Auto-klima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
lami
Reactions:
Postovi: 3556
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Auto-klima

Post od lami »

Na c3 krene jako da duva ako je npr na 23 podesen, a napolju je 33. Pricao sam ranije, ali kod mene kad se udje u neki podmeni ima tri opcije - soft, normal i jako duvanje, tako da kome smeta malo jace na pocetku, stavi soft. Ovo je i dalje automatski, saml se drugacije ppnasa.
Na pocetku sam rucno iskljucivao i ukljucivao klimu, ali se malo pojavio nsprijatan miris, pa sam presao na i auto i ac dugme u isto vreme, ali se i dalje primeti razlika kad se ukljuci start /stop, oseti se unutra, ne mnogo, ali se oseti.
Nije bas tema, ali vezano za klimu, na c3 su duvanje u noge resili tako lose, da kad su minusi, stopala nema sanse da se ugreju, dok na prethodnim automobilma moras da sklonis nogu koliko ugreje.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21822
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Auto-klima

Post od nidza »

Ogi napisao:Ja kada ukljucim AUTO nakon paljenja auta, klima ubija koliko duva, pareza facijalis u najavi. Znaci moram ga prvo rashladiti bez auto pa onda ukljuciti auto.

Samo mi nije jasno ako ukljucim neku temp bez auto, kako ona radi jer ne smanjuje sama jacinu duvanja.
Kad uđeš u auto povećaj temperaturu na 25-26, pa lagano spuštaj. Nema potrebe da ikad gasiš automatiku.

22 je malo overkill za trenutne spoljne temperature, naravno da duva ko luda. Nemoj da ti preskoči čuka kad izađeš na sunce iz auta.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

cozmo napisao: 15 Jun 2019, 21:03
ljubitelj napisao: 15 Jun 2019, 16:30 Na Pezou potpuno drugacije, AUTO duva na pocetku hladno i slabasno a onda pojaca duvanje i za nijansu poveca temperaturu. Recirkulaciju nisam uspeo da primetim da ikada ukljucuje pri hladjenju, cak i kada je vrelo unutra nakon stajanja na Suncu.
Znatno sporije rashladi kabinu, a prejako duva direkt u putnike dok odrzava zadato.
Kod mene potpuno drugacije u AUTO modu. Ubija kako hladi. 0 do 1c pri merenju u servisu. Za par minuta na 38 stepeni od vrelog auta unutra vise nisi znojav. Posle one polemike na zimu, meni se cini da kod tebe ili je drugaciji softver ili vec sta ili ti neki senzori ne valjaju. Meni radi sve kako treba. Tacno radi onako kako si opisao za Volvo,
Temperatura izduva nije u prici, ona je kod svih auta manje vise ista, tik koji stepen iznad nule. Meni se cini da su labaviji kriterijumi procene dobrog rada i veca tolerancija na osecaj komfora.

Probacu da puno detaljnije opisem, upravo zbog "za par minuta vise nisi znajav" utiska.

Pisem o efektu hladjenja i osecaju komfora na AUTO. Prvih 2 minuta na AUTO se ukljuci neka 1 i po brzina ili 2, ventilatora, nesto jako sporo i to jedva duva. Ne moze da jako odmah rashladi kabinu,
Duva ladno ali jedva ima protoka i ne vidim da se na displeju pojavi aktivacija recirkulacije.

Onda tek od negde treceg minuta krene da duva solidno, to je valjda neka brzina 4 ili 5 i pocne primetno da se oseca efekat hladjenja uz nesto povecanu temperaturu na izduvu.
Sto kazes vise nisi znojav nakon 3-5 minuta.
Ali to je jako sporo za krace voznje, u lokalu vec skoro da sam stigao na cilj za to vreme. Ako vozis 10+ minuta bude OK i sa automatikom.

Kod Volvoa je dovoljno 30-40 sekundi da vise nisi znojav, Mnogo brze odradi posao klaimatizacija, AUTO i ne diram nista.

Da je nesto u kvaru od senzora em bi prijavila dijagnostika em bi bilo u kvaru i posle 7-8 minuta voznje, ne bi moglo samo prvih nekoliko minuta da bude u kvaru.
Pre ce biti da je konstruktivni problem, softver, mali kapacitet hladjenja mi deluje najrealnije tj Pezo osmislio taj nivo rada i to je to. Do nekih 30-31C spolja AUTO korektno obavlja posao i bude udobno. Cim napolju predje 33-34C kao da se klima zbuni u pocetku i nedovoljno rashladjuje u tin prvih nekoliko minuta.

Ovako ja to resavam sada, udjem u vrelo vozilo, klimatizacija je na AUTO- rucno stisnem recirkulaciju , rucno pustim ventilator na 7mu brzinu nekih minut i po, Onda kada se vec raslhadi dovoljno ponovo rucno stisnem AUTO i softver dalje preuzme kontrolu kako treba. Vrati automatika ventilator na neku 3 ili 4brzinu duvanja i dalje lepo odrzava zadatih 22 ili 22.5 na displeju.

Zimi je slicno, na AUTO radi dobro grejanje kada je napolju 6-7C ili vise a nedovoljno jako i sporo greje kada je napolju 4C ili nize i tada trebam opet rucno da dopodesavam.

Kao da u toj Francuskoj nemaju ni leto ni zimu vec sve optimizovali za jesen-prolece 10-25C radni opseg kada stvarno nemam primedbi na AUTO postavke rada. Tako mi deluje :)
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od Xepoj87 »

@nidza
Pa valkda je lakse da iskljuci i ukljuci posle auto, nego da drnda temperaturu x puta i ceka da sama smanji duvanje...

Ljubitelju, kod mene krene da duva jako odmah, a recirkulaciju automatski ukljucuje kada je temperatura za 10 i vise stepeni veca od zadate i ima periode na koje se privremeno iskljucuje recirkulacija i nigde mi ne pokazuje da je ukljucena recirkulacija.

Za 3c sam ti napisao, posto si napisao da smanhis za -3, a kada nesto smanjis za -3, znaci da si ga povecao za 3 :)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk



Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

Razumeo si smisao bez greske, nemam dileme :)
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20545
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Auto-klima

Post od Heinz »

Ljubiteljov PUG vs Cozmov PUG, uporedni test HVAC, kad i gde? :)
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od pedja »

Uglavnom svi automobili, koje sam vozio, na AUTO opale max duvanje, kada se upali usijan automobil.

Na službenim je na auto modu i leti i zimi, stalno. Jedino što taj mod na Astri nije najsrećniji, bar za mene. Na višim temperaturama, i dužem putu, ne radi dobro. Ili se smrzavam ili se lagano kuvam (što je češći slučaj). Moram ručno da prepodešavam.

T-T

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

Dobra ideja.. Taman da se uporedi izvorni i facelift sistem na istom modelu.
Neki skup kada bude bio...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24716
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Auto-klima

Post od dragvorl »

Bice to objektivan i nepristrasan test. :doubleup:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo »

ljubitelj napisao: 16 Jun 2019, 09:02 Pisem o efektu hladjenja i osecaju komfora na AUTO. Prvih 2 minuta na AUTO se ukljuci neka 1 i po brzina ili 2, ventilatora, nesto jako sporo i to jedva duva. Ne moze da jako odmah rashladi kabinu,
Duva ladno ali jedva ima protoka i ne vidim da se na displeju pojavi aktivacija recirkulacije.

Onda tek od negde treceg minuta krene da duva solidno, to je valjda neka brzina 4 ili 5 i pocne primetno da se oseca efekat hladjenja uz nesto povecanu temperaturu na izduvu.
Sto kazes vise nisi znojav nakon 3-5 minuta.
Ali to je jako sporo za krace voznje, u lokalu vec skoro da sam stigao na cilj za to vreme. Ako vozis 10+ minuta bude OK i sa automatikom.

Kod Volvoa je dovoljno 30-40 sekundi da vise nisi znojav, Mnogo brze odradi posao klaimatizacija, AUTO i ne diram nista.
Zavisi koliko si znojav. Kod mene klima radi bas kako si opisao za Volvo. Dakle, aodmah ukljucuje maksimalno hladjenje i maksimalnu brzinu ventilatora. Onda postepeno smanjuje i sa recimo 38 stepeni za 5 minuta to vec lepo duva na nekoj drugoj brzini da je izuzetno prijatno u kabini. Dakle uopste nije kao kod tebe. Jos par minuta i dostigne zadatu temperaturu i samo je odrzava. Testirao sam. Otvorim prozore i senzor ODMAH detektuje rast temperature i pojacava hladjenje i duvanje. Nocas u dva sata posle ponoci napolju je bilo 26 stepeni u kabini namesteno na 23. Samo je lagano dozirao i bukvalno za minut dostigao 23. Dakle senzor je detektovao da nema potrebe da duva jako niti jako hladno sve je odradjeno komforno po putnike. Takodje dozira i JACINU hladjenja po potrebi. Ne samo jacinu duvanja.

Za 3 do 5 minuta NE POSTOJI auto koji moze sa 38 da rashladi na 23. Jednostavni fizicki zakoni. Dakle, kod mene radi bas kao kod tebe na Volvou. Imas testove na ADAC gde mozes da vidis koliko koji auto hladi kabinu, obicno u karavanima, kao kod tebe, nijedan model auta ne uspeva ispod 10 minuta da ohladi pa makar kostao i 100.000 evra taj automobil.

Kao sto sam primetio, kod tebe nesto nije u redu sa klimom.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od pedja »

Ja se sećam kako je SAAB 9-5 gruvao klimu kada smo ga upalili na carinskom parkingu, na suncu, bez hlada, na preko 30°C.

U autu je bilo milion stepeni, plus usijana koža. Radi ventilacija sedišta, plus kompresor sabija. Možda nije ohladio na 23, ali se nama činilo (ipak je napolju bilo pretoplo) da smo u frižideru, nakon par minuta.

I dan danas taj auto hladi za medalju.

T-T

Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Auto-klima

Post od passenger »

Kia loša do te mere, da sam mislio da je klima prazna. A u stvari bila skoro puta :nonono: Corsa i Passat 3x brže ohlade kabinu.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

cozmo napisao: 16 Jun 2019, 10:50 sa recimo 38 stepeni za 5 minuta to vec lepo duva na nekoj drugoj brzini da je izuzetno prijatno u kabini. Dakle uopste nije kao kod tebe. Jos par minuta i dostigne zadatu temperaturu i samo je odrzava.


Za 3 do 5 minuta NE POSTOJI auto koji moze sa 38 da rashladi na 23. Jednostavni fizicki zakoni. Dakle, kod mene radi bas kao kod tebe na Volvou.
To je dakle to, jos nemas iskustva sa jakom i brzom klimatizacijom u autu. Ono sto si opisao, boldovao sam, ne radi ni priblizno kao na Volvou. Naravno da postoji auto, ali ne zove se Peugeot :)

Opisao pedja, kako fumkcionisu fizicki zakoni kod Saaba a isto je i kod Volvoa.

Za 5 minuta i jos par minuta dodatnog rada i kod mog Puga se oseti kako si opisao da je kod tebe, to je prespoooro.
A170T
Reactions:
Postovi: 2489
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Auto-klima

Post od A170T »

Zbog cega mi motor postane bucan kada ukljucim klimu? Zaribao kompresor posto ne ukljucujem tako cesto?

Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka

Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo »

Ljubitelju, ne kapiras sta ti pisem. Spoljna temp od 38 daje oko 55 u kabini. Pezo od odmah brzo duva ledeno, ajd da ti uporedim - hladnije duva od kucne klime na najjacem setovanju. Upravo kao sto Pedja kaze. Za 5 minuta, ako si dobro citao, klima kod mene gasi najjace duvanje i tada samo ODRZAVA, dok za koji minut vise nema potrebe za hladjenjem. Ja ti GARANTUJEM da ne postoji klima uredjaj bilo koje vrste koji za 5 do 8 minuta moze da spusti temperaturu za 35 stepeni. Sa 35 na 23 moze ali u kabini nije isto kao napolju. Na 41 izmerenih na asfaltu unutra je preko 50. I u tim uslovima za 20 sekundi meni duva apsolutno led ledeni iz izduva. Sa 50 stepeni i vise na 23 pet Volvoa zajedno da duvaju nece ohladiti za 5 minuta. Apsolutno si tvrdoglav. To sto kod tebe ne sljaka kako treba, ne znaci da drugima ne radi.

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Odgovori