Da nije famozni "crni led"? Moglo bi da bude ako su temperature oko nule i ima vlage. Brzina ne zvuči kritično za regularan kolovoz i ako kažeš da nije preoštra krivina.VVujasinovic je napisao: ↑03 Feb 2021, 21:47Kolovoz mi se cinio suv, ali kada sam se vracao primetio sam da je polovina recimo desne trake nekako vlazna u odnosu na sredinu puta..
Analiza problema/oversteer
- grujicd
- Postovi: 8429
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Analiza problema/oversteer
Poslednja izmena od grujicd u 03 Feb 2021, 22:12, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Analiza problema/oversteer
Navak kurs moze samo da koristi, smatram da bi svako ko polaze voznju trebalo da ga prodje.
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Re: Analiza problema/oversteer
Uh ovo je lepo cuti, pogotovo sto je u pola cene.. Je l validno to, mislim 150 e manje nije malo?dragvorl je napisao:Nas clan je prodavao po povoljnijoj ceni vaucer ako te interesuje viewtopic.php?f=29&t=5222&hilit=navak.
Ja sam bio na tom treningu i moze se cuti korisnih stvari, nije tralala, prakticni deo je po meni prekratak, ali za nekoga sa malo km u tockovima je sigurno odlican nacin da se oslobodi i oseti limite auta na bezbednom mestu. Preporuka.
To mi je iskreno i zelja da osetim, da idem sa autom i vidim gde su limiti, a to sigurno po gradu ili gdegod da nije staza em ne mogu em nije pametmo probati niti eksperimentisati sam
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Re: Analiza problema/oversteer
Eh, prošao je sneg.
Ne treba ti nužno NAVAK ni bilo šta slično fensi, dok ima snega nadješ neki široki parking i do mile volje isprobavaš varijante proklizavanja, nekontrolisane ili kontrolisane već kako poželiš.
Ili neki makadam, šljunak gde je takodje dobro za vežbu.
Fora je da podloga bude klizava, onda su potrebne jako male sile, čitati male brzine da se izazove proklizavanje a kako je mala brzina onda je i lako kontrolisati povratak u normalu.
Vežbanje po kružnici, je najefikasnije da simulira to što se tebi dogodilo.
A u vezi toga, nije baš jasno da li je ceo auto otklizao preko nosa ili je pobegao zadnji kraj.
AKo je ceo, uzrok je nagli gubitak trenja u podlozi a ako je zadnji deo uzrok su gume pozadi koje su lošije od prednjih.
I za jedno i za drugo brzina je bila prevelika za date uslove puta i dato vozilo.
UVEK, bez obzira na pogon su kritične zadnje gume za držanje putanje kretanja i stabilnost vozila.
Što lošija podloga to je više izražen/ primetan u praksi ovaj zakon fizike.
To naročito važi kod FWD vozila koja tipično imaju problem laganog zadnjeg kraja, tj debalansa masa a koji se povećava sa promenom nagiba- nizbrdica.
Drugi faktor zašto FWD ima problem u krivini je što istovremeno se raspoloživo trenje izmedju gume i podloge deli na 2 dela, na upravljanje i pogon usled čega je uvek manje bočno trenje koje je na raspolaganju u odnosu na RWD pogon gde prednje gume imaju raspoloživo trenje samo na upravljanje i time veće/bolje bočno držanje u krivini.
Ujedno to diktira i način vožnje, sa FWD autom uvek sporije ulaziti u krivinu u odnosu na zadnji pogon (iste gume, ista podloga, ista masa ukupna auta, dakle samo različit pogon).
Da bi to bilo jasnije, potražiti tzv. kvadrant trenja (ili sila kako još zovu) gume, vizuelno i grafički je lakše složiti u glavi sile koje deluju i njihov raspored kod FWD i kod RWD pogona.
Ne treba ti nužno NAVAK ni bilo šta slično fensi, dok ima snega nadješ neki široki parking i do mile volje isprobavaš varijante proklizavanja, nekontrolisane ili kontrolisane već kako poželiš.
Ili neki makadam, šljunak gde je takodje dobro za vežbu.
Fora je da podloga bude klizava, onda su potrebne jako male sile, čitati male brzine da se izazove proklizavanje a kako je mala brzina onda je i lako kontrolisati povratak u normalu.
Vežbanje po kružnici, je najefikasnije da simulira to što se tebi dogodilo.
A u vezi toga, nije baš jasno da li je ceo auto otklizao preko nosa ili je pobegao zadnji kraj.
AKo je ceo, uzrok je nagli gubitak trenja u podlozi a ako je zadnji deo uzrok su gume pozadi koje su lošije od prednjih.
I za jedno i za drugo brzina je bila prevelika za date uslove puta i dato vozilo.
UVEK, bez obzira na pogon su kritične zadnje gume za držanje putanje kretanja i stabilnost vozila.
Što lošija podloga to je više izražen/ primetan u praksi ovaj zakon fizike.
To naročito važi kod FWD vozila koja tipično imaju problem laganog zadnjeg kraja, tj debalansa masa a koji se povećava sa promenom nagiba- nizbrdica.
Drugi faktor zašto FWD ima problem u krivini je što istovremeno se raspoloživo trenje izmedju gume i podloge deli na 2 dela, na upravljanje i pogon usled čega je uvek manje bočno trenje koje je na raspolaganju u odnosu na RWD pogon gde prednje gume imaju raspoloživo trenje samo na upravljanje i time veće/bolje bočno držanje u krivini.
Ujedno to diktira i način vožnje, sa FWD autom uvek sporije ulaziti u krivinu u odnosu na zadnji pogon (iste gume, ista podloga, ista masa ukupna auta, dakle samo različit pogon).
Da bi to bilo jasnije, potražiti tzv. kvadrant trenja (ili sila kako još zovu) gume, vizuelno i grafički je lakše složiti u glavi sile koje deluju i njihov raspored kod FWD i kod RWD pogona.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Analiza problema/oversteer
Kontakt preko privatne poruke ako te interesuje.VVujasinovic je napisao: ↑03 Feb 2021, 22:12Uh ovo je lepo cuti, pogotovo sto je u pola cene.. Je l validno to, mislim 150 e manje nije malo?dragvorl je napisao:Nas clan je prodavao po povoljnijoj ceni vaucer ako te interesuje viewtopic.php?f=29&t=5222&hilit=navak.
Ja sam bio na tom treningu i moze se cuti korisnih stvari, nije tralala, prakticni deo je po meni prekratak, ali za nekoga sa malo km u tockovima je sigurno odlican nacin da se oslobodi i oseti limite auta na bezbednom mestu. Preporuka.
To mi je iskreno i zelja da osetim, da idem sa autom i vidim gde su limiti, a to sigurno po gradu ili gdegod da nije staza em ne mogu em nije pametmo probati niti eksperimentisati sam
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Re: Analiza problema/oversteer
Koliko korisnih informacija u jednom odgovoru... Hvala puno!ljubitelj je napisao:Eh, prošao je sneg.
Ne treba ti nužno NAVAK ni bilo šta slično fensi, dok ima snega nadješ neki široki parking i do mile volje isprobavaš varijante proklizavanja, nekontrolisane ili kontrolisane već kako poželiš.
Ili neki makadam, šljunak gde je takodje dobro za vežbu.
Fora je da podloga bude klizava, onda su potrebne jako male sile, čitati male brzine da se izazove proklizavanje a kako je mala brzina onda je i lako kontrolisati povratak u normalu.
Vežbanje po kružnici, je najefikasnije da simulira to što se tebi dogodilo.
A u vezi toga, nije baš jasno da li je ceo auto otklizao preko nosa ili je pobegao zadnji kraj.
AKo je ceo, uzrok je nagli gubitak trenja u podlozi a ako je zadnji deo uzrok su gume pozadi koje su lošije od prednjih.
I za jedno i za drugo brzina je bila prevelika za date uslove puta i dato vozilo.
UVEK, bez obzira na pogon su kritične zadnje gume za držanje putanje kretanja i stabilnost vozila.
Što lošija podloga to je više izražen/ primetan u praksi ovaj zakon fizike.
To naročito važi kod FWD vozila koja tipično imaju problem laganog zadnjeg kraja, tj debalansa masa a koji se povećava sa promenom nagiba- nizbrdica.
Drugi faktor zašto FWD ima problem u krivini je što istovremeno se raspoloživo trenje izmedju gume i podloge deli na 2 dela, na upravljanje i pogon usled čega je uvek manje bočno trenje koje je na raspolaganju u odnosu na RWD pogon gde prednje gume imaju raspoloživo trenje samo na upravljanje i time veće/bolje bočno držanje u krivini.
Ujedno to diktira i način vožnje, sa FWD autom uvek sporije ulaziti u krivinu u odnosu na zadnji pogon (iste gume, ista podloga, ista masa ukupna auta, dakle samo različit pogon).
Da bi to bilo jasnije, potražiti tzv. kvadrant trenja (ili sila kako još zovu) gume, vizuelno i grafički je lakše složiti u glavi sile koje deluju i njihov raspored kod FWD i kod RWD pogona.
Hvala i sto te nije mrzelo da iskucas isti.
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
- YUgisa
- Postovi: 723
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Analiza problema/oversteer
Ne osete ljudi stvari daleko od granica ispravnosti Mnoge neispravnosti ljudi prihvataju kao "karakter" auta, mogao bih navesti brdo primera za to ali da ne silazim sa teme. Par milimetara u reglazi trapa moze biti razlika izmedju toga da auto ide kao po sinama ili da pokusava da te ubije i pri duplo manjim brzinama...
Podupravljanje se resava popustanjem gasa ili "ispravljanjem" volana i jedno i drugo je u vecini slucajeva dovoljno samo na trenutak, a nad/preupravljanje se u globalu resava samo dodavanjem jaceg gasa mada treba znati u kojoj se meri moze dodati, a da se ne prevazidje mogucnost prednjih guma da prenesu tu snagu, eventualno motanjem volana u kontra stranu tj "kontriranje". Kad je auto ispravan i dobro podesen, onda bi trebao i sam da se kontrira volan kad das gas i pustis volan. Ali ovo poslednje treba prvo probati u kontrolisanim uslovima tj upoznati se sa autom.VVujasinovic je napisao: ↑03 Feb 2021, 20:03Mene zanima da li neko moze dati neki konkretan savet sta trebam izbeci da se tako nesto ne desi ili kako da se lakse izvucem iz tako neceg
Sa prednjom vucom do temena krivine kako radis sa volanom tako radis i sa gasom. Ako drzis volan konstantno, drzi gas konstantno, ako moras da smanjujes volan, smanjujes i gas, ako dodajes volan tj vise motas onda vise dodajes gas, od temena krivine radis suprotno. Ako ispravljas volan jer izlazis iz krivine onda dodajes gas, ako dodajes volan znaci da si preterano brzo usao i popustas gas. Ako je volan i dalje konstantan onda i dalje drzis konstantno gas.
Iz situacije koju si opisao rekao bih da si "promasi" teme, dodao volana tj smotao jace, a posto tehnicki nisi prosao teme krivine, trebao si, a nisi dodao gas.
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Uroš S.
- Postovi: 10890
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Analiza problema/oversteer
Nikako da čujemo od OP-a kakve su gume?
Re: Analiza problema/oversteer
Kao da je rekao da su ok, treća sezona
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Analiza problema/oversteer
Wintera 3 godine nije bas kao nova.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Re: Analiza problema/oversteer
Dubina sare koja je ne znam precizno, laicki bih rekao mozda 5-6mm, ali mozda bolje da informaciju kao takvu me uzmemo zdravo za gotovo..sve 4 gume imaju relativno podjednake sare.dragvorl je napisao:Wintera 3 godine nije bas kao nova.
Goodyear je proizvođac ako ista znaci.
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Re: Analiza problema/oversteer
Da li i amortizeri mogu da utiču na ovaj problem?
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Re: Analiza problema/oversteer
Ja ne znam, ali verujem da mogu.
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Re: Analiza problema/oversteer
Da, znatno utiču i naročito pozadi je vidljiv uticaj.
Uz loše amortizere koji ne prigušuju dovoljno oscilatorno kretanje točkovi se lako odvoje od podloge na male neravnine po ravnom a u krivini je gotovo sigurno da se gubi kontakt ako nije kao staklo idealno glatka površina.
Kruta i polukruta (tzv H) osovina / tip zadnjeg vešanja je naročito osetljivo na tu pojavu u krivini.
Nezavisno veđanje sa prostorno vodjenom osovinom je gotovo neosetno, a mislim da Astra kao i većina auta ima H tip.
Uz loše amortizere koji ne prigušuju dovoljno oscilatorno kretanje točkovi se lako odvoje od podloge na male neravnine po ravnom a u krivini je gotovo sigurno da se gubi kontakt ako nije kao staklo idealno glatka površina.
Kruta i polukruta (tzv H) osovina / tip zadnjeg vešanja je naročito osetljivo na tu pojavu u krivini.
Nezavisno veđanje sa prostorno vodjenom osovinom je gotovo neosetno, a mislim da Astra kao i većina auta ima H tip.
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 30 Avg 2019, 22:50
Re: Analiza problema/oversteer
Tema moze da se zatvara, imao sam udes.
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Sent from my JSN-L21 using Tapatalk