Jedno malo off pitanje, da li je moguće na Fiat doblo 1.9 jtd staviti menjač od punta ili npr alfa 147? Ili da li je moguće promeniti samo zupčanik pete brizine, posto na 120km/h mi se vrti na visokih 2800obrtaja.
nisu to visoki to su normalni obrtaji za tu brzinu, i meni se auto na 120 vrti na 2700-800 u 5. brzini, ne znam koliko obrtaja ocekujes da smanjis ali nece to bitni nista drasticno i da stavis neki drugi menjac
jel doblo teretni ili putnicki? posto se razlikuje i prenos u menjacu, kod putnickog je duzi prenos a kod teretnog logicno kraci...moze da se stavi menjac od punta sa tim istim motorom koji ti imas, on fizicki pasuje i ceo napakujes sa zvonom pod uslovom da znas dal se razlikuje od tvog menjaca da ne stavis isti, sve ostalo u principu moze da se napravi inapakuje ali prelazi u domen budzenja i pitanje sta i koliko moze i ko bi se sa tim zezao.
ne menja se tu zupcanik 5. brzne nego se menja diferencijal, treba ti neki sa vecim brojem zuba, npr. kod juga ili keca je fabricki isao 13/53 i 17/64 prenos, ovaj prvi je kraci i takav menjac nosi zastava poly posto je teretna... dok smo nekad budzili jugice svi smo jurili taj kraci prenos da stavimo zbog boljeg ubrzanja.
OMP napisao: 15 Sep 2019, 22:04
nisu to visoki to su normalni obrtaji za tu brzinu, i meni se auto na 120 vrti na 2700-800 u 5. brzini, ne znam koliko obrtaja ocekujes da smanjis ali nece to bitni nista drasticno i da stavis neki drugi menjac
jel doblo teretni ili putnicki? posto se razlikuje i prenos u menjacu, kod putnickog je duzi prenos a kod teretnog logicno kraci...moze da se stavi menjac od punta sa tim istim motorom koji ti imas, on fizicki pasuje i ceo napakujes sa zvonom pod uslovom da znas dal se razlikuje od tvog menjaca da ne stavis isti, sve ostalo u principu moze da se napravi inapakuje ali prelazi u domen budzenja i pitanje sta i koliko moze i ko bi se sa tim zezao.
ne menja se tu zupcanik 5. brzne nego se menja diferencijal, treba ti neki sa vecim brojem zuba, npr. kod juga ili keca je fabricki isao 13/53 i 17/64 prenos, ovaj prvi je kraci i takav menjac nosi zastava poly posto je teretna... dok smo nekad budzili jugice svi smo jurili taj kraci prenos da stavimo zbog boljeg ubrzanja.
Kod tih novijih Fiata ima veci izbor prenosnih odnosa, skoro za svaku brzinu, nije kao u vreme Yuga kada se manje vise menjao samo diferencijal kojih isto ima u par varijanti kod tih novjih menjaca, ali nisam se nikad dovoljno precizno zanimao sa tim da bih mogao reci iz kojeg tacno modela u koji tacno odgovara i koje su razlike ali postoji puno kombinacija.
Being second is to be the first of the ones who loose...