Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
geza, da kod današnjih auta sa CAN BUS magistralom, upravo je to bio cilj uvodjenja magistralnog razvoda da se drastično smanji dužina kablova. Samo par BUS prstenova koji povezuju upravljačke jedinice.
Vidiš iz podataka koliko je danas mala ukupna dužina bakra. A dodatno i optika se koristi kod ne malog broja.
Ja sam napisao za aute pre BUS sistema sa full sepcifikacijom sve na struju, i dobro sam napisao, i do 300kg. Razlog zašto toliko mnogo kablaže sam obrazložio.
Vidiš iz podataka koliko je danas mala ukupna dužina bakra. A dodatno i optika se koristi kod ne malog broja.
Ja sam napisao za aute pre BUS sistema sa full sepcifikacijom sve na struju, i dobro sam napisao, i do 300kg. Razlog zašto toliko mnogo kablaže sam obrazložio.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Bentley Bentayga, najteža od primera koje sam naveo. Baci pogled na količinu žice i kaži još jednom da kola iz sredine 80-ih imaju više kablova.


Kompletna instalacija za Ford Mustang iz 80-ih.
https://www.americanautowire.com/shop/8 ... update-kit



Kompletna instalacija za Ford Mustang iz 80-ih.
https://www.americanautowire.com/shop/8 ... update-kit

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Gledam i kažem još jednom, kola iz 80tih full opreme imaju više napojnih kablova (oni koji snabdevaju strujom potrošače) koji moraju da budu po prirodi stvari deblji i teški su.
Na skici Bentjage to su ti ovi debljom crvenom označeni, kao što vidiš nema mnogo.
Ostalo su tanki signalni kablovi vrlo malog preseka, a time i lagani.
1 napojni bakarni od 4 kvadrata je kao 30 tankih signalnih, recimo neko poredjenje po težini.
Ako već pretražuješ po američkim autima vidi ima li za Linkoln Continental recimo kraj 80tih ili počwtak 90tih model..
280kg je podatak kablaže za Volvo 760 modelske 1983/84 godine, 290kg je kod BMW 750 iz 1986. godine.
Za ove aute imam Boschovu strujnu shemu- svaki strujni krug je kao onaj debeli crveni na skici Bentjage po sredini karoserije koji se račva, do svake sijalice fara, do svake sijalice nazad stop kombinacije, itd....vodi pojedinačni debeli kabl.
Svaka sijalica bilo gde u autu ima svoj napojni kabl, 1,5 ili 2,5mm2 zavisno da li je ona slabija od 5-21W ili jača od 40-55W.
Sada, Bentjaga i ostali, ima samo jedan jedini napojni kabl komplet za celu zadnju signalizaciju auta.
Umesto ranije 8 ili 10 kablova sada je dovoljan samo 1.
To je suština prelaska na BUS sistem, i zašto je uopšte i izvršen prelazak. Mnogo manje bakra i kabla je potrebno a daleko veća fleksibilnost i brzina polaganja i povezivanja kablova. A brzina jednako ušteda u novcu pri proizvodnji.
Na skici Bentjage to su ti ovi debljom crvenom označeni, kao što vidiš nema mnogo.
Ostalo su tanki signalni kablovi vrlo malog preseka, a time i lagani.
1 napojni bakarni od 4 kvadrata je kao 30 tankih signalnih, recimo neko poredjenje po težini.
Ako već pretražuješ po američkim autima vidi ima li za Linkoln Continental recimo kraj 80tih ili počwtak 90tih model..
280kg je podatak kablaže za Volvo 760 modelske 1983/84 godine, 290kg je kod BMW 750 iz 1986. godine.
Za ove aute imam Boschovu strujnu shemu- svaki strujni krug je kao onaj debeli crveni na skici Bentjage po sredini karoserije koji se račva, do svake sijalice fara, do svake sijalice nazad stop kombinacije, itd....vodi pojedinačni debeli kabl.
Svaka sijalica bilo gde u autu ima svoj napojni kabl, 1,5 ili 2,5mm2 zavisno da li je ona slabija od 5-21W ili jača od 40-55W.
Sada, Bentjaga i ostali, ima samo jedan jedini napojni kabl komplet za celu zadnju signalizaciju auta.
Umesto ranije 8 ili 10 kablova sada je dovoljan samo 1.
To je suština prelaska na BUS sistem, i zašto je uopšte i izvršen prelazak. Mnogo manje bakra i kabla je potrebno a daleko veća fleksibilnost i brzina polaganja i povezivanja kablova. A brzina jednako ušteda u novcu pri proizvodnji.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Došli smo od 300 kg kod Toyote Camry, do 280 kod Volvoa 760... ¯\_(ツ)_/¯
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
a kakve sve ovo veze ima sa naslovom teme?
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Kakvih 300kg kod Tojote Kamri, odqkle ti takvo zaključivanje. Pa Kamri tog doba je tek nešto preko 1,000kg kompletan auto. No nema veze, sada je nedvosmisleno na šta se odnosi.
Kamri je pomenut u kontekstu balansa po one 3 navedene karakteristike koje bih ja odabrao kao bitne.
Oko težine bakra lepo sam više puta napisao auti sa full elektrikom, a inače je izvor Robert Bosch iz knjige koja opisuje razvoj u njihovoj firmi električnih sistema i sistema ubrizgavanja 80tih i limit klasičnog rešenja jedan kabl jedna funkcija usled čega je Bosch pokrenuo razvoj CAN BUS koncepta tokom razvoja Mercedesa W140 S klase.
Tek tamo je horor težina i količina debele kablaže.
Svakako nije ni 30 a ni 45kg težina instalacije jednog takvog auta tog vremena.
Trebalo je skoro 10 godina da zaživi BUS sistem.
BUS sistem je imao za cilj da smanji višekratno težinu i pojednostavi što je na kraju i uspešno izvedeno što se vidi iz opisa koliko su današnji automobili lagani po pitanju elektrike a imaju daleko više funkcionalnosti i i sistema.
Kamri je pomenut u kontekstu balansa po one 3 navedene karakteristike koje bih ja odabrao kao bitne.
Oko težine bakra lepo sam više puta napisao auti sa full elektrikom, a inače je izvor Robert Bosch iz knjige koja opisuje razvoj u njihovoj firmi električnih sistema i sistema ubrizgavanja 80tih i limit klasičnog rešenja jedan kabl jedna funkcija usled čega je Bosch pokrenuo razvoj CAN BUS koncepta tokom razvoja Mercedesa W140 S klase.
Tek tamo je horor težina i količina debele kablaže.
Svakako nije ni 30 a ni 45kg težina instalacije jednog takvog auta tog vremena.
Trebalo je skoro 10 godina da zaživi BUS sistem.
BUS sistem je imao za cilj da smanji višekratno težinu i pojednostavi što je na kraju i uspešno izvedeno što se vidi iz opisa koliko su današnji automobili lagani po pitanju elektrike a imaju daleko više funkcionalnosti i i sistema.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...



There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Šta bre lagano?
Pa današnja kola većinom imaju oko 1300-1400kg a 80-ih imala 900-1000.
Nema šanse da ima pola tone kablova u autu
Pa današnja kola većinom imaju oko 1300-1400kg a 80-ih imala 900-1000.
Nema šanse da ima pola tone kablova u autu

- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Volvo 760 iz 1984. je težak nekih 1400kg, od toga je 300kg žica. Mislim da smo odrasli u zabludi, auto ne nosi šasija nego kablovi 

There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
@ljubitelj
Molim te slikaj taj podatak u toj knjizi
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Molim te slikaj taj podatak u toj knjizi
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
jbt kad vidim ljubiteljove postove kilometarske mrzi me da citam, svaki post mu je esej, mora da je bio dobar u skoli za pisanje sastava, profesori pocnu da citaju izgube volju posle dva reda i daju mu 5icu 

Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Reče čovek koji ne razlikuje blok motora, a razume se u sasiju i u kabloveVladapetr napisao:Volvo 760 iz 1984. je težak nekih 1400kg, od toga je 300kg žica. Mislim da smo odrasli u zabludi, auto ne nosi šasija nego kablovi

Gesendet von meinem EVR-L29 mit Tapatalk
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Kakav si ti lik
Kad treba da se diskutuje o tome, kmečiš "ne bih da polemišem, svako ima pravo na mišljenje, ne bih da ulazimo u dalju raspravu" a onda pljuckaš u drugoj diskusiji. Na sreću, i dalje se držiš pravila da potpuno promašiš temu 
Samo se i dalje drži Ljubitelja, taj tandem obećava da će na forumu biti zanimljivo


Samo se i dalje drži Ljubitelja, taj tandem obećava da će na forumu biti zanimljivo

There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Naravn6da svako ima svoje mišljenje, ali napisati da ne razlikujes motor bloka od bilo kog auta i onda da znaš šta nosi šasija auta a sta kablovi, profesore, ne ide to....
Zar i dalje želiš da se diskutuje o slikama i radu nekih Mehaničara kako svoj posao rade?
Ili ipak sve znaš, a ne znaš...



Gesendet von meinem EVR-L29 mit Tapatalk
Zar i dalje želiš da se diskutuje o slikama i radu nekih Mehaničara kako svoj posao rade?
Ili ipak sve znaš, a ne znaš...




Gesendet von meinem EVR-L29 mit Tapatalk
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Automobili iz uvoza: iskustva, mišljenja, prevare placeva...
Opet nisi razumeo
probaj da pročitaš opet.

There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.