne putanje
Za zabunu pilota mi je jasno, neko im je lose iskomunicirao gde idu (oni su isto ACMI) pa su shodno tome i napravili plan leta i odvezli putnike
Za zabunu pilota mi je jasno, neko im je lose iskomunicirao gde idu (oni su isto ACMI) pa su shodno tome i napravili plan leta i odvezli putnike
Re: Vazduhoplovi
Plan leta moze da se promeni na zahtev pilota i iz vazduha u nekim slucajevima kad nema drugih ogranicenja.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
A, pa ne ide to tako.BRABUS napisao: 26 Mar 2019, 15:58 Ono sto je meni cudno u celoj situaciji je to kako niko iz kontrole leta nije proverio da let BA3271 ide dosta van svoje normalne putanje
Za zabunu pilota mi je jasno, neko im je lose iskomunicirao gde idu (oni su isto ACMI) pa su shodno tome i napravili plan leta i odvezli putnike
Kako je let prijavljen kontroli, isto tako se prikazuje i na navigacionom planu. Znaci, pilot moze da vidi da ono sto je prijavljeno odgovara onome po cemu je pravljen plan i po cemu ce da leti. Takodje je na osnovu toga napravljen i proracun goriva.
Ovde vidimo navigacioni plan Amsterdam - JFK, gde se tacno vidi da ce posle poletanja da idu na BERGI pa vazdusni put UL602 pa SUPUR i na dalje... to je prijavljeno kontroli
Sada u navigacionom ima sve to isto samo tacku po tacku...
Znaci, ni pod tackom ''razno'', ne moze da u prijavi leta pise jedno a da pilot na navigacionom planu cita drugo.
Imena aerodroma niko nije duzan da zna, pa ni ja nisam pamtio imena nekih vukoyebina po Finskoj ili Rusiji. Svi citaju samo cetveroslovnu oznaku aerodroma (LYBE, EHAM, EDDF ili sl.).
Ipak, ako su znali da lete za Dizeldorf, trebali su da skontaju da je to na Istok, a oni lete na cist Sever, pa da im se nesto mozda ucini sumnjivo.
Uglavnom, postupali su kako je napisano, i kakav su plan dobili od Operativnog centra, tamo su leteli i bezbedno se prizemljili.
- grujicd
- Postovi: 9052
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Nekad kapetan pozdravi putnike, kaže letećemo tuda i tuda, preko toga i toga. Eto to bi bila prilika da neko primeti da je destinacija pogrešna.
Re: Vazduhoplovi
zuzazu napisao: 26 Mar 2019, 18:03A, pa ne ide to tako.BRABUS napisao: 26 Mar 2019, 15:58 Ono sto je meni cudno u celoj situaciji je to kako niko iz kontrole leta nije proverio da let BA3271 ide dosta van svoje normalne putanje
Za zabunu pilota mi je jasno, neko im je lose iskomunicirao gde idu (oni su isto ACMI) pa su shodno tome i napravili plan leta i odvezli putnike
Kako je let prijavljen kontroli, isto tako se prikazuje i na navigacionom planu. Znaci, pilot moze da vidi da ono sto je prijavljeno odgovara onome po cemu je pravljen plan i po cemu ce da leti. Takodje je na osnovu toga napravljen i proracun goriva.
Jasno mi je da ne ide to tako zbog toga sto si naveo - posada je tu najmanje kriva, dobila plan ukucala i letela. Meni je samo cudno nesto skroz drugo, a to je da ako u celoj zimskoj sezoni letenja BA3271 let ide za Dizeldorf a danas ide za Edinburgh, kako ne postoji neki sistem koji kontroli leta kaze da nesto nije uredu. U krajnjem slucaju covek koji u Edinburgh-u radi approach je trebao da zna da u to vreme nije normalno da bez pan-pan ili mayday ne bi trebao da ima Speedbird3271 na approach
Re: Vazduhoplovi
@grujicd, postoji inflight entertainment system, sa cime si sigurno upoznat. Ono sto ne znas je da se ruta u sistem louduje onog momenta kada se napuni kompjuter u kokpitu. Znaci, ono sto su ukucali a to je cetvoroslovni kod za Edinburg, pojavilo se i na LCD ekranima ispred putnika (pod uslovom da su ih u opste imali) kao i cela ruta kuda idu
@BRABUS, ono sto sam ja imao u prethodnim kompanijama (ne kazem da je ovde slucaj), je da je trocifrena oznaka za redovni a cetvorocifrena za carter let. Ako je to slucaj, a cak i da nije, kontrolora zabole uvo koji mu avion dolazi dokle god ima prijavu leta na taj flight No i korektnu destinaciju, sto se ocito i desilo.
@BRABUS, ono sto sam ja imao u prethodnim kompanijama (ne kazem da je ovde slucaj), je da je trocifrena oznaka za redovni a cetvorocifrena za carter let. Ako je to slucaj, a cak i da nije, kontrolora zabole uvo koji mu avion dolazi dokle god ima prijavu leta na taj flight No i korektnu destinaciju, sto se ocito i desilo.
Re: Vazduhoplovi
@zuzazu hvala na pojasnjenu.
Inace, BA koristi cetvorocifrene oznake letova sa Gatwick, City (osim BA1/2 za/iz New York koji su nalsdjeni od Concorde-a) i Stansted aerodroma i mislim za domace letove s Heathrow-a. Ostali LHR letovi su trocifreni uglavnom koliko sam primetio
Low-cost iz Londona (kojih nema na Heathrow) koriste uglanom cetvorocifrene brojeve uglavnom takodje, verovatno zbog ogromnog broja destinacija i letova
Inace, BA koristi cetvorocifrene oznake letova sa Gatwick, City (osim BA1/2 za/iz New York koji su nalsdjeni od Concorde-a) i Stansted aerodroma i mislim za domace letove s Heathrow-a. Ostali LHR letovi su trocifreni uglavnom koliko sam primetio
Low-cost iz Londona (kojih nema na Heathrow) koriste uglanom cetvorocifrene brojeve uglavnom takodje, verovatno zbog ogromnog broja destinacija i letova
Re: Vazduhoplovi
Možda će nekome biti zanimljivo - lista letova Aeroflota za zimu 1985/1986.
Ima i trocifrenih i četvorocifrenih brojeva, bez nekog posebnog pravila u smislu domaći/međunarodni ili sa kog aerodroma ili iz koje sovjetske republike leti. Npr. Moskva - Beograd je SU161/162, dok je Moskva - Lenjingrad (najvažnija putnička i robna ruta u SSSR) SU2435/2436, SU2417/2418, SU2415/2416, SU2419/2420, SU2429/2430.
Ima mnogo kružnih linija (slično kao ex-JAT Beograd-Valeta-Tripoli-Beograd koju smo ranije pominjali). Kada se za linije po Africi i Bliskom Istoku koristi Tu-154, često sleće u Simferopolj na Krimu. To me podseti na one nesrećne muzičare koji su leteli u Siriju na sličan način. Dugačke linije je, očekivano, držao Il-62, dok širokotrupni Il-86 izgleda još nije bio ušao u širu upotrebu. "Zatvorenih gradova," kao što je npr. Vladivostok, nema u listi. Jedina linija za Severnu Ameriku je Moskva-Montreal.
Kratki kodovi aviona su: TU3-Tu134, TU5-Tu154, IL6-Il62, IL8-Il18, ILW-Il86, AN4-An24)
https://www.routesonline.com/news/38/ai ... t-network/

Ima mnogo kružnih linija (slično kao ex-JAT Beograd-Valeta-Tripoli-Beograd koju smo ranije pominjali). Kada se za linije po Africi i Bliskom Istoku koristi Tu-154, često sleće u Simferopolj na Krimu. To me podseti na one nesrećne muzičare koji su leteli u Siriju na sličan način. Dugačke linije je, očekivano, držao Il-62, dok širokotrupni Il-86 izgleda još nije bio ušao u širu upotrebu. "Zatvorenih gradova," kao što je npr. Vladivostok, nema u listi. Jedina linija za Severnu Ameriku je Moskva-Montreal.

https://www.routesonline.com/news/38/ai ... t-network/
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Nekada sam se trudio da pozdravim putnike i dam sto je moguce vise informacija o letu, kako smo uceni u JATu. Visina leta, temperatura vazduha na visini krstarenja, trenutna brzina, udaljenost izmedju aerodroma poletanja i sletanja, zemlje koje se prelecu, vreme na ruti, ocekivano vreme sletanja i trenutna meteoroloska situacija na destinaciji.grujicd napisao: 26 Mar 2019, 19:07 Nekad kapetan pozdravi putnike, kaže letećemo tuda i tuda, preko toga i toga.
Zatim sam, kao putnik, primetio da pola aviona ne slusa kapetana, a polovina polovine koja slusa nista ne razume.
Tu su negde poceli i problemi sa putnicima.
Kolega je dobio prijavu na letu Beograd - Skoplje jer je u objavi koristio ''Bivsa Jugoslovenska Republika Makedonija'' (kako se tada i zvala i kako pise u zaglavlju navigacione aviokarte) od makedonskog soviniste. JAT je u mesto da stane iz kapetana, istog opalio po dzepu...
U Turskoj smo poceli da dobijamo prijave zasto objava ide prvo na Engleskom pa Turskom, a ne obrnuto, To bi od prilike znacilo, da ja kopilotu kazem sta zelim da objavim, on objavi na lokalnom jeziku, pa ja (ili on) na engleskom. Mnogo duza prica od toga da se prvo ja javim, on saslusa sta sam rekao, i prevede.
Sama kompanija je zabranila stranim kapetanima obracanje na turskom jeziku obrazlozivsi ''Nije avion mesto gde se uci Turski''. Meni bi, licno bilo jako drago kada bi neki stranac koji leti u Er Srbiji znao da se javi sa "Dobro jutro'' ili ''Dobro vece'', a posebno da vidim da se trudi da uci nas jezik ili interesuje za nasu kulturu, pogotovo ako ga hrane nase pare.
Zatim su pametnjakovici poceli sa standardnim pitanjima ''A gde smo mi sada? Koji je ono grad dole? Zasto kapetan ne objavi? ''
U koliko avion ima passenger entertainment system, izuzev pozdrava, i standardnih objava (kratke i reda radi) koje su vec propisane od strane kompanije, tesko da ce iko dobiti bilo kakvu dodatnu informaciju da posle ne bi bilo problema.
Ako nije propisano pravilom kompanije, a bilo je i toga, nece je dobiti u opste.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
seronje i debili. Još kad krenu ovi ovderodjeni gastarbajteri da hvale Srbiju i kako ide ka boljem i Vučić je izvukao Srbiju, dohvatim se prve WC šolje da se iserem od muke. Više ni ne komentarišem o tome, samo praznim pogledom klimam glavom.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''