DPF i regeneracija
- dag81
- Postovi: 7503
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Ko je pricao kad je stupila na snagu?
Ljubitelj je negde izguglao da Euro 2 motor ima FAP filter, pa onda okrece price da bi bio u pravu.
Niko ovde nije pitao niti se raspitivao od kad je uveden obavezni Euro 3 standard.
Klasicne price, prucamo o vizilima iz 21 veka, a on se vraca na 70te godine.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Ljubitelj je negde izguglao da Euro 2 motor ima FAP filter, pa onda okrece price da bi bio u pravu.
Niko ovde nije pitao niti se raspitivao od kad je uveden obavezni Euro 3 standard.
Klasicne price, prucamo o vizilima iz 21 veka, a on se vraca na 70te godine.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: DPF i regeneracija
Jok, niti je guglano niti je pomenut euro 2 motor niti euro 3 motor niti su uopšte bilo kakvi motori već samo činjenica da je FAP sistem Prugoet uveo u vreme euro 2 norme uz model 607 i dodato da se princip rada nije menjao ni sa pojavom novijih euro normi i važi i danas .
Ni više ni manje, sasvim jasno .
A ako nisi primetio dat je i izvor podataka, da ti pomognem gugl ti ne bi mngo pomogao
A tu tvoju priča a 70.tim godinama i euro 3 motiorima nemoj meni stavljati u usta, nema veze sa mojim postovima., Bezveze je da se sada vadiš štio si krivo pročitao.
A ja pisao o FAP HDI koji i euro 3 i euro 4 glatko zadovoljava a počeo karijeru 1999.te,
A da predješ sa čitanja misli na čitanje napisanog teksta, mnogo je lakše
Ni više ni manje, sasvim jasno .
A ako nisi primetio dat je i izvor podataka, da ti pomognem gugl ti ne bi mngo pomogao

A tu tvoju priča a 70.tim godinama i euro 3 motiorima nemoj meni stavljati u usta, nema veze sa mojim postovima., Bezveze je da se sada vadiš štio si krivo pročitao.
Ma da, čitaš misliGenije si, ti mislis da do 1.1 2001 nije postojao euro 3. Pa nisam bas ovo ocekivao od tebe.

A da predješ sa čitanja misli na čitanje napisanog teksta, mnogo je lakše

Re: DPF i regeneracija
Računar je glupa sprava, radi po algoritmu kako mu je prorgramer odredio i nema tu nejasnih razloga.cozmo napisao: 14 Jul 2020, 09:38Kod 1.6 HDI upozorenje Risk of filter blocking se javlja kad god je iz nekog razloga racunaru nesto nejasno oko regeneracije. Neki od parametara KAD pokrene regeneraciju ili ako je ne pokrene.ljubitelj napisao: 13 Jul 2020, 23:09 Dobro, onda nije ni bilo tih poruka upozorenja oko FAP sistema na ekranu a koje si precizno opisao..
Iz FAP dokumenta.:
opis razlog za to upozorenje kao i uslovi za gašenje upozorenja.
Pretpostavljam da mapa regeneracije nivao 1 nije mogla da predje u mapu regeneracije nivoa 2,/ 251+C EGT senzor/, i stoga je blokiran proces privremeno dok se ne steknu uslovi za to a ti pismeno obavešten da promeniš stil vožnje u narednih 100km puta.
U prevodu, treba da stisneš tu pedalu gasa

Moje mišljenje je da je šteta što PSA nije napisao u uputstvu koje se dobija uz auto malo više o FAP u smislu šta vozač treba da uradi kada mu se pojavi neka poruka upozorenja nego je to sakriveno po ovom i sličnim internim dokumentima.
1.7. COLMATAGE DU FILTRE A PARTICULES.
1.7.3. RÉGÉNÉRATION INEFFICACE
En cas de ralenti prolongé, l'aide à la régénération s'avère inefficace (température des gaz d’échappement
insuffisante).
Le filtre se colmate par les particules. Le calculateur moteur informe le BSI.
Le BSI demande l'affichage d'un message sur l'écran multifonctions (risque de colmatage filtre à particules) :
- défaut filtre à particules (filtre surchargé).
Le but est d'amener le client à adapter le roulage pour faciliter la régénération du filtre à particules.
Dans les 100 kilomètres suivant l'affichage du message, le client doit rouler pendant au moins cinq minutes à
une vitesse supérieure à 60 km/h, ceci devant amener à l'extinction du message.
Pretpostavljam da regeneracija nivao 1 nije mogla da predje u regeneraciju nivoa 2, 251+C EGT senzor, i stoga je blokirana privremeno.
.4. MODULE DEMANDE / ARRÊT DE RÉGÉNÉRATION :
Le superviseur deuxième génération comporte trois niveaux d’aides.
2.4.1. DÉTERMINATION DU NIVEAU D'AIDE À LA RÉGÉNÉRATION NÉCESSAIRE :
Trois types d'aides à la régénération sont prévus, en fonction de l'état thermique de la ligne d'échappement :
• niveau 1
(cartographies pour ligne d'échappement et catalyseur froids, préchauffage catalyseur),
• niveau 2
(cartographies pour ligne d'échappement chaude, température comprise entre 250°C et 480°C)
• niveau 3
(cartographies pour ligne d'échappement chaude, température supérieure à 480°C).
Re: DPF i regeneracija
Pa vidi, na vejavici i u sneznim nanosima gde je moguce bilo voziti oko 30kmh max bar sat vremena, tesko da se mogao stisnuti gas. Isto je vazilo i za poplavu. Ipak, posle 3 minuta je ugasio gresku i uradio regeneraciju. Verovatno je brzina bila iznad 50kmh tih par minuta sto je dovoljno da je pokrene kako treba (kad sam izasao iz tih uslova gde je bilo nemoguce voziti brze).
Kod mene pise ovo da mora 50kmh duze od 3 minuta.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
Piše gore, previše dugo ostavljanje motora na leru, osnovni uzrok za scenario koji je opisan.
Ja samo prenosim kako funkcioniše logika rada sistema, naravno da se neće voziti na način da se ugrozi bezbednost upravljanja autom, filter je tu sporedan sve i da šljašte lampice i poruke ko božićna jelka.
Ništa se slučajno ne dešava, dosta je pouzdana elektronika sama po sebi.
Ja samo prenosim kako funkcioniše logika rada sistema, naravno da se neće voziti na način da se ugrozi bezbednost upravljanja autom, filter je tu sporedan sve i da šljašte lampice i poruke ko božićna jelka.
Ništa se slučajno ne dešava, dosta je pouzdana elektronika sama po sebi.
Re: DPF i regeneracija
Problem je rešen.KBDNK napisao: 06 Jul 2020, 23:10 Unazad godinu dana sam vlasnik peugeot 308, 2015. godište, 1.6 hdi, 68 kw.
Prešao do sada 156700 km...mali servis urađen pre 8000 km. Pre oko 300 km me obavesti kompjuter da mi je nivo aditiva nizak i da preti opasnost od zapušivanja filtera i da je potrebno reparirati motor ili tako nekako...
Pošto sam totalni glupander za mehaniku, kao i svi odem na čuveni google ali slaba fajda. Pročitam sve ili barem gotovo sve i saznam generalno da je potrebno doliti taj aditiv i resetovati kompjuter ali da je to potrebno uraditi u ovlašćenom servisu zbog toga što je neophodno potrebna neka originalna dijagnostika. Pametnom dosta ali ne i meni...
Meni je najbliži servis 100 km i kao vrhovni glupander, umesto da odem u taj servis udaljen 100 km, ja odem kod renomiranog majstora u gradu koji mi kaže da je to mačiji kašalj...napominjem da sam ja totalni glupander za kola. Istom prilikom mi majstor kaže da on sarađuje sa najvećim peugetovim servisom i da taj aditiv kupuje od njih. Predamnom majstor zovne tog nekog vlasnika servisa i kaže nema problema poslaće mu veliku ambalažu tog aditiva a onda će oni to doliti koliko treba i posle dijagnostikom to rešiti jer imaju originalnu peugeotovu dijagnostiku. Ja poverujem, normalno.
Odvezem jutros kola, ostavim i čekam. Danas me zove i kaže mi da su dolili aditiv i da imaju problem sa isključenjem greške jer sada navodno dijagnostika javlja da ne valja pumpa za aditiv odnosno da ista ne radi i da auto slabije vuče. Baš onako kako piše po forumima da će se desiti ako se ne uradi u ovlašćenom servisu i ukoliko se uradi sa neoriginalnom dijagnostikom. Juče sam se inače vratio sa puta i auto je išao kao zmaj! Danas probam auto u servisu i vidim da auto ne ide, ne prima gas, ne verujem da može da prebaci 100-110 km/h i obrteje preko 2500-2700.
Ostane auto kod majstora navodno sutra će on to da reši...Kako? Nemam pojma!?!?!
Ne znam šta će on ali meni predstoji neprospavana noć.
Pitanje očajnika je šta sad da radim?
Nemojte molim Vas šta sam trebao da radim jer sad znam šta sam trebao da radim nego šta da radim sutra...da li je neko imao sličan problem? Da li je moguće da je pumpa riknula u momentu dolevanja aditiva ili je pak dijagnostika neodgovarajuća. Ah da...kada ga pitam jel su pokušali tom njihovom originalnom dijagnostikom za koju su mi rekli daje imaju oni mi kažu da s njom nisu pokušali jer je nikada je ranije nisu koristili ali da imaju oni saradnike sa kojim sarađuju i koji su maheri za to...Šah-mat!?!?!?! Majko moja...
Moj auto nema ad blue tank nego taj aditiv za dpf filteri koji je kod zadnjeg desnog točka. Zapremina te posude, koju inače nisam ni video je oko
900 ml ili mi je tako rekao majstor. U momentu dolaska kod majstora imao sam 117 ml tog aditiva.
Naslušao sam se i načitao ovih dana raznoraznih gluposti. Prosto je neverovatno koliko ljudi smatraju sebe pametnim a u stvari... Na svu sreću majstor u mom gradu je više nego korektan. Iskreno mi je rekao da je pokušavao i on lično i da je konsultovao cenjenije stručnjakeza dijagnostiku u gradu i okolini i da nije uspeo ali da neće da isključuje to softverski jer je auto 5 godina star i da bi to bilo grehota.
Siguran sam da bi mnogi drugi, koji imaju prljava odela i ruke umazane od ulja, a koji sebe nazivaju majstorima i automehaničarima, to rešili tako što bi softverski isključili taj sistem za ubrizgavanje aditiva, tako bi se izgubila greška ja bi se vozio i ne bi ni znao da je to isključeno...verovatno bi se posle nekoliko hiljada kilometara zapušio dpf filter ili fap ili kako se već zove nije ni bitno, i ja bi ponovo, kod tog sa prljvim odelom i prljavim rukama od ulja. E onda bi mi objasnio da to košta više stotina evra ali da on to može da reši brusilicom i gotova stvar jer je taj filter višak i njega su predvideli glupavi inžinjeri :joj: :joj: :joj:. Ipak je ovo ovde balkan...
Bilo kako bilo, ja i majsgor smo uklopili slobodan termin da ja uzmem godišnji odmor i da on organizuje neke svoje obaveze u Bgd, natovarili peugoeta na prikolicu i u servis koji smo prethodno zakazali. Tamo je auto priključen na dijagnostiku i posle manje od pola sata sve rešeno. Doduše naplaćeno mi je 1,5 sat ali nema veze. Cena neverovatnih 3600 dinara ili oko 30 e. Majstor, koji je bio samnom vidim da je presrećan a i ja. On je platio i dogovorili smo se da mu se javim kada dođem kući za neki dan da platim aditiv i to što je on radio...
Problem je rešen. :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Mogao sam da dođem odmah u servis ali majstor u mom gradu i danas bi verovao da on to može da popravi. Mali servis sam radio kod njega bez ikakvih problema. Neke sitnije popravke ili intervencije ću opet završavati kod njega. Da sam odmah otišao u servis možda bi se blago i naljutiio a i meni ne bi bilo prijatno da ga zaobiđem. Iskren da budem radije bi dao novac njemu nego nekom u servisu tim pre što me je ubeđivao da je to već radio ranije, da ima originalnu dijagnostiku i sl. ali... Sad je platio školu. To mi je i on kazao.
Generalno, nemojte da gubite vreme da ovo pokušavate sami ili van servisa. Samo sipanje nije problematično ali dijagnostika i resetovanje izuzetno. Plaćao je majstor i on line licence, apdejtovao dijagnostiku ili sl. ali ništa. U servisu su mi rekli da nema svrhe da plaća on line licence jer ne može to niko da uradi bez obzirav na znanje već da mora da se dođe u servis zbog ovoga.
Sad će da se jave pametnjakovići koji će da kažu da je moj majstor glupander, da oni imaju majstora koji to rešava ali svi oni koji čitaju ovu temu neka odluče kako hoće. Ja samo iznosim svoje iskustvo. Samo se glup uči na svojim greškama...pametan to čini na tuđim.
Evo toliko od mene. Hvala svima koji su se interesovali i uključili u temu makar i iznoseći svoje zablude, pogrešne kontatacije i sl...
Pozdrav za sve
Re: DPF i regeneracija
Pa dobro i receno je da mora da se dolije aditiv i da se resetuje dijagnostikom (da se kaze racunaru da je sipan aditiv). Sama procedura nije toliko teska za majstora koji je upucen i zna originalnu dijagnostiku. Svakako drugacije i ne moze. Provera rada pumpe spada u osnovne stvari na servisu, kada se prikaci dijagnostika (bar meni na malom servisu uvek provere da li radi).
Dokle god se regeneracije odvijaju kako treba, nema nikakve potrebe bilo sta dirati oko FAP filtera.
Dokle god se regeneracije odvijaju kako treba, nema nikakve potrebe bilo sta dirati oko FAP filtera.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
Upravo tako, standardna procedura predvidjena na 160,000km, deo redovnog plana održavanja.
Re: DPF i regeneracija
1.6 HDI 109 KS 2010 da li koristi Eolys tečnost za DPF ili?
Koliko sam video u drugim temama nivo može da se proveri preko dijagnostike? Vidim da ima više vrsta tečnosti, kako da znam koja je za taj motor ako nju koristi?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Koliko sam video u drugim temama nivo može da se proveri preko dijagnostike? Vidim da ima više vrsta tečnosti, kako da znam koja je za taj motor ako nju koristi?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Taj ti treba.
Proletos sipao.
Послато са POCOPHONE F1 помоћу Тапатока
Proletos sipao.

Послато са POCOPHONE F1 помоћу Тапатока
Re: DPF i regeneracija
Pise ti na nalepnici gde ti je oznaka koje gume idu i koliko se naduvavaju.Markoni napisao: 11 Avg 2020, 17:46 1.6 HDI 109 KS 2010 da li koristi Eolys tečnost za DPF ili?
Koliko sam video u drugim temama nivo može da se proveri preko dijagnostike? Vidim da ima više vrsta tečnosti, kako da znam koja je za taj motor ako nju koristi?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
Generalno, Eolys 176 je za motore od negde sredine 2003. i novije a ona druga vrsta tečnosti je za motore od 1998-2002.Markoni napisao: 11 Avg 2020, 17:46 1.6 HDI 109 KS 2010 da li koristi Eolys tečnost za DPF ili?
Vidim da ima više vrsta tečnosti, kako da znam koja je za taj motor ako nju koristi?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2002-2003 su prelazne godine i treba prema VIN broju proveriti za konkretno vozilo iz tog perioda.
Osim Eolys brenda ima i drugih naziva za istu tečnost od drugih proizvodjača koje su ekvivalent i mogu se koristiti.
Re: DPF i regeneracija
Hvala svima za info 
Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- sasa lbg
- Postovi: 1575
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Markoni
Nećeš videti preko dijagnostike nivo,fizicki se pogleda koliko ima.
Možda imaš rezervoar za tečnost kao ja pa koristiš onu skalameriju sa crevima za dopunu ili imaš kesu koja se samo zameni zajedno sa tečnošću.
Tako je na mom HDI 109 KS
Послато са POCOPHONE F1 помоћу Тапатока
Nećeš videti preko dijagnostike nivo,fizicki se pogleda koliko ima.
Možda imaš rezervoar za tečnost kao ja pa koristiš onu skalameriju sa crevima za dopunu ili imaš kesu koja se samo zameni zajedno sa tečnošću.
Tako je na mom HDI 109 KS
Послато са POCOPHONE F1 помоћу Тапатока
Re: DPF i regeneracija
Kod mene dijagnostika pokazuje nivo u mililitrima. Pre manje od 30.000km bilo je 1215 ml aditiva.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”