Taxi prevoz

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Taxi prevoz

Post od Floyd »

Nije ovo auto za taj posao ;)
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od NexT »

Zbog zasto? :)
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Taxi prevoz

Post od Floyd »

Zbog skucenosti na zadnjoj klupi.
Ako je vozac vislji, pozadi nema sanse niko da sedne :mrgreen:
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od NexT »

jbg, nisam sedeo u njemu... Al to i nije preterano bitno :D Svi smo oko 180, par cm gore-dole...

Salim se, kakav DS... Za sad je C5 karavan glavni igrac...
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Taxi prevoz

Post od Floyd »

Ja sam pozadi sedeo samo na salonu u Zenevi i bas deluje skuceno.
C5 je odlican izbor...jedini francuz iz tog segmenta koji me sa zaista svidja.
Naravno mislim na aktuelni model ;)
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od NexT »

Slika

:klanjamse:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od ljubitelj »

NexT napisao: Msm, mene to ne dotice, samo ne kontam zasto bi to bilo bitno...
Pa u Becu sam video i srebrni i crni i teget taksi... Kakve ima razlike, zaboga... Mnogo je bitnije da se nivo digne, da ne bude u taksiju Punto ili 605 star 20 godina u fazi raspadanja, nego normalan auto D/E segmenta.

Uvodjenje licenci uopste nije jednostavno... Tj nije samo birokratski posao.

O ovome moze do sutra da se drvi po forumima i da se pise sve u krug, poenta je da gradska vlast nece iz nekog razloga da sredi tu sluzbu i kraj.
Imam neko misljenje u vezi taksija bas specificno u Bgd, a i video sam sto sta sto me uverava da ima nekog razloga zasto se ne sredi ta javna sluzba. Pricam generalno.
Bec je meni ostao u uspomeni po losoj organizaciji i saobracaja i javnog prevoza, u sta spada i taksi.
Boja vozila kao pripadnost taxi sluzbi je sam temelj, pocetak necega sto bi licilo na organizovani sistem.
Dalji korak organizacije je tehnicki i estetski pregled pa onda nema taksija u fazi raspadanja.
Kako se odvija estetski pregled u Bgd verujem da znas i sam.

Licenca je vrlo jednostavan deo postavljanja taksi organizacije, svake godine ili svake druge se organizuje javno nadmetanja, aukcija, za taksi licencu.
Dokazano u svetu, iako ima mana potpuno ukida sadasnji sistem trgovine na crnoj berzi tablama, brojem u mrezi.

Dalja organizacija, kvakeri. Njihova regulacija.

Pa dalje, fiskalna kasa- taksimetar sa tacnom evidencijom sluzbenih taksi kilometara i privatnih kilometara.
Kao sto je u Nemackoj, i sijaset drugih zemalja uredjeno.

Zatim, opsti javni call centar sa automatskom distribucijom bez ucesca dispecera u mrezi, i bez podela na zone.

I glavno, gradske vlasti nece, ne mogu, ne smeju, da srede taksi sluzbu. Znam iz sasvih jasnih izvora podatke za duzi vremenski period o kolicini kesa u opticaju u taksiju. A to je jedan od najvecih okretanja kesa u drzavi, uza crkvu i uz advokate.

Mnogo je para u igri, i mnogo je velikih interesa.
Imao sam prilike da saradjujem sa taksi udruzenjima direktno pa mislim da sa strane se neke stvari bolje vide.

Inace, cena goriva je ista u svim gradovima u Srbiji a shodno tome kao i cenama taksija u susednim zemljama (koje su cak sa vecim prosecnim statistickim primanjima) beogradske cene taksija su podosta skuplje od realnih i ocekivanih za takvu vrstu javnog prevoza.

Premalo je taksista u Beogradu i pri tome su previsoke kartelski dogovorene cene.

Iako 99% taksista zali svoju sudbinu i malu zaradu veoma retko je pronaci taksistu koji napusta sluzbu a pogotovu nekoga ko je radio vise godina i zna sve trikove pa odluci da se upusti u neki novi samostalni biznis.

Sustina taksija je da se vozi 24 sata/365 dana i da je vozac samo sofer, dakle radnik, a ne istovremeno i gazda i menadzer i kupac na lizing/kredit i serviser i knjigovodja.

Ukratko, taksi je profesionalna sluzba i biznis pa se tako i mora organizovati da bi bio uspesan po sve ucesnike. Taksi se u velikim gradovima koristi mnogo vise nego sto je navika kod nas, kao autobus, kao metro, kao tramvaj, kao brod, kao javni prevoz a shodno tome je i cena karte- voznje slicna ceni prevoza autobusom, brodom itd.
Nesto skuplja ali ne drasticno kao kod nas za istu relaciju.
Onda se taksijem voze zaposleni na posao a autobusima se voze djaci, penzioneri i slicno.
Vreme je novac a zaposleni koji opet zaradjuje kracim vremenom voznje upoterbom taksija u odnosu na tramvaj, autobus znaci i da vise vremena provede u mogucnosti da zaradi.
Uz to je taksi i komforniji.

Ovako je zacaran krug, taksista zaista ne zaradi dovoljno ali i ne provede u voznji dovoljno.
Stajanje je mrtvo vreme koje ne donosi prihod, osim ako nije placeno dogovoreno cekanje ili slicno.

Taksi u gradu ne treba da stoji, mozda 20 minuta na 24 sata za zamene vozaca, dosipanje goriva i slicno a da ostalo vreme bude u voznji i da time stvara prihod.

Kako taksi treba da se organizuje nekada je bilo zamisljeno kao GSB taksi. Ali, samoupravljanje i biznis ne idu zajedno pa je propast bila neminovna.

Taksi firma a ne pojedinac je nesto sto se u svetu pokazalo kao dobitna kombinacija.

Cak, udruzenje Beotaxi je unikum u svetu taksija u siroj okolini. Prakticno nepoznat sistem organizacije i stranci se krste kada im se objasni kako to sve funkcionise ili je zamisljeno.

Autocab je imao otvorenu cerku firmu u Beogradu uz automatski dispecerski sistem, i bila je dobra ideja kako da se po uzoru uredi i taksi biznis u Beogradu. Ali, nista od svega a gradski oci i interesne grupe nemaju bas motive da se sredi.

Mnogo je miliona evra svakog meseca u obrtu, kesa neevidentiranog.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od Day Walker »

snork napisao:
profesorPROST napisao: D-segment, onda ovi ne mogu ;)

Volkswagen Passat
Skoda Superb
Zar nisu ova dva E-segment?
To ti je D segment..

E segment su:
BMW 5
Mercedes E
Audi A6
Citroen C6
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Aleksandar194
Reactions:
Postovi: 555
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: Koji bus prvi naiđe...

Re: Taxi prevoz

Post od Aleksandar194 »

Uf...malivuk...

Ti kao da ne shvataš gde živimo.
I kao da samo gledaš tu jednu jedinu profesiju koja ti je bliska (taxi).
Toliko preduzeća u drugim oblastima ne plaća poreze, a druge firme plaćaju...Toliko drugih stvari ima protiv kojih bi trebalo da se bunimo, ali nikakve vajde od toga.
I ja se slažem sa tim da je taxi u Beogradu BEZOBRAZNO skup, uzimajući u obzir zaposlenost, kupovnu moć i ovakvu situaciju u zemlji.
Spominješ neki Beč u kome je prosečna plata 1300e i uređeno društvo.
Znam dosta primera taxista koji se ne žale na svoju zaradu, pogotovo ako rade noćne smene, ali ima i onih koji rade samo dnevne, i to sa lošijim automobilima.
Uzmimo za primer da od moje zgrade do Trga Nikole Pašića ima oko 6,5 km. To je oko 150-170 dinara plina. Koliko bih platio tu vožnju taksijem? Jedno 450 dinara ja pretpostavljam (preko dana)? To je zarada od nekih 150%, ako ne i jače, opet, kažem, zavisi od potrošnje goriva. Neka privatna trgovinska firma, radi za maržu od 10-15% za prodatu robu, + tu istu robu će odvesti svojim automobilom, kombijem i slično i to neće naplatiti. Naslućuješ li razliku u ceni?

Naravno, slažem se ja sa tim da treba poboljšati taxi uslugu u Beogradu, u smislu da se voze bolji automobili, taxisti da budu kulturniji, itd, možda i smanjiti broj taxista, ali upoređivati i izjednačavati nas sa Bečom ili drugim gradovima u zapadnoj Evropi je suludo. Ja sam ubeđen da i ovako taxisti odlično zarađuju kod nas (ko hoće da radi) i da sa tim prihodima mogu priuštiti sebi i bolji automobil za istu svrhu.
Slika
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od NexT »

ok, posto znate koji su troskovi i koliko se zaradjuje, onda nista...

I, ne poredim Bg i Bec, nego kazem da taxi Beograda moze da se dovede na taj nivo kvaliteta.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od ljubitelj »

Pa zaradjuje se, i da znam tipicni opseg od do a i kolika je zarada od clanarine u udruzenju.
No to nema veze sa pravnim uredjenjem poslovanja tako vazne javne sluzbe.
Taksi sluzba postoji u svakom kutku planete pa nema potrebe za izmisljanjem tople vode ali, da bi licilo spolja kao sto je Bec, Rim ili Minhen mora mnogo iz temelja da se promeni i u gradskim strukturama i kod samih taksista.

Da li smo svi zajedno spremni na zemljotres, kako prava tako i obaveza. A to podrazumeva i raskid sa privilegijama.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Taxi prevoz

Post od NexT »

Ma naravno da mora, i naravno da toga nece biti. I naravno da ce narednih xy godina sve ostati kao sto je sada...

Ne samo u taksiju nego u vecini stvari u Srbiji, ako ne bude i gore...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Taxi prevoz

Post od dragvorl »

NexT napisao:
Ove trenutne cene su smesne... Druga je stvar sto vlast nece da zauzda taksiste onako kako treba...
Treba da vidis cene u NS, to je tek ludilo...

snork napisao:Ma čak i da ima klimu, jednostavno, Punto je suviše mali auto za tu svrhu. Ja bih za taksi zabranio sve ispod E segmenta i iznad 10 godina starosti.
I ja bih voleo da je tako, ali mislim da je to prilicno nerealno u ovoj situaciji. Drug drugara sad poceo da taksira Yarisom. E to je stvarno...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Taxi prevoz

Post od nikaragva »

Evo sad sam video panda taksi :)
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Taxi prevoz

Post od Texonja »

Mogli bi i Seicento od Telekoma da ubace. Bitno da malo trosi, jebe mu se za putnike.

sent from my HTC Sensation
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Odgovori