
Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
U D, ne prebacujes iz D tokom voznje.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Iskljucivo u D na semaforima, u kolonama i sl.
U N samo kad hocu da parkiram (pre P uvek ubacim u N jer je tako bolje) ili kad sam siguran da cu da stojim dugo...mada ovde ne smem da stojim u mestu sa upljenim motorom tako da...
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Odakle ti to za N???
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Tako mi je rekao prodavac a i sam sam primetio.
Kad stanem i direktno iz D pritisnem taster za P, ceo auto cimne...to valjda znaci da nije dobro...dok kad ides preko N nema cimanja.
I jos jedan savet koji je mnogima poznat...
Na ravnom ga slobodno ostavljaj samo u P dok na uzbrdici obavezno rucna, onda pustis noznu pa P.
Kad stanem i direktno iz D pritisnem taster za P, ceo auto cimne...to valjda znaci da nije dobro...dok kad ides preko N nema cimanja.
I jos jedan savet koji je mnogima poznat...
Na ravnom ga slobodno ostavljaj samo u P dok na uzbrdici obavezno rucna, onda pustis noznu pa P.
Poslednja izmena od Floyd u 10 Nov 2012, 15:11, izmenjeno 3 puta ukupno.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Tako sam i mislio, al reko, otkud znam... Sad cu se cesto druziti s tim autom 

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Floyd otkud ti saveti? Meni se čini da cimne u P samo ako nije potpuno zaustavljen. A ako ne podignem ručnu i onako neprijatno krene, mnogo se više cimne nego kad na manualnom ne podigneš ručnu. Jedino kad su baš veliki minusi pa da ne zapekne ručna.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Floyd napisao:Koliko je slepanje uopste pametno, bez obzira na tip menjaca je takodje upitno.
Na zapadu nisam imao prilike da vidim slepanje kao u Srbiji...svakako ide na kamion...i moj Alfa je kamionom prevezena u servis kad je otiso set kvacila.
Šlepovanje bilo čega što nije Fića i sl, odnosno bilo čega što ima servo kočnicu i servo volana je teško maltretiranje. Šlepovani ili ne koči ili nabada kočnicu do kraja jer bez serva nema nikakav osećaj što znači permanentno cimanje oba vozila.
U slučaju da se šlepovanje vrši čvrstom vezom (rudom) i nema neke opasnosti, ali ako se vrši sajlom postoji velili rizik da se šlepovani parkira u gepek onog ko ga šlepuje.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Direkt iz D u P sam probao vise puta.
Kad stanem, stitsnuta nozna do kraja, auto stoji i pritisnem taster P, obavezno cimne.
Sto se rucne na uzbrdici tice to su saveti iz vise izvora...cak je i Dragvorl (ako se dobro secam) pisao o slucajevima zaglavljivanja menjaca kad auto stoji dugo u P pod optercenjem.
Kad stanem, stitsnuta nozna do kraja, auto stoji i pritisnem taster P, obavezno cimne.
Sto se rucne na uzbrdici tice to su saveti iz vise izvora...cak je i Dragvorl (ako se dobro secam) pisao o slucajevima zaglavljivanja menjaca kad auto stoji dugo u P pod optercenjem.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa to, ja uvek dižem ručnu čak i na ravnom jer ako ne dignem posle cimne kad ga ubacujem u D.
Moguće da meni ne cima direkt iz D u P jer je drugačiji menjač.
Moguće da meni ne cima direkt iz D u P jer je drugačiji menjač.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ne cima ni ovaj iz D u P...
Samo je razlika sto je ovde mehanika, a kod tebe je elektro rucica, pa ne prolazi kod N i R do P...
Samo je razlika sto je ovde mehanika, a kod tebe je elektro rucica, pa ne prolazi kod N i R do P...
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ako se ne varam svi sem Floyda i ubacujemo u P preko N, samo on to ne mora da uradi.
Nemojte me pogresno shvatiti, ovo nije do onoga sta covek radi vec stariji menjaci imaju P-R-N-D i svakako prodjes kroz sve to, dok njegov ima P sa strane i ne prolazi kroz ostale stvari. Inace ja sam na semaforu koji dugo drzi uvek u P stavljao, sto da bude na kocnici kad ne mora. Rucnu nisam nikada dizao, cimne kada je na kosom terenu, ali nista strasno. Sada kad sam procitao za povlacenje rucne logicno je da je to bolje, ali i cale vec 10 godina koristi automatik kao ja, nije imao nikakvih problema.
Nemojte me pogresno shvatiti, ovo nije do onoga sta covek radi vec stariji menjaci imaju P-R-N-D i svakako prodjes kroz sve to, dok njegov ima P sa strane i ne prolazi kroz ostale stvari. Inace ja sam na semaforu koji dugo drzi uvek u P stavljao, sto da bude na kocnici kad ne mora. Rucnu nisam nikada dizao, cimne kada je na kosom terenu, ali nista strasno. Sada kad sam procitao za povlacenje rucne logicno je da je to bolje, ali i cale vec 10 godina koristi automatik kao ja, nije imao nikakvih problema.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Floydov je izgleda vec neispravan 

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa nije ni cudo sto ga je dobio onoliko ispod cene 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Kao sto neko rece, nema potrebe na semaforima izbacivati iz D. Kada se ubacuje u D menjacu treba malo vremena na napuni hidraulicne vodove i zategne kvacila, tako da ako se momentalno stisne gas moze menjac da se osteti.
I da, kada se na uzbrdici parkira, treba prvo rasteretiti mehanizam kao sto je Floyd opisao, pa tek onda ubaciti u P da se ne bi desilo da ostane zaglavljen. Naprave oni mehanizam da su ivice obradjene tako da lako isklize iz P cak iako je nategnut na uz/nizbrdici, ali bolje ne rizikovati.
I da, kada se na uzbrdici parkira, treba prvo rasteretiti mehanizam kao sto je Floyd opisao, pa tek onda ubaciti u P da se ne bi desilo da ostane zaglavljen. Naprave oni mehanizam da su ivice obradjene tako da lako isklize iz P cak iako je nategnut na uz/nizbrdici, ali bolje ne rizikovati.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money