
Zanimljivost. Da li znate nešto više oko čitanja etiketa guma o kočenju na mokrom?
Prianjanje na mokroj podlozi. Pneumatici najbolje klase prianjanja brže će da zaustave vozilo na mokroj podlozi pri naglom kočenju. Wet Grip Rating. Što je to „prianjanje na mokroj podlozi”?
„Prianjanje na mokroj podlozi” je svojstvo prianjanja auto gume na putu na kojem stoji voda. Prema evropskom sistemu obeležavanja auto guma ocenjuje se samo jedan parametar gume po pitanju prianjanja na mokroj podlozi, a to jeste: efikasnost kočenja.
Koja je klasifikacija pneumatika po pitanju prianjanja na mokroj podlozi?
Prianjanje na mokroj podlozi se ocenjuje od A do F, gde je
A = najbolja ocena,
F = najniža ocena.
Ocene D i G nemaju primenu u odnosu na osobna vozila. Kako treba da se tumače pojedine klase? U kritičnoj situaciji čak i nekoliko metara razlike može da puno znači. Put kočenja osobnog automobila sa gumama A klase koji se kreće brzinom od 80 km/h, pri kočenju do daske biće za 18 metara kraći u uporedbi sa automobilom opremljenim gumama F klase.
između klase A i B cca je 3 m,
između A i C - 7 m,
između A i E čak 12 m.
Kako bi pojednostavili, slikovito možemo da kažemo da se svaka klasa po dužini zaustavnog puta pri kočenju razlikuje od prethodne za dužinu automobila.
Napomena! Oznake na nalepnici su teoretskog karaktera. Stvarne vrednosti mogu da se razlikuju zavisno od modela i dimenzija pneumatika.