Ima i jedno i drugo.
Eolys aditivi je OKSIDACIONI, Ad blue (urea) je REDUKCIONI aditiv.
Ovaj prvi oksiduje CxHx tj čadj do CO2 i H20 a ovaju drugi redukuje NOx do N2 i H2O.
Eolys se troši u gramima, i to samo kada se sipa u rezervoar više od približno 8litara dizela (to znači da ako sipađ za 1,000 dinara tada nema korišćenja Eolysa tj ne potroši se nijedan jedini gram.) Naravno, posledično to otežava regeneraciju FAP ali produžava istovremeno i njegov radni vek (sporije će se zapušiti od ostataka nesagorelog Eolysa).
Resetovanje Eolys aditiva tokom sipanja goriva se vrši preko magneta ugradjenog u čep goriva kao senzora i kompjutera za Eolys koji preračunava preko Board kompjutera stanje potrošenog i ulivenog goriva.
Tako barem piše PSAu uputstvu o tom sistemu.
Ad Blue se troši u decilitirma, i doliva se relativno često tj sipa se na pumpi kao i dizel samo na drugom automatu. Stane zavisno od modela do modela negde 10-15 litara.
Treba obratiti pažnju na razliku, da ako se ostane bez Eolys aditiva auto nastavlja da radi i možda predje u safe mode ali se može voziri i ponovo ulaliti motor.
Ako ostane bez Adblue može se završiti započeta vožnja ali nema sledečeg pokretanja motora i nema više vožnje dok se ne dolije-
Takodje, Eolys se ne zamrzava zimi dok se AdBlue zamrzava pa auto koji to ima treba zimi parkirati u toplčim garažama . Jeste ima grejač za Adblue ali električni a kao što znamo akumulator je zimi najviše opterećen i lako se može desiti da nema dovoljno akumulacije da bi još i grejao satima/ danima Ad blue rezervoar. Takodje se i dizel greje elektro grejačem a tu je i elektro grejač vazduha kabine.
U zbiru treba dizelu puuuuno struje zimi obezbediti.
Draži Euro 6 dizelske tehnike
