Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
BRABUS
Reactions:
Postovi: 521
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od BRABUS »

Nisam, taj ZF osmostepeni menjač se kao vodi "sealed for life" i ne menja se ni ulje. Momci koji mi održavaju auto (Overdrive u Sofiji) kažu da oni na osmicama menjaju ulje redovno u menjacu, ali kažu ako toliko dugo nije menjano, veći je rizik sada da se menja jer moze biti problema nakon zamene. Iako proizvođač ne preporučuje otvaranje kutije, oni su radili preko 100 remonta tih menjača, košta oko 2500e, pa ako krene da baguje više od ovog, možda ga i repariram. Mada, ja prvi put kad sam vozio moj auto imao je 200,000 na satu i isti simptom, nije se pogoršalo za duplo kilometara

Predstavicu uskoro, nemam slika trenutno bas reprezentativnih
kami
Reactions:
Postovi: 981
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od kami »

Mozda Audi kaze da se ne menja, ali ZF preporucuje zamenu.. Ista prica kao i za BMW...

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

BRABUS
Reactions:
Postovi: 521
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od BRABUS »

Upravo tako
Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Reactions:
Postovi: 3911
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od Kornjaca Rade »

passenger napisao:Si radio servis menjača?
Predstavi auto, nemamo nijednu a osmicu na forumu
Ima Rotorova.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5193
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od cozmo »

Čitao sam dosta na temu velike kilometraže, i svi se slažu da je vožnja autoputem idealna za motor i sve ostale sisteme na autu. Jedino što se prelazi veća kilometraža. Motor je na optimalnoj temperaturi, svi fluidi cirkulišu, nema akanja menjača. Nema cimanja volana, manje rupa ima (za trap), kočenja gotovo i nema. Čitam da ljudima disk pločice traju i preko 150.000km ako se vozi 90 posto na AP. Jedino što ne znam kakvo je stanje sa gumama. Ali motor mislim da će duže trajati ako se većinu vremena provodi na AP uz samo dva startovanja na hladno dnevno. U suštini tešim sebe jer pređem bar 100km dnevno na AP. :mrgreen: Grad vidim ukupno 5% od te kilometraže. I 90 posto vožnje sam na tempomatu na 128kmh, to je 2600 obrtaja... najviše mu prija koliko vidim. Kočenja imam tri dnevno :mrgreen:
Poslednja izmena od cozmo u 12 Jul 2019, 10:19, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
somi-car
Reactions:
Postovi: 2243
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od somi-car »

Pa i guma ima manje trenja pri naglom polasku, manje bocno opterecenje i ostala cudesa....

Meni je logicno da duze i gume traju.
sasha015
Reactions:
Postovi: 1278
Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
Lokacija: Loznica

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od sasha015 »

cozmo napisao: 12 Jul 2019, 10:15 Čitao sam dosta na temu velike kilometraže, i svi se slažu da je vožnja autoputem idealna za motor i sve ostale sisteme na autu. Jedino što se prelazi veća kilometraža. Motor je na optimalnoj temperaturi, svi fluidi cirkulišu, nema akanja menjača. Nema cimanja volana, manje rupa ima (za trap), kočenja gotovo i nema. Čitam da ljudima disk pločice traju i preko 150.000km ako se vozi 90 posto na AP. Jedino što ne znam kakvo je stanje sa gumama. Ali motor mislim da će duže trajati ako se većinu vremena provodi na AP uz samo dva startovanja na hladno dnevno. U suštini tešim sebe jer pređem bar 100km dnevno na AP. :mrgreen: Grad vidim ukupno 5% od te kilometraže. I 90 posto vožnje sam na tempomatu na 128kmh, to je 2600 obrtaja... najviše mu prija koliko vidim. Kočenja imam tri dnevno :mrgreen:
To sve vazi ako startujes sa novim autom i 10 km na satu.
Kod polovnjaka sve pada u vodu....
Imao sam druga,masinca,smer termodinamika.fludi(kako se vec zove)Isto tako je razmisljao.Kad podje na more,u Crnu Goru,ne gasi auto do tamo.
Samo je masao jednu cinjenicu,da je kupio poovnjaka.To sto nije radila klima i desni podizac,nebitno.Bitno je da se motor ne gasi ,da je na radnoj temperaturi i da svi fluidi cirkulisu.... :)
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24614
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl »

Motor jeste projektovan tako da mu je idealan rad kad je zagrejan. Prelazne temperaturne situacije su nuzno zlo. Danas su vec ulja, materijali i obrada jako uznapredovali pa i uz akanje dizela svaki dan po gradu sa nekoliko hladnih startova dnevno nema problema dosta puno km.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5193
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od cozmo »

Kod polovnog zavisi kako je odrzavan naravno.

Dizelu ja mislim vise odgovara autoput, jer po gradu dosta cesto ne dodje na radnu temperaturu zimi na kracim relacijama, sto je smrt za sve komponente na dizelki (DPF, EGR...). Odnosno motor je na radnoj temperaturi duze vreme i u idealnom je rezimu rada.

Recimo za 2000km mesecno autoputa sa 200km dnevno imas 10 voznji, tj 20 hladnih startova. Po gradu predjes 2000km mesecno sa 50km dnevno, sto je 4 puta vise hladnih startova. 4 puta vise habanje grejaca, dizni i svasta necega ostalog... Plus akanje nosaca motora, menjaca, kvacila...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nikaragva »

Upravo obrnuto, motor lakse dolazi na radnu temperaturu u gradu, naravno ako se dovoljno dugo vozi, nego na otvorenom putu, auto putu.
Desavalo se nekad u Vojvodini zimi, da kad je uzasno hladno, vetar duva, toliko ohladi dizela, da preti da se ugasi.
Prica iz prve ruke.

Danas su automobili bolje ususkani, ali to i dalje ne menja fiziku.
Korisnikov avatar
member
Reactions:
Postovi: 3732
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od member »

^^
Mašio si poentu.

Znam ljude koji voze auto na maksimumu i na AP. Auto im konstantno u crvenom. Moj kum je tako spalio motor na mom kombiju.
Takodje, dovoljno je 2-3 nabadanja kočnice po kiši sa 180 na 80 i da diskove baciš u smeće.
Dalje, potrošnja značajno veća nego na regionalnoj cesti.

Zaključak, sve je to relativno.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24614
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl »

Motor se najvise greje kada je na velikom opterecenju, uzbrdo, pun auto, prikolica, velike brzine (u zavisnosti od snage motora opet), neki ce sa lakocom prelaziti 200kmh na relativno niskim obrtajima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nikaragva »

member napisao: 12 Jul 2019, 14:16 ^^
Mašio si poentu.

Znam ljude koji voze auto na maksimumu i na AP. Auto im konstantno u crvenom. Moj kum je tako spalio motor na mom kombiju.
Takodje, dovoljno je 2-3 nabadanja kočnice po kiši sa 180 na 80 i da diskove baciš u smeće.
Dalje, potrošnja značajno veća nego na regionalnoj cesti.

Zaključak, sve je to relativno.
Pa nisam masio poentu. Mozes ti da nateras motor u crveno i u dvoristu. I sta onda? U dvoristu je najvece opterecenje?

Govorio sam o normalnoj voznji po propisima, a ne o 24h leeee maaaana
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13448
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od McGruja »

Uvek je autoput veće opterećenje za motor u odnosu na kreni stani grad
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24614
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl »

Pun gas u leru je 0% opterecenje. Sa lera na pun gas je vec vece opterecenje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori