Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Ti troškovi održavanja-zamene potrošenih delova plinskog sistema su po mom iskustvu praktično zanemarivi u ukupnim troškovima goriva.
Atest pa reatest pa zamena boce (sa zamenom multiventila i sa zamenom gumenih creva) pa atest je izašlo nekih 200evra koje su rasporedjene tokom 13 godina korištenja.
Sada bi trebalo ponovo reatest, znači 4.ti po redu "atestni pregled", za narenih 5 godina.
Isparivač za tih 13 godina 2 puta čišćen mehanički, trošak oko 4 evra za razredjivač/hemijski odmaščivač i 1 remontovan (komplet originalni delova za remont 15 evra sa poštarinom).
Ruke, 0 evra.
Kvarovi, jednom senzor diferencijalno pritiska, 40 evra senzor, rad 0 evra. To se desilo još u garanciji, posle 8-9 meseci od ugradnje. Novi senzor je neki poboljšani senzor i nije se više kvario narednih 12 godina.
Dizne, remont jednom, komplet originalnih delova 7 evra, Rad tj ruke za remont 0 evra.
Filter gasne faze 2 komada po 4 evra, filter tečne faze 5 komada po 2evra, ukupno filteri 18 evra. Ruke 0 evra.
Podešavanje mapa nekoliko puta dok se nije pronašla najbolja, 0 evra a interfejs ručnbo napravljen od delova iz furde. Laptop već imao, softver besplatan.
Gumena creva, u okviru troška zamene boce.
Inače metar tankog creva koje i najbrže strada je oko 3evra, to je dovoljno za povezivanje 4 dizne.
Ukupno na 100,000km atesti i boca oko 200 evra, svi ostali remonti, popravke, zamene filtera oko 50 evra.
Ovi atesti su ubedljivo bili najveći trošak,
Sada treba ponovo dizne da se urade ali neću remontovati već kompletno zameniti novim. Set novih diozni (4 komada) je 55 evra.
U mom slučaju trošak hardvera vožnje na plin je 100 evra za 100,000km a trošak papira+boce 200 evra za 100,000km- total 300evra.
Uredjaj je ugradjen 2007. Stag 300, dizne Valtek 30, reduktor Zavoli Zeta, creva Semperit, boca toro.
Neka računica koju sam pravio ranije okvirno je ušteda na ovih 100k oko 8,000 evra odnosno 1,000,000 dinara. Potrošnja benzina solo je 11-14 litara, potrošnja plina je 13-18 litara+ 2-3 litra benzina. (manje brojke leti, veće brojke zimi).
Volvo 940 motor 2,3turbo automatik klasični.
Iako nisam računao ruke za servise to opet ne menja bitno računicu uštede, neka bude i 150-200 evra za rad dodatno.
Za 100,000km ukupno 500evra za održavanje i popravke plinskog sistema.
Troškova popravke ili zamene bilo čega na motoru nije bilo, osim zamene auspuha za koji verujem da je plin doprineo kraćem radnom veku.
Atest pa reatest pa zamena boce (sa zamenom multiventila i sa zamenom gumenih creva) pa atest je izašlo nekih 200evra koje su rasporedjene tokom 13 godina korištenja.
Sada bi trebalo ponovo reatest, znači 4.ti po redu "atestni pregled", za narenih 5 godina.
Isparivač za tih 13 godina 2 puta čišćen mehanički, trošak oko 4 evra za razredjivač/hemijski odmaščivač i 1 remontovan (komplet originalni delova za remont 15 evra sa poštarinom).
Ruke, 0 evra.
Kvarovi, jednom senzor diferencijalno pritiska, 40 evra senzor, rad 0 evra. To se desilo još u garanciji, posle 8-9 meseci od ugradnje. Novi senzor je neki poboljšani senzor i nije se više kvario narednih 12 godina.
Dizne, remont jednom, komplet originalnih delova 7 evra, Rad tj ruke za remont 0 evra.
Filter gasne faze 2 komada po 4 evra, filter tečne faze 5 komada po 2evra, ukupno filteri 18 evra. Ruke 0 evra.
Podešavanje mapa nekoliko puta dok se nije pronašla najbolja, 0 evra a interfejs ručnbo napravljen od delova iz furde. Laptop već imao, softver besplatan.
Gumena creva, u okviru troška zamene boce.
Inače metar tankog creva koje i najbrže strada je oko 3evra, to je dovoljno za povezivanje 4 dizne.
Ukupno na 100,000km atesti i boca oko 200 evra, svi ostali remonti, popravke, zamene filtera oko 50 evra.
Ovi atesti su ubedljivo bili najveći trošak,
Sada treba ponovo dizne da se urade ali neću remontovati već kompletno zameniti novim. Set novih diozni (4 komada) je 55 evra.
U mom slučaju trošak hardvera vožnje na plin je 100 evra za 100,000km a trošak papira+boce 200 evra za 100,000km- total 300evra.
Uredjaj je ugradjen 2007. Stag 300, dizne Valtek 30, reduktor Zavoli Zeta, creva Semperit, boca toro.
Neka računica koju sam pravio ranije okvirno je ušteda na ovih 100k oko 8,000 evra odnosno 1,000,000 dinara. Potrošnja benzina solo je 11-14 litara, potrošnja plina je 13-18 litara+ 2-3 litra benzina. (manje brojke leti, veće brojke zimi).
Volvo 940 motor 2,3turbo automatik klasični.
Iako nisam računao ruke za servise to opet ne menja bitno računicu uštede, neka bude i 150-200 evra za rad dodatno.
Za 100,000km ukupno 500evra za održavanje i popravke plinskog sistema.
Troškova popravke ili zamene bilo čega na motoru nije bilo, osim zamene auspuha za koji verujem da je plin doprineo kraćem radnom veku.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Pa i nisu toliko kratke deonice i kao što neko napisa asmatičar+klasični automatik sa 4 brzine i eto. A i ja hoću da ide kad ga stisnem. Kada vozi žena troši 1.5 litar plina manje na istim deonicama.Heinz napisao: 14 Avg 2020, 11:32 I plina trošiš 11.1 + 1.1 BMB.
Nešto mi previše deluje 10.4 potrošnja benzina, verovatno su kratke neke relacije?
Edit: sad vidim da nešto fuelio brljavi sa računanjem proseka ali to ne remeti mnogo računicu, svakako sam do sada otplatio investiciju i uštedeo sam do sada ~500 evra.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Pozvacu se na tvoju potrosnju plina u odnosu na benzin.Skipper napisao: Prosečna potrošnja benzina je bila 9,70 l/100
Prosečna potrošnja plina je 10.94 l/100 i benzina 1.42 l/100.
10.94 / (9.7 - 1.42) = 1.32
Racunica kaze da je tvoj auto trosi 32 % vise plina od benzina, sto je cinjenica koji mnogi ignorisu, a zbog koje sam i otvorio ovu temu.
Ostalo je sve stvar matematike a kompletna slika/usteda naravno da zavisi i od trenutne razlike u ceni plina i benzina, ugradnje, odrzavanja i od toga koliko se planira voziti posle ugradnje.
Retki su oni koji voze isti auto prvo samo na benzinu a posle i na plinu i ujedno redovno vode statistiku pa imaju pravu informaciju.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Ne možeš, bar u mom primeru, da koristiš tu potrošnju benzina u računici. Meni auto brzo podigne temperaturu na potrebnih 35 stepeni pa i zimi brzo prebaci na plin. Ja sam napisao da nakon svake potrošene boce vozim i na benzin a ne moram tako da je potrošnja benzina prilično mala, sigurno manja od 0.5 litara a samim tim i razlika u potrošnji plina je dosta manja od tih 30 posto.
Malopre sam gledao i taj dugoročni prosek potrošnje i nemam pojma kako to fuelio računa, na pojedinačnim evidentiranjima potrošnja je dobra.
Malopre sam gledao i taj dugoročni prosek potrošnje i nemam pojma kako to fuelio računa, na pojedinačnim evidentiranjima potrošnja je dobra.
- Saša
- Postovi: 14233
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
@Mikka
Kako si to izračunao života ti?
Potrošnja benzina ovde zavisi od broja startovanja motora, spoljašnje temperature (godišnjeg doba) i slično. Može biti od zanemarive do prilične. I ti onda izračunaš da troši 32% više plina. Nisam neki matematičar ali ta tvoja računica meni nema logike.
TT
Kako si to izračunao života ti?

TT
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Konketno u mom slučaju nisu ni približne cifre i ugradnja mi se odavno isplatila. Za moju potrošnju benzina sam već objasnio.Mikka napisao: 19 Sep 2017, 19:26 - ugradnja se isplati tek posle 35.000 km
- povecana potrosnja za vise od 30%
- usteda na 100.000 km nije ni 1200 evra.
Ugradnja mi se isplatila nakon 10-12 hiljada km
Razlika u potrošnji je 15-20 posto
Ušteda na 24000 km mi je 500€
Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Ljudi, matematika je egzaktna nauka. Ko zna da racuna njemu je jasno.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Pa da, i kojom si metodom izračunao jer ono što si postavio nije korektno, tj nije umanjena potrošnja solo na benzin kada se koristi plin već on ostaje ista.
9,7lit benzina ostaje 9,7 litara benzina.
Pošto auto troši energiju za kretanje a ona je ista bez obzira na pogonsko gorivo (za iste uslove predjenog puta) onda razlika izražene potriošnje u litrima može i treba biti približno tačno onoliko koliko je razlika u sadržaju energije po 1 litru benzina u odnosu na 1 litar mešavine plina.
A to je cirka 20-25% zavisno od sastava mešavine. No kako plin sagoreva potpuno i bez ostatka u praksi je to i za nijansu bolje tj niži procenat.
9,7lit benzina ostaje 9,7 litara benzina.
Pošto auto troši energiju za kretanje a ona je ista bez obzira na pogonsko gorivo (za iste uslove predjenog puta) onda razlika izražene potriošnje u litrima može i treba biti približno tačno onoliko koliko je razlika u sadržaju energije po 1 litru benzina u odnosu na 1 litar mešavine plina.
A to je cirka 20-25% zavisno od sastava mešavine. No kako plin sagoreva potpuno i bez ostatka u praksi je to i za nijansu bolje tj niži procenat.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Racunica je jako jednostavna, ali hajde da pokusam da objasnim onim kojima matematika nije jaca strana
Pomenuti auto na plinu trosi:
1.42 l benzina + 10.94 l plina
a na benzinu 9.7l l odnosno:
1.42 l benzina + 8.28 l benzina
Znaci tih 1.42 l benzina auto trosi pa trosi i za paljenje i za zagrevanje i za voznju i kada je auto na plinu i kada je bio samo na benzinu
Ostaje jedino razlika za poredjenje, 8.28 l benzina i 10.94 l plina sto je ocigledno da je 32%.
iliti u parama po trenutnim cenama goriva (134.4 za benzin, odnosno 72.4 za plin) auto stedi 8,28 x 134,4 - 10,94 x 72,4 = 320 dinara na 100km
Pomenuti auto na plinu trosi:
1.42 l benzina + 10.94 l plina
a na benzinu 9.7l l odnosno:
1.42 l benzina + 8.28 l benzina
Znaci tih 1.42 l benzina auto trosi pa trosi i za paljenje i za zagrevanje i za voznju i kada je auto na plinu i kada je bio samo na benzinu
Ostaje jedino razlika za poredjenje, 8.28 l benzina i 10.94 l plina sto je ocigledno da je 32%.
iliti u parama po trenutnim cenama goriva (134.4 za benzin, odnosno 72.4 za plin) auto stedi 8,28 x 134,4 - 10,94 x 72,4 = 320 dinara na 100km
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Pošto si se uhvatio moje potrošnje da ti malo pojasnim, moj auto ne troši 1.42 litra benzina već dosta manje. Ta potrošnja je zato što ja vozim deo i na benzin. Da vozim samo na plin učešće benzina bi bilo do 0.5 litara max tako da tu moju potrošnju benzina ne možeš koristiti u računici.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Pises jedno, pricas drugo...Skipper napisao: 14 Avg 2020, 10:15
Nakon ugradnje tng-a auto je prešao 23941 km ..... Prosečna potrošnja plina je 10.94 l/100 i benzina 1.42 l/100.
Ako bi vozio tako da trosis samo 0,5 l benzina zar mislis da bi potrosnja plina bila isto 10.94?
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Prosek plina bi bio manje-više isti samo bih potrošio manje benzina.
Sipam punu bocu plina i vozim dok ne potrošim do kraja. Posle vozim 50 km na benzin pa opet sipam plin. Da ne vozim tih 50 km na benzin onda bi ga trošio samo za paljenje.
Znači umesto 50 boca sa prosekom 10 litara imao bih potrošeno 55 boca sa prosekom 10.2 npr.
Sipam punu bocu plina i vozim dok ne potrošim do kraja. Posle vozim 50 km na benzin pa opet sipam plin. Da ne vozim tih 50 km na benzin onda bi ga trošio samo za paljenje.
Znači umesto 50 boca sa prosekom 10 litara imao bih potrošeno 55 boca sa prosekom 10.2 npr.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Ne, sa tih 1,42 +10,94 predje više od 100km, jer se vozi dodatna kilometraža i na benzin nakon što se plin potroši do kraja.Mikka napisao: 15 Avg 2020, 13:39 Pomenuti auto na plinu trosi:
1.42 l benzina + 10.94 l plina
Znaci tih 1.42 l benzina auto trosi pa trosi i za paljenje i za zagrevanje i za voznju i kada je auto na plinu i kada je bio samo na benzinu
1,42 se ne potroši za paljenje i zagrevanje kada se vozi na plinu.
Barem sam ja tako razumeo opis.
Da bi računica koju si izveo bila suštinski korektna potrebno je svesti potrošnju u oba slučaja na 100km predjenog puta, dakle porediti 100km sa 100km predjenih.
Zato i 32% deluje i jeste preterano uvećanje, ne slaže se ni sa praksom ni matematikom potrošene energije.
Tu nema trikova, shodno TNG mešavini koja se sipa ni pod razno ne sme da se uveća potrošnja u litrama za više od 25% (u ispravnom sistemu podrazumeva se).
Toliko se daje i u zvaničnim podacima modela auta koji iz fabrike izlaze na plin+benzin, znači ne naknadna ugradnja već po homologaciji proizvodjača vozila.
Da li je kod tebe na primeru tvog auta tih 32%, više ili manje ?
Poenta svega je da nedvosmisleno je predjeni km jeftiniji na plin, koliko jeftiniji je promenljiva kategorija zavisno od odnosa cene benzina i plina tokom godine.
edit- vidim da je pojašnjeno to oko litara benzina, tako sam i ja shvatio od početka brojke.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Fuelio računa i cenu pređenog kilometra i u mom slučaju je razlika tačno 5 dinara u korist plina i to je možda najbolji podatak i jedini koji nam treba.
Re: Koliko je vožnja na plin jeftinija od vožnje na benzin?
Sada sam pogledao prvu poruku u temi, pa ti si prijatelju izvukao celu teoriju na samo 5,500km predjenih km sa po svakim gorivom.
Ja imam podatke za 100,000+km na plinu i 20,000km na benzinu solo, i to samo za jedan auto a gde su još drugi auti sa kojima sam još 150+k km prešao i vodio evidenciju.
Mogu ako ti nešto znači i da u deciltar presaberem potrošeno za 100,000km.
U tvojim podacima si sam naveo da je tvoja potrošnja benzina za start i zagrevanje 1,600ccm atmo motora 0,49litara/100km, što je prilično manje od 1,42l za 1800ccm atmo motora koje si ubacio u računicu sa 32%.
I održavanje plina tj filteri se ne rade na 10,000km već na 25,000km prema planu održavanja samih proizvodjača plinskih filtera i reduktora.
Bez ljutnje deluje mi da si bez iskustva sa plinom u vozilima pisao taj blog a nekako provejava i da si se osećao prevarenim. Takav sam ja utisak stekao,
Ima li nastavak te evidencije Astre H, šta je bilo posle 11,000km do recimo 100,000km.
Koliko je potrošeno benzina a koliko plina za recimo još 89,000km, koja je realnost tada?
Inače na prilično velikom uzorku što modela motora. što uslova korišćenja što klimatskih okolnosti može sasvim fino da se proceni realna potrošnja goriva uvidom u spritmonitor.de podatke raznih vlasnika.
To ako se želi što realnije razumevanje odnosa potrošnje je vrlo dobar izvor sirovih podataka.
Tu se lepo vidi i raspored potrošnje jednog te istog modela motora i auta od minimalne do maksimalne i da i to može znatno da odstupa.
Ja imam podatke za 100,000+km na plinu i 20,000km na benzinu solo, i to samo za jedan auto a gde su još drugi auti sa kojima sam još 150+k km prešao i vodio evidenciju.
Mogu ako ti nešto znači i da u deciltar presaberem potrošeno za 100,000km.
U tvojim podacima si sam naveo da je tvoja potrošnja benzina za start i zagrevanje 1,600ccm atmo motora 0,49litara/100km, što je prilično manje od 1,42l za 1800ccm atmo motora koje si ubacio u računicu sa 32%.
I održavanje plina tj filteri se ne rade na 10,000km već na 25,000km prema planu održavanja samih proizvodjača plinskih filtera i reduktora.
Bez ljutnje deluje mi da si bez iskustva sa plinom u vozilima pisao taj blog a nekako provejava i da si se osećao prevarenim. Takav sam ja utisak stekao,
Ima li nastavak te evidencije Astre H, šta je bilo posle 11,000km do recimo 100,000km.
Koliko je potrošeno benzina a koliko plina za recimo još 89,000km, koja je realnost tada?
Inače na prilično velikom uzorku što modela motora. što uslova korišćenja što klimatskih okolnosti može sasvim fino da se proceni realna potrošnja goriva uvidom u spritmonitor.de podatke raznih vlasnika.
To ako se želi što realnije razumevanje odnosa potrošnje je vrlo dobar izvor sirovih podataka.
Tu se lepo vidi i raspored potrošnje jednog te istog modela motora i auta od minimalne do maksimalne i da i to može znatno da odstupa.