Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ajd jos jedna stvar, kad vec pricamo.
Sta se desava zimi kad se zaglavis i treba da koristis "klackalicu" da bi se izvukao, tj da zaljuljas auto, koji ce inercijom da izadje.
Jel stetno ako brzo menjas iz D u R i obrnuto, posto ne vidim kako bi inace mogla da se napravi klackalica?
Sta se desava zimi kad se zaglavis i treba da koristis "klackalicu" da bi se izvukao, tj da zaljuljas auto, koji ce inercijom da izadje.
Jel stetno ako brzo menjas iz D u R i obrnuto, posto ne vidim kako bi inace mogla da se napravi klackalica?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Da, stetno je, upravo zbog ovog sto sam malopre pominjao. Kada ti ubacis u D ili R njemu treba jos malo vremena da zategne sve elemente u menjacu i to se oseti kao beznacajan cim. E, onda moze da se da gas. Ukoliko se odmah da gas a jos nije zategnuo dolazi do klizanja, i kada zategne, motor je vec na obrtajima i dolazi do udara. Nece ga ostetiti zbog nekoliko takvih situacija, ali kada se to stalno radi onda hoce.
Jos jedna stvar, jer dolazi zimski period, pa savet za ekipu koja vozi automatike. Pri jutarnjem startu nemojte naglo kretati unapred, a narocito u rikverc. Ulje je gusto i pri naglom gasu je povecano opterecenje na elemente, tako da nakon nekoliko agresivnijih startova na minusu moze ozbiljno da se osteti menjac, ili ako je nacet da se polomi trajno. Puno Passata B5 dolazi pred zimu bas sa tim problemom. Inace ulje u menjacu se dosta sporije zagreva nego ono u motoru iako menjac ima definisan program za zagrevanje ulja.
Jos jedna stvar, jer dolazi zimski period, pa savet za ekipu koja vozi automatike. Pri jutarnjem startu nemojte naglo kretati unapred, a narocito u rikverc. Ulje je gusto i pri naglom gasu je povecano opterecenje na elemente, tako da nakon nekoliko agresivnijih startova na minusu moze ozbiljno da se osteti menjac, ili ako je nacet da se polomi trajno. Puno Passata B5 dolazi pred zimu bas sa tim problemom. Inace ulje u menjacu se dosta sporije zagreva nego ono u motoru iako menjac ima definisan program za zagrevanje ulja.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Kako se onda bez posledica vadi automatik iz snega? 

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa znaju oni to nego me zajebavajuAcaKayak napisao:Ako se ne varam svi sem Floyda i ubacujemo u P preko N, samo on to ne mora da uradi.
Nemojte me pogresno shvatiti, ovo nije do onoga sta covek radi vec stariji menjaci imaju P-R-N-D i svakako prodjes kroz sve to, dok njegov ima P sa strane i ne prolazi kroz ostale stvari.

@Next
Cekas da se otopi sneg

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
NexT napisao:Kako se onda bez posledica vadi automatik iz snega?
Imas 4x4.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
To se podrazumeva 
Nisi valjda lud pa si kupio mecku bez 4x4 pogona?

Nisi valjda lud pa si kupio mecku bez 4x4 pogona?

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Na klackalicu zaboravi. Ako si na usponu, spustis se 20tak cm da se sklonis sa leda. Ja ubacim u D i polazim po snegu uvek bez gasa da se samo malecno pokrene a onda dodam gas po potrebi.
Ako ipak proslajfuje ubacim u drugu i polako dodam gas do oko 2500 obrtaja i malo vise i cekam da uhvati blokada diferencijala. Kada se diferencijal ukoci malo trzne i krene i tada je jako vazno da drzim stalan gas na pedali sve dok ne izadjem na cisto.
Obicno jedan tocak moze da dovoljno uhvati podlogu a kako se oba tocka u blokadi istom brzinom okrecu i onaj drugi cesto uspe da dohvati podlogu.
Ako ne uspe samoblokada diferencijala nastane problem.
Na semaforu ili u koloni pri stajanju je u D u normalnim okolnostima a leti kada je +40C i vise obicno izbacim u N na semaforu gde znam da ce biti nekoliko minuta stajanja.
Zimi nisam imao problema sa bilo kakvim trzanjem, svileno mekano radi isto kao i leti. Inace ima grejanje zimi (kao i hladjenje leti) ulja menjaca standardno.
Rucnu nikada ne povlacim, moj menjac u P polozaju ima mehanicku kocnicu koja blokira kardan. Nisam primetio nikakvo trzanje, nikakav zvuk ili nesto pri prebacivanju iz P u R bilo da je ravno ili jak nagib.
Takva su moja iskustva.
Ako ipak proslajfuje ubacim u drugu i polako dodam gas do oko 2500 obrtaja i malo vise i cekam da uhvati blokada diferencijala. Kada se diferencijal ukoci malo trzne i krene i tada je jako vazno da drzim stalan gas na pedali sve dok ne izadjem na cisto.
Obicno jedan tocak moze da dovoljno uhvati podlogu a kako se oba tocka u blokadi istom brzinom okrecu i onaj drugi cesto uspe da dohvati podlogu.
Ako ne uspe samoblokada diferencijala nastane problem.
Na semaforu ili u koloni pri stajanju je u D u normalnim okolnostima a leti kada je +40C i vise obicno izbacim u N na semaforu gde znam da ce biti nekoliko minuta stajanja.
Zimi nisam imao problema sa bilo kakvim trzanjem, svileno mekano radi isto kao i leti. Inace ima grejanje zimi (kao i hladjenje leti) ulja menjaca standardno.
Rucnu nikada ne povlacim, moj menjac u P polozaju ima mehanicku kocnicu koja blokira kardan. Nisam primetio nikakvo trzanje, nikakav zvuk ili nesto pri prebacivanju iz P u R bilo da je ravno ili jak nagib.
Takva su moja iskustva.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pricam o ravnom putu, tj o parkingu koji su prekopali genijalci koji su se zaglavljivali...
Zadnji pogon i manuelni menjac su cele zime prolazili bez problema, uz minimalno proklizavanje i najcesce ugasen ESP. Cim se izadje na malo cistiji put, ESP se opet pali.
Zadnji pogon i manuelni menjac su cele zime prolazili bez problema, uz minimalno proklizavanje i najcesce ugasen ESP. Cim se izadje na malo cistiji put, ESP se opet pali.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa nikako,to je najveca mana automatika po snegu...
Niti mozes tako brzo da menjas iz R u D i obrnuta da bi imao pravilnu klackalicu...
Niti mozes tako brzo da menjas iz R u D i obrnuta da bi imao pravilnu klackalicu...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Iz R u D samo prevuces rucicu, tako je napravljena, ne moras ni da gledas indikator. Samo opet dolazimo do toga da ce se time ostetiti menjac ako se naglo doda gas.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa dobro,to nije klackalica,to je voznja u rikverc i napred...
Inace,ne vidim kako bi to ostetilo menjac,zar nije to isto kao kada u voznji hoces da se parkiras,pa prebacis iz D u R,ne cekas 3s,pa onda krenes,vec odmah krenes unazad...
Klackalica je u sustini kada drzis menjac u 1. brzini,pa stiskas kvacilo da ga pustis da se vrati i onda opet krenes napred i tako tim klackanjem lagano izadjes...
Tu bi tek bilo nezgodno da moras ruzni menjac da ubacujes u rikverc i 1. brzinu,jer ti treba duplo vise vremena nego kod automatika...
Mislim i ovako steti manuelnom kada radis klackalicu,ali mislim da je ta stetnost u potpunosti zanemarljiva...
Inace,ne vidim kako bi to ostetilo menjac,zar nije to isto kao kada u voznji hoces da se parkiras,pa prebacis iz D u R,ne cekas 3s,pa onda krenes,vec odmah krenes unazad...
Klackalica je u sustini kada drzis menjac u 1. brzini,pa stiskas kvacilo da ga pustis da se vrati i onda opet krenes napred i tako tim klackanjem lagano izadjes...
Tu bi tek bilo nezgodno da moras ruzni menjac da ubacujes u rikverc i 1. brzinu,jer ti treba duplo vise vremena nego kod automatika...
Mislim i ovako steti manuelnom kada radis klackalicu,ali mislim da je ta stetnost u potpunosti zanemarljiva...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
3 sekunde tesko da mu treba, no svejedno, ako ga drzis u istoj brzini onda ne steti, samo je pitanje koliko je to izvodljivo jer automatik na ravnom u leru i D uvek polako ide napred.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ma kakve 3s...
Sto se tice uparkiravanja nema razlike nego sa manuelnim...stanes, sibnes ga u R i gas.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sto se tice uparkiravanja nema razlike nego sa manuelnim...stanes, sibnes ga u R i gas.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Po ravnom nema problema na snegu ali po ledu je gotovo nemocuje krenuti.NexT napisao:Pricam o ravnom putu, tj o parkingu koji su prekopali genijalci koji su se zaglavljivali...
Zadnji pogon i manuelni menjac su cele zime prolazili bez problema, uz minimalno proklizavanje i najcesce ugasen ESP. Cim se izadje na malo cistiji put, ESP se opet pali.
Na parkingu nemam problema sve dok je visina poda auta veca od visine nabacanog snega tj da tockovi bez problema hvataju podlogu.
To prebacivanje iz R u N pa u D pa opet u N pa u R, itd mozes da probas. Nece se nista desiti menjacu jer ionako tockovi se okrecu u prazno ili imaju malo trakcije sa podlogom ali ces videti da je besmisleno jer tako ne mozes zaljuljati auto da izadje iz rupe koju je napravio tocak.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Nisam pitao da li mu treba 3s,imam 2 automatika u kuci,znam da mu ne treba
,vec zar to sto je Dragvorl rekao da mu steti nije upravo svakidasnja situacija parkiranja,odmah prebacis iz D u R i krenes,bez cekanja?
A drugi deo dragvorlovog posta uopste nisam razumeo sta je hteo reci

A drugi deo dragvorlovog posta uopste nisam razumeo sta je hteo reci

dragvorl napisao: samo je pitanje koliko je to izvodljivo jer automatik na ravnom u leru i D uvek polako ide napred.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.