Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

:rofl: :doubleup: :doubleup: :doubleup:

ja bih na svim avionima/kamionima/autobusima pravio ovako nesto :D Da budu manje dosadni :D
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48077
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

;)

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

snork napisao:Kako ti se čini ova najava kupovine Airbusa za JAT?
Evo mozda boljeg odgovora, odlican tekst sa Tango 6

http://tangosixblog.com/2012/10/24/1001 ... 1481237582
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

zuzazu napisao:A 320 NEO. Magarci samo vide manju potrosnju (20%). Za ostalo su slepi. Al sila Boga ne moli, pa se tako i ponasaju. Mozda tu i ima neke racunice, ja ne znam.
Pa dobro, 20 % nije malo. :mrgreen: Koliko uopšte cena goriva utiče na cenu karte?
zuzazu napisao: Evo mozda boljeg odgovora, odlican tekst sa Tango 6

http://tangosixblog.com/2012/10/24/1001 ... 1481237582
Hvala! Pročitao sam tekst i prilično je zabrinjavajući. Čak i da Emiraćani hoće da ulažu novac u naše firme, brinu me političke posledice takve saradnje. Lično bih pre sarađivao i sa najgorim neprijateljima sa Zapada, nego sa raznim Turcima i Arapima.
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

1 galon je 3,2 USD
u toni ımas 32 galona
avion na sat za oba motora trosi 2,4 tone

Koliki deo ukupnih troskova je gorivo, ne znam

Placa se sve, najvise uzima aerodrom za usluge landing i handling.
Landing se placa po max tezini aviona za poletanje (meri se hiljadama dolara)
Handling u zavisnosti od zadrzavanja, parking pozicije i toga da li su na avion prikljuceni aviomost, agregat za struju, agregat za vazduh, koje je doba dana, koliko ekipa opsluzuje avion, da li te izgurava push-back...
Prelet ide po duzini rute u toj zemlji i broju promenjenih sektora (valjda je tako)
Svaki detalj se naplacuje - npr. dodatak za nocno tankovanje goriva je 70 evra na regularnu cenu usluge punjenja goriva.
Cena posade.
Cena najma aviona po satu (ako je lizovan) - 737 je pre krize bio 2400 usd na sat.
Cena potrosnih delova (gume, ulje, blokovi za bremze...)

İ sada neko pocne da pametuje da low cost kompanije prave profit od prodaje putnickih karata...
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

32 galona => 320 galona?


Ali, od čega drugog putnički avion ostvaruje profit nego od karata? Hoću reći, ovo sve gore nabrojano su rashodi, a prihod može da dođe samo od putnika? :)
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

1 tona jet fuel = 29.423347398010417 US Galona

Pa, normalno da putnicke karte ne donose profit. Ako je bus do Beca oko 50 eur, kako aviokarta kod low cost kompanije moze da bude toliko (ili manje)?

Snalazljivim ljudima aviobiznis sluzi za pranje novca i to samo kratke linije (jedan od nacina ubiranja novca je opisan par redova iznad, kroz preprodaju flote), a ozbiljnim prevoziocima jedini prihod donosi long range saobracaj.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

zuzazu napisao:1 galon je 3,2 USD
u toni ımas 32 galona
avion na sat za oba motora trosi 2,4 tone

Koliki deo ukupnih troskova je gorivo, ne znam

Placa se sve, najvise uzima aerodrom za usluge landing i handling.
Landing se placa po max tezini aviona za poletanje (meri se hiljadama dolara)
Handling u zavisnosti od zadrzavanja, parking pozicije i toga da li su na avion prikljuceni aviomost, agregat za struju, agregat za vazduh, koje je doba dana, koliko ekipa opsluzuje avion, da li te izgurava push-back...
Prelet ide po duzini rute u toj zemlji i broju promenjenih sektora (valjda je tako)
Svaki detalj se naplacuje - npr. dodatak za nocno tankovanje goriva je 70 evra na regularnu cenu usluge punjenja goriva.
Cena posade.
Cena najma aviona po satu (ako je lizovan) - 737 je pre krize bio 2400 usd na sat.
Cena potrosnih delova (gume, ulje, blokovi za bremze...)

İ sada neko pocne da pametuje da low cost kompanije prave profit od prodaje putnickih karata...
prelet se naplacuje po duzini rute i tonazi aviona ( koja se tacno racuna ne znam, moguce ova koju si vec spomenuo )...

a kad ovako pogledas, cene nekih karata su stvarno neverovatno niske, preniske da bi bile isplative...
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Vazduhoplovi

Post od Floyd »

Pa zar nije poenta kod low cost kompanija sto veca popunjenost?

Cene su retko kad minimalne i obicno je to period van sezone odmora kad je popunjenost prilicno mala.
Jednom prilikom sam leteo do Madrida za neke smesne pare ali i pored toga je avion bio poluprazan.
Da su prodali jos npr. 50 karata po 100e, verujem da bi im bilo bolje nego prazna sedista.
Inace i kod njih u sezoni cene znaju da budu prilicno velike...nista manje nego kod nacionalnih kompanija.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

zuzazu napisao: Placa se sve, najvise uzima aerodrom za usluge landing i handling.
Landing se placa po max tezini aviona za poletanje (meri se hiljadama dolara)
Handling u zavisnosti od zadrzavanja, parking pozicije i toga da li su na avion prikljuceni aviomost, agregat za struju, agregat za vazduh, koje je doba dana, koliko ekipa opsluzuje avion, da li te izgurava push-back...
Prelet ide po duzini rute u toj zemlji i broju promenjenih sektora (valjda je tako)
Svaki detalj se naplacuje - npr. dodatak za nocno tankovanje goriva je 70 evra na regularnu cenu usluge punjenja goriva.
Cena posade.

Verovatno stjuardse peru klonju i usisavaju avion posle svakog leta, piloti toce gorivo...Svuda gde moze da se ustedi.
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

@Floyd, nase karte su od 70e do Dubaija i 50e do Skoplja, Beca, Nemacke. Moze avion da bude pun do poslednjeg mesta, za 100 god ne moze da se otplati a kamo li da pocne da donosi zaradu.
Zato je ovo jedina grana gde veliki igraci legalno peru pare. Sve je u kesu, nista na kredit. Das pare - dobijes kartu, das pare - lizujes avion.

@ BAJKER, stevke ciste avion a piloti pune gorivo i rade kontrolne preglede aviona u tranzitu. Sta da ti pricam? Dok jedan sprema avion za poletanje, drugi otvara ventile i kontrolise hidro ulje i ostale gluposti. Pitaj me gde je bezbednost?
ftj
Reactions:
Postovi: 13926
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ftj »

Znaš li šta znači termin 'pranje novca'?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Molim te, objasni mi. Ako imas neki razumljiv izvor, postavi link. Puno ti hvala.
ftj
Reactions:
Postovi: 13926
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ftj »

Sa sajta uprave za sprečavanje pranja novca - http://www.apml.gov.rs/REPOSITORY/650_o ... 4%87ir.doc
1. Шта је прање новца?

Прање новца је процес прикривања незаконитог порекла новца или имовине стечених криминалом. У случајевима када је имовинска корист стечена извршењем кривичног дела, криминалац или организована криминална група, траже начин да користе стечени новац или имовину тако да својим активностима не привлаче пажњу надлежних органа. Стога врше читав низ трансакција са крајњим циљем да се наведени новац или имовина прикажу као законито стечени. Новац у овом процесу често мења свој облик и пребацује са једног на друго место.

2. Како се новац пере?

Прање новца је процес који се може поделити у три основне фазе, с тим што треба имати у виду да је ова подела на фазе ипак теоријског карактера, те да се у пракси оне каткада преклапају или неке од њих пак изостају.
Прва фаза је прекидање директне везе између новца и незаконите активности којом је стечен и назива се фазом «улагања». У фази улагања, незаконито стечен новац се уводи у легалне финансијске токове. Много је начина на који се то може остварити. Један од начина је да се готовина прибављена криминалним пословима уплаћује на банковне рачуне, најчешће под изговором неке регуларне делатности где се плаћање углавном врши у готовом новцу, као што су на пример ресторани, комисиони, бутици итд. Уколико се готовина помеша са приходима законитог пословања смањује се могућност брзог откривања «прљавог» новца. Друга могућност је оснивање лажне или «фантомске» фирме која не послује већ служи искључиво за полагање «прљавог новца». Даље, велике суме новца се могу уситнити и полагати на рачуне у износима мањим од законског цензуса или износима који нису сумњиви и нису предмет пријављивања надлежним органима. Новац се може пребацивати и у готовини у државе које немају јаке системе за спречавање прања новца и тамо полагати на рачуне код банака и других финансијских институција. У јавности је добро познат појам пребацивања новца у «коферима».
Dakle teško neko može koristiti aviokompaniju za pranje novca kad tu za svaki dinar prihoda ili investiranja moraš imati debelo pokriće. Nevezano za ovo kod nas se taj termin često meša sa terminom ispumpavanje novca.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

ftj napisao:
Dakle teško neko može koristiti aviokompaniju za pranje novca kad tu za svaki dinar prihoda ili investiranja moraš imati debelo pokriće. Nevezano za ovo kod nas se taj termin često meša sa terminom ispumpavanje novca.
Tokom 90-tih je tadasnja vlast za vreme sankcija upravo koristila drzavnu JAT kompaniju da bi iznosila novac u koferima na Kipar :mrgreen:
Slika
Odgovori