Jel moguce da vulkanizer ne zna koji je DOT gume dok mu ne stigne posiljka? Kao ne dobija te informacije od fabrike ili sta vec. Zna samo da nisu starije od 2019. U pitanju je jedan servis u Sloveniji. Kupuju se PS4 u dimenziji 225-40 R19, 255-35 R19. Meni to izgleda kao pokusaj da se uvale starije gume..
Neka pogleda kad stignu, ali nema veze ako je godinu dana npr stariji dot, ne prave se te gume u enormnim količinama, pogotovo ne raspar kao za bimer. Ne možeš očekivati uvek najsvežiji DOT, ali o ovome sigurno neki vulkanizer sa foruma zna više pa neka napiše svoje iskustvo.
Mleko vam danas traje godinu dana,a ne guma. Mnogo se tripujete.
Naravno da ne znas sta ce ti stici, pogotovu za neke dim koje nisu standardne. Moze da se utice, ali ne mozes za neku dim imati dot 20to ako se npr nije proizvela za ovu sezonu(tipa kupujes u martu gume).
Niste se zapitali sta raditi sa gumama sto su ostale? Reciklirati? Ili je bolje da se proizvede manja kolicina pa ko kupio kupio je, ko nije neka ne vozi auto.
Slazem se da je glupo da se po istoj ceni se prodaje guma npr 2018to,ali za 19to apsolutno ne vidim problem.
A sa druge strane guma ne propada od stajanja na suvom, plus svaka nova guma ima premazanu zastitu od stajanja.
Na to sam mislio, ređe dimenzije se ne prave svaki dan, možda ni svake godine. Ne mogu oni da uposle pogon za 200 guma, zna se za koju količinu se isplati podešavati kalupe i pokreće proces.
Za česte dimenzije i jeftinije gume koje se prodaju na kile i može da se izvoljeva.
Мијењам гуме, па би ми требао савјет.
Возим БМВ Е91 320д (2000 ccm, 163ps, 1560kg).
Ауто сам скоро увезао, још се навикавам на њега. Јако сам задовољан и могу рећи и да уживам у вожњи. Обавио сам све сервисе (и потребне и "непотребне", тј. оне за које се код нас каже: "Ма не мораш то, тјерај тако.") и трудићу се и убудуће да ауто буде механички перфектан. Остало је да га частим коректним гумама.
Раније сам возио мање аутомобиле.
Генерално, не возим споро, али ни не дивљам. Волим да понекад притиснем...
Имам преко 20 година возачког стажа.
Живим у улици која је под озбиљним нагибом и зими зна бити проблема за кола са неадекватним гумама. Сад, сви видимо какве су зиме, већ пар година. Годишње идем рецимо једном на планину и терене гдје се озбиљнији снијег може очекивати.
Километражу годишњу ми је тешко процијенити, али, рецимо 15000km, подједнако пута и града.
Што се гума тиче, већ неко вријеме размишљам шта узети. Купио сам челичне фелне, за зимски сет, па и зимске ускоро морам куповати.
Гледао сам 205/55 R16:
1. Michelin Pilot Sport 4, око 10000 по гуми
2. Nokian Wetproof, око 6500
3. GoogYear EfficientGrip Performance 2, око 8300
4. Michelin CrossClimate+, око 10000
Сад би неко рекао, ух, рођо, ал си ти измијешао, и премијум и средња класа, и високе перформансе и туринг гуме и љетње и за све сезоне...
Образложење:
1. Вјероватно је најбоља гума, бар тако силни тестови кажу. Кошта прилично. Питање је да ли има смисла ићи на њу, обзиром на километражу коју прелазим, профил гуме и тд. То ми је највећа недоумица. Зимски сет приде.
2. Нова гума, која има одличне оцјене на тестовима, поготово на влажним коловозима. Значајно јефтинија од прве. Нема баш много возача, који су је користили. Зимски сет приде.
3. Такође нова гума, без много доступних искустава. Цјеновно између прве и друге. Наводно јако трајна. Оних неколико доступних искустава на нету су одлична. Зимски сет приде.
4. Гума за све сезоне. Нагиње више љетњој, него зимској. Добро оцијењена. Њом бих избјегао многобројне сезонске замјене и куповину зимског сета (фелне могу продати). Лично, никад нисам возио гуме за све сезоне, већ сам увијек имао два сета. Додуше, тек од скоро су и ове гуме постале шире популарне.
Што се пара тиче, могу изгурати и 2 квалитетна сета, али бих избјегао непотребно бацање пара, обзиром да утезање сваког свјеже увезеног половњака кошта (иако сам то притјерао крају).
Од карактеристика гуме, најмање ми је битна потрошња.
Извињење на дугачком посту, али се надам да ко је имао воље да га прочита, имаће и неки савјет, коментар на предложене гуме или приједлог неке друге (пете).
Ako ides u planinu i ozbiljnije uspone ja bih izbegao Crossclimate. I sam ih imam na autu, ali ne bih rizikovao da se zaglavim negde na planini u snegu i neociscenom putu makar to bilo 1/100 puta.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Zimulje Sava Esk HP2 a Letnje Hankook to ti je oko 100e po gumu, tj za dve gume. 400e za dva nova seta i bices zadovoljan.
CC je bacena para, pogotovu za BMW. Losija je i na oko 0-5c klizi.