PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Fidana
Reactions:
Postovi: 3
Pridružio se: 27 Okt 2020, 15:48

PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od Fidana »

Pomoć dragi ljudIi, već nekoliko meseci muku mucim sa autom, majstori su me odrali do sada u servisu TOREX u Bg
Moj auto, Citren C3 Exluziv, 2005, 1.4 HDI, 66 , 16 vential... je bio super, rodjeni brat mi radi na tehnickom pregledu, sve do pre 3 meseca
SIMPTOMI: počne da se čuje , sve jače i jače, kako se stiska gas, neko zveketanje, a onda usledi prvo tiho, pa onda sve jače brundanje motora...sve to brzo traje, i na kraju se autić pretvori u traktor - ne radi jedan cilindar...
Auto je "lečen" u servisu koji samo radi Citroen, i koji ima dobru dijagnsotiku i iskustvo sa tom markom automobila.. prvo mi je otisao Protokomer - stavljen novi, zatim su skinute sve 4 dizne (na žalost, Delphi ubrizgavanje), morala je da se diže glava motora jer je jedna dizna zapekla od neke korozije (fabbricka greska, rupica na haubi gde ulazi voda sa šoferšajbne), a i ostale 3 su bile u jako losem stanju, bukvalno narandzaste od korozije. Reparirane su 3, četvrtu sam jedva našla polovnu i onda je sredjena. Vraćena glava motora nazad sa svim zamenama: gumice za dizne, dihtung glave motora, motorno ulje, grejač nafte, zupcasti kais...radio super 50 km, oept isto se desi...Vratili sve dizne, bošisti ih sredili...Opet isto...Opet reklamirali dizne, bošisti rekli da im nista ne fali, zamenili spornu prvu sa drugom...Opet isti kvar se desi...Onda, trag vodio ka računaru motornom...Zemnjen sporni drajver, Opet isto...Opet elektornicr gledao racunar, vrate auto..posle 30 km ISTO-... Trag vodio ka alternatoru... I to je elektricar sredio: popravka i regler..vrate koncano auto..OPET ISTO SE DESI…U servisu kazu da nemaju pojma sta je
Korisnikov avatar
sasa lbg
Reactions:
Postovi: 1575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od sasa lbg »

Onako na prvu menjaj servis!

Послато са SM-N970F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od McGruja »

Da li se dizne kodiraju za taj motor?
I zar nije to 8v motor?
Koje greške su u kompjuteru?
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9417
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od OMP »

ako je 66kw onda ima 16v.

kodiraju se dizne a kako sam citao te delfi su najbolje sto se tice performansi motora, imaju bolju kontrolu ubrizgavanja, odnos kolicine i brzine ubrizgavanja u odnosu na boš i simens, e sad ako se ne uradi pravilno kodiranje onda bude problem dok se boš i simens lakse kodiraju i manje su sanse za gresku. bem li ga mozda u kodiranju lezi problem u ovom slucaju
Fidana
Reactions:
Postovi: 3
Pridružio se: 27 Okt 2020, 15:48

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od Fidana »

McGruja napisao: 09 Jan 2021, 21:21 Da li se dizne kodiraju za taj motor?
I zar nije to 8v motor?
Koje greške su u kompjuteru?
Ima 16 ventila jer je model nesto specifican
Ne znam koje su greske u kompjuteru, bilo jer raznih, ali definitivno simptom je isti od prvog dana,
A servis da menjam nakon sto sam platila sve popravke do sada 143000 necu, moraće oni da plate nekog drugog majstora da mi poprave auto, ne zanima me. To je vec treci servis
Prethodni mi je rekao da ostvim auto da mi ocisti DPF filtere, da bi onda saznala da moj auto nema DPF filtere nego katalizator,....
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9417
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od OMP »

to koliko si platila do sad skoro pa je i vrednost celog tog auta :) neko je bas resio da ti uzima pare, mislm da nema drugog resenja nego da nadjes nekog ozbijlnijeg majstora, problem je mozda banalan ali nema niko strucan da se pozabavi time, znam par slucajeva gde su ljudima tako uzimane pare metodom eliminacije dok nisu nasli ozbiljnog majstora koji je za kratko vreme nasao tacan uzrok i resio problem.
inace taj motor sa 16v jeste redji od onih sa 8v posebno u citroenu c3 izgleda skoro pa isto kao 1.6 hdi

ajde malo detlaljnije objasni sta se tacno desava kad motor pocne tako da se cuje, jel gubi snagu, jel gubi pritisak ulja (da li pali lampicu za ulje ili izbacuje neku poruku na displeju) da li to lupanje motora ima veze sa tim dal je motor hladan ili vruc, da li dimi, itd.
Fidana
Reactions:
Postovi: 3
Pridružio se: 27 Okt 2020, 15:48

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od Fidana »

OMP napisao: 10 Jan 2021, 09:07 to koliko si platila do sad skoro pa je i vrednost celog tog auta :) neko je bas resio da ti uzima pare, mislm da nema drugog resenja nego da nadjes nekog ozbijlnijeg majstora, problem je mozda banalan ali nema niko strucan da se pozabavi time, znam par slucajeva gde su ljudima tako uzimane pare metodom eliminacije dok nisu nasli ozbiljnog majstora koji je za kratko vreme nasao tacan uzrok i resio problem.
inace taj motor sa 16v jeste redji od onih sa 8v posebno u citroenu c3 izgleda skoro pa isto kao 1.6 hdi

ajde malo detlaljnije objasni sta se tacno desava kad motor pocne tako da se cuje, jel gubi snagu, jel gubi pritisak ulja (da li pali lampicu za ulje ili izbacuje neku poruku na displeju) da li to lupanje motora ima veze sa tim dal je motor hladan ili vruc, da li dimi, itd.
Nisam priemtila da dimi, nema veze da li je hladan ili vruc. motor. Auto ide kao podmazan, lepo vuče , ne gubi snagu, nista ne svetli, samo odjednom počne da se ČUJE šteketanje , zveketanje kada se DODAJE GAS, dignem nogu sa gasa - motor radi fino. Ali ssto vise vozim, šteketanje prilikom dodavannja gasa je sve jače. Motor i dalje ne gubi nimalo snagu, ne pali se lampica za pritisak ulja niti ima bilo kakvve druge poruke ili upaljene lampice na displeju... . I kada šteketanje dostigne baš baš jak zvuk, samo trokira -( nekkad posle 5 km, nekad posle 50 km): upali se lampica, onaj trougao skroz levo, i auto izgubi snagu i u tom trenutku počne i motor da brekće kao traktor, i da radi bez jednog cilindra,,,ranije mi je palio i onu zutu lampicu valjda da rad motora, sada je nije upalio. Videću da nas sta ce da pokaze dijagnostika, koju gresku. Ne mogu da gresim dusu, oni su otklanjali greske kako je dijagnostika pokazivala, a stvarno je pokazivala sve to...
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9417
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od OMP »

pa upravo u tome i jeste problem sto su se oni slepo drzali dijagnostike a ona cesto ume da pokaze samo krajnju tacku problema a ne i uzrocnika, npr. dijag. pokazuje misfire na jednom cilindru, uzrok moze biti mnogo toga od dizne, instalacije pa do samog ventila ili klipa.

preko dijagnostike u voznji bi trebalo da mogu da se ocitaju dizne i njihove korekcije pa se tu moze videti da li su dobre ili nisu i koja nije dobra, ili preko preliva i menzura da se vidi kako koja baca gorivo.
mene taj zvuk dosta asocira na zvuk dizni koji je simptomatican za 1.6 hdi motor a obzirom da je ovaj 1.4 16v vizuelno skoro pa identican kao 1.6 mozda je isti fazon samo me buni sto taj zvuk kod tebe nema pravila kad se desava i sto postaje sve jaci i pravi problem sa misfire cilindra kao da neka dizna u nekom trenutku ostane bez goriva i nema sagorevanja u tom cilindru. takodje je bitno da se ocita da li uvek isti cilindar ima problem.


ne znam na koji zuti trougao skrooz levo mislis, da li je to restyling model c3 ili stari tip posto se i table razlikuju?
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od cozmo »

Da li je neko proverio lanac bregastih?
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9417
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od OMP »

valjda kad je radjena i skidana glava pogledali su i lanac nisu ni mogli da skidaju glavu dok prethodno ne povade bregaste i lanac
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od cozmo »

Ne verujem da su proveravali kakav je. On hoce da pravi takav zvuk i da pravi probleme u razvodu. Istegne se i krene da zeza i da se cuje.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
sasha015
Reactions:
Postovi: 1280
Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
Lokacija: Loznica

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od sasha015 »

Brate ,nisu debili.Servis je to.
Popravka je presla cenu vrednosti auta.
Auto nije samo motor.
Tu se trebalo stati na 20-30000 dinara,raspitati se za drugog majstora.

Ne razumem poentu menjanja delova,a kvar ostaje.
Pa ja bih sada dzaba rasklopio motor i sredio ga kao da je moj.
Alo majstore,marnuo si 140.000 i nisi popravio auto.

Meni kad su se desavali cudni kvarovi na polovnjacima,prvo im kazem,da mi auto ne treba 7 dana.
Nek nadju kvar,poprave,nek provoza auto kao licni ako hoce,neka ga koristi,bas me briga.
Ali kad dodjem i preuzmem auto,hocu da platim,hocu da castim majstora i radnike i hocu ispravan auto.
Prosto- jednostavno.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9417
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od OMP »

cozmo napisao: 13 Jan 2021, 11:27 Ne verujem da su proveravali kakav je. On hoce da pravi takav zvuk i da pravi probleme u razvodu. Istegne se i krene da zeza i da se cuje.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
pa ako je citroen servis onda moraju da znaju za potencijalne mane tih motora i krenu prvo od toga, to i obicni majstori tako rade kamoli neko ko se samo citroenima bavi kako je napisano.
jednostavno je nerealno izbeci to i proveriti kad si vec resio da skidas glavu i moras da se dovatis i tog lanca svakako
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10888
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od sebekkg »

Jel valja sta onaj servis Savin u Zemunu? Ako valja idi do njih samo na dijagnostifikovanje problema. Onda nazad kod ovih "majstora" i hvataj sa revere.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: PROBLEM SA MOTOROM CITROEN C2 1.4 HDI 66 16 ventila

Post od ljubitelj »

OMP napisao: 11 Jan 2021, 17:02
preko dijagnostike u voznji bi trebalo da mogu da se ocitaju dizne i njihove korekcije pa se tu moze videti da li su dobre ili nisu i koja nije dobra,

ili preko preliva i menzura da se vidi kako koja baca gorivo.
Meni ovo prvo bode oči, korekcija dizni nema veze sa time da li su dizne dobre ili nisu, i uopšte se ne odnosi na dizne kao parametar koji se očitava.
U pitanju je korekcija PRITISKA sagorevanja koji se promenom ubrizgavanja dizni teži izjednačiti/ balansirati po cilindrima i dovesti u okvire fabričkih tolerancija. (parametar koji se meri je brzina promene ugla radilice a koji je direktna posledica pritiska ostvarenog u clindru, ne meri se sama dizna).

Dakle, nema nikakve veze sa time kakve su dizne, velika korekcija uopšte ne mora da znači da dizna nije dobra. Može da bude lošije zaptivanje ventila i biće posledično vidljivo na korekciji ubrizgavanja.
Ili nakupljena čadj na usisnom kanalu, i opet korekcija će se poremetiti.

Ovo drugo je veoma dobar test, prelivanje pokazuje dihtovanje dizni.
I upravo prema opisanom simptomima deluje mi da je smer daljeg dijagnostičkog postupka upravo taj test.

Što se tiče početnog pitanja iz teme, pre zamene nasumično delova a pobrojano je puno toga neophodno je postaviti dijagnozu. To podrazumeva korišćenje raznih alata od stetoskopa i osciloskopa, do čitača kodova greške (koji je samo pomoćna alatka) da bi se utvrdilo u čemu je kvar.

Tek kada se uradi dijagnostika vrši se popravka, baš tog tačno odrejdenog kvara (jednog ili više istovremeno).
Za dijagnostiku kvara je veoma dobra alatka i fabričko servisno uputstvo gde se možda može i pronači dijagram toka greške za ovu vrstu simptoma u radu.
Prema opisu, očito dijagnostika još nije sprovedena do kraja, započeto je očitavanjem kodova i tu se stalo a krenula zamena delova redom...

Promenio bih servis, treba neki koji ume da radi dijagnostiku motora, opšte poznavanje funkcionisanja motora što i nije lako naći zavisno od lokacije.
Prvo treba vdieti da li je problem u gorivu, u vazduhu koji se dovodi, u odvodu izduvnih gasova (može i katalizator da se zapuši i da ima onda takve simptome rad motora), elektrici, elektronici, sve su to mogući sistemi koji trebaju da prodju dijagnostički proces korak po korak.

Dobra alatka, ako je dostupna, je analizator izduvnih gasova koji može ukazati na poreklo opisanih zvučnih problema, naravno auto se mora testirati u servisu i ostaviti možda i satima da radi dok se problem ne manifestuje.
Kvarovi koji se povremeno javljaju su najgori za postavljanje dijagnoze.

Ako je problem prisutan samo za jedan cilindar motora onda se ne treba baviti opštim zajedničkim elementima kao što je alternator, katalizator, turbo i slično koji su zajednički za sve cilindre tokom rada motora.
Sve ovo važi opšte za svaki motor, nije vezano za ovaj konkretni primerak.
Odgovori