Default ulje za tu Đulijetu je Selenia WR Forward 0W-30, odnosno ulja po fiatovoj normi 9.55535-
DS1
https://extranetpli-eu.pli-petronas.com ... ec_eng.pdf
Ravenol ne može previše da odstupa u svojoj preporuci od onoga koliko je fabrička norma striktna - pa je njegova/ravenolova preporuka navedeni FES
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-0w-30/
Mislim, stvar je jasna šta treba uzeti za đulijetu od ravenola - a sve izvan toga bi bi bilo domen eksperimentisanja.
To pitanje, zašto Ravenol za 1,9 jtdm iz fiat Croma kome je fabrička preporuka ulje sličnog radnog viskoziteta kao i ono preporučeno za 2.0 jtdm đulijete - preporučuje i viskoznija ulja za 1,9 jtdm, ali ih ne preporučuje za 2.0 jtdm đulijete - ima veze sa tim što se na ova dva jtdm primenjuju različite fiatove norme, tj S1 i DS1. respektivno (tj. jer su one različito koncipirane, može se reći da je potonja striktnija u zahtevu za nižm viskozitetom).
Mislim, ja bih ovde (kao) mogao da pretpostavljam da bi i za đulijetu bila pogodna viskoznija ulja ( npr.
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-0w-30/ ) ali bih se od toga vrlo ogradio kada to već Ravenol ne čini (a ne čine ni drugi renomirani proizvođači maziva) - a on u ume da bude vrlo širok u preporukama, u smislu da za određena vozila/motore daje kao alternative vrlo različite varijante. Ipak, za ovu đulijetu to ne čini i drži se vrlo konzervativno. Pretpostavljam da je razlog što se radi o vrlo novoj konstrukciji, sa nižim tolerancijama.
***
maki3661 napisao: 17 Jan 2021, 11:13
DS9 napisao: 17 Jan 2021, 00:57
Na tom primeru vidimo kako recimo fiatov JTDm može fino da funkcioniše sa uljima koja imaju odobrenja za VW i MB po normama 504/507 odnosno 229.51, respektivno.
Sad, bilo bi nformativno saznati šta se podrazumeva pod time da motor radi "neuporedivo bolje".
Koje Selenia ulje se prethodno koristilo?
Hvala
Prva stavka koju sam gledao za ulje je da ispunjava Fiat S1 specifikaciju, a sto ispunjava VW 504/507 je dodatni plus. Mislim da jedino Ravenol ima ulje koje je ACEA C3 i da ispunjava S1 specifikaciju.
Motor radi tise i mirnije, u leru i na vecim obrtajima. Bila je osetna razlika nakon sipanja novog ulja, a sa starim sam presao tek oko 4000km.
Selenia WR PE 5w30. Najverovatnije je bilo fals, jer sam video dosta primera gde su bila fals ulja (najcesce WR PE, WR i 20K), i to kod ulja koje je kupljeno u ozbiljnoj prodavnici auto delova, da ne reklamiramo.
Hvala za info
Oko toga imam par napomena.
Uglavnom većina ljudi sa dobrim sluhom primete da je nakon izmene ulja u svom dizelu nešto drugačiji zvuk. Za čudne stvari oko Selenia sam čuo kada sam na srpskom forumu Alfista video da je neko priložio fotografije ulja čini mi se WR iz tri identična pakovanja, pričemu je jedno kupljeno u Italiji, a oostala dva u Beogradu - i pri čemu su sva tri imala različitu nijansu/obojenost.
Ne znam šta bih rekao, osim da prema Selenia imam ličnu odbojnost (tj. prema fiatovoj koncepciji) da se natura ulje isključivo jednog brenda.
Recimo, ako Selenia ne bi bila falš - od Selenia WR PE bih očekivao da bar na hladno u prvih npr. desetak sekundi bude manje izražen zvuk hidropodzača (čekićanja) jer je to ulje tečljivije na nižoj temperaturi od ravenolovog SMP. Na vruće, eventualno bi moglo u leru da se konstatuje nešto tiši zvuk sa viskoznijim ravenolom SMP, mada ne bih smeo da tvrdimda je to siguran znak da je ulje koje daje takav efekat sigurno bolje za motor od onog koje je nižeg viskoziteta.
Čak i laboratorijske analize (rastvorenih elemenata/metala u korišćenom ulju) umeju da budu takve da daju diskutabilne rezultate ako imamo nameru da jednostavno zaključimo da je od dva preporučena ulja jedno pogodnije. Mislim, uslovi eksploatacije suštinski nikada nisu identični, iako umeju da budu vrlo slični - ali kada nešto merimo u sitna crevca, svašta ima uticaj.
Posebna je priča -aktivna regeneracija DPF.
Ne znam kako se ona odvija kod fiatovih motora - ali je na osnovu nekih laboratorijskih analiza koja su se ticala PSA-ovih HDI motora (generacije oko 2010. god) moglo da se uoči da je za određene uslove eksploatacije tih motora bilo zgodnije ulje koje je viskoznije u odnosu na ulja koja zadovoljavaju propisanu PSA normu, jer se uspostavilo da je zbog razređena dizelom pri regeneracijama DPF, ulje nižeg viskoziteta bilo previše niskog (tj. problematičnog) viskoziteta, pa se su viskoznija ulja bila pogodnija, iako nisu striktno preporučena.
Time u suštini opet dolazimo do otkrivanja tople vode, odnosno toga da je svaka konkretna kombinacija vozač-auto-uslovi_eksploatacije - jedinstven.
U auto sportu je takav pristup uobičajen, s tim što većini sa civilnim automobilima, kojima je ume da bude teško da nađu i jednog pogodnog majstora, nekmoli čitav tim inženjera, - ostaje da se primarno drže (zlatne sredine) servisne knjižice.
Sad, aktivna većina na ovom autoforumu i ne pripada onoj gore pomenutoj većini
