@Heinz
Imam dva Minn Kota električna motora pa ih koristim po potrebi na malom gumenom čamcu, manji motor od 30 lbs potiska i veći od 55 lbs. Taj mali je sposoban da gura čamac težak do 750 kg, a veći do 1.500 kg. S tim da to nisu neke brzine, recimo da su svi maltene jednako "baždirani" da otprilike guraju čamac recimo do nekih 5 milja na sat (7 km), a poenta je samo koliki teret su sposobni da guraju. To su tzv. trolling motori i nemaju neke velike brzine i služe da se lagano krećeš i pomeraš od mesta do mesta pecanja, ali ih mnogi koriste kao dodatni motor na čamcu baš za te izlaske iz marine, sitna pomeranja na mestu pecanja, kočenje čamca u rečnoj struji i slično. Meni ovaj AGM akumulator od 110 Ah potraje bukvalno ceo dan (leti budem na vodi u 4.30 i ostanem do 21.00) ali se ja lagano pomeram od mesta do mesta, koristim uglavnom 1. i 2. brzinu, pa pravim pauze dok pecam, akumulator se tada "odmara"... Ako bih ubacio u (najvišu) petu brzinu i tako se konstantno vozio ispraznio bih ga verovatno za manje od dva sata. Dakle dužina "trajanja" je proporcionalna brzini kretanja/opterećenju... Ta maksimalna peta brzina 4-5x brže prazni akumulator nego najmanja. Gore na poklopcu svakog motora je nacrtan dijagram koji pokazuje da akumulator od 110 Ah pri vožnji prvom brzinom traje 14h a petom 2.5 sata, što je otprilike i tačno (u nekoj idealnoj situaciji, no podvlačim da to zavisi od težine i veličine čamca, njegove plovnosti, oblika korita, vodene struje, uticaja vetra i slično)..
E sad, u tom konkretnom slučaju koji si naveo, imali bi sigurno lepu uštedu u gorivu (na duže staze - treba tu ukalkulisati i cenu pente + akumulatora) ako se zaista voze na malom gasu 30-40 minuta, ali se bojim da je SUS motor čak i na najmanjem gasu brži od ovih motora u najvećoj brzini, pa je onda upitno da li bi bili zadovoljni brzinom kretanja.
Punim ih kući sa smart punjačima od 4 i 10A, zavisno koliko imam vremena na raspolaganju.
