Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Pričam o skuteru i o izduvnim ventilima.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Moma
Banned
Reactions:
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Motorna ulja

Post od Moma »

Za skuter možeš đa hoćeš da probaš. Nema štete. Izduvni ventili se mogu očistiti samo kad se skinu. Obrade se na strugu. To je skrama kao keramika.
Možeš da skineš svećicu pa dok vergla ubaciš malo nitro razređivača i odtaviš tako da stoji neko vreme, pa opet. Može i benzina ili onaj spej što sam naveo.
Posle moraš obavezno ulje promeniti.

Na kraju, sad imaš one kamerice na sajli, pa pregladaj izduvni ventil, da li ima potrebe bilo šta raditi. Ako ne torši ulje, ventil je čist.
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

nidza napisao: 30 Dec 2020, 10:50
Slika

Lepotinje. :D
Aha, koje smo pomenuli na pretprošloj stranici kada je bilo reč o uljima po ACEA C kategorijama, a koja su namenjena i benzincima, u ovom slučaju po normi VW 508 (i VW 509).

Najjednostavnije rečeno, oko te uopštene ACEA norme C5 (koja je uvedena 2016.) različiti proizvođači agregata baziraju svoje specifične norme, a osnovna karakteristika im je mid SAPS, uz HTHS između 2,6 mPa*s i 2.9 mPa*s
Chonk_force
Reactions:
Postovi: 28
Pridružio se: 05 Jun 2020, 21:21

Re: Motorna ulja

Post od Chonk_force »

Neka preporuka za ulje, 1.2 TSI novija verzija sa kaisem? Ne razumem se previse niti znam ima li neke bitne razlike izmedju poznatijih i manjih brendova.


Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Meni je taj motor super radio sa Nisotecom. Prodat sa 140.000km. Prva generacija sa lancem, pa verovatno i osetljiviji što se tiče ulja.

Bilo šta po 502.00 specifikaciji a da postoji dobra šansa da nije falš.

Od jeftinijih taj Nisotec, od skupljih lično bih birao Liqui Moly ili Ravenol. Ravenol se verovatno lakše nabavlja, online sa sajta. Ovi iz LM se ne javljaju na telefone a ponuda po radnjama je tanka.

Mannol takođe deluje ozbiljno, savremena ambalaža, široka paleta proizvoda. Dosta nekih specifičnih ulja. Moj majstor kod koga sam održavao tri auta samo njega koristi i sipa u sve što mu dolazi. Ja sam mu uvek donosio Nisotec, i za TSI i za BMW. Možda mi je u Hondu sipao taj Manol al beše davno.

Deluje mi da je Mannol ta neka Ravenol niša.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Chonk_force
Reactions:
Postovi: 28
Pridružio se: 05 Jun 2020, 21:21

Re: Motorna ulja

Post od Chonk_force »

Hvala pogledacu. Da li se stvarno toliko fuseva prodaje, nisam znao sa se i o tome treba voditi racuna. (Naravno ne racunam kupovinu na buljaku, ispod tezge i te slicne varijante)

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Ja ne znam šta da mislim o Castrolu koji sam kupio u Kit Komercu i Motulu iz Mass company-ja, al ta dva je potrošio ko vodu. Castrol iz ovlašćenog i Nisotec je trošio zanemarljivo. Pričam o TSI.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Ne mogu da editujem.

Sad gledam Mannolov sajt, baš ima zanimljivih stvari.

@DS9 Da li bih mogao da pojasniš razlike između ovih specifičnih ulja npr za 4t skuter i za 4t motocikle, vidim da mnogi prave tu distinkciju? Naravno, u oba slučaja se radi o ulju za potopljeno kvačilo. Konkretno Mannol ima različite proizvode, a nisu jedini.

Pretpostavljam da je kod skutera problem veliki broj hladnih startova, visoke temperature, kratke relacije na malim brzinama, česta snažna ubrzanja itd.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk


Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Chonk_force napisao: 31 Dec 2020, 16:48 Neka preporuka za ulje, 1.2 TSI novija verzija sa kaisem? Ne razumem se previse niti znam ima li neke bitne razlike izmedju poznatijih i manjih brendova.
Koliko novija verzija? Za tačnu preporuku (proizvođača mašine) prvo - model vozila, kW, godište? Hvala.
Pa da vidimo šta je proizvođač tačno predvideo, i eventualne alternative.

Na žalost, u nekim slučajevima i proizvođač mašine uspostavi svojom dokumentacijom, usled (u prvim godinama eksploatacije modela) problema u eksploataciji (novijih motora), da se odstupi od prvobitno namenjenog maziva i da se koristi recimo ulje po normi koja je odavno u upotrebi. Treba videti da li je to slučaj i sa konkretnom varijantom motora, u konkretnom vozilu.

Na prethodnim stranicama smo videli da je VW za neke (najnovije) tsi predvdeo (isključivo) ulja po normi VW 508, a za neke varijante su odgovarajuća po VW 504 (tj. 504/507).

***

Hvala Uroše na pitanju, sledi odgovor verovatno do večeras. :doubleup:
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Uroš S. napisao: 31 Dec 2020, 19:56

@DS9 Da li bi mogao da pojasniš razlike između ovih specifičnih ulja npr za 4t skuter i za 4t motocikle, vidim da mnogi prave tu distinkciju? Naravno, u oba slučaja se radi o ulju za potopljeno kvačilo. Konkretno Mannol ima različite proizvode, a nisu jedini.

Pretpostavljam da je kod skutera problem veliki broj hladnih startova, visoke temperature, kratke relacije na malim brzinama, česta snažna ubrzanja itd.

Cela ta stvar je kod skutera i ostalih motorcikala rešena standardima slično kao i kod motora za automobile, s tim što su u pitanju standardi koji uzimaju i neke druge parametre u obzir

Suština je da su motorcikli i skuteri podeljeni na dve velike kategorije i shodno tome i adekvatna ulja za njih - dakle oni koji imaju suvo i oni koji imaju potopljeno/mokro kvačilo.

Sa obzirom da bi za mokra kvačila bilo neuputno koristiti onoliku količinu modifikatora trenja kakva je optimalna za suva kvačila, ulja namenjena mokrim kvačilima između ostalog imaju manju količinu tih modifikatora trenja. Kod dvotočkaških 4T ulja se razlikuju JASO MA i MB standard, prvi je namenjen onima sa mokrim, a drugi sa suvim kvačilom.

Sad, u okviru JASO MA normi postoje npr. MA, MA1 i MA2 koje imaju neke međusobne razlike - a suština je da praktično nema greške ukoliko se u dvotočkašu koji zahteva npr. standard JASO MA, da se za njega upotrebi MA1 ili MA2, s tim što verovatno ne bi bilo zgodno da se za onog kome se zahteva isključivo po normi MA2 upotrebi ulje sertifikovano samo kao MA ili MA1

Posebna je priča što ulja po JASO standardima zadovoljavaju i neke od normi za automobile tipa API, ACEA ili ILSAC - ali što se vlasnika dvotočkaša tiče on jedino treba da nabavi ono ulje po normi koje taj dvotočkaš zahteva po nekom specifičnom dvotočkaškom standardu. To naravno isključuje starije motorcikle/skutere kada npr, JASO nije ni postojao, dakle pre 1996 i na njih se primenjuje ono što im tačno piše u servisnoj dokumentaciji, u ostalom kao i kod svakog mašinskog sklopa.

Sad, međusobne razlike između ulja koja zadovoljavaju isti JASO standard je više pitanje načina/uslova eksploatacije i verovatno svaki bajker dobro zna šta mu je u kojim uslovima najefektnije.

Naravno, ovo je samo kratak i uprošćen odgovor.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan »

@@DS9 Razlika izmedju ravenola 5w30 vmp i rep?
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Pa, razlika je prilično akademska, to vidimo iz specifikacija.

Oba su po ACEA C3 (i API SN), oba imaju odobrenja po MB 229.51, s tim što je REP začinjen/naštelovan (namenskim paketom aditiva) i za MB odobrenja 229.52, uz Dexos2 i BMW LL-04 , dok je ciljna grupa za VMP najpre VW 504/507 (tj. nešto drugačiji paket aditiva, radi VW zahteva).

Na papiru REP ima nižu isparljivost po Nok-u, s tim što je ona prilično niska i za VMP varijantu. Razlika u kinematičkoj viskoznosti na 100 C je zanemariva, a to se verovatno može reći donekle i za razliku u npr. sulfatnom pepelu, čija je vrednost kod VMP niža.

Čisto lično, oba ulja su vrhunski koncipirana, a za praksu mislim da bih jedno od njih upotrebljavao u nameri da mi je trebalo ovo drugo (po zvaničnim odobrejnjima ili ravenolovim preporukama) a nije bilo dostupno.

Kome treba ( po normama za koje ova ulja imaju zvanična odobrenja tj. approval) i ko voli, verujem da nema greške i da su to jedni od najboljih izbora konkretnih/određenih ulja na tržištu Evrope i kod nas.

VMP 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-30/
REP 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-30/
Dođoš
Banned
Reactions:
Postovi: 186
Pridružio se: 14 Nov 2020, 10:02

Re: Motorna ulja

Post od Dođoš »

Koristim Eneos 5-40 hayper premium,nemam zamerki. Hteo bih da primenim malo ulje,šta preporucujte za atmo benz?
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Za tojotu Verso, koja se vozi na plin.?

Pa, trebao bi dobar razlog zašto bi se sa eneosove varijante (između ostalog i po ACEA C3) prešlo na drugo ulje - jer je ono odlična varijanta za tu tojotu ako se ona vozi na plin.

Alternative - pa recimo npr. slično koncipirane 5W-40ice po ACEA C3. U takvom slučaju već sam navodio da bi moj primarni/lični izbor bio famov Fenix Premium 5W-40 ili npr. Nisotec Autoline 5W-40. Mogu da se navode još gomile ulja, (npr. Total Ineo MC3 5W-40) koje su istovetno koncipirane.

Gore smo pominjali ravenolove varijante u 5W-30 gradaciji po ACEA C3, a recimo u 5W-40 gradaciji bi jedan od odličnih/vrhunskih izbora za tu tojotu bio npr. RUP 5W-40 https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/

ili npr. standardna varijanta VMO 5W-40 https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/

Sad, ako nemaš zamerki - verovatno je za tebe najzgodnije i ostati na enosu.

***

Naravno, priča je nešto drugačija ukoliko se radi o atmo-benzincu koji se ne vozi na plin/tng/lpg.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan »

@@DS9 video sam i ja te specifikacije, deluje mi ovako laicki rep za nijansu bolji, ali osim toga mozda ako ima razlike u nekim "specijalnim" aditivima, baznim grupama i tako to :D
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori