
Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Sleteo i poleteo bez zaustavljanja ("touch and go"), ili sleteo, bio neko vreme na aerodromu, pa se posle vratio i poleteo? Ako je drugo, možda nešto nije bilo u redu, pa su se vratili da poprave ili provere? Ako je prvo, onda je verovatno obuka. 

Ђенерал Јанковић
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Moguce da je obuka neka onda.
Re: Vazduhoplovi
Ovih dana se obaraju rekordi
1092 km/h
1092 km/h
Re: Vazduhoplovi
Jel podnosis izvestaj
Sent from my MI 9 using Tapatalk

Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Kretenizam/Debilizam?

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Pegasus radio evakuaciju na gejtu u Diseldorfu zbog pregrejanih kocnica...
Re: Vazduhoplovi
Kod njih izgleda ne moze normalno?
Ili izletanje ili pregrevanje kocnica
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
Ili izletanje ili pregrevanje kocnica
Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Zu,
Kad se desilo jedno izletanje sa piste, pa onda i drugo, setio sam se onog snimka klinca-početnika na desnom sedištu, koji je od straha zanemeo, grčevito skupio ruke u krilu i nije reagovao na ono što si mu govorio.
Ne bi me čudilo da je neko sličan bio za komandama u ovim skorašnjim slučajevima.
Kad se desilo jedno izletanje sa piste, pa onda i drugo, setio sam se onog snimka klinca-početnika na desnom sedištu, koji je od straha zanemeo, grčevito skupio ruke u krilu i nije reagovao na ono što si mu govorio.

Ђенерал Јанковић
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
To im je koji po redu vec incident.zuzazu napisao: 15 Feb 2020, 17:36 Pegasus radio evakuaciju na gejtu u Diseldorfu zbog pregrejanih kocnica...
3383C049-8E68-4C72-A94B-705B7D4CCF5B.jpegED3BAFF3-D31A-472B-AD4C-49E89900358F.jpeg
Re: Vazduhoplovi
@snork , po mojim informacijama, kopilot koji je bio u avionu u ovom incidentu sa pretrcavanjem piste sa ledjnim vetrom preko limita, imao je nalet od samo 300 sati. Iz licnog iskustva mogu da kazem, da do 1000 sati taj pojma nema gde se nalazi (nije njegova krivica, svi su prosli kroz to). Posle nesrece je dao izjavu da je ocekivao da ce im toranjska K.L. naloziti go- around. Kapetan (lokalac), jos nije dao izjavu jer mu je i dalje “mnogo lose”.
Ovo sa kocnicama prvi put vidim na Boeingu. Intresantno je da ni AV Herald nije objavio ovu vest. Postoji nekoliko mogucih uzroka ili su svi zajedno (najverovatnije):
- Boeing nalaze upotrebu reversa posle sletanja da bi se olaksalo kocnicama. Karbonske kocnice akumuliraju temperaturu vrlo brzo. Pegazus je pilotima i prosledio ovaj Boeingov bilten. Sa druge strane, kompanija u svom Operation Manualu nalaze paradoksalno otvaranje reversa u “idle”. Reversi su otvoreni ali nije dat kontra potisak. Zbog stednje goriva. Ne mogu da se odviknu od te uzasne navike da ne koce reversom. Sada placaju ovako a ne sumnjam da ce istrcati i sa vlazne piste kad-tad.
- kapetan ne zna da taksira i sve vreme odrzava brzinu “jašući” (isti termin koristi fabrika) kocnice. Avion se taksira tako da se pusti da ubrza a zatim jednim kocenjem uspori na malu brzinu, pa tako ciklicno.
- ground stuff koji docekuje avion, video je dim i osetio smrad karbona (smrde dugo posle sletanja) i dao signal posadi da gore kocnice (mada u turskim novinama pise da je bio i plamen, ne samo dim).
I konacno malo o T6. “Vazduhoplovni portal Srbije” koji donosi vesti iz zemlje i okruzenja, po ko zna koji put, ne obavestava da se u nasem gradu odrzava road-show jedne velike kompanije koja dolazi da regrutuje pilote. Iz zemlje i okruzenja. U ovom slucaju bio je to Flyadeal (low cost sestrinska kompanija Saudi Arabian) koji je ocajan za ovim profilom radnika. Ne desava se cesto da imamo ovakve goste i ovakvom prilikom, a prilika je bilo nekoliko. Ovog puta, gostovali su 7 i 8 Februara u Inn Hotelu. Mali Smrda zna odakle vetar duva i na svaki nacin pokusava da se dodvori Er Srbiji pomazuci da ne ostane bez letackog kadra.
Ovo sa kocnicama prvi put vidim na Boeingu. Intresantno je da ni AV Herald nije objavio ovu vest. Postoji nekoliko mogucih uzroka ili su svi zajedno (najverovatnije):
- Boeing nalaze upotrebu reversa posle sletanja da bi se olaksalo kocnicama. Karbonske kocnice akumuliraju temperaturu vrlo brzo. Pegazus je pilotima i prosledio ovaj Boeingov bilten. Sa druge strane, kompanija u svom Operation Manualu nalaze paradoksalno otvaranje reversa u “idle”. Reversi su otvoreni ali nije dat kontra potisak. Zbog stednje goriva. Ne mogu da se odviknu od te uzasne navike da ne koce reversom. Sada placaju ovako a ne sumnjam da ce istrcati i sa vlazne piste kad-tad.
- kapetan ne zna da taksira i sve vreme odrzava brzinu “jašući” (isti termin koristi fabrika) kocnice. Avion se taksira tako da se pusti da ubrza a zatim jednim kocenjem uspori na malu brzinu, pa tako ciklicno.
- ground stuff koji docekuje avion, video je dim i osetio smrad karbona (smrde dugo posle sletanja) i dao signal posadi da gore kocnice (mada u turskim novinama pise da je bio i plamen, ne samo dim).
I konacno malo o T6. “Vazduhoplovni portal Srbije” koji donosi vesti iz zemlje i okruzenja, po ko zna koji put, ne obavestava da se u nasem gradu odrzava road-show jedne velike kompanije koja dolazi da regrutuje pilote. Iz zemlje i okruzenja. U ovom slucaju bio je to Flyadeal (low cost sestrinska kompanija Saudi Arabian) koji je ocajan za ovim profilom radnika. Ne desava se cesto da imamo ovakve goste i ovakvom prilikom, a prilika je bilo nekoliko. Ovog puta, gostovali su 7 i 8 Februara u Inn Hotelu. Mali Smrda zna odakle vetar duva i na svaki nacin pokusava da se dodvori Er Srbiji pomazuci da ne ostane bez letackog kadra.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Koj je poenta koriscenja reverse thrust-a ako ga drze na idle? Onda tu kocnice rade vecinu posla. 

Re: Vazduhoplovi
https://www.juznevesti.com/Ekonomija/Av ... 9D2xEEa43I
Avion prevoznika Ryanair, koji je trebalo u subotu, 15. februara da u 19:35 sleti na aerodrom "Konstantin Veliki" u Nišu, prinudno je sleteo na sofijski aerodrom, nakon polučasovnog kruženja iznad Niša, tvrde putnici. Sa niške vazdušne luke su rekli da su putnici zbrinuti, a prema tvrdnjama putnice, u Niš su stigli oko 2 sata posle ponoći.
Putnici koji su u subotu popodne u 16:50 poleteli iz Stokholma, trebalo je da u 19:35, prema redu letenja, slete na niški aerodrom, ali su Niš videli samo tokom polusatnog kruženja iznad grada, kaže jedna putnica.
Vremenski uslovi su bili idealni. Za to vreme se niko od posade aviona nije obratio putnicima. Tek kad je među putnicima nastala panika i strah, tada je stjuardesa saopštila da je pilot odlučio da ne sleti u Niš već u Sofiju. Putnici su bili prestravljeni jer su osetili da je u pitanju ozbiljan problem, a niko im ga nije obrazložio - priča putnica.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Avion prevoznika Ryanair, koji je trebalo u subotu, 15. februara da u 19:35 sleti na aerodrom "Konstantin Veliki" u Nišu, prinudno je sleteo na sofijski aerodrom, nakon polučasovnog kruženja iznad Niša, tvrde putnici. Sa niške vazdušne luke su rekli da su putnici zbrinuti, a prema tvrdnjama putnice, u Niš su stigli oko 2 sata posle ponoći.
Putnici koji su u subotu popodne u 16:50 poleteli iz Stokholma, trebalo je da u 19:35, prema redu letenja, slete na niški aerodrom, ali su Niš videli samo tokom polusatnog kruženja iznad grada, kaže jedna putnica.
Vremenski uslovi su bili idealni. Za to vreme se niko od posade aviona nije obratio putnicima. Tek kad je među putnicima nastala panika i strah, tada je stjuardesa saopštila da je pilot odlučio da ne sleti u Niš već u Sofiju. Putnici su bili prestravljeni jer su osetili da je u pitanju ozbiljan problem, a niko im ga nije obrazložio - priča putnica.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Koji bi drugi razlog nesletanja u Niš mogao biti, osim vremenskih uslova? Možda je putnicima, ili nekome u gradu izgledalo da su oni dobri, ali je na aerodromu npr. duvao jak bočni vetar, zbog koga sletanje nije bilo moguće?
U svakom slučaju, ako su bez problema sleteli u Sofiju, znači da je sa avionom bilo sve u redu, pa nije postojala opasnost za bezbednost putnika. Osim da ostanu bez goriva, ali su iz RyanAira začudo natankovali dovoljno i za pola sata "holdinga" i za let do alternativnog aerodroma.
U svakom slučaju, ako su bez problema sleteli u Sofiju, znači da je sa avionom bilo sve u redu, pa nije postojala opasnost za bezbednost putnika. Osim da ostanu bez goriva, ali su iz RyanAira začudo natankovali dovoljno i za pola sata "holdinga" i za let do alternativnog aerodroma.

Ђенерал Јанковић