Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

H4wkeye napisao: 06 Jan 2020, 16:51 Znaci u prevodu, Ryanair i Wizz su prevozili dosta putnika, onda je AirSerbia uletela, izgurala njih na nekim linijima i prevozi upola manje putnika sve sa subvencijom drzave. To je isto kao da te pare bacaju u vatru i pale. Razumeo bih subvencije za recimo nabavku novih aviona ili nesto, na linijama/lokacijama gde imaju veliku popunjenost i profit.
Slažem se da je u ovom slučaju reč o totalnoj nebulozi i bacanju para. Da već ne postoje drugi prevoznici, pa da razumemo da je država rešila da "oživi" niški aerodrom. Ovako - nema mnogo smisla.

Inače, subvencionisanje saobraćaja od strane države ima smisla kada je reč o strateškom povezivanju delova zemlje. Pre svega mislim na železnicu. Tada je cilj da ljudi mogu da žive u svojim mestima, putuju svakodnevno u školu i na posao. Da nema migracije iz manjih u veća mesta, da ne postoje drastične razlike u kvalitetu života između regiona i da svuda postoje pristojni uslovi za poslovanje i razvoj industrije. Zato se (u ozbiljnim zemljama) ne ide na to da državna (što je često i jedina) železnica ostvaruje neto profit. Ona sama je je subvencionisana, ali indirektno i dugoročno izuzetno doprinosi razvoju.

Kada je sredinom 1970-ih ukinuta pruga uskog koloseka ("Ćira") Beograd - Obrenovac - Čačak - Užice - Višegrad - Sarajevo - Dubrovnik, u nekim delovima Srbije je došlo do prave demografske i privredne katastrofe. Ljudi odjednom nisu imali način da se prevezu do škole i posla. Cela sela su ostala pusta. Kao "zamena" je napravljena (tj. napravljeni nedostajući delovi) pruge Beograd-Bar, koja ide drugom trasom. Ona je "oživela" neke druge delove zemlje, ali to nije pomoglo onima koji su ostali bez "Ćire". To je posebno pogodilo sela na trasi Beograd - Obrenovac - Lajkovac - Čačak, kao i još više na trasi Užice - Višegrad. Od ove druge je ostala samo "Šarganska osmica" (obnovljena mnogo kasnije kao turistička atrakcija), tj. deo od 5.5 km pruge između stanica Šargan Vitasi i Mokra Gora.

Da se vratim na avione: :) Ako A319 napune 40 %, možda bi pomogli neki manji? Npr. nekada su "work horse" domaćih i evropskih linija bili DC-9. Mada su i oni za ove uslove preveliki, tj. bili bi popunjeni 50 % umesto 40 %.

Slao sam sliku pre par godina, ali evo kako je to izgledalo 1985. Doduše, mnoge od navedenih linija su bile sezonske, a postojale su i neke kojih nema na karti (npr. Beograd-Mostar i Zagreb-Mostar). Siguran sam da je takođe bilo žestoko subvencionisano od strane države, ali bila su to neka sasvim druga vremena...

Slika

P.S. Reč je o domaćim linijama, da vidite koji su aerodromi bili aktivni. Međunarodne linije su postojale iz Beograda, manje iz Zagreba i nešto malo iz Ljubljane, kao i veoma mnogo sezonskih i čarter linija do aerdroma na Jadranu.
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Jutros je Pegasus istrcao sa piste u Sabihi. Povredjenih, srecom, nema.
Danima je u Istanbulu orkanski vetar jacine oko 60-70 km/h sa udarima do 100km/h.
Piste su vlazne.
U Sabihi je to ceoni vetar, sto ne bi trebalo da utice na pravac sletanja.

Ne vidi se jasno na fotografiji da je procedura evakuacije putnika traljavo uradjena. Prva stavka check liste je da se uvuku speedbrake koji su ostali otvoreni.

I dalje mislim da se placa ceh trke za profitom, losim treningom i neiskusnim pilotima. U Pegazusu se kapetan postaje sa 3200h, bio neko sposoban za kapetana ili ne.
w.jpg
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48347
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Trebali bi malo da porade na marketingu. Iz daleka bi moglo da se pročita Flypigs...

Hyundai u svetu aviona.

Slika
Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Na Zapadu nekoga i zovu “Flypigs”, dal’ njih ili Turkiš, nisam siguran.
Izletanje sa piste u Trabzonu je bilo tacno godinu dana ranije.
Nikako da se nauce...
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

zuzazu napisao: 07 Jan 2020, 10:00 Jutros je Pegasus istrcao sa piste u Sabihi. Povredjenih, srecom, nema.
Danima je u Istanbulu orkanski vetar jacine oko 60-70 km/h sa udarima do 100km/h.
Piste su vlazne.
U Sabihi je to ceoni vetar, sto ne bi trebalo da utice na pravac sletanja.

Ne vidi se jasno na fotografiji da je procedura evakuacije putnika traljavo uradjena. Prva stavka check liste je da se uvuku speedbrake koji su ostali otvoreni.

I dalje mislim da se placa ceh trke za profitom, losim treningom i neiskusnim pilotima. U Pegazusu se kapetan postaje sa 3200h, bio neko sposoban za kapetana ili ne.

w.jpg
Sta je razlog izletanja? Klizava pista + vetar + kapetan sa nedovoljno iskustva?
snork napisao: 07 Jan 2020, 01:14
H4wkeye napisao: 06 Jan 2020, 16:51 Znaci u prevodu, Ryanair i Wizz su prevozili dosta putnika, onda je AirSerbia uletela, izgurala njih na nekim linijima i prevozi upola manje putnika sve sa subvencijom drzave. To je isto kao da te pare bacaju u vatru i pale. Razumeo bih subvencije za recimo nabavku novih aviona ili nesto, na linijama/lokacijama gde imaju veliku popunjenost i profit.
Slažem se da je u ovom slučaju reč o totalnoj nebulozi i bacanju para. Da već ne postoje drugi prevoznici, pa da razumemo da je država rešila da "oživi" niški aerodrom. Ovako - nema mnogo smisla.

Inače, subvencionisanje saobraćaja od strane države ima smisla kada je reč o strateškom povezivanju delova zemlje. Pre svega mislim na železnicu. Tada je cilj da ljudi mogu da žive u svojim mestima, putuju svakodnevno u školu i na posao. Da nema migracije iz manjih u veća mesta, da ne postoje drastične razlike u kvalitetu života između regiona i da svuda postoje pristojni uslovi za poslovanje i razvoj industrije. Zato se (u ozbiljnim zemljama) ne ide na to da državna (što je često i jedina) železnica ostvaruje neto profit. Ona sama je je subvencionisana, ali indirektno i dugoročno izuzetno doprinosi razvoju.

Kada je sredinom 1970-ih ukinuta pruga uskog koloseka ("Ćira") Beograd - Obrenovac - Čačak - Užice - Višegrad - Sarajevo - Dubrovnik, u nekim delovima Srbije je došlo do prave demografske i privredne katastrofe. Ljudi odjednom nisu imali način da se prevezu do škole i posla. Cela sela su ostala pusta. Kao "zamena" je napravljena (tj. napravljeni nedostajući delovi) pruge Beograd-Bar, koja ide drugom trasom. Ona je "oživela" neke druge delove zemlje, ali to nije pomoglo onima koji su ostali bez "Ćire". To je posebno pogodilo sela na trasi Beograd - Obrenovac - Lajkovac - Čačak, kao i još više na trasi Užice - Višegrad. Od ove druge je ostala samo "Šarganska osmica" (obnovljena mnogo kasnije kao turistička atrakcija), tj. deo od 5.5 km pruge između stanica Šargan Vitasi i Mokra Gora.

Da se vratim na avione: :) Ako A319 napune 40 %, možda bi pomogli neki manji? Npr. nekada su "work horse" domaćih i evropskih linija bili DC-9. Mada su i oni za ove uslove preveliki, tj. bili bi popunjeni 50 % umesto 40 %.

Slao sam sliku pre par godina, ali evo kako je to izgledalo 1985. Doduše, mnoge od navedenih linija su bile sezonske, a postojale su i neke kojih nema na karti (npr. Beograd-Mostar i Zagreb-Mostar). Siguran sam da je takođe bilo žestoko subvencionisano od strane države, ali bila su to neka sasvim druga vremena...

Slika

P.S. Reč je o domaćim linijama, da vidite koji su aerodromi bili aktivni. Međunarodne linije su postojale iz Beograda, manje iz Zagreba i nešto malo iz Ljubljane, kao i veoma mnogo sezonskih i čarter linija do aerdroma na Jadranu.
Mislim da su im A319 skroz ok avioni za ono koliko prevoze. Problem je ovde sto su ugurali svoje avione na aerodrom gde oni sa tim cenama nemaju profit, i onda drzava mora da subvencionise. Neka puste Wizz i Ryan da drze te linije a oni nek se fokusiraju na BG i eventualno KV lepo :D. Inace, odavno sam leteo na DC-9, za CG. Tadasnji JAT. I to vise puta. Nekoliko puta je bio i 737.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Tesko je reci sta je uzrok, a poznajuci Turke, ne verujem da ce se ikada i saznati.
Vetar je bio levi bocni pod 30 stepeni. I ako jak, kada se razlozi na ceonu i bocnu komponentu, nista dramaticno.
Pista je sigurno bila vlazna ali ne i klizava.
Ko je bio kapetan, ne znam. Ogromnu vecinu cine deca, ali ne mora da znaci.
Pegasus vecinu nestabilnih prilaza ima u Sabihi.
Sa leve strane je brdo, i kada je vetar levi, ima dosta rotora u kratkom prilazu
I localizer i glide slope su strasno nestabilni za pistu 06.
U slucaju levog vetra (npr), mnogi su uceni da slecu na levu polovinu piste, uz objasnjenje da ce doci na center line ako ih vetar zanese, sto je kompletno pogresno.
Kazem, ko zna?
Sigurno je samo da je evakuacija traljavo uradjena.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Prvi put cujem ovo za sletanje na levi deo piste, valjda se uvek slece na sredinu. :D Svasta.

Edit: Evo ga video sletanja. Au bato ovaj ga zesce osinuo o pistu. Lici mi da je bio solidan hard landing.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48347
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Slika
Slika
Slika


Boeing, reversing itself, says all 737 MAX pilots will need costly flight simulator training
https://www.seattletimes.com/business/b ... OVxTt-4UDw

Boeing on Tuesday reversed its long-held position that pilots would not need full-flight simulator training before flying the 737 MAX after the jet is cleared to return to service.

“Boeing has decided to recommend MAX simulator training combined with computer-based training for all pilots prior to returning the MAX safely to service,” interim Boeing CEO Greg Smith said in a statement.

He added that the change in approach was spurred because “public, customer and stakeholder confidence in the 737 MAX is critically important to us.”

The prospect of extensive simulator training now adds another big logistical hurdle before the MAX can resume commercial flights. There are only 34 full-motion MAX simulators in the world, eight of them in the U.S., and tens of thousands of pilots who will need time on one.

Boeing’s change in direction was spurred by the results of four days of testing in Seattle last month, when Boeing ran pilots from American Airlines, Southwest, United and Aeromexico through a series of emergency flight scenarios in MAX flight simulators, a person familiar with the matter said. The purpose was to test the “human factors” elements of the updated flight control system, including the crew workload.

All of the pilots managed to eventually maintain control when confronted with various emergencies, including the type of system failure that occurred in the two fatal MAX crashes in Indonesia and Ethiopia. However, about half of the pilots in the testing failed to follow the correct emergency procedures.

“They were using the wrong checklists,” said one person with knowledge of the tests.

In developing the MAX, Boeing sought to avoid the need for simulator training because it’s expensive for airlines. For U.S. airlines to run all their pilots through the limited number of available flight simulators will take thousands of hours — hours when the companies earn no revenue from ticket-paying passengers.

Dennis Tajer, a captain with American Airlines and spokesman for that airline’s union, the Allied Pilots Association, said that when American runs its pilots through their regular training updates, it consists of a two-hour pre-brief in a classroom followed by four hours in the simulator.

He said airlines have been given no information yet as to whether the MAX training would require a full four-hour simulator session or may be more limited.

American has about 4,200 pilots who fly the 737 and would need the MAX simulator training. United has about 4,400 and Southwest has more than 9,000.

As it pitched the MAX to airlines in 2011, Boeing promised airlines that the MAX would handle so much like the previous 737 NG model, and its cockpit would be so similar, that minimal training consisting of a short course on an iPad would be all that was needed for a pilot to transition from the earlier 737 to the MAX.

The expected savings from that were so important to airlines that in December 2011, when MAX launch customer Southwest Airlines placed the first order for 150 of the jets, Boeing included in the contract a clause guaranteeing a $1 million per airplane refund if simulator training were required.

Rep. Peter DeFazio (D- Ore.), chair of the House Committee on Transportation and Infrastructure that’s investigating the cause of the MAX crashes, in a statement Tuesday lamented that “it took two deadly crashes, numerous investigations and untold public pressure before Boeing arrived at this decision.”

“From its inception, Boeing’s business model for the 737 MAX was premised on Boeing’s unreasonable, cost-saving assurance to airlines that pilots qualified to fly …(the earlier 737 model) should not undergo simulator training to fly the 737 MAX.”

The Federal Aviation Administration (FAA), which will set the regulatory requirement regarding what pilot training is required in the U.S., is likely to follow Boeing’s recommendation.

Later this month, a key part of the process for returning the MAX to commercial service will be the convening of the Joint Operations Evaluation Board (JOEB), a body of about 14 U.S. and foreign air carrier flight crews with diverse training that will evaluate the new systems on the MAX in full-motion simulator tests and come up with recommendations on what pilot training is required.

The FAA will use the data from the JOEB tests to develop official recommendations for pilot training.

“The FAA is following a thorough process, not a set timeline, to ensure that any design modifications to the 737 MAX are integrated with appropriate training and procedures,” the agency said Tuesday, adding that it will consider Boeing’s recommendation during the JOEB process.

Once the training regimen is firmed up and the MAX cleared to fly again, the shortage of MAX flight simulators will pose a problem for airlines.

Airlines operate 26 MAX simulators worldwide while Boeing has another eight at its pilot training sites in Miami, London, Shanghai, and Singapore. In the U.S., Boeing has three in Miami, Fla.; American has one in Fort Worth, Texas; United has one in Denver, Colo.; and Southwest has three in Dallas.

Boeing redeploys workers as 737 MAX production in Renton prepares to shut down
Amid falling inventory, brokers predict a return to 2017 ‘hotness’ in Puget Sound housing markets. See what’s happening near you.

“MAX simulators are like unicorns,” said the APA’s Tajer.

It’s unclear if Boeing could add software to the more than 200 simulators designed for the prior 737 NG model so they could be upgraded to simulate the MAX systems.

The limited availability of simulators will likely lead American and Southwest to reassess previous plans to have all their 737 pilots complete the MAX training before they introduce the MAX to passenger service.

When the expected MAX training was to be done on an iPad at any location during the pilot’s downtime, all the pilots could be asked to accomplish the training requirement in matter of a few weeks. Now it will take much longer.

United spokesman Frank Benenati said Tuesday that the Chicago-based carrier plans to train its pilots “on a rolling basis,” so that the MAX can be introduced with a core group of pilots, ahead of all the 737 pilots finishing the training. American and Southwest are now likely to do the same.

That means splitting off the MAXs into a sub-fleet of the 737s and assigning them to fly specific routes with MAX-trained crews assigned for those routes only.

But doing this makes the airline’s aircraft scheduling much less flexible.

If an earlier model 737 has a maintenance problem and can’t take off, the airline won’t be able to switch in a MAX from another location to take its place unless the crew happen to be qualified for the MAX.

Neither the airlines nor the pilot unions had any prior knowledge of Boeing’s decision.

Captain Tajer of the APA and Captain Jon Weaks, who heads the Southwest Airlines Pilots Union, both complained that they had heard no details about what training is contemplated directly from Boeing or the FAA and were not asked for their input regarding Boeing’s decision.

“As the representative of the largest single group of 737NG and MAX pilots, it is vital we are involved in the process, as was promised by both Boeing and the FAA months ago,” Weaks said.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS »

TrenutnoSlika

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Ukrainian Boeing 737 crashes on takeoff from Tehran, all passengers and crew killed
https://www.rt.com/news/477687-iran-ukr ... ane-crash/

Engine fire led to Ukrainian Boeing 737 crash in Iran - airport official
https://www.rt.com/news/477693-engine-c ... ire-crash/
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

H4wkeye napisao: 07 Jan 2020, 23:59 Prvi put cujem ovo za sletanje na levi deo piste, valjda se uvek slece na sredinu. :D Svasta.

Edit: Evo ga video sletanja. Au bato ovaj ga zesce osinuo o pistu. Lici mi da je bio solidan hard landing.

U JATu se ucilo da se slece na polovinu piste odakle duva vetar. Objasnjenje je bilo da ce tokom ravnanja vetar da odnese avion prema center line.
Totalno pogresno i upravo suprotno, levi vetar npr., odnece avion u levo, upravo kao sto je ovde bio slucaj.

Nije ovo nikakav hard landing. Nisi video kako izgleda kada se amortizeri sabiju do kraja ili kada avion odskoci par metara od zemlje (pa tako dva puta).
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4648
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Slucajno sada naidjoh na komentar jednog genija na AV Herald
Ocigledno sletanje na polovinu piste sa koje duva vetar nije samo JATova skola:


Gusting left x-wind on a slippery wet runway. You can see that after the landing and slight bounce, the aircraft is blown to the downwind edge of the runway, then he weathervanes hard into the left crosswind, then shoots left off the left side of the runway.

Sad. He should have:

1. Used less flaps and max autobrake

2. Landed on the left, upwind side of the runway, so if he was blown toward the downwind edge of the runway, there was no temptation to relax right rudder.

3. Considered landing in a full crab.

4. Park more reverse on the downwind reverser to double effective rudder (extreme emerg technique. DO NOT MODULATE REVERSE.)
2BD2DE51-015D-4F4A-8AC1-F34E03961327.jpeg
EADD1CA8-C2B6-423C-B24C-D207773DC87B.png
EADD1CA8-C2B6-423C-B24C-D207773DC87B.png (733.53 KiB) Pogledano 1908 puta
D962FF4C-215D-46EC-BFAF-C0858736E028.png
D962FF4C-215D-46EC-BFAF-C0858736E028.png (819.21 KiB) Pogledano 1908 puta
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

snork napisao:Ukrainian Boeing 737 crashes on takeoff from Tehran, all passengers and crew killed
https://www.rt.com/news/477687-iran-ukr ... ane-crash/

Engine fire led to Ukrainian Boeing 737 crash in Iran - airport official
https://www.rt.com/news/477693-engine-c ... ire-crash/
Videh snimak neki, izgledalo je kao da je motor bio u plamenu. Pitam se sta je izazvalo, avion je fakticki nov. 3.5 godine star.

@zuzazu Vidjao sam i takva sletanja. :D Ovde izgleda da je prilikom sletanja izgubio kontrolu, sobzirom da se ceo avion zaljuljao i izgledao nestabilno?

Sent from my SM-A505FN using Tapatalk

Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5241
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Oboren.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20701
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

Balističkom?
Odgovori