Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Supra turbo ali, ima mnogo nekih drugih mana da bi bio balans osobina.
Crown je takodje fin auto ali nekako rustičan, Tojota naravno ali ja bih pre Camry uzeo za etalon balansa jednog gotovo savršenog auta.
Crown je takodje fin auto ali nekako rustičan, Tojota naravno ali ja bih pre Camry uzeo za etalon balansa jednog gotovo savršenog auta.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
imao sam korolu 6 gen. mislim da je bila 89.-90. godiste, tad je bila stara 7-8 godina kad smo je kupili, odlican je to auto bio, jednostavan, pouzdan, jako lepo isao jer je lagan a i imao fino komfora, motor je bio 1.3 12v klasika sa karburatorom
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Kod nas je bio osnovni model Corolle. Komsija iz Svice je imao Corollu sa digitalnom klimom, air bagovima, elektricnim sedistima, grejacima sedista, ABS, podizaci, sve na dugme, retrovizori na dugme s grejacima, bukvalno automobil je imao opremu kalvu danas imaju najmoderniji automobili (kad gledamo ono vreme). On je imao tacno 20 godina, do prodaje. Bukvalno sve sto je imalo od opreme je imao. Motor AGE 1.6, izuzetno startan za onu tezinu.ljubitelj napisao:Korola je tek bleda senka Kamrija tih godina, da si koristio ili imao Kamri verujem da bi se složio.
Što se tiče elektrike Korola praktičo nije ni imala elektriku, uporediva je sa Golfom na primer.
Za razliku Kamri je sve na struju i sve servo komande svega, isto kao Mercedesi i Volvoi pomenuti. Krcati elektrikom (za ono doba uporedivo sa Rolos Rosjom, Bentlijem, Linkolnom.,Kadilakom..) po obimu i funkcijama.
300kg je kablaža kod njih. Samo![]()
Ima tu i još nekih Tojoti i Hondi pa i Nisana koji bi mogli da budu perfektni etalon ali za opšti balanas meni s u si ovi koje sam naveo top inženjerstva kada se marketing još malo pitao za finalni odabir.
Kad je čak i RR kopirao neka od tih tehničkih rešenja onda to nije slučajno.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
To neka novija Korola?
Ove Korole parnjaci po godištu pomenutim mojim favoritima tipa 83, 85to godište nešto se ne sećam da su imale sve to što si nabrojao. Možda CH Korola iz 1985. je imala. šta znam takve nisam nikada video ali sam se vozio i u Camriju 1986. i u Koroli 1984. pa ih na osnovu toga po sećanju poredim da je bila baš velika razlika, naravno u korist Kamrija.
Ove Korole parnjaci po godištu pomenutim mojim favoritima tipa 83, 85to godište nešto se ne sećam da su imale sve to što si nabrojao. Možda CH Korola iz 1985. je imala. šta znam takve nisam nikada video ali sam se vozio i u Camriju 1986. i u Koroli 1984. pa ih na osnovu toga po sećanju poredim da je bila baš velika razlika, naravno u korist Kamrija.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Teško da je Toyota 85' imala vazfušne jastuke.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15352
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Cozmorola se proizvodila od '87.?
T-T
T-T
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
ljubitelj napisao: 29 Dec 2020, 18:09 ja bih pre Camry uzeo za etalon balansa jednog gotovo savršenog auta.

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
To je stari model. Ovo je model posle tog (EE90).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
nesto si ti pomesao, ta varijanta corole nije nikad postojala sa digitalnom klimom, postojala je verzija sa tasterima za podesavanje usmeravanja duvanja umesto onih horizontalih polugica kao kod obicnih verzija korole ali to je klasicna ac klima bila nije postojao displej i auto mod kao kod automatskih ali i to su bas bile retke serije za odredjena trzista a i air bag nisam upoznat da su imale, mozda neke zadnje serije tih ae90 ili 92 kako ih vec obelezavaju
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Moj komsa je imao ovakvu, uvek je bila neobicnog izgleda, isto se nije kvarila...


Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Moj komsija je jos uvek vozi, samo sive boje, tek je skoro kupio drugi auto pa je izbacio korolu iz garaze da bi drugi auto uterao a inace uvek bila garazirana, nije bas kao nova, daleko od toga ali jako pristojno izgleda za svoje godine i potpuno je ispravna a on je prezadovoljan.
Meni je taj model najruzniji, komsija u bivsem kraju imao ovu generaciju ali sedan, 85 ili 86 godiste daleko lepsa, ako se ne varam jos uvek je cuva, pre nekoliko godina je kompletno uradio mehaniku i limariju stvarno je doveo do stanja skoro kao novu, realno ima para ali eto taj auto voli i cuva od pocetka 90ih godina, vec neko vreme ne vidjam ni njega ni auto... meni je od tih varijanti kupe najlepsa tj ae86, hačiroku, trueno i kako je vec ko zove.
Znam jos par slucajeva tih korola koje se jos uvek voze a koje su kupljene ili nove ili relativno mlade u to vreme, jednostavan, pouzdan i kvalitetan auto, samo im je limarija losa i meka.
Moj cale sa korolm udario u tada skoro novu astru F, na astri pukao far i migavac i mislim malo maska, korola kao da je udario u banderu sa 80km/h, hladnjak, branik, oba fara, hauba usla do pola, vezni lim, oba krila posla, ma uzas kako je izgleala a realno udario sa relativno malo brzinom u gradu.
Meni je taj model najruzniji, komsija u bivsem kraju imao ovu generaciju ali sedan, 85 ili 86 godiste daleko lepsa, ako se ne varam jos uvek je cuva, pre nekoliko godina je kompletno uradio mehaniku i limariju stvarno je doveo do stanja skoro kao novu, realno ima para ali eto taj auto voli i cuva od pocetka 90ih godina, vec neko vreme ne vidjam ni njega ni auto... meni je od tih varijanti kupe najlepsa tj ae86, hačiroku, trueno i kako je vec ko zove.
Znam jos par slucajeva tih korola koje se jos uvek voze a koje su kupljene ili nove ili relativno mlade u to vreme, jednostavan, pouzdan i kvalitetan auto, samo im je limarija losa i meka.
Moj cale sa korolm udario u tada skoro novu astru F, na astri pukao far i migavac i mislim malo maska, korola kao da je udario u banderu sa 80km/h, hladnjak, branik, oba fara, hauba usla do pola, vezni lim, oba krila posla, ma uzas kako je izgleala a realno udario sa relativno malo brzinom u gradu.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Kako?ljubitelj napisao:300kg je kablaža kod njih. Samo![]()
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Svaki strujni krug, do svakog prekidača, do svakog senzora, do svakog elektro motora je zasebni kabl/ žica.
U levim vozačevim vratima ima oko 30 žica. (recimo 4 naizmenična prekidača za elektro prozore, svaki prozor treba po beše 7 žica, zatim elektro pomeranje ogledala na obe strane 8 žica, senzor otvorenih vrata 2, senzor da pali panel lampu 1 ili 2 žice, senzor brave (centralne) 3 žice, pa glavni motor brave 5 žica...pa grejač retrovizora 2 žice)
Za razliku kod danađnjeg sistema sa magistralom dovoljno je 4 (do 6 ) da pokrije komplet sve funkcije komandovanja iz vozačkih vrata.
Kako se šta dodavalo od opreme tokom godina, svaki put je još novi kabl pridodat.
I pri tome su žice uglavnom 1,0 one najtanje a najčešće 1,5 i 2,5 kvadrata preseka a ne mali broj je 4,0 kvadrata.
Bakar je težak...
Motor komplet je oko 150-200kg, menjač 50-70kg otprilike. Znači kablovi su koliko i pogonski sklop.
Kako je sredinom i krajem 80tih nailazilo još brdo nove elektronike na vidiku, neko pametan u auto industriji je osmislio novi sistem sa BUS tj magistralom gde sada u vozačevim vratima ima tek 4 žice i elektronski modul koji upakuje sve potrebne signale i komande u samo te 4 žice.
CAN BUS je ekstra dobro rešenje u tom smislu, i puno jeftinije je napraviti elektronski modul nego razvlačiti (skupe) bakarne kablove i što se cene kablova tiče i još više prostora.
Na nekim autima iz tog perioda kada hoćeš nešto da dodaš naknadno susretneš se sa buntom žica debljine podlaktice, tu ispod šalt table blizini kontakt brave.
Danas je mnogo jednostavije, samo nadješ koji ti je najbliži CAN BUS izvod, dodaše otporničku mrežu za balansiranje, uzmeš napajanje iz okoline i eto očas posla imaš novi priključak za neki novi modul tj uredjaj.
Da ne pričamo koliko je lakše jer nema potrebe za provlačenjem kablova celom dužinom vozila.
Digitalizacija "kablaže" je po meni baš veliki a nevidljivi obično napredak kod automobila, u smislu izrade za proizvodjača.
A još nešto, danas se u aute stavljaju dosta tanje žice, mislim da je 0,4-0,5 kvadrata baš često korišćeno, tek za jače potrošače ide 2,5kvadrata (recimo ventilator grejanja/hladjenja kabine za izduvavanje vazduha).
Sa druge strane sada već oldatajmeri se mogu komplet dijganostifikovati i popraviti sa običnom 12v sijalicom kao alatkom. Čak ni multimetar nije neophodan. Ako se neka žica prekine, pokida, očas posla i bez problema se nastavi.
Danas sa tankim žicama treba odgovarajući pin, pa konektor, pa krimp klješta, pa kučište konektora, itd da bi se mehanički taj spoj adekvatno održao i zaštitio.
I mora dijagnostički namenski alat da bi išta razumeo šta se kotrlja od signala kroz žice od magistrale. Ni multimetar nije dovoljan ako se iole želi pronaći neka greška zbog koje nešto ne radi uopšte ili kako treba, recimo prestane da radi podizač prozora.
Sve ima svoje prednosti i mane, i stari analogni i novi digiatlni način umrežavanja.
U levim vozačevim vratima ima oko 30 žica. (recimo 4 naizmenična prekidača za elektro prozore, svaki prozor treba po beše 7 žica, zatim elektro pomeranje ogledala na obe strane 8 žica, senzor otvorenih vrata 2, senzor da pali panel lampu 1 ili 2 žice, senzor brave (centralne) 3 žice, pa glavni motor brave 5 žica...pa grejač retrovizora 2 žice)
Za razliku kod danađnjeg sistema sa magistralom dovoljno je 4 (do 6 ) da pokrije komplet sve funkcije komandovanja iz vozačkih vrata.
Kako se šta dodavalo od opreme tokom godina, svaki put je još novi kabl pridodat.
I pri tome su žice uglavnom 1,0 one najtanje a najčešće 1,5 i 2,5 kvadrata preseka a ne mali broj je 4,0 kvadrata.
Bakar je težak...
Motor komplet je oko 150-200kg, menjač 50-70kg otprilike. Znači kablovi su koliko i pogonski sklop.
Kako je sredinom i krajem 80tih nailazilo još brdo nove elektronike na vidiku, neko pametan u auto industriji je osmislio novi sistem sa BUS tj magistralom gde sada u vozačevim vratima ima tek 4 žice i elektronski modul koji upakuje sve potrebne signale i komande u samo te 4 žice.
CAN BUS je ekstra dobro rešenje u tom smislu, i puno jeftinije je napraviti elektronski modul nego razvlačiti (skupe) bakarne kablove i što se cene kablova tiče i još više prostora.
Na nekim autima iz tog perioda kada hoćeš nešto da dodaš naknadno susretneš se sa buntom žica debljine podlaktice, tu ispod šalt table blizini kontakt brave.
Danas je mnogo jednostavije, samo nadješ koji ti je najbliži CAN BUS izvod, dodaše otporničku mrežu za balansiranje, uzmeš napajanje iz okoline i eto očas posla imaš novi priključak za neki novi modul tj uredjaj.
Da ne pričamo koliko je lakše jer nema potrebe za provlačenjem kablova celom dužinom vozila.
Digitalizacija "kablaže" je po meni baš veliki a nevidljivi obično napredak kod automobila, u smislu izrade za proizvodjača.
A još nešto, danas se u aute stavljaju dosta tanje žice, mislim da je 0,4-0,5 kvadrata baš često korišćeno, tek za jače potrošače ide 2,5kvadrata (recimo ventilator grejanja/hladjenja kabine za izduvavanje vazduha).
Sa druge strane sada već oldatajmeri se mogu komplet dijganostifikovati i popraviti sa običnom 12v sijalicom kao alatkom. Čak ni multimetar nije neophodan. Ako se neka žica prekine, pokida, očas posla i bez problema se nastavi.
Danas sa tankim žicama treba odgovarajući pin, pa konektor, pa krimp klješta, pa kučište konektora, itd da bi se mehanički taj spoj adekvatno održao i zaštitio.
I mora dijagnostički namenski alat da bi išta razumeo šta se kotrlja od signala kroz žice od magistrale. Ni multimetar nije dovoljan ako se iole želi pronaći neka greška zbog koje nešto ne radi uopšte ili kako treba, recimo prestane da radi podizač prozora.
Sve ima svoje prednosti i mane, i stari analogni i novi digiatlni način umrežavanja.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Omanuo si jednu nulu...
30 kg
An average American car contains about 55 pounds of copper wiring. An electric car has three times as much mostly thanks to their rotors.
42 kg
A complex arrangement of wires more than 2.2 km long flows through the SEAT Ateca like the set of arteries, veins and capillaries of a human body.
All the wiring on a car such as the SEAT Ateca weighs slightly more than 40 kg.
https://www.seat-mediacenter.com/storie ... Ateca.html
60 kg
110 - Approximate weight, in pounds, of the wiring in a Bentayga.
https://www.caranddriver.com/news/a1534 ... s-harness/
The wiring harness is one of three heaviest subsystems in many vehicles—as much as 150 lbs in highly contented vehicles—and it’s very typical for the average vehicle to have 100–120 lbs of wire harness in the vehicle. These vehicles weigh on average around 3,500 lbs,” said Mentor’s Burcicki. “Today’s luxury cars contain some 1,500–2000 copper wires—totaling over 1 mile in length. To put that into perspective, in 1948, the average family car contained only about 55 wires, amounting to total length of 150 feet.
https://semiengineering.com/shedding-po ... ectronics/
30 kg
An average American car contains about 55 pounds of copper wiring. An electric car has three times as much mostly thanks to their rotors.
42 kg
A complex arrangement of wires more than 2.2 km long flows through the SEAT Ateca like the set of arteries, veins and capillaries of a human body.
All the wiring on a car such as the SEAT Ateca weighs slightly more than 40 kg.
https://www.seat-mediacenter.com/storie ... Ateca.html
60 kg
110 - Approximate weight, in pounds, of the wiring in a Bentayga.
https://www.caranddriver.com/news/a1534 ... s-harness/
The wiring harness is one of three heaviest subsystems in many vehicles—as much as 150 lbs in highly contented vehicles—and it’s very typical for the average vehicle to have 100–120 lbs of wire harness in the vehicle. These vehicles weigh on average around 3,500 lbs,” said Mentor’s Burcicki. “Today’s luxury cars contain some 1,500–2000 copper wires—totaling over 1 mile in length. To put that into perspective, in 1948, the average family car contained only about 55 wires, amounting to total length of 150 feet.
https://semiengineering.com/shedding-po ... ectronics/
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


