ljubitelj napisao: 01 Jul 2020, 18:59
Samo je jedan problemčić, bez alata je sve baš dosta duže i da kažem "komplikovano", kao što je opisano u primeru za Jugo.
Možda sam komplikovano opisao ali u suštini je jako prosto i od alata je potreban samo ključić koji odvija sisicu, npr okasti 8mm.
I jedan mali trik: pre nego što se pokuša odvijanje sisice, vrlo je korisno par puta je lupiti čekićem i pravcu kao da želimo da je ukucamo. Naravno, ne prejako i ne preko zaštitne gumice. Mnogo lako se odvije posle toga. Provereno u praksi.
Nije Opel nista specijalan po tom pitanju. Ja sam pomagao majstoru kada je menjao tecnost mojoj Korsi. Ja drukam on ispusta. Nikakvih problema nije bilo. Ispustao sam tecnost na autu koji je bio 98 god i opet nista nije falilo. Odvrnuo, zavrnuo bez problema.
Ja cu svakako prvo proveriti negde da li ima vlage ili nema tj menjati ili ne .. Iako ovo deluje kao neko lakse resenje, ocigledno nije
Izgleda da je veliki problem naci dobrog i postenog majstora, svi svoje hvale do jednom, a onda predju kod drugog i tako u krug , haos ..
Vlage ima sigurno, samo je pitanje koliko. Prosto, prirodna zakonitost svakog alkohola, što je u suštini kočiona tečost.
-------------------------------------------
"komplikovano", u smislu teže opisati komplet postupak nego uraditi. Jedino ABS pumpa ne može, ili treba više puta, tim metodom baš dobro i lako da se odzrači.
Imam problem sa desnim farom na pezou.
Elem, da napomenem da sam u skorije vreme zamenio problematicnu rucicu ablendera zbog koje mi nisu radili migavci i duga svetla.
Na autu se desava sledece: Pozicije rade uvek. Sto se tice desnog oborenog i ponekad dugog, nekad se ukljuce, nekad ne.
Pomislio sam da je problem u xenonima, pa sam kupio nov balast i novu sijalicu. Opet ista prica. Prebacim xenone sa levog na desni, opet ista prica.
Okej, pomislim da je do instalacije. Uhvatim momenat kad desno svetlo nece da se ukljuci, izmerim unimerom napon na buksnama do xenona, znaci fabricku instalaciju, uredno pokazuje napon. Posle par drndanja palice, ukljuce se.
Da napomenem, sijalica pokusava da se ukljuci, ali nekad uspe, nekad ne.
Posto sam iz elektro struke(nisam laik), ne ide mi u glavu: Kako je moguce da na instalaciji ima napona, a nekad hoce, nekad nece da ukljuce svetlo?
Ako neko ima ideju, bio bih zahvalan.
Inace, auto sam vozio kod "elektricara" po preporuci, koji je uzeo 1000 din da sredi svetla, ali opet ista prica se desava.
Napon na instalaciji je deo priče, drugi deo je struja koja mora da teče da bi potrošač radio. A struja direktno zavisi od otpora u strujnom kolu, Kirhofova pravila. Preveliki otpor, ne teče dovoljno jaka struja da bi se upalio Xenon.
U konkretnom slučaju ne valja instalacija, po opisu deluje da je moguće mesto kvara relej (kontakti na štampanoj ploči) u BSI modulu. Ili negde u kontaktima tj spojevima kablaže.
Kvar se popravlja vadjenjem BSI, totalnim rasklapanjem sendviča štampanih ploča i prelemiljivanjem/zamenom.
Relej može biti mehanički ili poluprovodnički. Odgovarajuči za tu namenu poluprovodnički nedavno sam našao u Mikropricnu po nekih 200 dinara, uzeo 2 poslednja komada koja su imali. Oznaku ne znam napamet, FET tranzistor automotive tipa, koristi se u automatici motora pokretnih kapija.
Da, u pravu si sto se tice struje. To sam i ja pomislio.
Stvar je u tome sto retko koji elektricar hoce da se bavi time, svi bi da uzmu pare bez mnogo truda.
Moram naci nekoga ko je spreman da pregleda komplet instalaciju.
Da, uzeo sam rucicu sa Aliexpressa-a. Nisam siguran da to ima veze, kad god ukljucim duga/kratka svetla, napon postoji na dzekovima. (I kad hoce da se ukljuce, i kad nece.)
Pod "drndanje" sam mislio da par puta ukljucim, iskljucim svetla, ne da je pomeram u raznim pravcima.
Dakle, rucica ne gubi kontakt, uredno ukljucuje prekidace i baca napon na dzekove.
Ja bih napravio eksperiment. Uzeo bih običnu sijalicu za far i povezao na džek. Ona troši više od ksenona pa bih znao da li je struja dovoljno jaka da je upali kako treba ili bi samo tinjala...
Corsa D 1.3 CDTI gori check engine lampica, udjem sa opcom kaze:
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Valve Stuck
(61) - Not present (ovo znaci da greska trenutno nije aktivna)
Izbrisem lampica se ugasi, posle 2 dana se opet upali... ne dimi (turimam do 5k RPM ne baca dim nimalo) nema promena u radu motora, davno me je malo zezao EGR ali tada se lampica nije palila i nije primao gas nekih 5min dok nisam uspeo da nabijem obrtaje, DPF ovaj model fabricki nema i euro 4 je standard motora zbog toga
Jedino sto sma davno primetio da se turbina cuje kao sistanje vazduha (taj zvuk se odjednom javio jedne zime kad nekog pitam on ne cuje nista ali ja cujem jer je pre toga zvuk turbine bio sa manje sustenja vazduha) kao da negde izbija pomalo kad predje 2k obrtaja ali to traje tako vec 2 godine bez promena u radu motora
PS: pre nego sto mi se upalio check engine isao sam 5min iza nekog kombija koji me je totalno udavio u dimu ako to moze da ima veze ikakave)
Pa treba nastaviti započetu dijagnostiku nakon očitanog koda greške./prvog koraka/
Može biti komandni signal, neko crevo, usporen rad zaprljanog EGR, može i protokomer da pogrešno očitava i daje onda sistemsku takvu grešku...