Vazi. Uh bilo bi vrh videti Silk Way 747 kako slece i polece.snork je napisao: ↑27 Avg 2019, 08:06Hvala Zu!
Nisam znao kakvo je stanje na domaćem tržištu, ali Zu mi je upravo pomogao. Javljam uskoro šta sam uradio.
Da se vratim na temu spottinga: U kargo redu letenja na starom sajtu su bili redovni jedan mali turboprop - Swearingen Metro, na liniji Beograd - Ljubljana (ako se dobro sećam dva ili tri puta nedeljno, ne sećam se kompanije). Takođe je bio redovan jedan B737-400 (ne sećam se kompanije ni odredišta, mislim da je neki grad u Nemačkoj). Nisam nikada video ni jedan ni drugi (noć), ali pretpostavljam da i dalje lete. Od širokotrupnih su bili praktično redovni Silk Way, Etihad i Turkish.
Vazduhoplovi
- H4wkeye
- Postovi: 8761
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Samo ti to pazari i uzivaj u aparatu i fotkama. 90% tih genijalaca ne zna da koristi nista sem P moda, ali zato znaju napamet podatke iz kataloga.
Sretno skljocanje
Re: Vazduhoplovi
Kao sto rekoh stranicu ranije, avijacija je otisla u q. krasni, a mi cemo morati da gledamo strmopizd profesije:
Pre neki dan, tacnije 22.8, B738 kompanije Smartwings na letu od Samosa do Praga, imao je otkaz motora na 36000ft.
Majstori su probali dva puta da ustartuju motor, bez uspeha.
Zatim su zatrazili da smanje visinu na 24000ft (jer jedan motor ne moze da drzi 36000ft) i tako su nastavili do Praga!
Kontroli nisu deklarisali bilo kakav kvar ili emergency situaciju, u avionu je bilo 170 dusa, a da nesto nije kako valja pocelo je da se otpetljava kada su Beclije pitale Budimpestu, sto im nisu rekli da avion ima emergency? Madjari nisu imali pojma jer su takav avion preuzeli od kontrole Beograd, a ovi verovatno od Skoplja, a ovi od Grka....
U cemu je problem, kada avion moze da leti sa jednim motorom?
- Nisu deklarisali emergency situaciju sto je neophodno ako je avion ostao na jednom radecem sistemu (ili motoru)
- U checek listi, u koliko se ne ustartuje motor lepo pise "land at nearest suitable airport''. Preletese oni i Solun, i Pristinu (Skoplje je za izbegavanje), i Beograd...
- Avion je leteo sef pilota pomenute aviokompanije (znao je da ce mu proci akrobacija bez kazne, jer nema niko iznad njega)
- Avion je ostao samo sa jednim radecim motorom. S obzirom da nije bio severe engine damage vec flame-out, a restart nisu uspeli, logicno je bilo da se zapitaju da li su filteri zapuseni od prljavog goriva, i da ocekuju moguci otkaz drugog motora (desavalo se X puta - ode jedan, pa drugi motor)
Kontrolori nisu reagovali na zahtev za niski FL jer su navikli da ova kompanija leti na Fl240 ili FL250, a leti jer su im pokvareni pack-ovi, i plafon za jedan pack je FL250. Avioni se pustaju iz baze po MEL-u, tj upisuje se kvar koji se mora otkloniti u tacnom vremenskom periodu. Onda mehosi skinu pokvareni pack sa tog aviona i zamene ga sa ispravnim sa drugog, pa sada taj drugi leti po MELu na FL250.
i tako se legalno dovija da se avion pusti na let.
Istraga je pokrenuta tek kada su pojedinosti objavljene na sajtu AV Herald (nesto kao kada bi bloger Perica imao cojones grandes da napise sta zna o Er Sustikli, jer znam da zna ljude iz Tehnike, al' eto pametno ne talasa).
Pre neki dan, tacnije 22.8, B738 kompanije Smartwings na letu od Samosa do Praga, imao je otkaz motora na 36000ft.
Majstori su probali dva puta da ustartuju motor, bez uspeha.
Zatim su zatrazili da smanje visinu na 24000ft (jer jedan motor ne moze da drzi 36000ft) i tako su nastavili do Praga!
Kontroli nisu deklarisali bilo kakav kvar ili emergency situaciju, u avionu je bilo 170 dusa, a da nesto nije kako valja pocelo je da se otpetljava kada su Beclije pitale Budimpestu, sto im nisu rekli da avion ima emergency? Madjari nisu imali pojma jer su takav avion preuzeli od kontrole Beograd, a ovi verovatno od Skoplja, a ovi od Grka....
U cemu je problem, kada avion moze da leti sa jednim motorom?
- Nisu deklarisali emergency situaciju sto je neophodno ako je avion ostao na jednom radecem sistemu (ili motoru)
- U checek listi, u koliko se ne ustartuje motor lepo pise "land at nearest suitable airport''. Preletese oni i Solun, i Pristinu (Skoplje je za izbegavanje), i Beograd...
- Avion je leteo sef pilota pomenute aviokompanije (znao je da ce mu proci akrobacija bez kazne, jer nema niko iznad njega)
- Avion je ostao samo sa jednim radecim motorom. S obzirom da nije bio severe engine damage vec flame-out, a restart nisu uspeli, logicno je bilo da se zapitaju da li su filteri zapuseni od prljavog goriva, i da ocekuju moguci otkaz drugog motora (desavalo se X puta - ode jedan, pa drugi motor)
Kontrolori nisu reagovali na zahtev za niski FL jer su navikli da ova kompanija leti na Fl240 ili FL250, a leti jer su im pokvareni pack-ovi, i plafon za jedan pack je FL250. Avioni se pustaju iz baze po MEL-u, tj upisuje se kvar koji se mora otkloniti u tacnom vremenskom periodu. Onda mehosi skinu pokvareni pack sa tog aviona i zamene ga sa ispravnim sa drugog, pa sada taj drugi leti po MELu na FL250.
i tako se legalno dovija da se avion pusti na let.
Istraga je pokrenuta tek kada su pojedinosti objavljene na sajtu AV Herald (nesto kao kada bi bloger Perica imao cojones grandes da napise sta zna o Er Sustikli, jer znam da zna ljude iz Tehnike, al' eto pametno ne talasa).
- H4wkeye
- Postovi: 8761
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Ovo ko u Africi da bilo. Taj pilot nije normalan. Ovde nista ne valja generalno.... evo linka ka AVHeraldu
http://avherald.com/h?article=4cbe8434&opt=0
http://avherald.com/h?article=4cbe8434&opt=0
- H4wkeye
- Postovi: 8761
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Evo ga jedan na 25.000 feeta.
Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Nisam znao šta znači skraćenica PACK, pa sam potražio na internetu. Dakle, reč je o uređaju za presurizaciju i klimatizaciju: https://en.wikipedia.org/wiki/Air_cycle_machine
Iskreno, znao sam da se uzima bleed air iza određenog stepena kompresora, ali ne i da se toliko "obrađuje" pre ubacivanja u kabinu. Baš lepo - toj kompaniji u avionima ne radi jedan PACK, a kontrola ih pušta uz ograničenje da lete do visine na kojoj može da se diše bez presurizacije.
Iskreno, znao sam da se uzima bleed air iza određenog stepena kompresora, ali ne i da se toliko "obrađuje" pre ubacivanja u kabinu. Baš lepo - toj kompaniji u avionima ne radi jedan PACK, a kontrola ih pušta uz ograničenje da lete do visine na kojoj može da se diše bez presurizacije.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
na 25,000 stopa je pritisak verovatno oko trecine onog na zemlji, sve sto leti preko 10,000 stopa bi trebalo da se pressurise (kako god se zvalo na srpskom)
Re: Vazduhoplovi
Pritisak jeste znatno niži: https://www.engineeringtoolbox.com/air- ... d_462.html
ali može da se diše.
25000 stopa = 7.6 km. To je otprilike visina na kojoj alpinisti stavljaju maske sa kiseonikom, do te visine idu bez njih.
Čoveku je manje bitan pritisak, a više količina kiseonika u vazduhu. Ako bi jednako padali i pritisak i temperatura, količina (broj molova) gasa bi ostali isti (jednačina stanja gasa). U slučaju penjanja na visinu, pritisak pada brže od temperature, pa se količina vazduha se smanjuje, ali ipak ne tako brzo kao pritisak.
ali može da se diše.
25000 stopa = 7.6 km. To je otprilike visina na kojoj alpinisti stavljaju maske sa kiseonikom, do te visine idu bez njih.
Čoveku je manje bitan pritisak, a više količina kiseonika u vazduhu. Ako bi jednako padali i pritisak i temperatura, količina (broj molova) gasa bi ostali isti (jednačina stanja gasa). U slučaju penjanja na visinu, pritisak pada brže od temperature, pa se količina vazduha se smanjuje, ali ipak ne tako brzo kao pritisak.
Poslednja izmena od snork u 31 Avg 2019, 21:18, izmenjeno 1 put ukupno.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Nema tu sta da se pita kontrola. Kompanija podnosi plan leta za odredjenu rutu i visinu.
Avion je legalno pusten po MEL (minimum equipment list) u kojoj se navodi operativna procedura, sta piloti treba da cine ako lete sa nekim od neispravnih sistema. MEL kaze da nije dozvoljeno leteti preko 25000ft sa otkazom jednog pack-a, i koristi se kada do kvara dodje na zemlji, pre poletanja.
Da se isti ovaj kvar desio u toku leta, dozvoljena visina bi bila 37000ft jer avion i sa jednim packom moze da drzi plafon kabine, a na kvar se vise ne primenjuje MEL vec check-lista (QRH).
Razlika izmedju 25000 i 37000 stopa u limitaciji za ovaj kvar, nastala je u tome sto MEL uzima kombinaciju vise kvarova (najgori kvar), a check lista koja se primenjuje kada je avion vec u vazduhu, ne uzima kombinaciju kvarova.
Sa ovim se sluzio i JAT svojevremeno, seleci neispravan deo sa aviona na avion. Kada neispravni deo (koga nema na stock=u u hangaru) treba da se zameni, mehosi ga premeste sa jednog aviona na drugi, pa sada taj drugi leti naredni period pokvaren.
Isto to su radili i Turci sa Boingom koji se skrljao u Amsterdamu, kada su selili neispravnu antenu radio visinomera sa jednog na drugi avion, pa ih na kraju kostalo...
BTW racuna se ako ne radi presurizacija, da je preko visine kabine od 10000ft avion depresurizovan, a na visini od 14000ft automatski ispadaju kiseonicke maske iz overhead compartment-a. Putnici imaju kiseonik samo za 12 minuta.
Avion je legalno pusten po MEL (minimum equipment list) u kojoj se navodi operativna procedura, sta piloti treba da cine ako lete sa nekim od neispravnih sistema. MEL kaze da nije dozvoljeno leteti preko 25000ft sa otkazom jednog pack-a, i koristi se kada do kvara dodje na zemlji, pre poletanja.
Da se isti ovaj kvar desio u toku leta, dozvoljena visina bi bila 37000ft jer avion i sa jednim packom moze da drzi plafon kabine, a na kvar se vise ne primenjuje MEL vec check-lista (QRH).
Razlika izmedju 25000 i 37000 stopa u limitaciji za ovaj kvar, nastala je u tome sto MEL uzima kombinaciju vise kvarova (najgori kvar), a check lista koja se primenjuje kada je avion vec u vazduhu, ne uzima kombinaciju kvarova.
Sa ovim se sluzio i JAT svojevremeno, seleci neispravan deo sa aviona na avion. Kada neispravni deo (koga nema na stock=u u hangaru) treba da se zameni, mehosi ga premeste sa jednog aviona na drugi, pa sada taj drugi leti naredni period pokvaren.
Isto to su radili i Turci sa Boingom koji se skrljao u Amsterdamu, kada su selili neispravnu antenu radio visinomera sa jednog na drugi avion, pa ih na kraju kostalo...
BTW racuna se ako ne radi presurizacija, da je preko visine kabine od 10000ft avion depresurizovan, a na visini od 14000ft automatski ispadaju kiseonicke maske iz overhead compartment-a. Putnici imaju kiseonik samo za 12 minuta.
Re: Vazduhoplovi
Hvala Zu! Znači tako, kompanije pribegavaju trikovima, po cenu ugrožavanja bezbednosti.
Inače mislim da je 14000 ft (= 4200 m) suviše konzervativan limit. Skijaju se ljudi po Alpima na tim visinama, a u mirovanju se može izdržati sa mnogo manje kiseonika nego pod fizičkim opterećenjem. Ali ok, razumem da nisu svi putnici odrasle zdrave osobe, pa je uzet najgori slučaj.
Inače mislim da je 14000 ft (= 4200 m) suviše konzervativan limit. Skijaju se ljudi po Alpima na tim visinama, a u mirovanju se može izdržati sa mnogo manje kiseonika nego pod fizičkim opterećenjem. Ali ok, razumem da nisu svi putnici odrasle zdrave osobe, pa je uzet najgori slučaj.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Gledam danas karte u Wizzu. Pa, on je sramotno!
U Basic kartu ulazi samo ranac i to manji, tek u srednjem nivou ulazi rucni kofer. Ovde tek dolazimo do paradoksa, gde u srednjem nivou moze i ranac i rucni kofer, ali i kofer (20kg).
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
U Basic kartu ulazi samo ranac i to manji, tek u srednjem nivou ulazi rucni kofer. Ovde tek dolazimo do paradoksa, gde u srednjem nivou moze i ranac i rucni kofer, ali i kofer (20kg).
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14266
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
I taj ranac, pa i ručne kofere smanjuju, cm po cm. Na kraju će ranac biti novčanik, a ručni kofer ranac. Čekirani prtljag će biti težine praznog kofera.
T-T
T-T
Re: Vazduhoplovi
Nek' se nose
Luftika zakon!
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
Luftika zakon!
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
- kragujevac
- Postovi: 3404
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Vazduhoplovi
Ali kad uzmeš basic pa posle bukiraš i priority, dobijaš ručni prtljag do 8Kg. Bar je tako bilo u julu kad nam je sin leteo za BG.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
Re: Vazduhoplovi
Ma, ko ih sisa. I ovako sa Luftikom izadje skoro 5 hiljada jeftinije
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk