Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- dag81
- Postovi: 7304
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Lupate gluposti ljudi, da bi opravdali svoj stav.
Ako letnja guma ne moze da izdrzi pritisak temperature, snage auta, na vrucinama kako mislite da moze AS guma. Auta su sve jaca, brza, sve se brze vozi.
Mislite da mi sto radimo sa gumama da je jedino bitno sto imamo ta 4 meseca haosa dok se menjaju setovi. Ali gresite. Kad bi svi vozili AS gume, prvo bi nama bilo lakse, ne bi imali katastrofalne guzve. Drugo posao bi bio rasporedjen cele godine. Trece, mnogo lakse i mnogo manje novca bi nam bilo potrebno za lager, a drzati lager je jako jako skupo u odnosu na profit na gumama. Cetvrto, ljudi bi menjali gume na prosecno 3 godine, ne bi ih vozili po 7 8 pojedini, jer se AS dosta brze trose na ovih 30+C.
A iznad svega, sva ozbilnija auta bi izgubila svrhu i snage i lezanja. Nije Srb svet. Pogledajte samo Grcku, tamo retko ko, ali bas retko ko, vozi budzet gumu. Auta stara 15 20 godina, vecina ima premium brendove. Mislite da je u ostalim razvijenim zemljama drugacije. Nemojte porediti Turke, nase i ostalu bracu, sto stede gde ne treba, a ima ih jako puno preko grane. I onda se hvale kako im super tamo, i dodju ovde pa im puno da za gumu daju 60 70e srednje klase 17ice npr, vsc traze polovnu. To smo jednostavno mi, dok se ne desi sranje sve moze, kad se desi sranje onda je kasno pa bi doplatili za bolje sta god to bilo.
Kao sto rekoh par postova iznad, voze se auta od 30 40 50k eura a kupuju se kinezi ili tigar ili neka srednja klasa. Po meni ta auta zahtevaju vrhunske gume, jer u suprotnom jbo takav auto.
Evo danas, Panamera skidamo nokian koji ja ne bih vozio na svom autu koji je 4x jeftiniji, a vlasnik vadi 1000+ e iz dzepa dok spava, ima para, bas ima. Ali to ne znaci da je on pametan, vec upravo suprotno.
Ovde ne racunam Puntice, Polo, Corse i ostale prdavce, na njih bi i ja licno stavio AS ako se prelaze male km. Tu je bas bacanje para imati dva seta i prelaziti 5000km godisnje. Plus sto se ta auta voze lagano i uglavno po gradu 50 60.
P.S. Gavran, Ikac,jel hoces da ti snimim sta radi Caddy 1.9tdi sa CC Michelinom 2016to sa oko 5.5 6mm sare. Drugom vrti kad das gas na pravcu, u krivini je tek prica kad im se smanji grip.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Ako letnja guma ne moze da izdrzi pritisak temperature, snage auta, na vrucinama kako mislite da moze AS guma. Auta su sve jaca, brza, sve se brze vozi.
Mislite da mi sto radimo sa gumama da je jedino bitno sto imamo ta 4 meseca haosa dok se menjaju setovi. Ali gresite. Kad bi svi vozili AS gume, prvo bi nama bilo lakse, ne bi imali katastrofalne guzve. Drugo posao bi bio rasporedjen cele godine. Trece, mnogo lakse i mnogo manje novca bi nam bilo potrebno za lager, a drzati lager je jako jako skupo u odnosu na profit na gumama. Cetvrto, ljudi bi menjali gume na prosecno 3 godine, ne bi ih vozili po 7 8 pojedini, jer se AS dosta brze trose na ovih 30+C.
A iznad svega, sva ozbilnija auta bi izgubila svrhu i snage i lezanja. Nije Srb svet. Pogledajte samo Grcku, tamo retko ko, ali bas retko ko, vozi budzet gumu. Auta stara 15 20 godina, vecina ima premium brendove. Mislite da je u ostalim razvijenim zemljama drugacije. Nemojte porediti Turke, nase i ostalu bracu, sto stede gde ne treba, a ima ih jako puno preko grane. I onda se hvale kako im super tamo, i dodju ovde pa im puno da za gumu daju 60 70e srednje klase 17ice npr, vsc traze polovnu. To smo jednostavno mi, dok se ne desi sranje sve moze, kad se desi sranje onda je kasno pa bi doplatili za bolje sta god to bilo.
Kao sto rekoh par postova iznad, voze se auta od 30 40 50k eura a kupuju se kinezi ili tigar ili neka srednja klasa. Po meni ta auta zahtevaju vrhunske gume, jer u suprotnom jbo takav auto.
Evo danas, Panamera skidamo nokian koji ja ne bih vozio na svom autu koji je 4x jeftiniji, a vlasnik vadi 1000+ e iz dzepa dok spava, ima para, bas ima. Ali to ne znaci da je on pametan, vec upravo suprotno.
Ovde ne racunam Puntice, Polo, Corse i ostale prdavce, na njih bi i ja licno stavio AS ako se prelaze male km. Tu je bas bacanje para imati dva seta i prelaziti 5000km godisnje. Plus sto se ta auta voze lagano i uglavno po gradu 50 60.
P.S. Gavran, Ikac,jel hoces da ti snimim sta radi Caddy 1.9tdi sa CC Michelinom 2016to sa oko 5.5 6mm sare. Drugom vrti kad das gas na pravcu, u krivini je tek prica kad im se smanji grip.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
KAd bi svi vozili AS gume, vulkanizeri bi izgubili zaradu. Racunica je bar tu prosta.
Recimo 3 godine All Season VS 2 seta po 6 godina voznje, to je i realno a i da olaksamo racun.
U vidjenijim servisima u BG uzmu 2600 rsd za zamenu setova, moze se prodje i za 1500 mozda u nekim udzricama...
2 menjaze po sezoni, to je 5200, bonus skladistenje. Dakle, oko 31.200rsd na tih 6 godina, plus bonus skladistenje(4000 rsd godisnje na prvom sajtu koji sam nasao).
Dakle max profit za 2 seta za vulkanizera je 31.000+24.000, na 6 godina, tj jedan zivotni vek 2 seta guma.
Recimo da zaradis 20 posto na gumama kad prodajes, npr, za tih 6 godina mozes da prodas 8 guma po autu, npr. 500 evra, a 20 posto je 100 evra.
Dakle okvirno profit ti je 100 evra za prodaju tih 8 guma, a zeljeni profit za odrzavanje 2 seta je 55.000 rsd(zamena setova, plus skladistenje).
Neka sam omasio brojke, nema trika da to odrzavanje ne zvuci fenomenalno spram prodaje....
Recimo 3 godine All Season VS 2 seta po 6 godina voznje, to je i realno a i da olaksamo racun.
U vidjenijim servisima u BG uzmu 2600 rsd za zamenu setova, moze se prodje i za 1500 mozda u nekim udzricama...
2 menjaze po sezoni, to je 5200, bonus skladistenje. Dakle, oko 31.200rsd na tih 6 godina, plus bonus skladistenje(4000 rsd godisnje na prvom sajtu koji sam nasao).
Dakle max profit za 2 seta za vulkanizera je 31.000+24.000, na 6 godina, tj jedan zivotni vek 2 seta guma.
Recimo da zaradis 20 posto na gumama kad prodajes, npr, za tih 6 godina mozes da prodas 8 guma po autu, npr. 500 evra, a 20 posto je 100 evra.
Dakle okvirno profit ti je 100 evra za prodaju tih 8 guma, a zeljeni profit za odrzavanje 2 seta je 55.000 rsd(zamena setova, plus skladistenje).
Neka sam omasio brojke, nema trika da to odrzavanje ne zvuci fenomenalno spram prodaje....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23857
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
AS definitivno nije na nivou letnjih po performansama, a ove na zimskoj bazi su blizu zimskim, ali onda je leti losija. AS je kompromis svakako, nema tu spora
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- shandu90
- Postovi: 12404
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Jeste kompromis, i to za one koji voze do 10k km godisnje. U moj podrum ne moze da se prodje od guma, posto svi imamo po 2 seta a samo jedan auto ide na duza putovanja. Imam i snimak ako nekog zanima
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Za kompleksase i napaljene klince koji driftuju i bahate (znaci idealno za neke mentalitete) , verujem da je letnja bolje resenje, kao i zimska za one koji su na predelima koji se ne odrzavaju zimi.
Sebe smatram za normalnog vozaca, i moje iskustvo za 60k km voznje po svim uslovima dva C Maxa, je nula problema sa CC, u svakom trenutku guma je adekvatna, nema skladistenja i troskova.
Ljudi robuju predrasudama prvih All Season, nove generacije, bar koje ja vozim, su mi se odlicno pokazale, i svima kojima sam ih preporucio, svi zadovoljni. Odlican kompromis.
Samo prenosim licno iskustvo.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Sebe smatram za normalnog vozaca, i moje iskustvo za 60k km voznje po svim uslovima dva C Maxa, je nula problema sa CC, u svakom trenutku guma je adekvatna, nema skladistenja i troskova.
Ljudi robuju predrasudama prvih All Season, nove generacije, bar koje ja vozim, su mi se odlicno pokazale, i svima kojima sam ih preporucio, svi zadovoljni. Odlican kompromis.
Samo prenosim licno iskustvo.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23857
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam dosta putovao u Nemackoj prosle zime, i po planinskim putevima ume da bude zestoka snezina, mada se i to odrzava. Ali opet, to nije tipicna voznja svakom i ja se tu licno ne bih usudio da uzmem recimo CC.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
AS se jesu popravile u odnosu na prve serije, ali su i dalje kompromis.
Za drift je valjda bolja losija guma. Npr AS leti
Za drift je valjda bolja losija guma. Npr AS leti
- shandu90
- Postovi: 12404
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Za drift samo slik
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Na zapadu, barem u Evropi se tzv. premium redje koriste, većina auta je na standardnim gumama kakve i inače isporučuje fabrika u prvoj ugradnji.
Prva ugradnja na Poršeu je kineska, i proizvodnja i brend.
VW /Audi prva ugradnja je korejska, proizvodnja Kina brend Hankook.
Nokian je premium brend sam po sebi već decenijama, u rangu ili klasa iznad Contija i Goodyear.
Osnova kvalitetne gume je kaučuk kojeg u Evropi nema i evropski proizvodjači su u problemu sa tim za razliku od azijskih proizvodjača gde im je to u lokalu na dohvat ruke.
U prodajnoj ceni gumemarketing učestvuje sa približno 30%, a slično učestvuje i lanac uvoznik+vulkanizer, tako da 60% cene čini fiktivni faktor koji nema veze sa samim kvalitetom proizvoda.
Brzine vožnje opadaju tokom godina, i danas se u proseku vozi sporije 30tak km/h nego pre 20tak godina a tehnologija je znatno napredovala.
Kako je već pobrojano ograničenja brzine na 130km/h koja su na snazi šriom Evrope a u delovima EU su i snižena kao opšte ograničenje na 110km/h (maksimum u državi, autoput), sa kamerama i presretačima sve je lakši zadatak gumama, manje se troše pa se i duže voze tj redje menjaju.
Auta su postala teža za 20tak % a gazeća površina gume je postala veća za 50tak% u odnosu na pre 20tak godina. Sve u svemu, danas je manje opterećenje guma u redovnoj normalnoj vožnji.
Ekstremi sa potpisivanjem, driftovanjem kroz krivine, okretanje pod ručnom i slične mladalačke vežbe naravno da ekspresno sahrane svaku gumu, premijum tu nije nikakav izuzetak.
Gume jesu jako važne ali se napretkom tehnologije koja je sada svima dostupna šiom sveta prave kvalitetne i dobre gume. Loših guma više nema ni kod jednog proizvodjača ma kog brenda...razlike su u nijansama tipa 10-15% što je taman koliko je često i greška merenja 15tak % (kod auto novinara i auto emisija kada testiraju).
Otuda i toliko različitih rezultata za jednu te istu gumu zavisno koje je, gde, na kom autu, u kojim uslovima, i sa čime merio.
Kao i ranije glavni faktor gume je vozač, ako vozač nije u stanju da procenjuje stanje podloge puta nema gume koja će umesto njega da odradi posao- premijum ili nepremijum.
Prva ugradnja na Poršeu je kineska, i proizvodnja i brend.
VW /Audi prva ugradnja je korejska, proizvodnja Kina brend Hankook.
Nokian je premium brend sam po sebi već decenijama, u rangu ili klasa iznad Contija i Goodyear.
Osnova kvalitetne gume je kaučuk kojeg u Evropi nema i evropski proizvodjači su u problemu sa tim za razliku od azijskih proizvodjača gde im je to u lokalu na dohvat ruke.
U prodajnoj ceni gumemarketing učestvuje sa približno 30%, a slično učestvuje i lanac uvoznik+vulkanizer, tako da 60% cene čini fiktivni faktor koji nema veze sa samim kvalitetom proizvoda.
Brzine vožnje opadaju tokom godina, i danas se u proseku vozi sporije 30tak km/h nego pre 20tak godina a tehnologija je znatno napredovala.
Kako je već pobrojano ograničenja brzine na 130km/h koja su na snazi šriom Evrope a u delovima EU su i snižena kao opšte ograničenje na 110km/h (maksimum u državi, autoput), sa kamerama i presretačima sve je lakši zadatak gumama, manje se troše pa se i duže voze tj redje menjaju.
Auta su postala teža za 20tak % a gazeća površina gume je postala veća za 50tak% u odnosu na pre 20tak godina. Sve u svemu, danas je manje opterećenje guma u redovnoj normalnoj vožnji.
Ekstremi sa potpisivanjem, driftovanjem kroz krivine, okretanje pod ručnom i slične mladalačke vežbe naravno da ekspresno sahrane svaku gumu, premijum tu nije nikakav izuzetak.
Gume jesu jako važne ali se napretkom tehnologije koja je sada svima dostupna šiom sveta prave kvalitetne i dobre gume. Loših guma više nema ni kod jednog proizvodjača ma kog brenda...razlike su u nijansama tipa 10-15% što je taman koliko je često i greška merenja 15tak % (kod auto novinara i auto emisija kada testiraju).
Otuda i toliko različitih rezultata za jednu te istu gumu zavisno koje je, gde, na kom autu, u kojim uslovima, i sa čime merio.
Kao i ranije glavni faktor gume je vozač, ako vozač nije u stanju da procenjuje stanje podloge puta nema gume koja će umesto njega da odradi posao- premijum ili nepremijum.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Bilo bi sjajno kada bi postojala guma koja isto radi i na -20 i na +40.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Isto kao i ulje što ne postoji u tom opsegu ali tehnologija je omogućila da funkcioniše prenos na podlogu bez greške, tj da se ponaša po vozača gotovo istim efektom.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Pricate gluposti. Jedini razlog kupovine all season guma je novcanik.
Ne bih dalje.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Ne bih dalje.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Isto kao i gorivo što postoji all-season?ljubitelj je napisao:Isto kao i ulje što ne postoji u tom opsegu ali tehnologija je omogućila da funkcioniše prenos na podlogu bez greške, tj da se ponaša po vozača gotovo istim efektom.
- grujicd
- Postovi: 8448
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Netačno. Ljudi su i ovde x puta kukali oko tegljenja guma, zakazivanja, čekanja, izgubljenog vremena... Realno, veliko smaranje.
Često kažem, kad sam bio klinac nikad da dođe raspust a sad svako malo menjam gume